سامانه ساجد دانشگاه آزاد sajed.iau.ir

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه ساجد دانشگاه آزاد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ورود به سامانه ساجد دانشگاه آزاد اساتید و دانشجویان – sajed.iau.ir

سامانه ساجد دانشگاه آزاد sajed.iau.ir با هدف خدمات رسانی و سهولت در ثبت درخواست های دانشجویی و همچنین درخواست های اداری اساتید گرامی و هیات علمی و متقاضیان گرامی دانشگاه آزاد راه اندازی شده است.

کاربران اصلی سامانه ساجد به صورت خاص دانشجویان و اساتید دانشگاه های آزاد می باشد و جهت ثبت نام وام دانشجویی، ثبت نام جذب هیات علمی، ثبت و درخواست نقل و انتقال اعضای هیات علمی و … قابل دسترس برای متقاضیان می باشد تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا نحوه کار کردن این سامانه را به خوبی یاد بگیرید.

کاربرد سامانه ساجد دانشگاه آزاد چیست؟

معرفی سامانه ساجد دانشگاه آزاد sajed.iau.ir

ســـامـانه sajed.iau.ir جــامـع اطـلاعــات دانشــــگاه آزاد «سـاجـد» (lslamic Azad University)

سامانه ساجد با هدف در راستاي سیاست های کلان دانشگاه آزاد در خصوص اجراي نظام دانشگاه الکترونيک و مدیریت و نظارت برخط اطلاعات، دانشگاه آزاد به منظور استقلال در توسعه زيرساختها وگام نهادن در مسير دانشگاه الکترونيک و هوشمند، اقدام به طراحي و پياده سازي سامانه يکپارچه دانشگاه آزاد اسلامي ( ساجدsajed ) sajed.iau.ir نموده است.

 از اين رو معاونت توسعه مديريت و منابع دانشگاه آزاد اسلامي به منظور کنترل بر خط فعاليتهاي مالي جهت بهينه مصرف کردن منابع مالي توسط واحدهاي دانشگاهي که اين مهم نشات گرفته از اقتصاد مقاومتي مي باشد نسبت به طراحي سامانه ساجد اقدام نموده است.

از این رو به منظور دستیابی به اهداف استراتژیک دانشگاه آزاد اسلامی مجموعه از دست اندرکاران و نخبگان حوزه فناوری اطلاعات دانشگاه با تشکیل کارگروه تحقیق و توسعه در حوزه مرکز فناوری اطلاعات و شبکه علمی دانشگاه به طراحی و ایجاد زیرساخت با تکيه بر توان نيروهاي متخصص دانشگاه اقدام نمودند. رویکرد در نظر گرفته شده.

بدین ‌ترتیب، کمیته فناوری اطلاعات مرکز فناوری اطلاعات و شبکه علمی دانشگاه آزاد اسلامی اقدامات اجرایی خود در قالب نرم افزار ساجد( سامانه اطلاعات جامع دانشگاه آزاد اسلامی) در 4 فاز آغاز نمود:

راهکار ساجد سامانه به صورت تحت وب ، با مديريت متمرکز اطلاعات، بر مبناي آخرين تکنولوژهاي فناوري اطلاعات، بصورت کاملاٌ بومي و با تکيه بر توان نيروهاي متخصص دانشگاه در حوزه نرم‌افزاري ذیل در حال تهيه و طراحي است مجموعه اي از سيستم ها، ابزارها و روش هاي اجرايي است كه در هماهنگي با يكديگر امكان برنامه ريزي، اجرا و كنترل عمليات در سطوح مختلف سازماني را تسهيل و تدقيق نموده و با سازمان دهي اطلاعات، امكان اعمال مديريت مؤثر بر مبناي اطلاعات را فراهم مي سازد.

مقاله پیشنهادی » سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد

با به کارگیری این راهکار، سازمان از طریق استقرار تدريجي كليه سيستم هاي عملياتي و اطلاعاتي حول چهار موجوديت اصلي خواهد بود:

  • مدیریت منابع انسانی
  • آموزش
  • پشتیبانی و لجستیک
  • مدیریت امور مالي

و سپس سازمان دهي، استقرار سيستم هاي گزارش دهي به مديريت، استقرار سيستم هاي پشتيبان تصميم گيري و تبادل اطلاعات با سطوح مدیریتی سازمان، نظام اطلاعات مديريت سازمان را ايجاد نماید.

نحوه ورود به سامانه ساجد sajed.iau.ir

نکته: با توجه به مشکالت سامانه احراز هویت، دیگرنیازی به ورود به سامانه ir.iau.sso نمی باشد.

 ابتدا از طریق آدرس اینترنتی iau.sajed.ir وارد سامانه ساجد شده و سپس مطابق تصویر ورود به سامانه را کلیک کنید. (کادر قرمز در تصویر)

نحوه ثبت نام در سامانه ساجد دانشگاه آزاد

سپس وارد صفحه زیر شوید. ⇐ سیستم مدیریت متمرکز کاربران

به این نکته نیز توجه کنید: شما از سایت sajed.iau.ir جهت احراز هویت به سیستم مدیریت متمرکز کاربران منتقل شده‌اید. اکنون اطلاعات مربوطه را وارد کادر زیر وارد کرده و بر روی  گزینه “ورود” کلیک کنید.
راهنمای ورود به سامانه ساجد دانشگاه آزاد sajed.iau.ir

اکنون بعد از کلیک بر روی “ورود” اگر اطلاعات شما صحیح باشد. بلافاصله وارد پرتال کاربری خود در سامانه ساجد دانشگاه آزاد sajed.iau.ir می شوید.

نحوه ثبت نام در سامانه ساجد دانشگاه آزاد sajed.iau.ir

سامانه ساجد دانشگاه آزاد sajed.iau.ir، سایتی کاربردی برای امور مالی و همچنین جذب هیات علمی می باشد و همچنین یکی از خدمات ارزش مند این سامانه مربوط به ثبت نام وام دانشجویی است در ادامه مقاله سعی داریم به شما آموزش دهیم که چگونه درخواست وام خود را در سامانه ساجد ثبت کنید.

در ابتدا طبق آموزش به سامانه ساجد وارد شوید و بر روی گزینه سبز رنگ “ثبت نام دانشجویان” کلیک کنید

  • اکنون یک صفحه جدید برای شما باز خواهد شد که در ادامه مثل صفحه زیر می بایست کدملی و شماره دانشجویی خود را وارد نمایید.
ثبت نام وام در سامانه ساجد

در صفحه بعد اطلاعات خواسته شده را با دقت وارد نموده و بعد از تایید به صفحه اول سامانه ی ساجد وارد شوید. شما با موفقیت ثبت نام را در سامانه ساجد پشت سر گذاشته اید.

نحوه ثبت نام وام در سامانه ساجد دانشگاه آزاد sajed.iau.ir

براساس دستورالعملی که معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی (lslamic Azad University) ابلاغ کرده است، اعطای تسهیلات بانک قرض الحسنه رسالت نیاز به مراجعه حضوری در شعب نیست و مراحل تشکیل و تکمیل پرونده در محل واحدهای دانشگاهی سراسر کشور توسط مسئولان صندوق رفاه دانشجویان واحدها، راهنمایان و نمایندگان کانون انجام می شود.

 برای اعطای تسهیلات بانک قرض الحسنه مهر ایران، دانشجویان می توانند به نزدیک ترین شعبه بانکی مربوطه در محل زندگی یا تحصیل خود جهت تشکیل و تکمیل پرونده مراجعه کنند.

دانشجویانی که پس از دریافت تسهیلات، در واحد دیگر میهمان می شوند و میهمانی آن ها تداوم می یابد و یا دانشجویانی که براساس ضوابط و مقررات به واحد دیگر انتقال می یابند، میزان بستانکاری شان در خصوص این تسهیلات توسط واحدهای مبدا به حساب واحدهای مقصد واریز می شود. جهت ثبت نام در سامانه ساجد، مراحل زیر را طی کنید.

مقاله پیشنهادی « سایت دانشگاه آزاد iau.ir

در ابتدا ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد می بایست در قدم اول به آدرس اینترنتی www.sajed.iau.ir مراجعه کرده و به ناحیه کاربری خود وارد شوید. آموزش ورود به سامانه ساجد و ثبت نام در این سامانه در مقاله درج شده است در صورت مشکلی میتوانید مطالعه کنید.

بعد از ورود به سامانه ساجد، با انتخاب دکمه درخواست وام دانشجویی، نسبت به ثبت درخواست اقدام نمائید. (طبق تصویر بالا)

مطابق تصویر بالا در صورتیکه مشخصات دانشجویی و نام واحد شما مطابقت ندارد، الزمست دکمه جستجو در اطالعات آزمون با کد ملی شما را کلیک نمایید و با پیدا کردن رشته، مقطع، نام واحد، سال ورود و شماره دانشجویی در این صفحه با کلیک دکمه ثبت در سیستم نسبت به بروز رسانی اطالعات دانشجویی از بانک آزمون اقدام نموده و سپس از دکمه تغییر مشخصات دانشجویی، تغییرات الزم را اعمال نمایید.

در ادامه صفحه موافقتنامه، با زدن تیک موافقت، امکان ورود به مراحل بعدی را خواهید داشت.

ثبت نام وام ساجد sajed.iau.ir

بعد از ثبت درخواست وام به همین روش میتوانید برای ثبت درخواست وام دانشجویی بانک ملی نیز اقدام نمایید. برای پیگیری لحظه به لحظه ی درخواست خودتان، کافیست مطابق تصویر زیر به داشبورد مراجعه نموده و لیست وام دانشجویی را بررسی نمایید.

  • با کلیک بر روی گزینه های شمارش خورده با تصویر زیر وربه رو خواهید شد.
نام وام در سامانه ساجد 1

اکنون شما تمام مراحل ثبت نام وام سامامه ساجد دانشگاه آزاد را با موفقیت پشت سر گذاشتید.

راهنمای ثبت نام جذب هیئت علمی در سامانه ساجد

از سایر خدمات سامانه ساجد sajed.iau.ir دانشگاه آزاد می توانند به ثبت نام جذب هیات علمی اشاره کرد. در صورتی که شما جز آن درسته از افراد هستید که شرایط ثبت نام به عنوان هیات علمی دانشگاه آزاد را دارید می بایست طبق آموزش مربوط اقدام به ثبت نام در سامانه ساجد را پشت سر بگذارید. در ضمن این ثبت نام بصورت آنلاین و در سامانه ساجد انجام میشود.

به این نکته نیز توجه کنید افرادی که شرایط واجد را  دارند در قدم اول می بایست لیست رشته های مورد نیاز را خوانده و در صورتی که رشته تحصیلی آن مورد نیاز دانشگاه آزاد اسلامی باشد می توانند مراحل ثبت نام را انجام دهند. در ادامه مقاله بصورت تصویری به شما کاربر گرامی آموزش خواهیم داد که چگونه راهنمای ثبت نام جذب هیئت علمی در سامانه ساجد را انجام دهید.

راهنمای ثبت نام متقاضیان عضویت در سامانه ساجد جذب هیات علمی دانشگاه آزاد در قدم اول پس از ورود به سامانه ساجد sajed iau، ابتدا از طریق منوی شکل زیر دستورالعمل و شرایط جذب را مطالعه نمائید.

توجه:  به این نکته مهم توجه کنید قبل از ورود به سامانه و طی کردن مراحل 20گانه جذب، از وجود رشته آخرین مقاطع تحصیلی خود در لیست رشته های موردنیاز اطمینان حاصل نمائید.

بعنوان مثال در لیست فیلتر شده زیر، رشته-گرایش های درخواستی کلیه استانهایی که در فراخوان غیرپزشکی در رشته حسابداری در جنسیت های زن/مرد اعالم نیاز نموده اند، قابل مشاهده است.

* رشته-گرایش آخرین مقطع متقاضی می بایست حتما با رشته-گرایش های اعالم نیاز جدول زیر مطابقت داشته باشد، در غیر اینصورت در مراحل پایانی استان محل تقاضا قابل مشاهده نیست.

ثبت نام جذب هیئت علمی در سامانه ساجد

در صورت دارا بودن شرایط و مطابقت اعالم نیاز استانها با رشته-گرایش آخرین مقطع تحصیلی، از طریق منوی جذب هیات علمی یا لینک سامانه جذب اعضای هیات علمی، گزینه ثبت نام را انتخاب نمائید.

پس از خواندن شرایط فراخوان و تائید مطالب فوق، صفحه ای را مشاهده خواهید کرد. الزم است کد ملی و حروف رمز کپچا را در قسمت های مربوطه ثبت نمائید و بر روی دکمه بررسی کلیک کنید.

درصورتی که قبال به هر دلیلی به سامانه ساجد وارد شده باشید، مطابق تصویر زیر مشخصات خود را مشاهده
خواهید کرد: و درصورتی که اولین ورودتان به سامانه باشد، صفحه زیر برای شما نمایش داده می شود که می بایست مشخصات

خود را در کادرهای مربوطه وارد نمائید.

در هر یک از شرایط فوق، پس از بررسی یا ورود اطالعات، آیتم “بعدی” را انتخاب و پس از تائید و یا در صورت
نیاز، ویرایش اطالعات فردی، به سامانه ورود نمائید.

*** جهت ورود به سامانه از کدملی و یک شماره تلفن همراه فعال و غیر تکراری استفاده نمائید تا رمز عبور ورود
به ساجد از طریق پیام کوتاه برای شما ارسال شود.

5 -پس از ورود به سامانه تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد که داشبورد شما در سامانه است.

جهت ثبت نام در فراخوان می بایست در این مرحله بر روی آیتم “جذب اعضای هیات علیم” که به شکل یک
کاشی نارنجی در صفحه داشبورد شما قرار دارد کلیک نمائید.

6 -در صفحه جدید برای ثبت درخواست هیات علمی، بر روی “ثبت درخواست جدید” کلیک نمائید.
7 -با ثبت درخواست جدید وارد مراحل 20 گانه ثبت نام خواهید شد که از اطالعات پایه شروع و با پرداخت
نهایی خاتمه می یابد.

*** الزم به ذکر است در هر مرحله کلیه فیلدها باید تکمیل شود و در صورتی که فیلدی مقدار نداشته باشد، با
عالمت خط تیره مشخص شود.

8 -در مرحله دوم ثبت نام )اطالعات تحصیلی(، درخصوص افرادی که حق التدریس واحدهای دانشگاهی
هستند و یا در فراخوان های قبلی شرکت نموده اند، اطالعات قابل ویرایش نیست، لذا به منظور اصالح
اطالعات می توانند از طریق گزینه “ثبت سوابق تحصییل جدید” اقدام به ثبت رکورد جدید در آن مقطع
نمایند.

در هریک از مراحل ثبت نام جهت درج تاریخ در سوابق پژوهشی و غیره، می بایست تاریخ شمسی ثبت شود.
9 -در صورتی که در رشته و مقطع تحصیلی متقاضی اعالم نیازی صورت نگرفته باشد و یا مطابق نکته اشاره
شده در بند 2 ،رشته-گرایش آخرین مقطع متقاضی با رشته-گرایش های اعالم نیاز استان ها مطابقت نداشته
باشد، در مرحله 19 ،مشابه شکل زیر استان محل تقاضا قابل مشاهده نیست.

10-در صورت پرداخت وجه، ثبت نام شما قطعی شده و در لیست بررسی قرار خواهد گرفت و در صورت عدم
پرداخت وجه ثبت نام، پس از پایان مهلت ثبت نام، رکورد درخواست ثبت نام کان لم یکن خواهد شد.

مقاله پیشنهادی « سامانه استعلام مدرک دانشگاه آزاد

وام دانشجویان دانشگاه آزاد در سامانه ساجد

دانشجویان دانشگاه آزاد چقدر وام می‌گیرند؟ معاون دانشگاه آزاد: واحدهای دانشگاهی باید متقاضیانی که نسبت به سایر دانشجویان دارای بیشترین میزان بدهی شهریه هستند، دانشجویانی که کمتر از ۵۰ درصد سنوات تحصیلی خود را سپری کرده باشند و دانشجویانی که از سایر تسهیلات اعطایی صندوق رفاه دانشجویان استفاده نکرده باشند را در اولویت دریافت این تسهیلات قرار دهند.

دانشجویان متقاضی با مراجعه به سامانه ساجد به نشانی sajed.iau.ir بخش صندوق رفاه دانشجویان، نسبت به ثبت‌نام و تعیین مبلغ وام اقدام کنند.

سؤالات متداول سامانه ساجد دانشگاه آزاد sajed.iau.ir

 آدرس اینترنتی سایت ساجد دانشگاه آزاد www.sajed.iau.ir    می باشد.

در ابتدا ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد می بایست در قدم اول به آدرس اینترنتی www.sajed.iau.ir مراجعه کرده و…. ادامه آموزش در مقاله مطالعه کنید. 

در ابتدا ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد می بایست در قدم اول به آدرس اینترنتی www.sajed.iau.ir مراجعه کرده و…. ادامه آموزش در مقاله مطالعه کنید. 

6/6 - (4 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه ساجد دانشگاه آزاد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا