سامانه اسکان فرهنگیان مشهد eskan.medu.ir

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه اسکان فرهنگیان مشهد eskan.medu.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سامانه اسکان فرهنگیان مشهد eskan.medu.ir

سامانه اسکان فرهنگیان مشهد eskan.medu.ir هم اکنون جهت رزرو اسکان فرهنگیان اماده فعالیت می باشد. سایت اسکان فرهنگیان برای ثبت نام جهت سفر نوروزی 1402 به نشانی اینترنتی eskan.medu.ir فعال شد: نحوه ثبت نام و آموزش نحوه ثبت نام و لینک ورود به سامانه اسکان فرهنگیان نوروز 1402 قیمت اسکان فرهنگیان 1402 را در ادامه مقاله به شما توضیح خواهیم داد.

رئیس اداره فناوری اطلاعات و آمار آموزش و پرورش استان مشهد گفت: فرهنگيان مي توانند با مراجعه به سامانه اسکان میهمانان فرهنگی، جهت رزرو اينترنتي مدارس و مراكز رفاهي در ايام نوروز 1402 اقدام نمایند.
همچنین در این مقاله که به عنوان سامانه اسکان فرهنگیان مشهد eskan.medu.ir می باشد اما سعی کرده ایم که به صورت کلی در مورد سایت اسکان فرهنگیان در اختیار شما کاربر گرامی قرار خواهیم داد پس  تا انتهای مقاله همراه با ما باشید.
سایت سامانه اسکان فرهنگیان مشهد

سایت سامانه اسکان فرهنگیان مشهد

به منظور رزرواسیون و آگاهی از شرایط و قیمت های اسکان ( خانه معلم ) در سراسر کشور و بخصوص خراسان رضوی، باید به سامانه اسکان فرهنگیان مشهد eskan.medu.ir مراجعه کنید و با ورود کد پرسنلی و شماره شناسنامه، نسبت به ثبت نام و رزرو محل اقامت اقدام کنید. پرداخت رزرو، ‌از طریق سامانه شاپرک است و اطلاعات مراکز تماس و لینک رزرو هر استان در گفتار امروز ارائه شده است.

طرح اسکان نوروزی فرهنگیان با شعار «کیفیت مطلوب، امنیت پایدار و مسافرت ارزان» و با حضور ۲۴ هزار عوامل اجرایی در  ۷۰۵ پایگاه پذیرش در سراسر کشور اجرا می‌شود و به‌صورت شبانه‌روزی تا پایان تعطیلات نوروزی، به مسافران، خدمات رفاهی ارائه خواهد کرد.

وزارت آموزش و پرورش معتقد است به علت عدم وجود فضاهای مناسب اسکان و اقامت در ایام نوروز هرساله اقدام به فراهم آوردن تسهیلات و امکانات اقامتی در حدبضاعت می کند و پس از فرهنگیان که در اولویت اول قرار دارند ، سایر هموطنان نیز می توانند از مراکز اسکان نوروزی استفاده کنند.

هدف از طرح اسکان موقت فرهنگیان که از سوی اداره کل تعاون و پشتیبانی معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در اختیار استان‌ها و مناطق آموزش و پرورش قرار گرفته است، مدارس تحت پوشش ستاد اسکان به چهار دسته تقسیم می‌شوند افزود: مدارس گروه «ویژه» به مدارسی گفته می‌شود که دارای اتاق‌های مجهز به تخت، فرش، یخچال، تلویزیون، وسایل گرمایشی و سرمایشی، پتو و بالش است.

اگر شما نیز قصد اسکان نوروزی ۱۴۰۲ در مدارس منتخب آموزش و پرورش استان مشهد را دارد می بایست قبل از عزیمت خود به محل اقدام باید در سامانه اسکان فرهنگیان مشهد eskan.medu.ir این استراحتگاه ها را رزرو کنید.

1024x448 1

نحوه رزرو اسکان فرهنگیان مشهد eskan.medu.ir

فرهنگیان متقاضی می‌توانند به سایت www.eskan.medu.ir مراجعه کرده و نسبت به تعیین زمان و مکان رزرو اسکان خود برای نوروز 1402 اقدام کنِید.

در صورتی که قصد بهرمندی از اسکان فرهنگیان و رزرو آن را دارند، می توانند به سامانه اسکان فرهنگیان رجوع کنید و به بررسی مدارس انتخاب‌شده، مسکن مناسب نظر خود را رزرو کنید. نحوه رزرو در سامانه اسکان فرهنگیان تابع شرایط و قوانین اختصاصی خود می باشد.

که قبل از اقدام به ثبت کلمه و انجام رزرو باید از آن ها آگاه بود، چرا که در صورت نداشتن شرایط اعلام شده، رزرو انجام شده باطل خواهد شد. اضافه بر شرایط رزرو، شرایط بازگرفتن وجه نیز وجود دارد که صورت‌پذیر است مناسبت نیاز جمعی از کاربران رسم گیرد.

در قدم اول نحوه رزرو در سامانه اسکان فرهنگیان می بایست به نشانی eskan.medu.ir مراجعه کنید تا مستقیم وارد این سامانه شوید.

اکنون بر روی گزینه “ورود حساب کاربری” کلیک کنید تا وارد پنل کاربری خود شوید.

سامانه اسکان فرهنگیان

در صفحه جدید باز شده، چهار ناحیه برای ورود به سامانه ستاد اسکان فرهنگیان eskan.medu.ir آماده‌سازی شده است. بنابراین شما بر پایه جایگاه خود یکی از آن‌ها را تعیین کنید که تمام چهار روش را در زیر برای شما بیان می‌کنیم:

اسکان فرهنگیان

۱- چنانچه یکی از اعضای فرهنگیان آموزش و پروش هستید گزینه ابتدایی (۵ طبق تصویر بالا) را تعیین کنید. اکنون نام کاربری، رمز عبور و کد امنیتی را بنویسید و روی گزینه ورود به سامانه کلیک کنید. در اینجا نام کاربری به صورت پیش فرض کد پرسنلی یا شماره دفتر کل و رمز عبور شماره شناسنامه شاغلین و بازنشستگان فرهنگی می‌باشد.

۲- در صورتی‌ که متخصص رفاه هستید در صفحه باز شده بر ورود روی گزینه مرتبط به خود کلیک کنید (طبق تصویر بالا بر روی گزینه ۴ کلیک کنید). حالا در پنجره باز شده، کلمه کاربری، رمز عبور و کد امنیتی را ثبت کنید و بعد گزینه ورود به سامانه را کلیک کنید تا وارد پرتال کاربری خود شوید.

 ۳- چنانچه یکی از اعضای پذیرش پایگاه هستید در صفحه ورود به سامانه eskan.medu.ir روی گزینه مدنظر خود ضربت بزنید. در صفحه باز شده، باید نام کاربری، رمز عبور و کد امنیتی را بنویسید و بعد بر روی گزینه ورود به سامانه کلیک نماید.

۴. در انتها چنانچه مدیر آموزشگاه هستید روی گزینه مرتبط(طبق تصویر بالا) به خود در صفحه ورود به سامانه کلیک کنید. پس‌ازآن با وارد اجرا کردن نام کاربری، رمز عبور و کد امنیتی می‌توانید روی گزینه ورود به سامانه کلیک کنید.

مقاله پیشنهادی « سایت اسکان فرهنگیان شیراز 

اگر خواهان رزرو خانه های معلم در یکی از استان های کشور هستید و با سوالی روبرو شدید٬ پرسش های خود را از طریق کامنت ثبت کرده تا در اسرع وقت توسط کارشناسان عصر شهروند بررسی و به شما اطلاع داده شود. اگر برای انجام امور درمانی و اداری به تهران سفر می کنید٬ در رزرو خانه معلم یا مراکز اسکان فرهنگیان٬ به ۲ نکته توجه کنید:

  • خانه معلم مورد نظر شما به نام شما و بر اساس کد ملی شما و شماره پرسنلی رزرو شده باشد.
  • به منظور تسهیل و تسریع آمد و شد شما از مرکز اسکان رزرو شده تا مقصد اداری و درمانی مورد نظر٬ حتی الامکان٬ مرکز اسکان خود را نزدیک به ایستگاه های مترو تهران در نظر بگیرید تا در هزینه های شما صرفه  جویی شود. ایستگاه  تجریش٬ ایستگاه صادقیه و ایستگاه میدان امام خمینی٬ ۳ ایستگاه اصلی مترو تهران  است. نقشه مترو تهران را از سایت شهرداری تهران دانلود کنید.

نحوه مهمانان در سامانه اسکان فرهنگیان

  • اگر از طریق سامانه نسبت به رزرواسیون اقدام کردید، حتما به مدرسه مربوطه مراجعه کنید و نیازی به تماس با سایر بخش های معاونت پشتیبانی وزارت خانه نیست.
  • اگر یک فرهنگی یا بستگان درجه یک وی، به اقامت گاه رزرو شده مراجعه نکنند، رزرو باطل خواهد شد و هزینه رزرواسیون نیز با کسر کسورات قانونی، عودت می شود. مبلغ کسورات قانونی را از ستاد اسکان سوال کنید.
  • هزینه رزرواسیون اقامت گاه های منتخب ستاد اسکان نوروزی فرهنگیان در سال ۹۸، مطابق تعرفه مصوب ستاد بوده و مستقیما به صندوق مربوطه واریز می شود.
  • پذیرش مسافران فرهنگی در کلیه اقامت گاه های منتخب ستاد اسکان نوروزی فرهنگیان، از عصر سه شنیه، بیست و هشتم اسفند ماه ۹۷ آغاز و تا عصر دوازدهم فروردین ۹۸ (یک روز قبل از سیزده به در) انجام می شود.
  • روز طبیعت که مصادف با ۱۳ فروردین ماه ۹۸ است، مدارس کشور برای بازگشایی در سال جدید، آماده می شود و مسافران باید شب قبل، تخلیه شده باشند.
  • برای رزرواسیون اینترنتی، باید برنامه FLASH را نصب کنید و ضد فیلتر را غیر فعال کنید. داشتن کارت بانکی و رمز دوم، برای پرداخت اینترنتی از طریق سامانه شاپرک، الزامی خواهد بود و نیاز نیست که شماره کارت، متعلق به شخص فرهنگی باشد.
  • زمان تخلیه هر اتاق، قبل از ساعت ۱۳ و ساعت تحویل نیز بعد از ساعت ۱۵ خواهد بود.
  • هزینه اسکان نوروزی فرهنگیان گرامی در مراکز منتخب اقامتی در ۳۱ استان کشور، بر اساس مدت اقامت و تعداد تختخواب و ویژگی هر اتاق، متغیر است و باید برای آگاهی از تعرفه رزرواسیون، به سایت اسکان مراجعه کرده و پس از ورود به سامانه، جزییات دقیق قیمت های اتاق ها در استان های کشور را مشاهده کنند.

توجه داشته باشید که برای رزرو اتاق در مراکز منتخب ستاد اسکان نوروزی فرهنگیان در سال۹ ۸، باید در سایت اسکان، به صفحه اختصاصی هر استان مراجعه کرده و سپس، «شماره پرسنلی» به عنوان کد کاریری و «شماره شناسنامه» را به عنوان رمز عبور وارد کنید که در عکس زیر مشاهده می کنید. برای فرهنگیان محترم بازنشسته، کد کاربری آن ها، همان «شماره دفتر کل» است و رمز عبور نیز، «شماره شناسنامه» خواهدبود.

مقاله پیشنهادی «  سامانه اسکان فرهنگیان رامسر

پذیرش مهمانان در اقامت‌گاه های ستاد اسکان نوروزی فرهنگیان

به موارد زیر توجه کنید تا بخشی از سوالات و ابهامات شما بر طرف شود:

  • پدر، مادر، همسر و فرزندان فرهنگیان عزیز، خانواده درجه یک بوده و اولویت اسکان را در اختیار دارند.
  • برادر و خواهر فرهنگیان، حتی با داشتن کارت فرهنگی، امکان رزرواسیون ندارند و پذیرش آزاد محسوب خواهند شد.
  • در تبصره ۱ قانون اسکان فرهنگیان آمده است که اگر شخص فرهنگی در اقامتگاه حضور داشته باشد، امکان پذیرش بستگان درجه یک وی با تسلیم کارت ملی، امکان پذیر است. البته اگر شخص فرهنگی حضور ندارد، حکم کارگزینی و کارت فرهنگی باید به مسئول پذیرش، تسلیم شود.
  • تنها در صورتی که ظرفیت پذیرش مازاد در اقامتگاه ستاد اسکان فرهنگیان در یک استان گزارش شود، امکان پذیرش ظرفیت غیر فرهنگی وجود دارد. شهر هایی که مقصد گردشگری مهم ایران است مثل مشهد و شیراز و کیش و تبریز و قم و اصفهان، معمولا جایگاهی برای پذیرش آزاد ندارد.
  • کارکنان دولت، در صورت وجود ظرفیت آزاد، در اولویت پذیرش مهمان هستند.
  • حداکثر زمان اسکان در اقامت‌گاه های در نظر گرفته شده، ۳ روز است. تنها در صورت صلاحدید مدیر پایگاه اسکان و ظرفیت خالی، این زمان، به مدت ۳ روز دیگر قابل تمدید است.
  • اگر یک شب در محل رزرو شده اقامت کنید، هزینه اقامت سایر شب ها، عودت نخواهد شد.

لینک کوتاه مقاله :

متن سربرگ خود را وارد کنید

انتشار مقاله در شبکه های اجتماعی

6/6 - (22 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه اسکان فرهنگیان مشهد eskan.medu.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

‫10 دیدگاه ها

    1. سلامدوست عزیز . طبق روش سال گذشته٬‌مدت اسکان برای هر خانواده فرهنگی در یک واحد اقامتی٬ ۷۲ ساعت است. مگر این که با مسئولان مربوطه رایزنی کنید و موافقت بگیرید. همه چیز بستگی به حجم تقاضای فرهنگیان و غیر فرهنگیان در محل اسکان مورد نظر دارد.

  1. سلام خسته نباشید.ببخشید من مادرم فرهنگیه میخوام به همراه همسر وفرزندم از سهمیه ایشون از خانه معلم اصفهان وشیراز وقشم استفاده کنم برای عید.مادرم خودش حضور نداره آیا اگر رزرو کنم من میتوانم بدون حضورش از خانه معلم استفاده کنم؟سوال دیگه اینکه یه خانواده سه نفره دیگه هم باما هستند که فرهنگی نیستن.اگه من اتاق ۶ تخته رزرو کنم آیا میتونم با سهمیه خودم اینارو هم تو اتاقم جا بدم؟

    1. سلام دوست عزیز چون مادر شما فرهنگی است و خانواده درجه یک هستید، میتوانید بدون حضور ایشان نسبت به رزرو اقدام کنید. گاها، الزام به حضور فرهنگیان در زمان و مکان مقرر بود. احتمالا شما باید ۲ اتاق رزرو کنید که اتاق دوم، آزاد حساب خواهد شد. فضای یک اتاق برای شش نفر در نظر نگرفته اند

  2. من امسال سال اولیه که معلم شدم وپیمانی هستم اما سیستم کد پرسنلی منو نمیشناسه ونمیتونم آنلاین رزرو کنم الان برای رفع مشکل چیکار باید بکنم؟؟؟

  3. سلام میخوایپ برای تعطیلات نوروزی به تهران سفر کنیم اما هنوز از طریق اینتر نت نتونستیم خانه معلم رزرو کنیم اگه نتونیم چقدر احتمال داره حضوری بهمون جا برسه؟

    1. سلام بر شما. طبق اعلام سامانه، تنها در صورتی مکان اقامتی غیر رزرو شده تعلق می گیرد که فرصت های اقامتی مازاد در محل های اسکان ۳۱ استان کشور در دسترس باشد. در تهران و مشهد، احتمال اقامت به دلیل حجم بالای تقاضا، ضعیف است. برای اطلاعات بیشتر با ستاد اسکان فرهنگیان در استان تهران تماس بگیرید.

  4. سلام خسته نباشید بنده میخاستم مدارس مشهد رو رزرو کنم ولی هیچ لیستی از مدارس ناحیه های مختلف مشهد نمایش داده نمیشه تاریخ رزرو ۳ تا ۶ فروردین ۱۴۰۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا