سامانه شفافیت آموزش و پرورش shafafiat.medu.ir

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه شفافیت آموزش و پرورش shafafiat.medu.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سامانه شفافیت shafafiat.medu.ir

وزارت آموزش و پرورش در راستای ایجاد فضایی شفاف آغاز به انتشار اطلاعات مستند خود نموده تا با ایجاد سازمانی شفاف  بیش از پیش عملکرد و رضایت بخشی عموم مردم را افزایش دهد.

سامانه شفافیت shafafiat.medu.ir که به صورت رسمی هنوز فعال نشد و بصورت یک خدمات در سایت | وزارت آموزش و پرورش medu.gov.ir فعالیت خود را شروع کرده است سعی خواهیم کرد این موضوع را با یک دیگر بررسی کنیم. همچنین در ادامه خواهیم پرداخت به معرفی این سامانه نو پا و جدید آموزش و پرورش پس تا انتهای مقاله همراه با ما باشید.

سامانه شفافیت shafafiat.medu (1)

معرفی سامانه شفافیت shafafiat.medu.ir

سامانه شفافیت که توسط  آموزش و پرورش به تازگی راه اندازی شده است. در این سامانه همه اطلاعات مربوط به عملکرد سازمان آموزش و پرورش، لیست معاملات و قراردادها، لیست هزینه کردها، اسامی مدیران، املاک و دارایی … قرار گرفته شده تا حُسن خدمت خود را به عموم مردم نمایش دهد.

شفافیت سریع‌ترین، کم هزینه‌ترین، ساده‌ترین، مبنایی‌ترین و قابل اعتمادترین سازوکار برای مبارزه با فساد(هم در پیشگیری و هم کشف جرم)، افزایش مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی، ارتقاء شایسته‌سالاری، مشارکت فعال و مؤثر مردمی، کاهش هزینه و زمان در پیشگیری و مبارزه با فساد، و در نتیجه افزایش کارآمدی و سرمایه اجتماعی است؛ با ایجاد شفافیت می‌توان عدالت را مستقر کرد و از ایجاد تبعیض‌های ناروا در نظام جلوگیری کرد.

به همین جهت، سازمان وزارت آموزش و پرورش برای نشان دادن عملکرد خود دست به راه اندازی سامانه شفافیت shafafiat.medu.ir نموده است. گر چه هنوز بصورت یک خدمات در سایت وزارت آموزش و پرورش فعال شده است احتمال در آینده نزدیک به یکی از پرتال های مستقل این سازمان انتقال پیدا کنند.

سامانه شفافیت shafafiat.medu (1)

نحوه ورود سامانه شفافیت آموزش و پروش

شفافیت چیست: شفافیت به معنای دادن اطلاعات صحیح به دیگران است. برای شفافیت، هنگام دادن اطلاعات باید به مختصات زیر توجه داشته باشید. اطلاعات در صورتی شفاف و مفید خواهد بود که در زمان مناسب، در قالب شایسته و مفهوم، با کیفیت مطلوب و در محل مناسب به مخاطب ارائه شود تا عبارت شفاف سازی به طور کامل معنا شود.

ریشه اصلی تمام مشکلات اقتصادی در جامعه، عدم وجود شفافیت است. در جامعه ای که شفافیت وجود نداشته باشد احتمال وقوع جرم و خطا بالا رفته و کشف آن نیز غیر ممکن می­شود. شفافیت اقتصادی مانند چراغی است که راه را روشن می­کند و چشم اندازی است که آینده را نمایش می­دهد.

اکنون طبق صبحت های بالا اگر شما نیز میخواهید از شفافیت سازی وزارت آموزش و پرورش آگاهی داشته باشید میتوانید به سامانه شفافیت این سازمان مراجعه کنید. مراحل ورود به سامانه شفافیت آموزش و پروش طبق راهنمای زیر می باشد.

در قدم اول می بایست به سایت آموزش و پروش به نشانی https://medu.gov.ir مراجعه کرده و بعد از ورود به صفحه اصلی سایت به انتهای سایت رفته و بر روی گزینه سامانه شفافیت کلیک کنید. (طبق عکس زیر)

ورود به سامانه شفافیت

بعد از کلیک  بر روی گزینه مربوطه می توانید از خدمات این سامانه بهرمند شوید. تمام خدمات زیر که مربوط به وزارت آموزش و پرورش می باشد برای عموم در دسترس می‌باشد.

management

مشخصات و رزومه مدیران در این بخش رزومه مدیران وزارت آموزش و پرورش برای عموم در دسترس می‌باشد.

law

اسناد بالادستی

bar chart

آمار و اطلاعات

contract

قراردادها، مناقصات ،مزایده ها و تفاهم نامه ها

budget

هزینه کرد و عملکرد مالی

employee 0

فرایند استخدام،تخصیص پست و ارتقا

documents

نشریه کلیه اسناد مربوط به سفارش، اجرا و نتایج حاصل از پژوهش

certificate

مجوز های اعطایی

note

بانک صورتجلسات

dictionary

اطلاعات مربوط به کسب و کارها

check list

گزارش ارزیابی عملکرد دستگاه

هدف اصلی آموزش و پرورش از راه اندازی سامانه شفافیت دسترسی به عدالت اجتماعی را برای همه میسر کرده و از سوی دیگر مقامات را همیشه پاسخگو و مسئول به مردم نگاه می­دارد.

اگر مردم از شفافیت کارهای دولت اطمینان داشته باشند، مطمئن می­شوند که اقدامات حمایتی دولت برای همه اقشار یکسان است و همین امر آنها را برای ادامه زندگی فعال و پویا در جامعه ای سالم دعوت می­کند.

جهت ورود به سامانه شفافیت آموزش و پرورش کلیک کنید.

سایت وزارت آموزش و پرورش medu.ir از بخش های مختلف تشکر شده است این سایت پربازدید جهت ارائه خدمات اینترنتی به معلمان، دانش آموزان و کارمندان بخش های اداری و خدماتی، این وزارت خانه راه اندازی شده این سایت هم اکنون یکی از پل های اصلی بین آموزش و پرورش کشور و کارکنان خود است.

سؤالات متداول سامانه شفافیت shafafiat.medu.ir

هدف اصلی آموزش و پرورش از راه اندازی سامانه شفافیت دسترسی به عدالت اجتماعی را برای همه میسر کرده و از سوی دیگر مقامات را همیشه پاسخگو و مسئول به مردم نگاه می­دارد.

جهت ورود به سامانه شفافیت سازمان آموزش و پرورش کافیست به نشانی https://medu.gov.ir مراجعه کرده.

در حال حاضر سایتی برای سامانه شفافیت آموزش و پروش معرفی نشده است اما بصورت یک خدمات در سایت آموزش و پرورش قابل دسترس می باشد.

لینک کوتاه مقاله :

متن سربرگ خود را وارد کنید

انتشار مقاله در شبکه های اجتماعی

6/6 - (22 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه شفافیت آموزش و پرورش shafafiat.medu.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا