ثبت نام ترمیم معدل 1402 | مدارک و شرایطد ثبت نام ترمیم معدل

جهت مشاوره تلفنی در زمینه ثبت نام ترمیم معدل 1402 | مدارک و شرایطد ثبت نام ترمیم معدل

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت نام ترمیم معدل 1402

ثبت نام ترمیم معدل کنکور یکی از موضوعات مورد علاقه بسیاری از دانش آموزانی است که قصد شرکت در آزمون سراسری کنکور را دارند. بدون شک کنکور سراسری و شرکت در این آزمون بزرگ یکی از مراحل مهم در طول زندگی بسیاری از دانش آموزان برای ورود به مرحله جدیدی از زندگی می باشد. با توجه به تاثیر مثبت معدل امتحانات نهایی دانش آموزان و سوابق تحصیلی در کنکور سراسری ، فرصت مجددی در اختیار دانش آموزانی که از معدل و نمرات خوبی برخوردار نیستند قرار داده شده است تا این افراد بتوانند با شرکت در ثبت نام ترمیم معدل ، این امکان را داشته باشند که نمرات و معدل خود را ارتقا داده و از تاثیر مثبت معدل در نتیجه کنکور خود بهره مند شوند.

دانش آموزان برای شرکت و ثبت نام ترمیم معدل باید از شرایط لازم برخوردار بوده و در صورت برخورداری از شرایط لازم در این آزمون شرکت نمایند.

در ادامه این مطلب به ذکر توضیحات تکمیلی بیشتر در رابطه با ثبت نام ترمیم معدل 1402، زمان ثبت نام ترمیم معدل و … خواهیم پرداخت. اگر شما هم در صدد هستید برای ترمیم معدل کنکور خود اقدام نمایید مطالعه مطلب زیر می توانید در این زمینه به شما کمک نماید پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

ثبت نام ترمیم معدل کنکور

ثبت نام ترمیم معدل در واقع فرصت خوبی برای آن دسته از داوطلبانی است که پیش از این در روند امتحانات نهایی خود نمرات خوب و قابل قبولی را کسب ننموده و الان به دنبال فرصت مجدد برای بهبود معدل خود و استفاده از درصد مثبت معدل در نتیجه آزمون سراسری کنکور هستند.

نکته قابل توجه در زمینه ثبت نام ترمیم معدل این است که علاوه بر دانش آموزانی که در صدد بهبود معدل خود می باشند داوطلبانی هم که نمرات بدی به دست نیاورده اما مجددا در صدد کسب نمرات بهتر می باشند می توانند در این آزمون ثبت نام نمایند.

دانش آموزان باید دقت داشته باشند که هر داوطلب فقط یکبار می تواند در آزمون ترمیم معدل کنکور شرکت نماید و فقط افراد فارغ‌التحصیل مجاز به شرکت در این آزمون می باشند. پس از شرکت در آزمون ترمیمی معدل چنانچه نمره کسب شده در دروس کمتر از نمره ی قبلی شما باشد نمره بهتر لحاظ خواهد شد.

ثبت نام ترمیم معدل کنکور

زمان ثبت نام ترمیم معدل کنکور 1402

همان گونه که مطلع هستید کنکور سراسری در سال 1402 در دو نوبت دی ماه و تیرماه برگزار می گردد.

دانش آموزان باید دقت داشته باشند که ثبت نام آزمون ترمیم معدل کنکور حدود یک ماه قبل از امتحانات نهایی (خرداد، شهریور و دی) انجام می پذیرد و متقاضیان شرکت در آزمون ترمیم معدل لازم است که یک ماه قبل از برگزاری امتحانات نهایی در خرداد، شهریور و دی برای انجام ثبت نام ترمیم معدل اقدام نمایند.

لازم به ذکر است که هر فرد مجاز است تا فقط یکبار در این آزمون شرکت کند اما محدودیتی در انتخاب تعداد دروس در نوبتی که برای ترمیم‌ معدل انتخاب می کنید، وجود ندارد. بدیهی است که دانش آموزان با توجه به نوبت کنکور خود می توانند هر کدام از این بازه های زمانی مقرر شده را انتخاب نموده و ثبت نام نمایند.

سایت ثبت نام ترمیم معدل کنکور

داوطلبانی که علاقمند به شرکت در آزمون ترمیم معدل کنکور هستند می توانند به صورت حضوری به مراکز اعلام شده مراجعه نموده و ثبت نام نمایند. داوطلبان دقت داشته باشند که برای شرکت و  ثبت نام آزمون ترمیم معدل، سایتی معرفی نشده است و همان طور که اشاره شد این افراد با مراجعه به صورت حضوری می توانند نام نویسی نمایند.

بعد از شرکت در آزمون ترمیم معدل، ثبت درخواست تأییدیه تحصیلی در سامانه emt.medu.ir انجام می پذیرد و داوطلبان باید با مراجعه به این سایت آموزش پرورش ترمیم معدل خود را ثبت نمایند.

در صورتی که سامانه ای برای انجام ثبت نام آزمون ترمیم معدل معرفی شود اطلاع رسانی صورت خواهد پذیرفت.

شرایط ثبت نام ترمیم معدل 1402

از آنجایی که طبق اخبار منتشر شده از سال 1402 معدل کسب شده توسط دانش آموز تاثیر ۴۰ درصدی روی نمره نهایی کنکور دارد بسیاری از داوطلبانی که معدل خوبی در این امتحانات کسب نکرده اند در صدد شرکت و ثبت نام ترمیم معدل کنکور هستند تا بتوانند از تاثیر مثبت معدل خود در کنکور سراسری به بهترین وجه استفاده نمایند.

دانش آموزان برای شرکت و ثبت نام در آزمون ترمیم معدل کنکور می بایست دارای شرایط لازم باشند. در ادامه مطلب به توضیح در خصوص شرایط و قوانین ترمیم معدل خواهیم پرداخت.

بر اساس بخشنامه ترمیم معدل کنکور، دانش آموزانی که قصد ثبت نام ترمیم معدل کنکور را دارند لازم است به نکات زیر توجه داشته باشند.

دانش آموزانی که فاقد هرگونه سوابق تحصیلی بوده و یا سابقه تحصیلی ناقص دارند می توانند در این آزمون شرکت نمایند.

ترمیم معدل فقط برای شرکت در کنکور سراسری و استفاده از مزایای مثبت آن در این آزمون می باشد و در واقع کارنامه کتبی دیپلم شما ثابت بوده و تغییر نخواهد کرد.

محدودیتی در تعداد امتحاناتی که قصد شرکت در آنها را دارید وجود ندارد.

اگر دانش آموز پس از شرکت در آزمون ترمیم معدل ، نمره پایین‌تری را کسب نماید باید بداند که جای نگرانی نبوده و نمره بالاتر برای او ثبت خواهد شد.

چنانچه قصد دارید در رشته ای متفاوت با دیپلم خود در کنکور سراسری شرکت نمایید قادر خواهید بود یک بار برای ایجاد سابقه تحصیلی و در صورت تمایل یک بار هم برای ترمیم معدل خود در آزمون ترمیم معدل کنکور ثبت نام نماید.

 

در مقاله بالا به شرح و توضیح در رابطه با ثبت نام ترمیم معدل ، زمان ثبت نام ترمیم معدل ، سامانه ثبت نام ترمیم معدل کنکور و … پرداختیم . اگر شما هم قصد شرکت در این آزمون و ترمیم معدل دیپلم خود را دارید می توانید با توجه به راهنمایی های عنوان شده اقدام نمایید.

در صورتی که پس از خواندن این مطلب سوالی دارید می توانید آن را از قسمت کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید. پس از دریافت ، کارشناسان این مجموعه به پرسش های شما پاسخ خواهند داد. همچنین می توانید از همین طریق با ما در ارتباط بوده و نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

سؤالات متداول ثبت نام ترمیم معدل 1402


داوطلبانی است که در طول امتحانات نهایی خود نمرات خوب را به دست نیاورده اند برای شرکت در کنکور سراسری و استفاده از درصد مثبت معدل در نتیجه آزمون سراسری کنکور می توانند از شانس مجدد خود استفاده نموده و برای شرکت و ثبت نام ترمیم معدل اقدام نمایند.

در صورتی که دانش آموز در آزمون ترمیم معدل نمره پایین تری نسبت به نمره قبلی خود کسب کند جای نگرانی نبوده و نمره بالاتر برای دانش آموز لحاظ خواهد شد.

در خصوص سایت ثبت نام آزمون ترمیم معدل در مقاله بالا به طور کامل توضیح داده شده است. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در این خصوص به متن مقاله بالا مراجعه فرمایید.

لینک کوتاه مقاله :

متن سربرگ خود را وارد کنید

انتشار مقاله در شبکه های اجتماعی

6/6 - (12 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه ثبت نام ترمیم معدل 1402 | مدارک و شرایطد ثبت نام ترمیم معدل

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا