سامانه رتبه بندی معلمان rtb.medu.ir

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه رتبه بندی معلمان rtb.medu.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سامانه رتبه بندی معلمان ۱۴۰۱ rtb.medu.ir

در جهت اجرای طرح نظام رتبه بندی معلمان، سامانه رتبه بندی معلمان با آدرس اینترنتی rtb.medu.ir شروع به کار نموده است.

طرح رتبه بندی معلمان طرحی است که با هدف دستیابی به کیفیت آموزشی بهتر ارائه شده است گرچه این طرح ممکن است باعث افزایش حقوق فرهنگیان ومعلمان عزیز گردد ولی هدف اصلی آن بهبود کیفیت آموزش در کشور است.

طرح رتبه بندی معلمان برای بهبود کیفیت معیشتی معلمان، بهبود کیفیت آموزشی کشور و ارتقا سطح صلاحیت ها و مهارت های معلمان پایه ریزی شده است. در طرح رتبه بندی معلمان، صلاحیت های عمومی و صلاحیت های خصوصی معلمان و مهارت ها و تجربه های کسب شده توسط آنان در طول مراحل کار بررسی شده و این افراد  به مرور زمان به سطوح بالاتری از لحاظ علمی و مهارتی خواهند رسید.

در این طرح، پس از اینکه معلمان ارزیابی شدند برای آنان گواهینامه هایی صادر می شود. این گواهینامه های صادره باید به صورت چند سال یکبار مجددا تمدید گردند.

آدرس جدید سامانه رتبه بندی در سال 1402-1403 ،my.medu.ir است برای اطلاع بیشتر بر روی بشتر بخوانید کلیک کنید.

rtb.medu.ir

طرح رتبه بندی معلمان از طرف وزارت آموزش و پرورش کشور در حقیقت برای ایجاد حرکت بیشتر و افزایش امید در بین معلمان به اجرا درآمده است.

سال هاست که  طرح رتبه بندی معلمان مورد بحث و گفتگوهای زیادی قرار دارد و هم اکنون بعد از سال ها بحث  و گفتگو این طرح به بار نشسته و به اجرا درآمده است.

سامانه رتبه بندی معلمان با آدرس اینترنتی rtb.medu.ir نیز از تاریخ بیست و ششم و مرداده ماه 1401 و برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان شروع به فعالیت کرده است.

همان گونه که میدانید سامانه رتبه بندی معلمان 1402-1403  My.medu.ir می باشد. برای اطلاع بیشتر در این مورد بر روی دکمه ادامه مطلب کلیک کنید.

سامانه رتبه بندی معلمان

معلمان با توجه به برخورداری از سطح علمی و تحصیلی در رتبه های خاصی قرار گرفته اند و برای معلمان نیز گزینه های مختلفی برای رتبه بندی در نظر گرفته شده است  هر چه  فرد بتواند در ارتباط با  این گزینه ها و معیارها امتیاز بالاتری را کسب کند رتبه بالاتری را به دست خواهد آورد و به با توجه به ضریب در نظر گرفته شده مشمول افزایش حقوق و مزایا خواهد شد.

رتبه بندی معلمان

ورود به سامانه رتبه بندی معلمان

برطبق سند استحاله بنیادین نظام آموزشی کشور، در راستای ارتقاء موقعیت شغلی معلمان وزارت آموزش و پرورش، افزایش آسایش و معیشت زندگی این عزیزان و در نتیجه سلامت چگونگی تحصیلی، اجرا سازی نقش رتبه بندی معلمان از 26 مرداد تاریخ 1401 شروع شده است. رتبه بندی معلمان با در نظر گرفتن عوامل مختلفی همچون سابقه خدمت، گواهینامه دوره های آموزشی، مقام مسابقات گوناگون، شرکت در دوره های ضمن خدمت، مقالات علمی انتشار شده و… اجرا می شود.

نحوه ورود به سامانه رتبه بندی معلمان

رقم آخر کدملی از تاریخ تا تاریخ
0 26 مرداد 1401 29 مرداد 1401
1 29 مرداد 1401 31 مرداد 1401
2 و 3 31 مرداد 1401 2 شهریور 1401
4 و 5 2 شهریور 1401 5 شهریور 1401
6 و 7 5 شهریور 1401 7 شهریور 1401
8 و 9 7 شهریور 1401 9 شهریور 1401

اکنون با توجه به جدول بالا با توجه به تاریخ کد ملی شما برای ورود به سامانه رتبه بندی معلمان به آدرس اینترنتی rtb.medu.ir را می بایست در مروگر خود سرچ کنید تا وارد صفحه اصلی این سامانه شوید

سامانه رتبه بندی معلمان

سپس اطلاعات مورد نظر خود را که شامل کد ملی و رمز عبور است را وارد کنید و در نهایت بر روی گزینه “ورود” کلیک کنید.

قانون رتبه بندی معلمان از تاریخ سی و یکم شهریور ماه 1401 به اجرا در آمده است و لازم است توجه داشته باشید که معلمانی که بعد از این تاریخ بازنشسته شده باشند نمی توانند از مزایای در نظرگرفته شده برای این طرح استفاده کنند.

در حال حاضر حدود 800 هزار نفر از معلمان و نیروهای استخدامی آموزش و پرورش مشمول طرح رتبه بندی معلمان می باشند.

برای ثبت نام در طرح رتبه بندی معلمان لازم است به سامانه رتبه بندی معلمان rtb.medu.ir وارد شوید و در این سامانه فرم های لازم در خصوص  صلاحیت های عمومی و تخصصی  و مهارتی و.. را تکمیل نمایید.

 ورود به سامانه رتبه بندی معلمان rtb.medu.ir

برای ثبت نام در سامانه رتبه بندی معلمان نیاز به مدارک خاصی دارید و بهتر است پیش از ثبت نام خود از مدارک لازم اطلاع کافی داشته باشید تا در طول فرآیند ثبت و بارگذاری  مدارک و تکمیل فرم ها در این سامانه دچار مشگل و سر در گمی نشوید.

برای تکمیل فرم ها و استفاده از خدمات و امکانات سایت رتبه بندی معلمان لازم است به این سامانه وارد شوید.

معلمان و فرهنگیان عزیز باید برای انجام مراحل رتبه بندی، ثبت نام و بارگذاری مدارک و کسب اطلاع از زمان بندی ها و روش های اعمال شده در طرح رتبه بندی معلمان به سایت رتبه بندی معلمان مراجعه نمایند.

برای ورود به سامانه رتبه بندی معلمان باید طیق توضیحات زیر عمل نمایید.

ابتدا در صفحه مرورگر گوشی تلفن همراه و یا کامپیوتر خود آدرس اینترنتی سامانه یعنی rtb.medu.ir را وارد نموده و سپس جستجو نمایید.

بعد از جستجو آدرس به طور مستقیم به سامانه رتبه بندی وارد می شوید.

به سامانه رتبه بندی معلمان

برای دسترسی به امکانات سامانه نام کاربری(کد ملی)، کلمه عبور و کد امنیتی درج شده در صفحه را وارد نموده و سپس بر روی گزینه ورود کلیک نمایید.

 

ثبت نام در سامانه رتبه بندی معلمان

معلمان با داشتن کد ملی و رمز عبور سامانه پروفایل می توانند به سامانه رتبه بندی معلمان وارد شده و در زمان مقرر نسبت به تکمیل فرم های مربوط و ارائه اطلاعات لازم اقدام نمایند

در صورتی که رمز کاربری سامانه پروفایل را فراموش کرده بودید باید در سایت رتبه بندی معلمان ثبت نام کردن و بعد از دریافت نام کاربری و رمز عبور به این سامانه وارد شوید

برای ثبت نام در سایت رتبه بندی معلمان بعد از ورود به سایت rtb.medu.ir بر روی گزینه ثبت نام در صفحه اصلی کلیک نمایید.

در صفحه جدید اطلاعاتی که در خواست شده از قبیل کد پرسنلی، کد ملی و… را وارد نموده و بر روی گزینه مرحله بعد کلیک نمایید.

اکنون با روشی که در مرحله قبل در سامانه مشخص کرده بودید، کدی برای شما ارسال می شود. کد مربوطه را وارد کرده و سایر مراحل مربوط به ثبت نام در سامانه رتبه بندی معلمان را نیز تکمیل نمایید.

 

مشمولان طرح رتبه بندی معلمان

آموزگاران، مربیان امور تربیتی، دبیران، هنر آموزان، مشاوران واحدهای آموزشی، مراقبان سلامت در مدارس، مدیران و معاونین واحدها، مشمول طرح نظام رتبه بندی معلمان می باشند.

روال طرح رتبه بندی معلمان این است که معلمان در 5 رتبه طبقه بندی می شوند و بر اساس تحصیلات، مهارت ها، دوره های آموزشی که می گذرانند، سنوات خدمت و تجربه کسب کرده در طول دوران کاری خود ارتقا پیدا می کنند. تمامی معلمان از هنگام شروع به کار به عنوان معلم می توانند وارد طرح رتبه بندی معلمان شوند.

همان طور که اشاره شد معلمان شاغل در آموزش و پرورش در 5 رتبه طبقه بندی می شوند و در هر رتبه ای که قرار بگیرند ضریب خاصی برای افزایش حقوق و مزایای دریافتی آنان لحاظ می شود.

برای ورود به رتبه جدید و استفاده از مزایای آن ، معلمین باید در آزمون های اجرا شده شرکت کنند و در این آزمون ها و دوره هایی که برگزار می شود امتیاز لازم را کسب کنند.

زمان ورود به سامانه رتبه بندی معلمان

بعد از ورود به سامانه رتبه بندی معلمان، در صفحه اصلی، زمان بندی ارائه شده با استفاده از عدد آخر کد ملی معلم، را مشاهده خواهید کرد.

معلمان باید با توجه به عدد آخر کد ملی خود در طول زمان در نظر گرفته شده، نسبت به تکمیل فرم وبارگذاری مدارک لازم اقدام نمایند.

تمامی افراد باید فقط در مهلت زمانی در نظر گرفته شده در سامانه رتبه بندی برای پر کردن فرم ها و تکمیل اطلاعات خود اقدام نمایند و بعد از انجام این مرحله نسبت به ثبت نهایی اطلاعات مندرج اقدام کنند.

در صورتی که مرحله ثبت نهایی انجام نگیرد اطلاعات این افراد بررسی نخواهد شد.

دقت داشته باشید که اطلاعات را به صورت دقیق و صحیح وارد نمایید زیرا بعد از این که اطلاعات وارد شده را ثبت نهایی نمودید، امکان ویرایش آن ها و وارد نمودن اطلاعات جدید وجود نخواهد داشت.

فراموشی رمز عبور سامانه رتبه بندی معلمان

برای تکمیل فرم ها و بارگذاری مدارک لازم باید با استفاده از نام کاربری و رمز عبور خود به سامانه رتبه بندی معلمان وارد شوید.

در صورتی فراموشی و نداشتن رمز عبور  باید از قسمت بازیابی کلمه عبور اقدام نمایید. و در صفحه جدید اطلاعات خواسته شده از جمله کد پرسنلی، کد ملی، شماره تلفن همراه و روش احراز هویت را تکمیل نموده و نسبت به بازیابی کلمه عبور خود اقدام نمایید.

رمز عبور سامانه رتبه بندی معلمان

سامانه رتبه بندی معلمان در جهت اجرایی کردن طرح رتبه بندی معلمان از مرداد ماه 14041 شروع به کار نموده است معلمان می توانند به مراجعه به سامانه رتبه بندی rtb.medu.ir برای ثبت نام و تکمیل فرم های لازم اقدام نمایندو همچنین فرآیند بارگذاری مدارک لازم در سامانه را نیز انجام دهند.

در صورتی که در مورد مراحل مختلف ثبت نام و ورد به سامانه و موارد دیگر سوال داشتید می توانید با تماس با شماره های درج شده در این صفحه سوالات خود را مطرح نموده و برای دریافت پاسخ مشاوران و کارشناسان این مرکز اقدام نمایید.

بارگذاری مدارک در سامانه رتبه بندی معلمان rtb medu.ir

برای بارگذاری مدارک خود در سامانه رتبه‌بندی معلمان باید 19 اقدام انجام دهید که در ادامه درباره هر بخش نکات لازم ارائه شده است:

1: ورود به سامانه رتبه‌بندی معلمان

2: ورود به منوی بارگذاری مدارک

3: شایستگی‌های عمومی- خوداظهاری

4: شایستگی‌های تخصصی- خود اظهاری

5: شایستگی‌های تخصصی- مدرک تحصیلی

6: شایستگی‌های تخصصی- دستاوردها، خلاقیت و نوآوری علمی

7: شایستگی‌های تخصصی- تالیف و تدوین کتاب

8: شایستگی‌های تخصصی- تالیف و تدوین مقاله

9: شایستگی‌های حرفه‌ای- خوداظهاری

10: شایستگی‌های حرفه‌ای- کسب مقام در مسابقات، رویدادها و جشنواره‌ها

11: شایستگی‌های حرفه‌ای- طرح‌های آموزشی

12: شایستگی‌های حرفه‌ای- مشارکت در کارگاه‌ها و شوراها

13: شایستگی‌های حرفه‌ای- یادگیری مداوم، خلاقیت و نوآوری

14: تجربه- سنوات خدمت

15: تجربه- سابقه تدریس به همکاران

16: تجربه- دریافت تقدیرنامه

17: تجربه- دوره ضمن خدمت

18: تجربه- ارزشیابی عملکرد سالیانه

19: تایید نهایی

گام اول: ورود به سامانه رتبه‌بندی معلمان

از طریق آدرس اینترنتی https://rtb.medu.ir  وارد سامانه رتبه‌ بندی معلمان شوید.

1401063015420161261287810

جهت ورود به سامانه، در کادر اول باید نام کاربری که همان کد ملی است، را تایپ کنید.

کلمه عبور  نیز همان کلمه عبور سامانه پروفایل profilr.medu.ir است. 

اگر کلمه عبور خود را نمی‌دانید یا فراموش کرده‌اید با استفاده از کلمه بازیابی آن را دوباره تعیین کنید.

14010630154240124261287910

گام دوم: ورود به منوی بارگذاری مدارک

پس از وارد کردن اطلاعات اولیه وارد صفحه زیر خواهید شد. در این صفحه باید گزینه فرم را انتخاب کنید.

14010630154312515261288010

پس از کلیک روز گزینه فرم با گزینه های زیر مواجه می شوید که به ترتیب  شامل شایستگی‌های عمومی، شایستگی‌های تخصصی، شایستگی‌های حرفه ای و تجربه است.

14010630154344749261288210

گام سوم: شایستگی های عمومی

در این صفحه، اولین اطلاعاتی که باید در سامانه وارد شود خودارزیابی در زمینه شایستگی های عمومی است.

با کلیک بر روی گزینه خود اظهاری، فرم مورد نظر باز می شود و شما مطابق جدول بر اساس «عالی، خیلی خوب، و …» به سوالات پاسخ می‌دهید.

14010630154436718261288310

گام چهارم:شایستگی‌های تخصصی

در بخش شایستگی‌های تخصصی، گزینه‌های زیر را خواهید دید.

ابتدا باید خوداظهاری را انجام داده و بعد فایل های مربوط به مدرک تحصیلی ، دستاوردها، پژوهش های مرتبط، تالیف و تدوین کتاب و تالیف و تدوین مقاله را با کلیک بر روی هر کدام از گزینه‌ها آپلود و وارد کنید.

140106301545046872612884101401063015460832826128871014010630154713531261288810

در این صفحه آخرین مدرک تحصیلی شما را سامانه نشان می‌دهد. در صورتی که تا قبل از 31 شهربور ماه 1400 مدرک دیگری را به دست آورده‌اید باید مستندات آن را در این قسمت بارگذاری نمایید.

1401063015475975026128901014010630154827390261289110140106301548595152612892101401063015493410926128951014010630155015984261289610140106301550537812612897101401063015515139126128981014010630155223313261289910140106301552575002612900101401063015535398526129021014010630162350770261291410

گام پنجم: شایستگی‌های حرفه ای

در این قسمت نیز علاوه بر خوداظهاری در صورت داشتن سوابق و رتبه برتر در مسابقات یا جشنواره ها و همچنین داشتن طرح های آموزشی، مدارک درخواست شده را وارد کنید.

1401063016250052261291610140106301626369432612917101401063016270589626129191014010630162749682612921101401063016282984261292410140106301629591622612930101401063016305172426129311014010630163134428261293210

گام ششم: تجربه

در قسمت تجربه نیز باید سنوات خدمت خود، سابه تدریس به همکاران، دریافت تقدیرنامه، دوره های ضمن خدمت و ارزشیابی عملکرد سالانه را وارد کنید.

1401063016320719326129341014010630163238475261293710140106301633053342612940101401063016332730326129421014010630163411819261294310140106301634426926129441014010630163507116261294610140106301635562722612948101401063016362010026129491014010630163644553261295210

گام هفتم: تایید نهایی

در این قسمت می توانید آخرین وضعیت اطلاعات ثبت شده خود را ببینید.

با کلیک بر روی خلاصه وضعیت به ریز گزارش اطلاعات ثبت شده دسترسی خواهید داشت.

14010630163708928261295310140106301637400726129541014010630163809413261295710

در صورتی که همه اطلاعات وارد شده درست و قابل تایید شماست، می توانید بر روی دکمه تایید نهایی کلیک کنید.

سؤالات متداول سامانه رتبه بندی معلمان rtb.medu.ir

فوق‌العاده رتبه بندی موضوع این قانون، از تاریخ 31 شهریورماه 1400 اعمال می گردد و معلمان بازنشسته قبل از این تاریخ، مشمول قانون رتبه بندی معلمان نیستند.

 

برای ورود به سامانه مذکور باید از نشانی اینترنتی rtb.medu.ir استفاده کنید و مطابق با توضیحات گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

لینک کوتاه مقاله :

متن سربرگ خود را وارد کنید

انتشار مقاله در شبکه های اجتماعی

6/6 - (24 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه رتبه بندی معلمان rtb.medu.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا