سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 1402

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 1402

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری

داوطلبان ورود به دانشگاه سراسری بدون شرکت در آزمون ورودی می توانند با مراجعه به سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری در صورت داشتن شرایط لازم و در موعد مقرر برای انجام ثبت نام خود اقدام نمایند.

سازمان سنجش و آموزش کشور هر ساله اقدام به ثبت نام رشته های بدون کنکور سراسری برای دوره های مختلف روزانه، پیام نور و غیرانتفاعی، پردیس خودگردان و … می نماید. این فراخوان معمولا دو بار در سال و در موعد مشخص اعلام می گردد. داوطلبان می توانند در بازه زمانی مشخص شده با مراجعه به سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری اقدام به انجام ثبت نام خود نمایند.

در مقاله پیش رو قصد داریم در خصوص سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری، نحوه ورود به این سامانه ، ثبت درخواست در سامانه و … توضیح دهیم، برای آشنایی کامل با این موضوع در ادامه این مطلب باما همراه باشید.

سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری

افراد علاقمند به تحصیل در دانشگاه های مختلف برای وارد شدن به دانشگاه و ادامه تحصیل در رشته مورد علاقه خود می بایست در آزمون ورودی دانشگاه ها پذیرفته شده و پس از آن برای ادامه تحصیل در دانشگاه محل قبولی اقدام نمایند اما علاوه بر این روش یعنی قبولی از طریق شرکت در آزمون ورودی دانشگاه ها، روش دیگری نیز وجود دارد، داوطلبانی که به دلایل مختلف، تمایل به شرکت در آزمون ورودی دانشگاه ها را ندارند می توانند با مراجعه به سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری در رشته های بدون آزمون دانشگاه سراسری ثبت نام کنند. پذیرش دانشجو در این گونه رشته های بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی فرد صورت می پذیرد.

تحصیل در رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری 1402 در دوره های روزانه، پیام نور و غیرانتفاعی، پردیس خودگردان و … بر اساس سوابق تحصیلی فرد می باشد. ملاک قبولی در رشته های مختلف برای داوطلبان رشته های نظری معدل کتبی نهایی دیپلم و برای متقاضیان رشته های فنی و حرفه ای ، معدل کل دیپلم آنان می باشد.

نام نویسی برای پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه ه سراسری معمولا دو بار در سال و از طریق سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری انجام می پذیرد. سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 1402 در واقع همان سایت سازمان سنجش و آموزش کشور با نشانی اینترنتی sanjesh.org می باشد.

 

ورود به سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری

دانشگاه های سراسری کشور علاوه پذیرش داوطلبان از طریق قبولی در آزمون ورودی دانشگاه ها، اقدام به پذیرش داوطلبان حضور در دانشگاه بر اساس سوابق تحصیلی فرد و بدون شرکت در آزمون سراسری می نمایند.

داوطلبان پذیرش در دانشگاه های سراسری به این روش می توانند بدون ثبت نام کنکور سراسری، و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه های سراسری کشور پذیرفته و شروع به تحصیل نمایند.

لازم است داوطلب متقاضی با مراجعه به سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری که همان سایت سازمان سنجش کشور می باشد در زمان ثبت نام رشته های بدون کنکور سراسری برای نام نویسی خود اقدام نمایند.

پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت نام بدون آزمون دانشگاه های سراسری 1402 و اطلاع از شرایط و ضوابط لازم در صورت دارا بودن کلیه شرایط لازم می توانید برای ثبت نام بدون کنکور سراسری و انجام انتخاب رشته اقدام کنید.

برای ورود به سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری می بایست آدرس اینترنتی این سامانه یعنی sanjesh.org را در صفحه مرورگر خود وارد و جستجو نمایید، پس از جستجوی آدرس اینترنتی مذکور به طور مستقیم به سایت سازمان سنجش یا همان سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری  وارد خواهید شد و می توانید برای انجام ثبت نام اقدام نمایید.

 

نحوه ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه دولتی

پذیرش در رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری بر اساس سوابق تحصیلی فرد و معمولا دوبار در سال برای تحصیل در ترم مهر و بهمن ماه انجام می گیرد. داوطلبان می بایست در بازه های زمانی در نظر گرفته شده توسط سازمان سنجش و آموزش کشور برای ثبت نام خود اقدام کنند.

در ادامه در باره ی نحوه ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری 1402 توضیح خواهیم داد.

ابتدا به سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 1402 یا سایت سازمان سنجش وارد شوید.

  • پس از ورود به سامانه، از منوی موجود گزینه سراسری را انتخاب کنید.

سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری

  • پس از ورود به صفحه جدید، لینک” سامانه پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری” را کلیک کنید.

ورود به سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری

  • پیش از شروع ثبت نام، باید ابتدا هزینه ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری 1402 را پرداخت نمایید. به این منظور گزینه “خرید کارت” که در سمت راست صفحه وجود دارد را کلیک نمایید.

خرید کارت اعتباری در سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری

  • در گام بعدی گزینه ” سریال سامانه پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری 1402 “را کلیک کنید و در ادامه نیز گزینه تایید و ادامه را انتخاب کنید.

پرداخت هزینه در سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری

  • در ادامه مراحل می بایست اطلاعات لازم و اطلاعات مربوط به کارت بانکی خود را وارد نموده و هزینه ثبت نام را پرداخت نمایید. پس از پرداخت هزینه، کد پیگیری به شما ارائه خواهد شد و می بایست این کد پیگیری را یادداشت و برای استفاده در مراحل بعد نگهداری نمایید.
  • پس از انجام مراحل پرداخت هزینه به صفحه ثبت نام در سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری بازگشته و گزینه ثبت نام جدید را بفشارید.

مراحل ثبت نام در سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری

  • برای ورود به مرحله ثبت نام و اثبات پرداخت هزینه ، سریال ثبت نام خریداری شده را در کادر مخصوص به آن وارد نمایید و گزینه تایید را بفشارید.
  • در ادامه مراحل باید عکس داوطلب را بارگذاری نموده و فرم ثبت نام را نیز با دقت تکمیل نمایید.
  • پس از بارگذاری عکس و تکمیل اطلاعات، باید کد رشته محل های مد نظر خود را نیز وارد نمایید. در انتهای مراحل گزینه تایید را کلیک کنید.
  • پس از انجام ثبت نام و تکمیل کلیه مراحل، به شما کد پیگیری و شماره پرونده ارائه خواهد شد. این اطلاعات را بایدبرای استفاده در مراحل بعد نگهداری نمایید.

 

زمان ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری 1402

همان طور که پیش از این هم اشاره شد ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری 1402 دوبار در سال و برای ورود به ترم مهر و بهمن انجام می گیرد.

پذیرش و نام نویسی رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری برای ترم مهرماه معمولا بعد از انتشار کارنامه اولیه کنکور سراسری انجام می گیرد. هنوز اطلاع دقیقی از زمان ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری برای سال 1402 در دسترس نیست ولی احتمالا مانند سال های پیش ثبت نام دانشگاه های بدون آزمون سراسری 1402 ترم مهر، پس از انتشار کارنامه اولیه کنکور سراسری و در مرداد ماه انجام خواهد گرفت.

 

متقاضیان ورود به رشته های بدون آزمون دانشگاه سراسری صرفا بر اساس سوابق تحصیلی می توانند علاوه بر ترم مهر ماه برای پذیرش در ترم بهمن نیز نام نویسی نمایند. این داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری در موعد مقرر برای انجام نام نویسی خود اقدام کنند تاکنون زمان قطعی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری ترم بهمن اعلام نشده است ولی طبق روال سال های گذشته پیش بینی می شود ثبت نام رشته های بدون کنکور از آذر ماه آغاز شود.

 

برای ورود مستقیم به سامانه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری کلیک کنید.

 

همان گونه که در مقاله بالا نیز به طور مبسوط اشاره شد داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 1402 در موعد مشخص شده برای انجام ثبت نام خود اقدام نمایند.
در این مقاله در رابطه با سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 1402 ، نحوه ورود به این سامانه ، مراحل ثبت نام و … توضیحات کامل و لازم ارائه گردید.

در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتری دارید می توانید سوالات و ابهامات خود را از طریق قسمت کامنت با ما در میان بگذارید ، کارشناسان این مجموعه پس از دریافت سوالات به شما پاسخ خواهند داد. همچنین می توانید نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را نیز از همین طریق با ما به اشتراک بگذارید، بدون شک دریافت نظرات سازنده شما در ادامه مسیر برای ما یاری رسان خواهد بود.

سؤالات متداول سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 1402

سایت ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری در واقع همان سایت سازمان سنجش می باشد و داوطلبان می توانند با مراجعه به این سامانه در بازه مقرر شده برای انجام ثبت نام اقدام نمایند.

درباره مراحل مختلف ثبت نام در مقاله بالا به طور کامل توضیح داده شده است. برای اطلاع دقیق از این مورد به متن مقاله مراجعه نمایید.

پذیرش رشته های بدون آزمون به طور معمول دو بار در طول سال و برای ورودی ترم مهر و بهمن انجام می گیرد. برای مطالعه بیشتر درباره زمان نام نویسی پذیرش این دو ترم می توانید اطلاعات تکمیلی را در متن مقاله مطالعه بفرمایید.

تحصیلی

لینک کوتاه مقاله :

متن سربرگ خود را وارد کنید

انتشار مقاله در شبکه های اجتماعی

امتیاز دهی به مقاله

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 1402

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا