سایت صندوق ذخیره فرهنگیان szf.ir – ورود به سایت صندوق فرهنگیان

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سایت صندوق ذخیره فرهنگیان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سایت صندوق ذخیره فرهنگیان، سامانه ای است که با آدرس اینترنتی szf.ir و برای ارائه خدمات مختلف به فرهنگیان در ارتباط با صندوق ذخیره فرهنگیان راه اندازی شده است.

موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در واقع سازمانی اقتصادی است که با پشتوانه برخورداری از اعتماد و پشتوانه فرهنگیان و پشتیبانی دولت در صدد انجام فعالیت های اقتصادی مانند اداره و سرمایه گذاری در سهام شرکت ها و صنایع بزرگ است. هدف از فعالیت های این موسسه افزایش سطح رفاه فرهنگیان عضو این صندوق و ارائه منافع اقتصادی به اعضا می باشد.

میزان بهرمندی از مزایای صندوق ذخیره فرهنگیان به میزان سابقه عضویت شما بستگی و این سابقه از تاریخ آخرین عضویت شما در صندوق محسوب می شود.

 

در راستای ارائه اخبار و اطلاعات مرتبط و دسترسی اعضا به امکانات بیشتر، سامانه ای با نام سایت صندوق ذخیره فرهنگیان szf.ir ایجاد شده است. در این مطلب به معرفی و توضیح در رابطه با سایت صندوق ذخیره فرهنگیان ، نحوه ورود به سایت صندوق ذخیره فرهنگیان szf.ir ، ثبت نام در این سایت و … به توضیح خواهیم پرداخت.

صندوق ذخیره فرهنگیان چیست؟

صندوق ذخیره فرهنگیان چیست؟! صندوق ذخیره: 3 درصد ، 5 درصد به همین میزان پول از فیش حقوقیتون کسر می‌شود و داری مزایای ذیل الذکر می باشد.  مزایای عضویت در  صندوق ذخیره :

 بهره مندی از سهم دولت به میزان سهم واریزی عضو پرداخت پاداشی جداگانه از پاداش پایان خدمت در زمان بازنشستگی

 همچنین تسهیلات ارائه شده از طریق موسسه و شرکت های تابعه از قبیل کالا و خودرو لیزینگی،بیمه شخص ثالث اقساطی و خرید طلا و … می توانید استفاده کنید.  خلاصه مطالب ذکر شده : حق عضویت = سهم دولت سود شخص = سود دولت (اگر مجموع حق عضویت شما مثلا 50 میلیون باشد و  سود حاصله شما 20 میلیون شود که مجموعا می‌شود 70 میلیون تومان .  به همین میزان یعنی 70 میلیون تومان  هم دولت روی پول خودتان قرار می‌دهد  که کلا می شود 140 میلیون تومان و زمان بازنشستگی پرداخت می‌شود.)

 میزان بهرمندی از مزایای صندوق ذخیره فرهنگیان به میزان سابقه عضویت بستگی دارد و این سابقه از تاریخ آخرین عضویت فرهنگی محترم در صندوق محسوب میشود .

سایت صندوق ذخیره فرهنگیان

موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با هدف ارتقا سطح رفاه و معیشت فرهنگیان به هنگام بازنشستگی شروع به فعالیت نموده است. این موسسه از طریق تشویق فرهنگیان به ورود و مشارکت در فعالیت های اقتصادی، نقش مهمی در افزایش سطح معیشت فرهنگیان و اقتصاد کشور دارد.

فرهنگیان و کارکنان وزارت آموزش و پرورش که عضو صندوق ذخیره فرهنگیان هستند باید ماهیانه مبلغی از حقوق و مزایای خود را ( معمولا تا 5 درصد) به حساب این صندوق واریز نمایند. دولت هم موظف است معادل همین مبلغ به صندوق ذخیره فرهنگیان پرداخت نماید.

هدف از تشکیل این موسسه در واقع حمایت مالی و کمک به معیشت فرهنگیان در دوران پس از خدمت است. این موسسه سرمایه معلمان و فرهنگیان عضو این صندوق را در حوزه های مختلف اقتصادی سرمایه گذاری می کند تا این قشر بتوانند از سود اقتصادی حاصل از فعالیت ها بهره برده و به رشد و شکوفایی اقتصاد کشور نیز کمک شود.

این موسسه در راستای ارائه خدمات مختلف و ارائه اخبار و اطلاعیه ها سامانه ای با نام سایت صندوق ذخیره فرهنگیان را با آدرس اینترنتی szf.ir راه اندازی نموده است.

مقاله پیشنهادی  « سامانه نقل و انتقالات فرهنگیان

سایت صندوق ذخیره فرهنگیان www.szf.ir ثبت کد بورسی

همان طور که پیش از این هم ذکر شد موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان که به عنوان یک نهاد غیر دولتی فعالیت می نماید با اهدافی از جمله افزایش سطح زندگی و رفاه فرهنگیان بعد از دوران خدمت و شکوفایی اقتصادی کشور به وجود آمده است. فرهنگیان می توانند با عضویت در این صندوق از منافع و دستاوردهای اقتصادی آن در دوران بازنشستگی خود استفاده نمایند.

این صندوق در حال حاضر با داشتن چهار هلدینگ پتروشیمی و انرژی، مالی و سرمایه گذاری، ساختمانی و خدمات و حدود 30 شرکت تحت نظر این هلدینگ ها به فعالیت اقتصادی می پردازد. هدف از این فعالیت ها کسب سود و بهره وری اقتصادی برای فرهنگیان عضو این صندوق بوده و در واقع تمامی منافع و دارایی ها متعلق به این اعضا می باشد.

این صندوق برای ارائه خدمات مختلف به فرهنگیان عضو صندوق از جمله آگاهی از اخبار و طلاعیه های مختلف، دسترسی به خدمات به صورتی غیر حضوری اقدام به راه اندازی سامانه ای با نام سایت صندوق ذخیره فرهنگیان szf.ir  نموده است.

فرهنگیان عزیز می توانند با مراجعه به این سامانه با آدرس اینترنتی szf.ir از آخرین اخبار و اطلاعیه های مربوط به صندوق ذخیره فرهنگیان مطلع شده و همچنین با استفاده از امکانات سایت صندوق ذخیره فرهنگیان برای انجام امور خود به صورت غیر حضوری اقدام نمایند.

نحوه ورود به سایت صندوق ذخیره فرهنگیان szf.ir

فرهنگیان عضو صندوق ذخیره فرهنگیان به صورت ماهیانه مبلغی از حقوق خود (ماهیانه حدود 5 درصد) را به حساب این صندوق واریز می نمایند علاوه بر این دولت نیز موظف است معادل همین مبلغ ، مبلغی را به صندوق فرهنگیان واریز نماید.

بعد از سرمایه گذاری در هلدینگ ها و زمینه های مختلف ، فرهنگیان عضو این صندوق می توانند از مزایا و منافع اقتصادی این فعالیت ها بهره مند شوند. فرهنگیان می توانند برای اطلاع بیشتر از آخرین اخبار و اطلاعیه های مرتبط با این صندوق به سایت صندوق ذخیره فرهنگیان مراجعه نمایند.

برای ورود به سایت صندوق فرهنگیان لازم است در صفحه مرورگر خود آدرس اینترنتی سایت صندوق ذخیره فرهنگیان یعنی szf.ir را تایپ و جستجو نمایید. پس از جستجو عبارت مذکور به طور مستقیم به سایت صندوق ذخیره فرهنگیان وارد می شوید و می توانید از آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شده و از سایر بخش های مختلف این سامانه نیز به تناسب نیاز خود استفاده نمایید.

 

سایت صندوق ذخیره فرهنگیان

 

  • برای ورود به سایت صندوق ذخیره می توانید در صفحه اصلی گزینه مشاهده صورت حساب را کلیک نمایید.

ورود به سایت صندوق ذخیره فرهنگیان

 

بعد از انجام این مرحله در صفحه جدید اطلاعات کد پرسنلی و کد ملی خود را وارد نموده و پس از تایپ کد امنیتی مندرج در صفحه بر روی گزینه ورود به سامانه کلیک کنید.

نحوه ورود به سایت صندوق ذخیره فرهنگیان

بعد از انجام این مراحل می توانید به سایت صندوق ذخیره فرهنگیان وارد شوید.

برای ورود مستقیم به سایت صندوق ذخیره فرهنگیان کلیک کنید.

مقاله پیشنهادی « سایت فیش حقوقی فرهنگیان

نحوه عضویت در سایت صندوق ذخیره فرهنگیان szf.ir

فرهنگیان می توانند با عضویت در سایت صندوق ذخیره فرهنگیان  و اختصاص بخشی از حقوق ماهانه خود در فعالیت های مختلف اقتصادی که از سمت موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان انجام می گیرد و همچنین سود اقتصادی ناشی از آن سهیم شوند.

این صندوق با استفاده از این منابع مالی در زمینه های اقتصادی مختلف به سرمایه گذاری و فعالیت های اقتصادی می پردازد و فرهنگیان می توانند در سود حاصله سهیم شده و از منافع مالی در دوران بازنشستگی خود استفاده نمایند. برای بهره  مندی ازاین مزایا باید ابتدا از شرایط و قوانین مربوط به عضویت اطلاع پیدا کرده و در صورت قبولی این شریط می توانید به عضویت صندوق ذخیره فرهنگیان در بیایید.

عضویت در صندوق ذخیره فرهنگیان فرآیندی کاملا اختیاری است و فرهنگیان می توانند در صورت تمایل در این صندوق ذخیره عضو گردنند.

باید دقت داشته باشید که برای عضویت در این صندوق نیازی به مراجعه به سایت صندوق ذخیره نداشته و برای عضویت باید به اداره آموزش و پرورش منطقه محل خدمت خود مراجعه نمایید.

فرهنگیانی که تمایل به عضویت در صندوق ذخیره فرهنگیان را دارند می توانند به ادارات آموزش و پرورش محل خدمت خود مراجعه نموده  و پس از آن فرم های مربوط به عضویت در صندوق را تکمیل نمایند.

عضویت در سایت صندوق ذخیره فرهنگیان

دقت داشته باشید که با تکمیل و تایید این فرم ها در واقع اجازه می دهید که ماهانه مبلغ 5 درصد از مجموع حقوق و مزایای  شما کسر شده و به حساب موسسه واریز گردد.

بعد از تکمیل فرم عضویت و ثبت و تایید مشخصات در سیستم، متقاضی به عنوان عضو صندوق شناخته می شود.

اعضایی که پیش از این از عضویت در این صندوق انصراف داده بودند نیز می توانند مجددا برای عضویت در صندوق اقدام نمایند.

مقاله پیشنهادی « سامانه ضمن خدمت فرهنگیان

امکانات سایت صندوق ذخیره فرهنگیان

فرهنگیان می توانند با عضویت در صندوق فرهنگیان در سود و منافع حاصل از سرمایه گذاری های اقتصادی این موسسه شریک گردنند. در واقع این روند به نوعی سرمایه گذاری محسوب می شوند و معلمان می توانند به هنگام خروج از خدمت و طی دوران بازنشستگی خود از نتایج این فعالیت های اقتصای و سرمایه گذاریها استفاده نموده و در سود آن ها شریک باشند.

عضویت در صندوق ذخیره فرهنگیان علاوه بر استفاده از منافع اقتصادی در دوران بازنشستگی دارای منافع دیگری نیز می باشد. برخی از شرکت های همکار در امور اقتصادی شرکت نیز به ارائه خدمات مختلفی به فرهنگیان پرداخته و خدمات خود را با شرایط ویژه ای در اختیار آنان قرار می دهند از جمله این موارد می توان به بیمه شخص ثالث به صورت اقساطی، شرکت در تورهای مختلف گردشگری تفریحی، خودرو لیزینگی و … اشاره نمود.

اعضا مختلف این صندوق می توانند به سایت صندوق ذخیره فرهنگیان با آدرس اینترنتی szf.ir مراجعه نموده و از دیگر خدمات این سایت استفاده نمایند.

امکانات سایت صندوق ذخیره فرهنگیان

از جمله خدماتی که فرهنگیان می توانند با مراجعه به سایت صندوق فرهنگیان از آن استفاده نمایند می توان به این موارد اشاره نمود

  • –        مشاهده صورت وضعیت
  • –        انجام ادامه عضویت
  • –        افزایش حق عضویت صندوق ذخیره
  • –        خدمات مربوط به اتاق شیشه ای
  • –        ثبت کد بورسی

با مراجعه به سایت صندوق ذخیر فرهنگیان می توانید ضمن اطلاع از آخرین اخبار و اطلاعیه های مربوطه از خدمات گفته شده سایت صندوق ذخیره فرهنگیان نیز استفاده نمایید.

در این مطلب به ارائه توضیح در رابطه با سایت صندوق ذخیره فرهنگیان، نحوه ورود و عضویت در موسسه و… پرداختیم در صورتی که سوالات بیشتری دارید یا برای استفاده از هر کدام از این خدمات به مشگل برخوردید می توانید با شماره های درج شده در این صفحه تماس گرفته و سوالات خود را با کارشناسان این مرکز در میان بگذارید.

مقاله پیشنهادی » سامانه نظارت آموزش و پرورش

سامانه نظارت آموزش و پرورش nezarat.medu.ir در سال های گذشته و برای ارائه خدمات الکترونیک به منظور تسریع در روند انجام امور و اجرای بهینه کارها اقدام به راه اندازی سامانه ها و سایت های مختلفی نموده است. یکی از این سامانه ها سامانه نظارت آموزش و پرورش می باشد.

نحوه مشاهده صورت وضعیت در سایت صندوق ذخیره فرهنگیان szf.ir

آموزش مشاهده صورت وضعیت در سایت صندوق ذخیره فرهنگیان ir.szf از جمله خدمات دیگر سایت صندوق ذخیره فرهنگیان ir.szf، مشاهده صورت وضعیت می باشد که افراد می توانند به بخش مربوطه مراجعه کنند و با وارد کردن اطالعات خود، وارد سامانه صورت وضعیت شوند.

در قدم اول به صفحه اصلی سایتصندوق ذخیره فرهنگیان، قسمت پایین روی گزینه مشاهده صورت وضعیت کلیک نمایید.

مشاهده صورت وضعیت در سامانه صندوق ذخیره فرهنگیان
در صفحه باز شده، کد پرسنلی، کد ملی و عبارت امنیتی از شما خواسته می شود سپس روی سامانه کلیک کنید تا صورت وضعیت خود را مشاهده نمایید.

مشاهده صورت وضعیت در سامانه صندوق ذخیره فرهنگیان szf.ir
شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه کد بورسی دریافت کنیم؟
برای دریافت کد بورسی باید بع به سایت سجام sejam.ir مراجعه کرده و ثبت نام کنید. ثبت نام در سامانه سجام پس از دریافت پیامک کد 10 رقمی احراز هویت سجام را انجام خواهد شد.

شرایط وام صندوق ذخیره فرهنگیان szf.ir

وام رفاهی و ضروری فرهنگیان هر اداره آموزش و پرورش برای کارکنان خود دو وام را اختصاص می دهند یکی وام رفاهی و دیگیری وام ضروری که برای دریافت وام باید از قبل در این وام ثبت نام کرده باشید و هر ماه مبلغی از حقوق شما کسر شده تا به میزان سه برابر سپرده شما با سود 1% به شما اداره محل خدمتی وام بدهد که معمولا اقساط آن بین 3 تا 4 ساله می باشد.

توجه برای آگاهی از شرایط وام صندوق ذخیره فرهنگیان szf.ir کافیست به وب سایت این سازمان مراجعه کرده و در اطلاع رسانی در مورد این موضوع باخبر شوید.

اینم شاید برات جالب باشه   خستگی هنگام درس خواندن + 13 راهکار مقابله

که بعد از دادن درخواست وام بین یک الی دو ماه بعد درخواست وام واریز می شود. برای دریافت وام بعدی نیز ابتدا باید وام گرفته شده اقساطش را تمام کنید.

  • صندوق وام ضروری هر محل خدمت با سایر محل خدمت ها تفاوت دارد در مبلغ وام و مدت اقساط آن
  • دانشجو معلمان هم می‌توانند در هر دو صندوق عضو شوند و از‌مزایای آن استفاده کنند. برای عضویت در وام رفاهی و صندوق ضروری فرهنگیان کافی ست به محل خدمت خود رفته و از قسمت رفاهی درخواست عضویت در این صندوق ها را بکنید.

مزایای عضویت در صندوق ذخیره فرهنگیان

  • بهره مندی از سهم دولت به میزان سهم واریزی شما
  • پرداخت پاداشی جداگانه از پاداش پایان خدمت در زمان بازنشستگی شما
  • تسهیلات ارائه شده از طریق موسسه و شرکت های زیر مجموعه و تابعه از قبیل کالا و خودرو لیزینگی،بیمه شخص ثالث اقساطی،و….

ثبت کد بورسی در صندوق ذخیره فرهنگیان szf.ir

موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در نخستین گام اجرای طرح ارزش مالکانه، قصد دارد واگذاری سهام شرکت‌های بورسی موسسه به فرهنگیان بازنشسته که عضو صندوق بوده‌اند را آغاز کند.


 با مراجعه به وب سایت موسسه به آدرس https://www.szf.ir و یا به طور مستقیم از آدرس  mb.szf.ir وارد سامانه صورت وضعیت اعضا شده و در بخش مشخصات پرسنلی، کد بورسی و شماره همراه خود را وارد کنند.


به آن دسته از فرهنگیان محترم بازنشسته که کد بورسی ندارند توصیه می‌شود در اسرع وقت نسبت به دریافت کد بورسی و احراز هویت در سامانه سجام اقدام کرده و کد بورسی دریافتی را در سامانه موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان ثبت کنند.

افرادی که پیش از سال 1395 بازنشسته شدند، از طریق سامانه saham.tadbir-atlas.ir می توانند کد بورسی خود را وارد کنند فرهنگیان شاغل عضو صندوق ذخیره فرهنگیان نیز لازم است نسبت به دریافت کدبورسی و ثبت آن در سایت موسسه اقدام نمایند. طبق اساسنامه موسسه، سهام شاغلین توسط یک تیم مدیریتی پویا در صندوق مدیریت می‌شود و در زمان بازنشستگی به ارزش روز به آنها واگذار خواهد شد.

کلیپ آموزش تصویری نحوه احراز هویت در سامانه سجام و دریافت کد بورسی

ثبت کد بورسی بازنشستگان صندوق ذخیره فرهنگیان

سایت صندوق ذخیره فرهنگیان برای ثبت کد بورسی فرهنگیان

نحوه ثبت کد بورسی در صندوق ذخیره فرهنگیان چگونه است؟ اعضا به دو شیوه می‌توانند در سامانه ثبت کد بورسی صندوق ذخیره فرهنگیان، اطلاعات بورسی خود را وارد کنند:

1- اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان شامل شاغلان و افرادی که بعد از سال 1395 بازنشسته شده‌اند، می‌توانند از طریق وب‌سایت موسسه به آدرس  www.szf.ir (سایت صندوق ذخیره فرهنگیان) قسمت مشاهده صورت وضعیت یا به طور مستقیم از آدرس  mb.szf.ir (صورتحساب صندوق ذخیره فرهنگیان) وارد سامانه صورت وضعیت اعضا شده و در بخش مشخصات پرسنلی، کد بورسی خود را وارد کنند.

2- آن دسته از اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان که قبل از سال 1395 بازنشسته شده‌اند، از طریق سایت صندوق ذخیره فرهنگیان، سامانه ثبت نام کد بورسی صندوق ذخیره فرهنگیان  saham.tadbir-atlas.ir می‌توانند کد بورسی خود را وارد کنند.
فرهنگیان مشمول این طرح می‌توانند تا پایان آبان ۱۴۰۰ برای ثبت نام در سامانه ثبت کد بورسی فرهنگیان اقدام کنند. (مهلت ثبت کد بورسی صندوق ذخیره فرهنگیان). به اعضای موسسه که کد بورسی ندارند توصیه می‌شود تا پایان آبان ماه 1400، کد بورسی دریافت کرده و در سامانه ثبت کنند اطلاعات تکمیلی از طریق سایت صندوق به آدرس www.szf.ir به اطلاع خواهد رسید.

مقاله پیشنهادی » سوپر اپلیکیشن فرهنگیان

 

سؤالات متداول سایت صندوق ذخیره فرهنگیان szf.ir

فرهنگیان می توانند برای مراجعه به سایت صندوق ذخیره فرهنگیان به آدرس اینترنتی szf.ir مراجعه نمایند.

نحوه عضویت در صندوق ذخیره فرهنگیان به طور کامل در مقاله سایت ما توضیح داده شده است.

ابتدا به سایت سجام sejam.ir مراجعه کرده و ثبت نام خویش را تکمیل نماید. پس از دریافت پیامک کد ده رقمی احراز هویت سجام را انجام داده و کد بورسی خود را دریافت می کنید.

با مراجعه به این سایت می توانید از آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شده و از دیگر خدمات از قبیل ثبت کد بورسی و…. استفاده نمایید.

همه فرهنگیان محترم که از سیستم آموزش و پرورش حقوق دریافت می‌نمایند، می‌توانند عضو موسسه شوند با این تفاوت که به اعضای رسمی و پیمانی سهم دولت تعلق می‌گیرد.

بله، اعضا می توانند یک ماه قبل از بازنشستگی نسبت به تکمیل فرم شماره ٤ درخواست استمرار عضویت داده و آن را به موسسه ارسال کنند.
در دوره استمرار عضویت واریز سهم عضو و سهم دولت امکان پذیر نبوده و اعضا صرفا از سود سالانه فعالیت‌های اقتصادی صندوق ذخیره فرهنگیان بهره مند می شوند که با توجه به سرمایه گذاری های گستده موسسه به ویژه در حوزه پتروشیمی و انرژی، این میزان سودآوری در سال های آتی چشمگیر است.

6/6 - (31 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سایت صندوق ذخیره فرهنگیان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا