سامانه آموزش عالی الکترونیکی elearning.msrt.ir

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه آموزش عالی الکترونیکی elearning.msrt.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سامانه آموزش عالی الکترونیکی

سامانه آموزش عالی الکترونیکی سامانه ای است که برای نظم دهی ،سامان دادن و تسهیل دسترسی دانشجویان دانشگاه های مختلف به سامانه های آموزش مجازی دانشگاه ها با آدرس اینترنتی elearning.msrt.ir راه اندازی شده است.

شیوع و گسترس ویروس کرونا در سال های اخیر باعث اختلال در عملکرد بسیاری از مراکز و سازمان ها شد. با گسترش همه گیری کرونا بسیاری از مدارس و دانشگاه ها در سرتاسر کشور فعالیت های تحصیلی و آموزشی خود را به صورت حضوری تعطیل کرده و برای حفظ سلامت دانش آموزان و دانشجویان در این ایام به آموزش آنلاین وغیر حضوری روی آوردند.

در همین راستا و برای ادامه روند آموزش در مدارس و دانشگاه ها، سامانه هایی زیادی راه اندازی شد تا در روند تحصیل دانش آموزان و دانشجویان خللی ایجاد نشود.

با راه اندازی این سامانه افراد در مقاطع تحصیلی مختلف این امکان را داشتند که به صورت غیر حضوری و صرفا با مراجعه به سامانه های تحصیلی در کلاس های درس به صورت غیر حضوری شرکت نموده و ارزشیابی شوند.

در همین راستا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ، برای دسترسی بهتر دانشجویان به اطلاعات مربوط به آموزش مجازی دانشگاه های کشور اقدام به راه اندازی سامانه ای با نام سامانه آموزش عالی الکترونیکی نموده است.

این سامانه با آدرس الکترونیکی elearning.msrt.ir در دسترس بوده و دانشجویان می توانند با ورود به این سامانه از بخش ها و خدمات مختلف آن استفاده نمایند.

در ادامه به توضیح بیشتر در مورد سامانه آموزش عالی الکترونیکی ، نحوه ورود به سامانه آموزش عالی الکترونیکی و … خواهیم پرداخت.

سامانه آموزش عالی الکترونیکی 

شیوع ویروس کرونا باعث غیر حضوری شدن بسیاری از آموزش ها در مقاطع مختلف تحصیلی شد. بسیاری از دانشگاه ها نیز در طول این دوران اقدام به راه اندازی سامانه هایی برای ارائه آموزش و محتواهای آموزشی به صورت غیر حضوری نمودند. وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در راستای تجمیع و سر و سامان دادن به وضعیت این سامانه های آموزشی، سامانه ای با نام سامانه آموزش عالی الکترونیکی را راه اندازی نموده است.

این سامانه با آدرس الکترونیکی elearning.msrt.ir در دسترس بوده وهدف از راه اندازی آن جمع آوری اطلاعات کلیه سایت ها و سامانه های آموزش غیر حضوری می باشد.

اطلاعات دانشگاه های مختلف کشور از جمله دانشگاه های دولتی، مجازی، غیرانتفاعی در این سامانه قابل مشاهده است این سامانه دارای بخش ها و قسمت های مختلفی از جمله  بخش اخبار دانشگاه های مختلف کشور، موسسات آموزش عالی کشور، وبینارها، بخش مربوط به گزارش عملکرد دانشگاه ها و موسسات و…. می باشد. دانشجویان می توانند بعد از مراجعه به این سامانه از امکانات مختلف آن استفاده کنند.

نحوه ورود به سامانه آموزش عالی الکترونیکی 

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای تجمیع سامانه های آموزش آنلاین سامانه ای با نام سامانه آموزش عالی الکترونیکی راه اندازی نموده است. این سایت در برگیرنده ی سامانه های مربوط به آموزش مجازی دانشگاه های مختلف در کشور است و دانشجویان دانشگاه های مختلف کشور می توانند با ورود به این سامانه از بخش ها و امکانات آن استفاده نمایند.

نحوه ورود به سامانه آموزش عالی الکترونیکی به این ترتیب است.

در باکس جستجو صفحه مرورگر خود آدرس اینترنتی سامانه آموزش عالی الکترونیکی یعنی elearning.msrt.ir را وارد نموده و جستجو نمایید.

پس از جستجو می توانید به طور مستقیم به سامانه آموزش عالی الکترونیکی وارد شوید.

سامانه آموزش عالی الکترونیکی

پس از ورود در صفحه اصلی ، از منوی بالای صفحه گزینه موسسات آموزش عالی را انتخاب کنید.

ورود به سامانه آموزش عالی الکترونیکی

دانشگاه خود را از بین لیست دانشگاه های ارائه شده انتخاب کنید.

طبقه بندی دانشگاه ها در سامانه آموزش عالی الکترونیکی

 

پس از این می توانید لیست دانشگاه های فعال در سامانه آموزش عالی الکترونیکی را مشاهده نمایید.

از لیست دانشگاه های فعال، گزینه مورد نظر خود را انتخاب نموده و برای ورود به آن کلیک نمایید.

دانشگاه های فعال در سامانه آموزش عالی الکترونیکی

با انتخاب گزینه مورد نظر و کلیک بر روی آن خواهید توانست به سایت دانشگاه مد نظر خود وارد شده و از بخش ها و امکانات آن به فراخور نیاز خود استفاده نمایید.

برای ورود مستقیم به سامانه elearning.msrt.ir کلیک کنید.

دانشگاه های فعال در سامانه آموزش الکترونیکی

همان طور که پیش از این نیز اشاره شد سامانه آموزش الکترونیکی، سامانه ای است که برای تجمیع و سامان دادن به سامانه های آموزشی دانشگاه های مختلف کشور بنیان گذاری شده است.

دانشجویان دانشگاه های مختلف می توانند با مراجعه به این سامانه از لیست دانشگاه های فعال در سامانه آموزش الکترونیکی اطلاع پیدا نموده و به سایت مد نظر خود مراجعه نمایند.

در دسته بندی موسسات آموزش عالی در این سامانه، دسته بندی از دانشگاه های مختلف کشوراز جمله دانشگاه های دولتی، دانشگاه های غیر دولتی، موسسات آموزش عالی الکترونیکی، موسسات آموزش عالی غیر دولتی قرار دارد.

با کلیک بر روی هر کدام از این گزینه ها می توانید به لیست سامانه های آن دسترسی پیدا کنید.

برای مثال لیست سامانه های مربوط به موسسات آموزش عالی الکترونیکی فعال در این سامانه به این ترتیب است.

موسسه آموزش عالی فارابی

موسسه آموزش عالی الکترونیکی ایرانیان

موسسه آموزش عالی الکترونیکی فاران مهر دانش

موسسه آموزش عالی الکترونیکی نور طوبی

موسسه آموزش عالی الکترونیکی مهر البرز

موسسه آموزش عالی الکترونیکی برخط

دانشگاه قرآن و حدیث

موسسه آموزش عالی رایانه ای جهان نما

  سامانه واد آزما سامانه ای مربوط به واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی است که برای ارائه امکانات بهتر به دانشجویان این واحد و جهت شرکت در امتحانات مجازی دانشگاه راه اندازی شده  است.

دانشجویان واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی می توانند با مراجعه به سامانه  وادآزما بسیاری از امور تحصیلی و آموزشی خود را انجام داده و از امکانات مختلف و متنوع این سامانه بهره ببرند. برای خواندن مطالب بیشتر و آشنایی با سامانه وادآزما کلیک کنید.

در مقاله فوق به توضیح در رابطه با سامانه آموزش عالی الکترونیکی elearning.msrt.ir پرداختیم. چنانچه در این مورد سوالی داشته و یا نیاز به راهنمایی بیشتری دارید می توانید با شماره های درج شده در این صفحه تماس گرفته و با کارشناسان این مجموعه مشورت نمایید.

سؤالات متداول سامانه آموزش عالی الکترونیکی elearning.msrt.ir

برای مراجعه به این سامانه می بایست به آدرس اینترنتی elearning.msrt.ir مراجعه نمایید.

این سامانه برای تجمیع سامانه های آموزشی کشور و در جهت تسهیل دسترسی دانشجویان راه اندازی شده است.

نحوه ورود به سامانه elearning.msrt.ir درمتن بالا توضیح داده شده است برای ورود به این سامانه و دسترسی به لیست دانشگاه های فعال، می توانید مطلب بالا را مطالعه نمایید.

لینک کوتاه مقاله :

متن سربرگ خود را وارد کنید

انتشار مقاله در شبکه های اجتماعی

امتیاز دهی به مقاله

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه آموزش عالی الکترونیکی elearning.msrt.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا