سامانه علم سنجی دانشگاه آزاد scimet.iau.ir

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه علم سنجی دانشگاه آزاد scimet.iau.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سامانه علم سنجی دانشگاه آزاد

سامانه علم سنجی دانشگاه آزاد سامانه ای است که برای انجام طرح علم سنجی و نشان دادن رزومه علمی و تعداد پژوهش ها و مقالات اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد کشور راه اندازی شده است.

دانش علم سنجی، دانشی برای تحلیل و اندازه گیری علم است. علم سنجی در واقع به سنجش و ارزیابی تولیدات علمی پژوهشگران، اساتید، دانشگاه ها و…. با استفاده از متغیرهای کمی می پردازد.

با استفاده از این دانش، یعنی دانش علم سنجی می توان تولیدات علمی مختلف توسط محققان و پژوهشگران را تحلیل و ارزیابی نمود.

شاخص‌های علم‌ سنجی دربرگیرنده ی شاخص‌های تحلیل و ارزیابی کمیت و کیفیت بروندادهای علمی پژوهشگران است که می‌تواند مبنا و پایه ای برای ارزشیابی، رتبه بندی و ارتقاء افراد عضو هیئت های علمی قرار گیرد.

دانشگاه آزاد اسلامی برای استخراج و نشان دادن شاخص های علمی اعضای هیئت علمی واحدهای مختلف این دانشگاه اقدام به راه اندازی سامانه ای با نام سامانه علم سنجی دانشگاه آزاد نموده است.

با استفاده از این سامانه می توانید رتبه علمی اعضای هیئت های علمی، تعداد پژوهش ها و تحقیقات آنان را مشاهده نمایید.

سامانه علم سنجی دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد اسلامی در راستای رتبه بندی پژوهشگران و محققان واحدهای مختلف دانشگاه آزاد کشور اقدام به راه اندازی سامانه ای با نام سامانه علم سنجی دانشگاه آزاد نموده است.

سامانه علم سنجی دانشگاه آزاد با آدرس اینترنتی scimet.iau.ir در دسترس می باشد

یکی از شاخص های علمی مهم برای پژوهشگران و محققان ، انجام پژوهش و تحقیقات مختلف می باشد و مسلما میزان این تحقیقات و پژوهش ها می تواند بر جایگاه علمی و رتبه بندی افراد عضو هیئت های علمی تاثیر گذار باشد.

در جهت رتبه بندی اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد و انتشار میزان تحقیقات و پژوهش های صورت گرفته توسط این افراد سامانه علم سنجی راه اندازی شده است.

با مراجعه به سامانه علم سنجی دانشگاه آزاد با آدرس اینترنتی scimet.iau.ir می توان مقالات و پژوهش های فرد مورد نظر، رتبه و رزومه علمی او را مشاهده نمود.

در سامانه علم سنجی اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد می توان اطلاعات را بر اساس نام دانشگاه، مرکز تحقیقات، رشته و مقطع تحصیلی فیلتر نمود. همچنین می توان بر اساس نام و نام خانوادگی افراد نیز جستجو نمود و رتبه علمی و تحقیق و پژوهش های انجام شده را مشاهده نمود.

 

ورود به سامانه علم سنجی دانشگاه آزاد scimet.iau.ir

سامانه علم سنجی دانشگاه آزاد scimet.iau.ir با هدف شناساندن برون دادهای علمی و پژوهشی اعضای محترم هیات علمی دانشگاه آزاد ایجاد شده است. با استفاده از این سامانه می توان میزان تحقیقات و پژوهش های محققان مختلف دانشگاه آزاد را مشاهده نمود. وجود این سامانه علاوه بر نشان دادن میزان پژهش های صورت گرفته و رتبه فرد می تواند باعث ایجاد فضای رقابتی در جهت انجام پژوهش های مختلف شود و در واقع با ایجا انگیزه در دیگر پژوهشگران و محققان باعث تولید علم و پژوهش های بیشتر می شود.

در ادامه نحوه ورود به سامانه علم سنجی دانشگاه آزاد را بیان خواهیم نمود.

برای ورود به سامانه علم سنجی اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد لازم است در صفحه مرورگر خود آدرس اینترنتی این سامانه یعنی scimet.iau.ir را وارد نموده و سرچ نمایید.

پس از سرچ عبارت اینترنتی مذکور به طور مستقیم به صفحه اصلی سامانه علم سنجی دانشگاه آزاد وارد خواهید شد.

سامانه علم سنجی دانشگاه آزاد

دقت داشته باشید که دانشجویان و دیگر افراد برای ورود به این سامانه و مشاهده نتایج نیاز به داشتن حساب کاربری و ثبت نام ندارند و با ورود به سامانه می توانند از اطلاعات سامانه استفاده نمایند.

ولی کارشناسان برای استفاده از خدمات مختلف این سامانه می توانند با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور به حساب کاربری خود در سامانه علم سنجی دانشگاه آزاد وارد شوند.

 به این منظور، باید پس از ورود به سامانه علمی سنجی دانشگاه آزاد بر روی گزینه ورود به سامانه کلیک نمایید.

ورود به سامانه علم سنجی دانشگاه آزاد

پس از این در صفحه جدید بر روی گزینه ورود کارشناسان کلیک کرده تا به صفحه مربوط به اطلاعات کاربری وارد شوید.

ورود کارشناسان به سامانه علم سنجی دانشگاه آزاد

اطلاعات کاربری شامل نام کاربری و رمز عبور ورود به سامانه علم سنجی را وارد نموده و بر روی علامت فلش کلیک کنید تا بتوانید به حساب کاربری خود در سامانه علم سنجی دانشگاه آزاد وارد شوید.

نحوه ورود کارشناسان به سامانه علم سنجی دانشگاه آزاد

برای ورود مستقیم به سامانه علم سنجی اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد کلیک کنید.

راهنمای علم سنجی اعضای هیئت علمی در سامانه علم سنجی دانشگاه آزاد scimet.iau.ir

همان طور که پیش از این هم اشاره شد برای مشاهده رزومه علمی اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد، میزان تحقیقات و پژوهش های علمی صورت گرفته می توان به سامانه علم سنجی اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد مراجعه نموده و با استفاده از اطلاعات این سامانه رتبه علمی فرد، تعداد مقالات، استنادات و … را مشاهده نمود.

علم سنجی اعضای هیئت علمی در سامانه علم سنجی دانشگاه آزاد به این صورت می باشد.

ابتدا به سامانه scimet.iau.ir وارد شوید.

با ورود به این سامانه می توانید نام اعضای هیئت علمی واحدهای مختلف دانشگاه آزاد به همراه اطلاعات علمی، تعداد مقالات، رتبه علمی ، استنادات و … را مشاهده نمایید.

با استفاده از گزینه های مشخص شده در تصویر می توانید موارد جستجوی خود را فیلتر نمایید.

فیلتر اطلاعات در سامانه علم سنجی دانشگاه آزاد

واحد، مرکز تحقیقاتی، مقطع تحصیلی، رتبه علمی و سایر موارد را در صورت تمایل مشخص نموده و بر روی گزینه جستجو کلیک نمایید.

بعد از این می توانید نتایج داده شده بر اساس فیلترها را مشاهده نمایید.

بر روی گزینه مد نظر کلیک کنید. بعد از این می توانید رزومه علمی فرد، خلاصه عملکرد مقالات، پایان نامه ها و سایر شاخص ها را مشاهده نمایید.

رزومه علمی در سامانه علم سنجی دانشگاه آزاد

 

سامانه علم سنجی وزارت بهداشت نیز سامانه ای است که برای آگاهی از سطح علمی اساتید فعال در حوزه علوم پزشکی کشور توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی راه اندازی شده است. این سامانه با آدرس اینترنتی isid.research.ac.ir در دسترس بوده و برای مشاهده رتبه اساتید حوزه علوم پزشکی کشور و سوابق، یا لیست استنادات و مقالات این افراد می توان به این سامانه مراجعه نمود.

چنانچه بعد از خواندن این مقاله در مورد سامانه علم سنجی دانشگاه آزاد برای شما سوالی پیش آمده و یا در نحوه جستجو در سامانه علم سنجی مشکلی داشتید میتوانید با شماره های درج شده در صفحه تماس گرفته و سوالات خود را با کارشناسان این مجموعه در میان بگذارید.

سامانه علم سنجی وزارت بهداشت برای علم سنجی و برای تعیین شاخص های علمی اساتید از شاخص های علمی مختلفی استفاده می نماید. از جمله این شاخص های علمی می توان به این موارد اشاره نمود: تعداد مقالات منتشر شده فرد، تعداد استنادات و …

سؤالات متداول سامانه علم سنجی دانشگاه آزاد scimet.iau.ir

این سامانه با هدف نشان دادن رزومه علمی و تعداد مقالات و پژوهش های صورت گرفته توسط  اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد راه اندازی شده است.

برای ورود به سامانه علم سنجی اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد می توانید به آدرس scimet.iau.ir مراجعه نمایید. اطلاعات لازم در متن توضیح داده شده است.

خیر، برای استفاده از امکانات نیاز به داشتن حساب کاربری نیست. راهنمای کامل این موضوع در متن بالا آمده است.

لینک کوتاه مقاله :

متن سربرگ خود را وارد کنید

انتشار مقاله در شبکه های اجتماعی

6/6 - (11 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه علم سنجی دانشگاه آزاد scimet.iau.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا