سایت استخدامی آموزش و پرورش sanjeshorg

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سایت استخدامی آموزش و پرورش sanjeshorg

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

استخدام آموزش و پرورش ۱۴۰۲ | زمان شرایط و نحوه ثبت نام

وزارت آموزش و پرورش برای جبران کمبود نیروی انسانی و بحران بازنشستگی که یک مسئله جدی در این وزارتخانه می باشد و از طرفی مامور و مکلف به توسعه زیرساخت های علمی کشور نیز هست یکی دیگر از اهداف این سازمان آموزش کودکان و نوجوانان و نیز تربیت آموزگار را در این کشور بر عهده دارد.

چگونه استخدام آموزش و پرورش شویم در ادامه بصورت جامع در مورد این موضوع صحت خواهیم کرد اما به طور کل دو روش وجود دارد اولین روش: کنکور دومین روش: آزمون استخدامی بعدا در مورد این موضوع صحبت خواهیم کرد.

متقاضیانی که در صدد ثبت نام و یا شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال 1402 را دارند، می بایست طبق اعلام زمان سایت سازمان سنجش sanjesh.org اقدام به شرکت در آزمون های استخدامی آموزش و پروش کنند.

در این مقاله قصد داریم نحونه استخدام آموزش و پرورش ۱۴۰۲ | زمان شرایط و نحوه ثبت نام و معرفی سایت استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ سایر موارد که به این سرفصل مربوط می باشد را با یک دیگر گفتگو کنیم پس تا انتهای مقاله همراه با ما باشید.

سایت استخدامی آموزش و پرورش

سایت استخدامی آموزش و پرورش sanjesh.org 1402

نتایج آخرین آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش برای سال 1402 در چه تاریخی اعلام می شود؟ طبق اخرین اخبار که در دست ما است آخرین آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش آزمون نهایی استخدامی آموزش و پرورش برای جذب معلم ۲۶ اسفند برگزار می‌شود.

به گفته معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره پرداخت حق‌التدریس معلمان اظهار کرد: منتظر دریافت ابلاغیه‌های مناطق به استان‌ها هستیم، برخی استان‌ها عملکرد خوبی داشته‌اند و حدود 80 درصد ابلاغ‌ها صادر شده است، امیدواریم طی چند روز آینده ابلاغ‌ها به سرانجام برسد تا از طریق رایزنی با سازمان برنامه و بودجه بتوانیم نسبت به پرداخت حق‌التدریس معلمان اقدام کنیم.

زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

آیا آزمون استخدامی آموزش و پرورش امسال برگزار می شود؟ تا زمانی که نیاز نیروی انسانی آموزش و پرورش تامین نشود و از طریق دانشگاه فرهنگیان و یا سایر راه ها نتوانند این خلع کمبود نیروی کافی را پر کنند باز هم شاهد برگزاری آزمون های استخدامی جدید خواهیم بود و فعلا تا چندین سال آینده هم این نیاز تامین شدنش سخت خواهد بود برای همین حالا حالا ها آزمون استخدامی خواهیم داشت پس با خیال راحت شروع به مطالعه کنید.

زمان برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402 طبق اعلام اخبار وزارت آموزش و پرورش : “از سازمان اداری و استخدامی تقاضا کردیم آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش 26 اسفند 1402 برگزار شود” همچنین به گفته مقامات برگزار کننده آزمون استخدامی آموزش و پرورش : اگر به هر دلیلی این کار انجام نشد در اولین فرصت سال 1402 آزمون برگزار خواهد شد تا فرصت خوبی برای مصاحبه و گزینش داوطلبان داشته باشیم.

مشاهده نتایج آزمون کتبی وزارت آموزش و پرورش

ضمن آرزوی موفقیت برای کاربران شرکت کننده در آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال 1402 به اطلاع میرسانیم،کارنامه مرحله نهمین آزمون استخدامی فراگیر (ویژه آموزش و پرورش) فعال گردید. جهت استفاده از این سرویس سازمان سنجش کافیست بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

مقاله پیشنهادی : سامانه جامع آزمون سراسری my.sanjesh.org

ظرفیت استخدامی اخیر وزارت آموزش و پرورش

داوطلبین پذیرفته شده چند برابر ظرفیت استخدامی اخیر وزارت آموزش و پرورش بنا بر استان خود، وارد سایت شده و در تاریخ های اشاره شده، اطلاعیه مصاحبه خود را در قسمت اخبار و اطلاعیه ها (نیمه دوم صفحه اصلی سایت اخبار و اطلاعیه ها درج شده) بخوانند.

 سیستان و بلوچستان sb.medu.ir

 شهر تهران Tehran.medu.ir

 مرکزی markazi.medu.ir

 البرز ALBOrz.medu.ir 

 سمنان semnan.medu.ir

 هرمزگان  hormozgan.medu.ir 

 آذربایجان غربی wa.medu.ir

 اصفهان  https://isf.medu.ir 

 گیلان  guilan.medu.ir

  خراسان شمالی khn.medu.ir 

 بوشهر bushehr.medu.ir 

 زنجان zanjan.medu.ir

 لرستان lorestan.medu.ir 

ایلام ilam.medu.ir

 قم qom.medu.ir

 آذربایجان شرقی ea.medu.ir 

 کرمانشاه  kermanshah.medu.ir

 کرمان kerman.medu.ir

 شهرستان های استان تهران teo.medu.ir 

 کردستان kurd.medu.ir 

همدان  hamedan.medu.ir 

 خوزستان khouz.medu.ir

شهرستان های استان تهران teo.medu.ir

آذربایجان شرقی ea.medu.ir 

استخدام آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۲

استخدام آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۲

برای استخدامی در آموزش و پرورش دو راه دارید آموزش و پرورش هر ساله طی همکاری که با سازمان سنجش دارد برای جذب معلم دست به برگزاری آزمون استخدامی برای متقاضیان را فراهم می کند در روشی دوم که می توانید استخدام آموزش و پرورش شوید ثبت نام در کنکور سراسری و قبولی در مقطع کارشناسی در دانشگاه های فرهنگیان سراسر کشور می باشد.

هم اکنون مدیر برگزاری آزمون استخدامی برای سال 1402 سازمان سنجش sanjesh.org می باشد که کلیه مراحل ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش خرید کارت ورود به جلسه و…. توسط این سازمان انجام میگردد.

مقاله پیشنهادی : سایت سازمان سنجش آموزش کشور

چگونه به وضعیت نمرات کارنامه اعتراض کنم؟

جهت ثبت اعتراض به نمرات کارنامه خود:

۱- به سایت متولی برگزاری آزمون مراجعه نمایید. از منوی سیستم پاسخگویی انتخاب گزینه «ارسال درخواست»

۲- انتخاب دکمه «عضویت در سامانه» و ایجاد حساب کاربری

۳- بازگشت به صفحه ابتدایی سیستم پاسخگویی و انتخاب گزینه «ورود به سامانه»

۴- درج اطلاعاتی همچون ایمیل، کد ملی و رمز عبور

۵- کلیک بر روی عبارت «درخواست جدید» در فهرست سمت راست و انتخاب نوع آزمون و سال برگزاری آن

۶- انتخاب لینک «درخواست بررسی مجدد نمره» و وارد کردن اطلاعات هویتی

۷- ارسال و ثبت درخواست بررسی مجدد نمرات

شرایط استخدام در آموزش و پرورش

در مورد شرایط آزمون استخدامی آموزش و پرورش اگر مایل به استفاده از ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان هستید در ادامه به این مورد خواهیم پرداخت تا با دانستن کامل شرایط تصمیم درستی در موردش داشته باشید.

علاقه مندان به فعالیت در عناوین شغلی آموزشی وزارت آموزش و پرورش می توانند از طریق ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش در این آزمون استخدامی که به منظور جذب نیروی مورد نیاز این ارگان برگزار می گردد، شرکت نمایند. لازمه نام نویسی داوطلبان، دارا بودن شرایط تعیین شده به صورت عمومی و تخصصی می باشد به طور دقیق در دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش جمع آوری شده است.

همان طور که گفته شد، در زمان انتشار دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرایط ثبت نام در این آزمون مشخص می شود و در قسمتی از این دفترچه به داوطلبان ارائه می گردد. این شرایط به همراه ضوابط پذیرش متقاضیان در ادامه بیان شده است.

شرایط عمومی آزمون استخدامی آموزش و پرورش

  • داشتن تابعیت ایران
  • معتقد بودن به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • پایبند بودن به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • داشتن کارت پایان خدمت سربازی و یا معافیت از آن برای آقایان
  • برخورداری از سلامت جسمانی و روانی کامل و توانایی برای انجام شغل انتخابی
  • نداشتن اعتیاد به مواد مخدر و دخانیات
  • نداشتن سابقه محکومیت جزایی موثر
  • نداشتن ممنوعیت استخدام در دستگاه های اجرایی از سوی مراجع قضایی
  • عدم مشمولیت در جامعه بازنشستگان و نیروهای بازخرید خدمت دستگاه های اجرایی
  • عدم اشتغال به صورت رسمی یا پیمانی در سازمان یا دستگاه اجرایی پس از پذیرفته شدن در آزمون یا حین استخدام
  • شرط سنی 20 الی 25 سال برای داوطلبان دارای مدرک دیپلم
  • داشتن حداکثر 30 سال برای داوطلبان دارای مدرک فوق دیپلم (کاردانی)
  • دارا بودن حداکثر 36 سال برای داوطلبان دارای مدرک لیسانس
  • داشتن 40 سال تمام برای داوطلبان دارای مدرک فوق لیسانس
  • دارا بودن حداکثر 45 سال برای دارندگان مدرک دکتری
  • تاریخ مندرج بر روی مدرک فارغ التحصیلی و کارت پایان خدمت باید قبل از آخرین روز ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش باشد.
  • در خصوص شرط سنی تعیین شده، ناگفته نماند که شرایط سنی مذکور، برای داوطلبان آقا بدون در نظر گرفتن مدت زمانی است که در دوره خدمت ضرورت به سر می برند. لازم به ذکر است جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان 25 درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان دارای یک سال سابقه اسارت از حداکثر شرایط سنی معاف هستند و همچنین، برای پدر، مادر، خواهر و برادر شهدا به اندازه 5 سال و برای رزمندگان دارای سابقه کمتر از 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه به اندازه مدت حضورشان بر شرط سنی اصلی اضافه می شود. همچنین به ازای تاهل و داشتن هر فرزند، یک سال به شرط سنی داوطلبان اضافه خواهد شد.
  • داوطلبانی که به صورت تمام وقت و غیر رسمی از تاریخ 22 بهمن ماه سال 57، در وزارتخانه ها، موسسات و شرکت های دولتی، بانک ها و شرکت های تحت پوشش آن ها، شرکت های بیمه های دولتی، شهرداری ها، موسسات و شرکت های دولتی که مگر با ذکر نام آن ها در موارد خاص قوانین و مقررات عمومی دولت شامل حال آن ها نمی شود، موسسه ها و شرکت های ملی و مصادره شده که به نحوی از بودجه و کمک دولت بهره می برند، نهادهای انقلاب اسلامی و شرکت های تحت پوشش آن ها، اشتغال داشته اند، به اندازه مدت زمان خدمت غیررسمی آن ها، بر شرط سنی مذکور اضافه می شود.

شرایط تخصصی آزمون استخدامی آموزش و پرورش

علاوه بر داشتن شرایط عمومی، متقاضیان می بایست از دارا بودن یک سری از شرایط که مختص شرکت کنندگان در این آزمون است اطمینان داشته باشند. در لیست شرایط اختصاصی زیر، اطلاعاتی که لازم است داوطلب راجع به مدرک تحصیلی و سن شرکت کنندگان داشته باشد ارائه شده است.

  • علاقه مندان به شرکت در عناوین شغلی هنرآموز، باید دارای فوق دیپلم پیوسته باشند؛ اما در صورت احراز مدرک فوق دیپلم ناپیوسته، می بایست مدرک دیپلم هنرستان داشته باشند.
  • امکان تغییر محل خدمت تعیین شده در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش، پس از قبولی نهایی و پیش از استخدام و اشتغال به کار وجود ندارد و پس از اشتغال نیز، این امر بر اساس ضوابط و قوانین نقل و انتقالات فرهنگیان خواهد بود.
  • داوطلبانی که جزو قبولی های نهایی قرار می گیرند، موظف هستند که پیش از شروع دوره مهارت آموزی یک ساله، تعهدی مبنی بر 10 سال خدمت در محل پذیرفته شده به آموزش و پرورش تحویل بدهند.
  • معلمان جدیدالورود باید قبل از اشتغال به کار، سوگند معلمی را ادا کنند و سوگندنامه مربوطه را نیز امضا نمایند. متن و امضای سوگندنامه در پرونده معلم ها حفظ خواهد شد.
  • فارغ التحصیلان مراکز تربیت معلم (سابق)، دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی که به وزارت آموزش و پرورش متعهد هستند، نمی توانند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند.
  • پذیرفته شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید در یک دوره مهارت آموزی یک ساله که توسط دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی برگزار می شود، شرکت کنند.
  • افرادی به عنوان پذیرفته شدگان نهایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش محسوب می شوند که در دوره مهارت آموزی شرکت کنند و موفق به کسب حدنصاب امتیاز لازم در آزمون جامع آن گردند.
  • داوطلبانی که در کلاس های درسی و امتحانات دوره مهارت آموزی و همچنین آزمون جامع شرکت نکنند، به منزله انصراف آن ها از ادامه روند استخدام تلقی می شود و می بایست مبلغی را به عنوان جریمه و هزینه دوره آموزشی پرداخت نمایند.
  • قسمتی از هزینه های دوره مهارت آموزی بر عهده داوطلب می باشد و در صورت انصراف او در مدت یک ساله آموزشی، وزارت آموزش و پرورش بنا بر صلاح دید خود می تواند نسبت به محاسبه و دریافت هزینه های مربوطه اقدام کند.
  • داوطلبانی که جزء پذیرفته شدگان نهایی عنوان شغلی های هنرآموز هستند، می بایست برای اطلاع از نحوه ثبت نام و شرکت در دوره مهارت آموزی استخدامی آموزش و پرورش به سایت دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به نشانی اینترنتی sru.ac.ir مراجعه کنند و پذیرفته شدگان نهایی عناوین شغلی آموزگار، دبیر، مراقب سلامت، مشاور و مربی امور تربیتی نیز برای اطلاع از موارد مذکور باید به سایت دانشگاه فرهنگیان به نشانی cfu.ac.ir مراجعه نمایند.
  • مکان دوره مهارت آموزی با توجه به شغل محل و پس از اعلام نتایج قطعی، مشخص می گردد.
  • تغییر محل دوره مهارت آموزی تنها در صورت وجود شغل مورد نظر و با رعایت جنسیت، از سوی دانشگاه فرهنگیان مورد بررسی قرار می گیرد.
  • متقاضیان می بایست در زمان ثبت نام برای شرکت در دوره مهارت آموزی که قرار است در سال 1402برگزار گردد، مدرک روخوانی و روان خوانی قرآن کریم و همچنین مدرک ICDL خود را ارائه دهند. در غیر این صورت باید متعهد شوند که مدارک مورد نظر را تا قبل از آزمون جامع دوره مهارت آموزی دریافت و ارائه خواهند کرد.
  • دانشگاه هایی که دوره مهارت آموزی در آن ها اجرا می شود، مسئولیتی در برابر تهیه مسکن و تغذیه افراد ندارند؛ اما در صورت تقاضای داوطلبان می توانند خدماتی را با دریافت هزینه مربوطه ارائه کنند.
  • توجه داشته باشید تنها در صورتی که از تمامی شرایط عنوان شده برخوردار هستید نسبت به پرداخت هزینه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1401اقدام نمایید. چرا که مطابق با مندرجات دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1401، چنانچه مشخص گردد داوطلب دارای یک یا تمامی این شرایط نبوده است، ثبت نام وی حتی در صورت قبولی در آزمون، بدون بازگردانی مبلغ واریز شده لغو خواهد شد.

دانلود دفترچه دبیری آموزش و پرورش 1402

دفترچه راهنماي ثبت نام آزمون استخدامي وزارت آموزش و پرورش ويژه رشته شغلي دبيري و هنرآموز سال 1402

بالاخره پس از مدتها دفترچه دبیری منتشر شد با دقت مطالعه کنید و ثبت نام کنید

سایت ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

در نظر داشته باشید که سایت اصلی برای ثبت نام سایت سازمان سنجش می باشد که می بایست حتما از طریق سایت سازمان سنجش اقدام به ثبت نام کنید و در دام افراد سودجویی که ممکن است دچار مشکلاتی شوید دقت کنید تا در دامشان نیفتید. توجه داشته باشید تنها مرجع برگزاری آزمون های  آموزش و پرورش کشورمان توسط این سایت  www.sanjesh.org انجام می شود.

رشته های استخدامی آموزش و پرورش

رشته های مجاز برای ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
مهندسی تاسیساتگرافیکصنایع دستی – فرشآموزگار تربیت بدنی

 

 

ارتباط تصویریمهندسی سرامیکمهندسی چاپحسابداری

 

 

علوم تجربیفیزیکتاریخآموزش ابتدایی

 

 

آموزش کودکان استثناییالهیات و معارف اسلامیفلسفه تعلیم و تربیتمهندسی نقشه کشی معماری

 

 

شیمیماشین ابزارادبیات عربزبان و ادبیات فارسی

 

 

پویانماییطراحی دوختریاضیزبان انگلیسی

 

 

بازیگریمهندسی صنایع شیمیاییعلوم اجتماعیعکاسی

 

 

مهندسی صنایع فلزیمهندسی الکترونیکزیست شناسیمدیریت خانواده

 

 

مهندسی عمرانمهندسی کامپیوترمهندسی مکانیک خودرومهندسی معدن

 

 

مهندسی برقزمین شناسیمهندسی صنایع چوبتربیت کودک

 

 

نحوه ثبت نام استخدام آموزش و پرورش 1402

در قدم اول به آدرس سایت سازمان سنجش به آدرس اینترنتی sanjesh.org وارد کنید و بر روی لینک  آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور ” کلیک کنید. همچنین برای این منظور می توانید به منوی ” استخدامی متمرکز دستگاه اجرایی ” بنفش رنگ سمت راست نیز مراجعه کنید.

در مرحله اول ثبت نام، لازم است که بر روی گزینه ” خرید کارت اعتباری ” قرار گرفته در سمت راست صفحه کلیک کنید.

سپس بر روی گزینه ” سریال ثبت نام آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور ” را انتخاب نموده و سپس روی دکمه ” تایید و ادامه” انتخاب کنید.

اکنون اطلاعات خواسته شده در کادرهای مربوطه را وارد کنید.

در این مرحله باید با مطالعه شرایط ذکر شده و تایید اینکه شماره پیگیری را یادداشت نموده ام، ” ادامه روند پرداخت” را کلیک کنید. پس از آن نوبت به وارد کردن اطلاعات مربوط به کارت بانکی است.

در این مرحله از کار باید اطلاعات کارت بانکی خود را وارد کرده و هزینه را پرداخت نمایید.

در این مرحله باید شماره سریالی را که بعد از خرید کارت اعتباری دریافت نموده اید را وارد کنید و به سیستم اصلی نام نویسی وارد شوید.

و در نهایت با پر کردن فرم تقاضانامه، اطلاعات هویتی خودرا تکمیل نمایید. در نهایت یک کد رهگیری به شما داده می شود که باید تا آخرین مرحله پذیرش آن را نزد خودنگه دارید.

با پست سر گذاشتن این مراحل  ثبت نام استخدام آموزش و پرورش 1402 را با موفق انجام خواهید داد.

هزینه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402

هزینه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402 با توجه به اینکه ثبت نام آغاز شده، به مبلغ 233 هزارتومان بوده که داوطلبان می بایست قبل از تکمیل ثبت نام آزمون با پرداخت این هزینه کارت اعتباری ثبت نام خود را تهیه نمایند. همچنین هزینه ثبت نام آزمون دبیری نیز به میزان 233 هزار تومان اعلام شده است.
 

نحوه پرداخت هزینه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402 پس از فعال شدن لینک پرداخت هزینه در سامانه این ثبت نام آزمون، می توانید مطابق با راهنمای زیر نسبت به خرید سریال اعتباری مربوطه اقدام نمایید.

در قدم اول به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org و انتخاب گزینه ی “استخدامی متمرکز دستگاه اجرایی” از منوی سمت راست.

کلیک بر روی لینک فعال “ثبت نام دهمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور سال 1402”

انتخاب گزینه “خرید کارت اعتباری” در منوی سمت راست سایت سومین مرحله هزینه ثبت نام ازمون استخدامی آموزش و پرورش فشردن دکمه “سریال ثبت نام دهمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور سال 1402” و کلیک بر روی “تایید و ادامه” جهت هدایت به صفحه بعد درج اطلاعات شخصی خواسته شده در بخش های مربوطه و کلیک بر روی گزینه “ادامه روند پرداخت” تا مراحل پرداخت هزینه به صورت الکترونیکی برای شما فعال شود اکنون بعد از پرداخت اینترنتی به صفحه مجدد بازگشت خواهد شدشماره سریال 12 رقمی خریداری شده را نیز در جای یادداشت کنید.

سؤالات متداول سایت استخدامی آموزش و پرورش 1402

سایت استخدامی آموزش و پرورش سایت سنجش دات او آر جی  sanjesh.org می باشد.

زمان برگزاری آزمون استخدام آموزش و پرورش ۱۴۰۲ در ۲۶ اسفند در نظر گرفته شده است.

ثبت نام آزمون دبیری آغاز شده و از 27 تا 31 خردادماه ادامه خواهد داشت. 

هزینه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402 با توجه به اینکه ثبت نام آغاز شده، به مبلغ 233 هزارتومان بوده.

5.4/6 - (8 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سایت استخدامی آموزش و پرورش sanjeshorg

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا