سامانه سجام sejam.ir |  کد پیگیری سجام

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه سجام

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سامانه سجام sejam.ir چیست؟ سامانه جامع اطلاعات مشتریان به اختصار «سجام» نامیده می‌شود. این سامانه از سوی شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه راه اندازی شده است.

با هدف از راه اندازی این سامانه تسهیل دسترسی سرمایه گذاران به خدمات بازار سرمایه است. در ادامه این مطلب با این سامانه بیشتر آشنا خواهید شد، همچنین در ادامه روش ثبت نام سجام را آموزش دادیم. برای ثبت نام در سجام باید به نشانی اینترنتی sejam.ir مراجعه کرد و سپس مراحل ثبت نام را طی کرد. با توجه به دستورالعمل‌های سازمان بورس اوراق بهادار همه فعالان بازار بورس باید اطلاعات هویتی، اطلاعات کد سهامداری و اطلاعات حساب بانکی خود را در سامانه سجام ثبت کنند.

در این قصد داریم در مورد موضاعاتی چون : ورود به سامانه سجام سامانه سجام سهام عدالت ویرایش اطلاعات در سامانه سجام کد تایید ورود به سامانه سجام  ثبت نام در سامانه سجام سهام عدالت ثبت نام سجام  مشاهده سهام در سجام  سامانه سهام عدالت چیست؟ بصورت جامع و کلی صحبت کنیم با ما همراه باشید.

سجام یا سامانه جامع اطلاعات مشتریان 4 4

معرفی سامانه سجام sejam.ir

سامانه سجام را شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه ایجاد کرده است تا به فعالان بازار سرمایه خدمات یکپارچه و فراگیر ارائه شود.

اطلاعات و سوابق معاملاتی سهامداران در این سامانه تجمیع شده و سهامداران هر زمان که بخواهند به راحتی می‌توانند اطلاعات مربوط به دارایی‌های خود را در این سامانه مشاهده کنند و اطلاعات کاملی در خصوص  سودهای دریافتی به دست آورند. سرمایه گذاران برای ورود به بورس ابتدا باید در این سامانه ثبت نام کنند.

به این نکته هم باید اشاره کرد که در بازه‌های زمانی مختلف و به منظور دسترسی به تسهیلات و امکانات مختلف بورسی ثبت نام در سجام رونق بیشتری پیدا می‌کند. برای مثال در هفته‌های اخیر با معرفی روش جدید خرید خودرو در بورس عده زیادی برای دریافت کد بورسی به سایت sejam مراجعه کرده‌اند.

برای ثبت نام در سجام باید به نشانی اینترنتی www.sejam.ir مراجعه کرد و سپس مراحل ثبت نام را طی کرد. با توجه به دستورالعمل‌های سازمان بورس اوراق بهادار همه فعالان بازار بورس باید اطلاعات هویتی، اطلاعات کد سهامداری و اطلاعات حساب بانکی خود را در سامانه سجام ثبت کنند.

پس از طی این مراحل پیامکی از طرف سجام ارسال می‌شود که حاوی کد رهگیری ثبت نام است. در نهایت با ارائه این کد رهگیری به مراکز احراز هویت مثل دفاتر پیشخوان دولت یا کارگزاری‌ها می‌توانید ثبت نام خود را نهایی کنید. در ادامه به صورت مرحله به مرحله ثبت نام در سامانه سجام را آموزش دادیم.

جهت دریافت کد معاملاتی یا کد بورسی چه کنیم؟ پس از انجام احراز هویت از روز شنبه الی چهارشنبه از ساعت 8 صبح الی 16 برای کاربران کد معاملاتی صادر و ارسال ‌می‌شود. این موضوع با توجه به روزها و ساعات کاری بازار سرمایه مشخص می شود و امکان تغییر دارد. همچنین برای مشاهده کد معاملاتی ارسال شده ‌می‌توانید وارد سایت www.sejam.ir شده و در پنل کاربری و بالای قسمت فرم ها کد بورسی خود را مشاهده فرمایید.

مقاله پیشنهادی » سامانه سمات csdiran.ir

چیست؟ سامانه سجام بورس چیست؟

ورود به سامانه سجام sejam.ir

برای ورود به سامانه سجام کافیست آدرس اینترنتی آن در گوگل سرچ کنید. که بسیار کار آسان می باشد.

برای ورود به سامانه سجام در قدم اول ادرس اینترنتی www.sejam.ir را در گوگل سرچ کنید. تا مستقیم وارد صفحه اصلی سایت سجام شوید. همچنین با کلیک بر روی دکمه آبی رنگ نیز می توانید وارد سایت سجام شوید. موفق باشید.

آموزش ثبت نام سجام www.sejam.ir 

در این قسمت به آموزش ثبت نام سجام خواهیم پرداخت. ثبت نام در سجام در دو مرحله انجام می‌شود.

  • مرحله اول: ثبت نام در سایت سجام
  • مرحله دوم: احراز هویت

در ادامه هر کدام از این مراحل را به طور کامل توضیح دادیم.

مرحله اول ثبت نام در سایت سجام

در مرحله اول ثبت نام در سایت سجام شما باید اطلاعات خود را در سایت ثبت کنید. به طور کلی سجام از شما اطلاعاتی مثل اطلاعات هویتی، فردی، شغلی، بانکی و شماره تماس را دریافت می‌کند. بهتر است همه این موارد را از قبل آماده کرده باشید تا در هنگام ثبت نام با سرعت بالایی بتوانید ثبت نام خود را انجام دهید.

در این مرحله برخی از قسمت‌ها با علامت ستاره مشخص شدند. شما ملزم هستید تمامی موارد ستاره دار را پر کنید. در هنگام پر کردن موارد خواسته شده حتما توجه داشته باشید که اطلاعات وارد شده دقیق و درست باشد. در صورتی که اطلاعات وارد شده با مدارک شناسایی شما مغایرت داشته باشد، ثبت نام شما لغو خواهد شد.

فرآیند گام به گام ثبت نام

  • ورود به سایت رسمی سجام
  • مراجعه به بخش ثبت نام در سامانه

در این قسمت شما باید تلفن همراه خود را وارد کنید. (شماره همراه شما حتما باید به نام خود شما و تحت مالکیت شما باشد.)

سپس کد ملی و کد تاییدی که از طریق پیامک ارسال شده را وارد کنید. همچنین از بین گزینه‌های حقیقی یا حقوقی نوع شخصیت ثبت نام شده را مشخص کنید.

در ادامه از شما درخواست می‌شود تا هویت قانونی خود را انتخاب کنید. در صورتی که نماینده قانونی شخص دیگری هستید باید گزینه «نماینده قانونی» را انتخاب کنید و در غیر این صورت باید گزینه «اصیل» را انتخاب کنید.

پس از طی کردن مراحل گفته شده، حال هزینه ثبت نام به شما نمایش داده می‌شود. این هزینه را باید به صورت آنلاین و از طریق درگاه بانکی پرداخت کنید.

برای ثبت نام در سامانه سجام چه کاری باید انجام داد ؟ با مراجعه به سایت www.sejam.ir و شروع از قسمت ثبت نام در سجام، ثبت نام را آغاز می کنید.

برای ورود به مراحل ثبت نام چه باید کرد ؟ در قسمت ثبت نام اولیه پس از ورود شماره موبایل تحت مالکیت خود و کد امنیتی با فشردن دکمه فعالسازی منتظر دریافت کد تایید بر روی تلفن همراه خود بوده و با وارد نمودن کد تایید و کدملی/شناسه ملی و همچنین تعیین نوع مشتری(حقیقی/حقوقی) وارد مراحل ثبت نام می‌شوید و اطلاعات مورد نیاز را تکمیل میکنید.

امکان احراز هویت بدون مراجعه حضوری وجود دارد؟ احراز هویت از دو طریق امکان پذیر می‌باشد. مراجعه حضوری به مراکز منتخب احراز هویت و احراز هویت الکترونیکی که نیاز به مراجعه به مراکز احراز هویت نمی‌باشد. با مراجعه به بخش احراز هویت الکترونیکی، لینک های مربوط به احراز هویت الکترونیکی و راهنما درج گریده است. قابل ذکر است احراز هویت الکترونیکی صرفا برای اشخاص حقیقی اصیل می‌باشد و افراد دارای نماینده میبایست از طریق مراجعه حضوری اقدام به احراز هویت نمایند.

مقاله پیشنهادی »  سایت کارگزاری آنلاین آگاه

برای احراز هویت حضوری چه مدارکی لازم است به همراه داشته باشیم ؟ با همراه داشتن مدارک شناسایی ( کارت ملی هوشمند ) و کد پیگیری سجام جهت احراز هویت به دفاتر منتخب احراز هویت مراجعه نمایید. در صورتیکه که نماینده شخصی می‌باشید لازم است مدارک نمایندگی خود را نیز به همراه داشته باشید.

مرحله دوم احراز هویت سجام

در انتهای مرحله دوم ثبت نام، سامانه از اطلاعات شما استعلام می‌گیرد و نتیجه استعلام به شما پیامک می‌شود. اگر استعلام موفقیت آمیز باشد، کد پیگیری ۱۰ رقمی سجام پیامک می‌شود. در صورتی هم که اطلاعات درست نباشد، کد پیگیری پیامک نخواهد شد.  

پس از اینکه کد ۱۰ رقمی ارسال شد، وارد مرحله احراز هویت می‌شوید. احراز هویت در سجام به دو صورت حضوری و غیر حضوری انجام می‌شود. در ادامه هر یک از این دو روش را به شما معرفی کردیم.

احراز هویت غیر حضوری سجام

اولین حالت برای احراز هویت به صورت غیرحضوری است. در این حالت تنها از طریق تلفن همراه یا رایانه می‌توانید احراز هویت غیر حضوری را انجام دهید. برای این کار ابتدا به سامانه مورد نظر باید وارد شد (برای مثال سامانه احراز هویت آگاه) و سپس با وارد کردن کد ۱۰ رقمی سجام، ارسال تصویر امضا و ارسال ویدیو به صورت سلفی می‌توانید احراز هویت خود را انجام دهید.

احراز هویت حضوری سجام

روش دیگر احراز هویت به صورت حضوری است. در این روش شما باید به مراکز منتخبی که سایت سجام معرفی کرده، مراجعه کنید. در سایت سجام می‌توانید نزدیکترین مراکز منتخب را در بخش احراز هویت جستجو کنید. فقط نکته اینجاست که این روش به صورت رایگان انجام نمی‌شود و هزینه احراز هویت از شما دریافت می‌شود.

منظور از نماینده در سامانه سجام چیست ؟

برای ثبت نام یک شخص حقیقی در صورتی که شخص دارای قیم، وصی و یا ولی باشد ، ‌می‌تواند ایشان را به عنوان نماینده در نظر گرفته و جهت احراز هویت، نماینده خود را به مراکز احراز هویت معرفی نماید که این امکان با مراجعه به مرحله سمت و شرایط نماینده و بارگزاری مدارک مورد نیاز نماینده و اطلاعات آن امکان پذیر ‌می‌شود. لازم به ذکر است در صورت انتخاب نماینده از نوع ولی میبایست شماره موبایل وارد شده به نام ولی شخص باشد.

مقاله پیشنهادی : سایت سهام عدالت sahamedalat.ir

4.5/6 - (4 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه سجام

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

‫3 دیدگاه ها

    1. در مرحله اول ثبت نام در سایت سجام شما باید اطلاعات خود را در سایت ثبت کنید. به طور کلی سجام از شما اطلاعاتی مثل اطلاعات هویتی، فردی، شغلی، بانکی و شماره تماس را دریافت می‌کند. بهتر است همه این موارد را از قبل آماده کرده باشید تا در هنگام ثبت نام با سرعت بالایی بتوانید ثبت نام خود را انجام دهید.

      برای خواندن جزئیات به مقاله مراحعه کنید.

  1. با سلام
    تمامی مراحل ثبت نام را در سامانه سجام انجام داده ام و برای احراز هویت که اقدام کردم به من کلمه اعتبار سنجی نشده اید را مینویسد لطفا راهنمایی بفرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا