کارت صلاحیت حرفه ای معلمان

جهت مشاوره تلفنی در زمینه کارت صلاحیت حرفه ای معلمان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

موضوع مقاله پیش روی شما درباره ی کارت صلاحیت حرفه ای معلمان و دوره های مرتبط می باشد. دوره‌های آموزشی مختلف در راستای ارتقا سطح و توانمندسازی بیشتر نیروهای انسانی شاغل در مدارس کشور برگزار می‌ گردد، پس از گذراندن این طرح آموزشی، معلمان مدارس می توانند کارت صلاحیت حرفه‌ای خود را دریافت کرده و در مدارس مختلف مشغول به فعالیت شوند. اگر علاقمند هستید در این مورد اطلاعات بیشتری به دست آورید در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

کارت صلاحیت حرفه ای معلمان

پیشرفت نظام آموزشی و دانش آموزان در حال تحصیل در این سیستم در گرو تربیت معلم توانمند است، در نظام تعلیم و تربیت، معلمان نقش اساسی در انتقال ارزشهای اخلاقی و علم آموزی به نسل جدید دارند، از این رو توانمند بودن و کسب مهارت های به روز و جدید در پیشرفت نظام آموزشی و تربیت دانش آموزان نقش مهمی خواهد داشت. به عبارتی از آن جایی که معلمان باعث پیشرفت دانش آموزان و انتقال مفاهیم به او می شوند بنابراین باید زمینه رشد، پیشرفت و حفظ آن‌ها در شغل خود فراهم آورده شود.

سازمان آموزش و پرورش کشور در راستای ارتقای کیفیت آموزش در مدارس کشور و رشد فضای آموزشی اقدام به برگزاری دوره هایی برای افزایش مهارت ها و توانمندی معلمان شاغل در این مدارس نموده است. همان طور که اشاره شد از آن جایی که نظام آموزشی نقش مهمی در روند شناخت استعداد و شکوفایی نسل جدید دارد از این رو گزینش افراد مناسب و آموزش آن ها می تواند الزامی باشد.

در همین راستا معلمان علاقمند به تدریس در مدارس غیر دولتی نیز باید دارای صلاحیت‌های عمومی و دانش تخصصی و حرفه ای باشد  تا قادر باشند متناسب با کتاب های درسی مصوب ، تدریس نمایند. از این رو این افراد باید حتما آموزش های لازم را گذرانده و کارت صلاحیت حرفه ای معلمی را دریافت کنند، در صورتی که معلمی کارت صلاحیت حرفه‌ای نداشته باشد حق ورود به مدارس غیردولتی را نخواهد داشت.

مقاله پیشنهادی « سامانه ثبت نام ارزیابان رتبه بندی معلمان

سایت دریافت کارت صلاحیت حرفه ای معلمان

همان طور که اشاره شد یکی از شروط تدریس در مدارس چه مدارس دولتی و چه مدارس غیر دولتی اخذ گواهینامه صلاحیت معلمی می باشد. فعالیت معلمان در مدارس کشور به هر صورت چه حضوری و چه غیر حضوری مستلزم دریافت این گواهینامه است و معلمان می بایست طبق ضوابط برای دریافت این مدرک اقدام نمایند.

طبق آیین نامه، صلاحیت معلمان در زمینه های عمومی، تخصصی و حرفه ای مورد سنجش و بررسی قرار خواهد گرفت و پس از بررسی کارشناسان و در صورت تایید آنان کارت صلاحیت حرفه ای معلمان صادر می گردد. باید توجه داشته باشید که برای دریافت کارت صلاحیت حرفه ای معلمان در حال حاضر سامانه ای وجود ندارد و معلمان شاغل در مدارس کشور می توانند دوره های مربوطه را در دانشگاه فرهنگیان گدرانده و پس از آن در آزمون دریافت گواهی نیز شرکت نمایند. پس از طی این دوره و قبولی در آزمون موفق به دریافت کارت صلاحیت معلم شده و می توانید در مدارس کشور در امر تدریس فعالیت نمایید.

مقاله پیشنهادی » پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش

دریافت کارت صلاحیت حرفه ای معلمان مدارس غیر انتفاعی

همان طور که پیش از این هم گفته شد شرط اصلی تدریس در مدارس کشور به صورت حضوری و غیرحضوری هم در مدارس دولتی و هم در غیردولتی، اخذ گواهینامه صلاحیت معلمی می باشد. داوطلبان به این منظور می بایست پس از شرکت در دوره ها، در آزمون جامع نیز شرکت کرده و حد نصاب لازم را به دست آوردند.

مراحل دریافت گواهی صلاحیت معلمی به این شکل است که داوطلبان دریافت گواهینامه می بایست باید هشت هفته نخست دوره آموزش را به مدارس بروند و هشت هفته دوم را در پردیس های دانشگاه فرهنگیان آموزش دیده و مهارت های لازم را کسب نمایند.

پس از طی دوره در نظر گرفته شده و در انتها داوطلبان برای دریافت کارت صلاحیت حرفه ای معلمان در موقعیت‌ های واقعی تدریس خواهند کرد و عملکرد آنها مورد سنجش و ارزیابی کارشناسان قرار می گیرد.

مانند مدارس دولتی دریافت کارت صلاحیت حرفه ای معلمان مدارس غیر انتفاعی نیز جز الزامات بوده می باشد. در همین راستا آموزش و پرورش به تازگی تصمیم گرفته است تا برای معلمان شاغل در مدارس غیر دولتی نیز کارت صلاحیت حرفه ای معلمان صادر نماید. این بدان معناست که تنها افراد واجد شرایط و دارای صلاحیت های لازم می توانند در مدارس غیر انتفاعی تدریس نمایند. طی این مراحل باعث افزایش کیفیت تدریس در مدارس غیر دولتی و بازدهی بهتر خواهد شد.

به این ترتیب معلمان مدارس غیر دولتی نیز می بایست اقدام به گذراندن دوره های آموزشی در نظر گرفته شده در دانشگاه فرهنگیان نمایند. پس از طی دوره این افراد با تدریس بصورت عملی و شرکت در آزمون جامع نهایی می توانند کارت صلاحیت حرفه ای معلمان و مجوز فعالیت در مدارس را دریافت نمایند.

 

همان طور که می دانید سیستم آموزشی می تواند تاثیر مهم و قابل توجهی در شکوفایی نسل جدید  پیشرفت و موفقیت آن ایفا نماید، از این جهت انتخاب و گزینش نیروی انسانی مناسب برای خدمت در مدارس کشور امری ضروری و مهم به حساب می آید. طبق نظر وزارت آموزش و پرورش کلیه معلمانی که قصد دارند در مدارس سطح کشور اعم از دولتی و غیر دولتی تدریس کنند، می بایست در دوره های در نظر گرفته شده شرکت و کارت صلاحیت حرفه ای معلمان را دریافت کنند.

بنابراین، شرط اشتغال به حرفه معلمی در تمام مدارس کشور، چه مدارس دولتی و چه مدارس غیر دولتی، تدریس به صورت حضوری و غیرحضوری، داشتن گواهینامه صلاحیت معلمی می باشد.

علاوه بر معلمان مدارس دولتی، معلمان مدارس غیر دولتی نیز باید برای شرکت در دوره ها و دریافت کارت صلاحیت حرفه ای معلمان اقدام نمایند. به عبارتی چنانچه معلمی کارت صلاحیت حرفه‌ای نداشته باشد حق ورود به مدارس غیردولتی را نخواهد داشت.

در این مقاله در رابطه با کارت صلاحیت حرفه ای معلمان، سایت مربوط به آن و … توضیح داده شد. در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتری دارید می توانید سوالات و ابهامات خود را از طریق قسمت کامنت با ما در میان بگذارید ، کارشناسان این مجموعه پس از دریافت سوالات به شما پاسخ خواهند داد. همچنین می توانید نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را نیز از همین طریق با ما به اشتراک بگذارید، بدون شک دریافت نظرات سازنده شما در ادامه مسیر برای ما یاری رسان خواهد بود.

مقاله پیشنهادی » سایت فیش حقوقی فرهنگیان

سؤالات متداول کارت صلاحیت حرفه ای معلمان

شرط اشتغال به حرفه معلمی در تمام مدارس کشور، چه مدارس دولتی و چه مدارس غیر دولتی ، تدریس به صورت حضوری و غیرحضوری، داشتن کارت صلاحیت حرفه ای معلمان می باشد. بنابراین معلمان مدارس مختلف می بایست برای شرکت در دوره ها و دریافت کارت صلاحیت معلمان اقدام نمایند.

بله، معلمان مدارس غیر دولتی نیز باید برای شرکت در دوره ها و دریافت کارت صلاحیت حرفه ای معلمان اقدام نمایند. به عبارتی چنانچه معلمی کارت صلاحیت حرفه‌ای نداشته باشد حق ورود به مدارس غیردولتی را نخواهد داشت.

امتیاز دهی به مقاله

جهت مشاوره تلفنی در زمینه کارت صلاحیت حرفه ای معلمان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا