سامانه علم سنجی وزارت بهداشت isid.research.ac.ir

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه علم سنجی وزارت بهداشت isid.research.ac.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سامانه علم سنجی مجلات وزارت بهداشت  سامانه علم سنجی وزارت علوم سامانه علم سنجی مراکز تحقیقاتی سامانه علم سنجی دانشگاه علوم پزشکی تهران سامانه علم سنجی دانشگاه علوم پزشکی شیراز سامانه علم سنجی دانشگاه تهران سامانه علم سنجی اعضای هیات علمی وزارت بهداشت  سامانه علم سنجی دانشگاه شهید بهشتی سامانه علم سنجی سازمان تحقیقات کشاورزی سامانه علم سنجی دانشگاه امیرکبیر سامانه علم سنجی دانشجویان سامانه علم سنجی نوپا

در جهت رتبه بندی محققان و پژوهشگران دانشگاه های وزارت بهداشت در سطح کشور سامانه علم سنجی وزارت بهداشت ایجاد شده است.

علم سنجی، دانشی است که در جهت اندازه گیری و تحلیل و ارزیابی داده های علمی ایجاد شده و با استفاده از علم سنجی می توان تولیدات علمی محققان در مراکز مختلف را ارزیابی و تحلیل کرد.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور برای استخراج و نشان دادن شاخص های علمی اعضای هیئت علمی دانشگاه های زیر نظر این وزارت اقدام به ایجاد سامانه ای با نام سامانه علم سنجی وزارت بهداشت نموده است.

این سامانه وظیفه دارد معیارهای علمی برای اساتید این حوزه را استخراج نموده و این اطلاعات را برای هر یک از اساتید حوزه پزشکی و وزارت بهداشت به صورت مجزا و جداگانه نشان دهد.

سامانه علم سنجی وزارت بهداشت

سامانه علم سنجی وزارت بهداشت که به اختصار ISID  نیز نامیده می شود از سال 1394 به منظور استخراج و نشان دادن شاخص های علمی مربوط به اساتید عضو هیئت علمی دانشگاه های تحت نظر وزارت بهداشت کشور ایجاد شده است. این سامانه شامل اطلاعات تعداد زیادی از اعضای هیئت علمی سراسر کشور و موسسات و دانشگاه های علوم پزشکی می باشد.

سامانه علم سنجی وزارت بهداشت برای علم سنجی و برای تعیین شاخص های علمی اساتید از شاخص های علمی مختلفی استفاده می نماید. از جمله این شاخص های علمی می توان به این موارد اشاره نمود: تعداد مقالات منتشر شده فرد، تعداد استنادات و …

مبنای علمی سنجی اساتید عضو هیئت علمی با استفاده از موارد گفته شده می باشد، اطلاعات دخیل در رتبه بندی اساتید از بانک اطلاعاتی اسکوپوس استخراج می شود و به صورت اتوماتیک مدام در حال بروزرسانی می باشد( اطلاعات در بازه های زمانی مشخص و به طور مداوم  بروزرسانی می گردد.)

لازم به ذکر است که این سامانه فقط به رتبه بندی اعضای هیئت علمی دانشگاه های علوم پزشکی کشور می پردازد و فقط مخصوص رتبه بندی اعضای هیئت علمی دانشگاه های علوم پزشکی کشور است و فرآیند رتبه بندی برای اساتید عضو هیئت علمی دانشگاه های زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور با استفاده از این سامانه صورت نمی پذیرد.

isid.research.ac.ir

سامانه علم سنجی وزارت بهداشت با آدرس اینترنتی isid.research.ac.ir در دسترس بوده و تمامی افراد می توانند به این سایت مراجعه نموده و برای آگاهی از میزان و سطح علمی اساتید فعال در حوزه علوم پزشکی کشور از آن استفاده نمایند.

در صورتی که تمایل دارید رتبه اساتید حوزه علوم پزشکی کشور و سوابق، یا لیست استنادات، مقالات و… را مشاهده نمایید می توانید به سامانه علم سنجی وزارت بهداشت isid.research.ac.ir مراجعه نموده و اطلاعات مد نظر را مشاهده نمایید.

در سامانه علم سنجی وزارت بهداشت اطلاعات مربوط به تمامی اعضای هیئت های علمی دانشگاه های علوم پزشکی کشور موجود می باشد (مانند نام، نام خانوادگی، رتبه علمی، محل تدریس ، رشته و مدرک تحصیلی فرد و…)

این سامانه با هدف اطلاع رسانی در مورد سوابق مختلف علمی و تحقیقاتی اعضای هیئت علمی دانشگاه های علوم پزشکی کشور راه اندازی شده است و با استفاده از این سامانه می توان اطلاعات مختلف  و  رتبه بندی که با استفاده از شاخص های علمی مختلف انجام پذیرفته را مشاده نمود . شاخص های رتبه بندی مورد استفاده در این سامانه بر اساس اطلاعات بانک اطلاعاتی Scopus تهیه شده است.

 ورود به سامانه علم سنجی وزارت بهداشت 

برای ورود به سامانه علم سنجی وزارت بهداشت ، باید در صفحه مرورگر خود آدرس اینترنتی این سامانه یعنی isid.research.ac.ir را تایپ و جستجو نمایید.

بعد از جستجو عبارت مذکور، به طور مستقیم به سامانه علم سنجی وزارت بهداشت وارد خواهید شد.

به سامانه علم سنجی وزارت بهداشت

اعضای هیئت علمی دانشگاه های زیر نظر وزارت بهداشت کشور  و کارشناسان  باید برای ورود به سامانه علم سنجی وزارت بهداشت از گزینه ورود به سامانه استفاده نمایند.

ورود به سامانه علم سنجی وزارت بهداشت

بعد از ورود به صفحه جدید، به تناسب موقعیت خود، گزینه ورود کارشناسان یا ورود اعضای هیئت علمی را انتاخاب نمایید.

برای ورود اعضای هیئت علمی دانشگاه های علوم پزشکی کشور، در صفحه جدید باید کد ملی و رمز عبور وارد شود.

اعضای هیئت علمی به سامانه علم سنجی وزارت بهداشت

در صورت فراموشی رمز عبور مربوط به سامانه بر روی گزینه فراموشی رمز عبور کلیک نموده تا با طی مراحل آن ، رمز عبور ورود به این سامانه برای شما بازنشانی شود.

بعد از ورود اطلاعات لازم می توانید به صفحه خود در سامانه علم سنجی وزارت بهداشت وارد شوید. بعد از ورود به این سامانه بهتر است از بخش ویرایش پروفایل، نسبت به تکمیل اطلاعات و بارگزاری عکس خود در این سامانه اقدام نمیید.

نحوه علم سنجی اعضای هیئت علمی در  سامانه علم سنجی وزارت بهداشت

بعد از ورود به این سامانه می توانید امکانات و اطلاعات موجود در این سامانه را مشاهده نمایید. با استفاده از امکانات این سامانه می توانید در رابطه با سابقه علمی و پژوهش های صورت گرفته اطلاعات مورد نظر خود را به دست آورید.

با استفاده از سامانه علم سنجی وزارت بهداشت می توانید در کمترین زمان به اطلاعات جامعی در مورد پیشینه تحقیقاتی و علمی اعضای هیئت های علمی کشور دسترسی پیدا نمایید.

بعد ار ورود به سامانه مشاهده می کنید که می توان با استفاده از گزینه های مختلفی مانند دانشگاه، گروه آزمایشی، بیمارستان، پژوهشکده، رتبه علمی،  مقطع تحصیلی و… و یا با وارد نمودن نام فرد به جستجو پرداخت. بعد از اینکه گزینه مورد نظر را مشخص کردید بر روی جستجو کلیک نمایید.

سنجی در سامانه علم سنجی وزارت بهداشت

بعد از این نام محققان در قسمت پایین گزینه های جستجو نشان داده می شود. در این قسمت می توانید بر  اساس تمایل خود و با توجه به معیارهای مختلف رتبه بندی را تغییر دهید. افرادی که علامت جام در کنار نام آن ها بهچشم می خورد به عنوان پژوهشگر پر استناد محسوب می گردند.

بعد از جستجو بر اساس فیلترها و آیتم های مد نتظر گزینه های مختلفی نمایش داده می شود می توانید بر روی نام فرد مورد نظر کلیک نموده  و اطلاعات مربوط به آن را مشاهده نمایید.

 بعد از جستجو می توانید اطلاعات وسیعی در مورد اعضای هیئت علمی و پژوهش و تحقیقات آن ها به دست آورید. از جمله اطلاعاتی که می توانید با این روش به دست آورید می توان به این موارد اشاره نمود: اطلاعات شخصی، تعداد مقالات  اسکوپوس فرد مورد نظر، همکاری های صورت گرفته به صورت بین المللی، خلاصه عملکرد پایان نامه ها و طرح های پژوهشی و….

مشاهده کردید که با استفاده از سامانه علم سنجی وزارت بهداشت می توانید  اطلاعات کاملی در رابطه با اعضای هیئت علمی و طرح و تحقیقات صورت گرفته و… به دست آورید.

سامانه علم سنجی وزارت بهداشت با ادرس اینترنتی isid.research.ac.ir با اهدافی از جمله ارائه سوابق علمی، پژوهشی و تحقیقاتی اعضای هیئت علمی دانشگاه های علوم پزشکی کشور ایجاد شده است برای  کسب اطلاع از سوابق علمی اعضای هیئت علمی می توانید به این سامانه مراجعه نموده و با استفاده از فیلترها و گزینه های مختلف به جستجو بپردازید

در صورتی که در این مورد سوال داشته و یا نیاز به راهنمایی های بیشتری دارید می توانید با شماره های موجود در صفحه تماس گرفته و از راهنمایی کارشناسان این مجموعه  استفاده نمایید.

سؤالات متداول سامانه علم سنجی وزارت بهداشت isid.research.ac.ir

شاخص های علم سنجی ارائه شده اعضای هیات علمی در این سامانه عبارتند از تعداد مقالات نمایه شده هر عضو هیات علمی در بانک اطلاعاتی Scopus، تعداد کل استنادات دریافت شده این مقالات در بانک اطلاعاتی Scopus ، میانگین استناد به ازای هر مقاله، شاخص h-Index، شاخص h-Index بدون خوداستنادی، شاخص h-Index بدون خوداستنادی نویسندگان و شاخص‌های دیگر مانند g-Index و m-Index براساس بانک اطلاعاتی Scopus می باشد.

ادامه مطلب
سایت ثبت نام آزمون تیزهوشان مای مدیو my medu.ir

 

اطلاعات هر فرد در سامانه، به طور خودکار حداقل هر ۲۱ روز یکبار به روز رسانی می‌شود. البته براساس مقدار شاخص h-Index فرد این عدد بین ۱ تا ۲۱ روز متغیر است.

 

بله، در صورتی که کارشناس علم سنجی دانشگاه مربوطه نام، کد ملی، آدرس ایمیل دانشگاهی و شماره تلفن همراه شما را در سامانه علم سنجی ثبت کرده باشد شما می توانید با شناسه ای که سیستم برای شما تعریف و ارسال کرده به سامانه علم سنجی اعضای هیات علمی وارد شوید. پس از آن قادر خواهید بود که اطلاعات مربوط به خود را از پنل کاربری خود شخصا ویرایش نمایید.

سامانه علم‌سنجی اعضای هیات علمی مبتنی بر بانک اطلاعاتی SCOPUS کار می‌کند و اطلاعاتی و شاخص‌های علم‌سنجی که استخراج کرده و نمایش می‌دهد صرفا بر اساس داده‌های موجود در بانک اطلاعاتی Scopus است. در نتیجه انتظار می‌رود فقط مقالاتی که شما در بانک اطلاعاتی Scopus دارید، در این سامانه محاسبه شده و نمایش داده شود.‌هرچند تعداد مقالات شما در سایر پایگاه‌های اطلاعاتی شامل PubMed، ISI و حتی مقالات بازیابی شده در Google Scholar نیز استخراج و در سامانه نشان داده می‌شوند ولی شاخص‌های اصلی علم‌سنجی سامانه مانند h-Index براساس بانک اطلاعاتی Scopus است.

ادامه مطلب
سامانه پاس pas.medu.ir

بله، اطلاعات آن دسته از اعضای هیات علمی که پس از راه‌اندازی این سامانه یعنی از سال ۱۳۹۴ به بعد به افتخار بازنشستگی نائل شده باشند در این سامانه وجود دارد.

مسئول تکمیل اولیه اطلاعات اعضای هر دانشگاه در سامانه، کارشناس علم‌سنجی دانشگاه مربوطه است که در معاونت تحقیقات و فن‌آوری دانشگاه مستقر است. برای تماس با ایشان می‌توانید از لینک فرم ارسال بازخورد قرار گرفته در قسمت تحتانی، منتهی‌الیه سمت راست سامانه در http://isid.research.ac.ir استفاده کنید یا با کارشناس علم‌سنجی دانشگاه خود که فهرست ایشان در

http://hbi.ir/Forms/Special.aspx?hbsId=313&category=2&templateid=2&hdlId=6

قابل مشاهده است تماس بگیرید.

انتشار مقاله در شبکه های اجتماعی

6/6 - (13 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه علم سنجی وزارت بهداشت isid.research.ac.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا