زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد 1402 – 1403

جهت مشاوره تلفنی در زمینه زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد 1402 – 1403

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد

کنکور کارشناسی ارشد آزمونی است که هر ساله توسط سازمان سنجش و آموزش کشور و برای ورود داوطلبان به مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسر کشور برگزار می گردد. زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد سال 1403 ممکن است سوال بسیاری از افراد داوطلب ورود به این مقطع تحصیلی باشد.

اطلاع از بازه های زمانی مربوط به این آزمون می تواند نقش مهم و تعیین کننده ای در نتیجه آزمون کارشناسی ارشد داشته باشد زیرا داوطلبان با اطلاع از زمان دقیق و درست مربوط به مراحل مختلف آزمون می توانند پیش از برگزاری آزمون ارشد 1403 برای برنامه ریزی اقدام کرده و نتایج بهتری را کسب نمایند.

اگر شما هم در صدد اطلاع از زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد سال 1403 بوده و متقاضی شرکت در این آزمون هستید پیشنهاد می کنیم با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد 1403

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های کشور مسلما هدف بسیاری از علاقمندان به تحصیل در دانشگاه است. ورود به این مقطع تحصیلی متقاضیان زیادی داشته و سالیانه داوطلبان بسیاری برای تحصیل و پذیرش در دانشگاه های مختلف و در مقطع کارشناسی ارشد اقدام به ثبت نام و شرکت در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه ها می نمایند.

علاقمندان به تحصیل در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد می بایست پس از اقدام به شرکت در آزمون حد نصاب های لازم را به دست آورده و پس از قبولی، برای ادامه تحصیل در دانشگاه اقدام نمایند.

سازمان سنجش و آموزش کشور مجری برگزاری آزمون کارشناسی ارشد می باشد و کلیه مراحل آزمون کارشناسی ارشد از جمله شرکت و ثبت نام در آزمون ، اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد و … زیر نظر این سازمان انجام می پذیرد.

زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد 1402 - 1403

داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون کارشناسی ارشد در سال 1402 – 1403 را دارند بدون شک در صدد اطلاع از زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد 1403 هستند تا بتوانند با مدیریت زمان و برنامه ریزی نتایج بهتری را در این آزمون کسب نمایند.

طبق تاریخ و بازه زمانی منتشر شده توسط سازمان سنجش و آموزش کشور ، زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد 1403 روز جمعه 4 اسفند 1402 خواهد بود.

پس از برگزاری آزمون نتایج اولیه و نهایی آزمون کارشناسی ارشد در سال 1403 اعلام خواهد شد. پس از اعلام این بازه های زمانی اطلاع رسانی لازم صورت خواهد پذیرفت.

در ادامه این مطلب در خصوص زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403 نیز بیشتر توضیح خواهیم داد. تا بتوانید در بازه زمانی معین برای ثبت نام خود اقدام نموده و از آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه ها جا نمانید.

 

زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403

داوطلبان شرکت در کنکور کارشناسی ارشد باید دارای کلیه شرایط لازم برای شرکت در این آزمون باشند. متقاضیان واجد الشرایطی که داوطلب ثبت نام و شرکت در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه های کشور هستند باید در تاریخ های اعلام شده توسط سازمان سنجش و آموزش کشور به سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد مراجعه و برای انجام ثبت نام خود اقدام کنند. سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد با آدرس اینترنتی sanjesh.org در دسترس کاربران و داوطلبان ورود به مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد قرار دارد.

طبق اعلام سازمان سنجش و آموزش کشور در خصوص زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد در سال تحصیلی 1402 – 1403 ، ثبت نام این آزمون از تاریخ 23 مهرماه 1402 آغاز شده و تا تاریخ 29 مهرماه ادامه خواهد داشت.

داوطلبان باید زمان بندی ومدیریت لازم را داشته و در بازه زمانی اشاره شده برای انجام ثبت نام اقدام نمایند . داوطلبان دقت داشته باشندکه نباید ثبت نام خود را به ساعات پایانی موکول نمایند.

همان طور که پیش از این هم اشاره شد زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد سال 1402 – 1403 در تاریخ 4 اسفند 1402 خواهد بود.

همان طور که مطالعه کردید زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد 1403 و زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403 توسط سازمان سنجش برای سال تحصیلی 1402 – 1403 اغلام شده است. د رصورت وجود هر گونه تغییر داوطلبان باید اصلاحیه های مربوط را از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور با آدرس اینترنتی sanjesh.org پیگیری نمایند.

 

نکاتی در خصوص آزمون کارشناسی ارشد 1403

  • داوطلبان شرکت در آزمون کارشناسی ارشد باید واجد شرایط لازم برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد باشند. شرایط لازم پیش از برگزاری آزمون کارشناسی ارشدو طی انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون به اطلاع داوطلبان خواهد رسید. در صورتی که پس از مطالعه دفترچه راهنمای آزمون و مطالعه شرایط ، واجد شرایط بودید می توانید برای انجام ثبت نام اقدام نمایید.
  • همان طور که گفته شد زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد 1403 در تاریخ 4 اسفند ماه 1402 خواهد بود و ساعت برگزاری آزمون کارشناسی ارشد 1403 در کارت ورود به جلسه داوطلبان درج خواهد شد.
  • آزمون کارشناسی ارشد به طور معمول حدود 180 دقیقه ( حدود سه ساعت) به طول می انجامد ولی از آنجایی که زمان این آزمون برای رشته های مختلف متغییر است ممکن ساعات پاسخگویی برای داوطلبان رشته های مختلف زیادتر یا کمتر باشد.
  • معمولا چند روز پیش از زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ، کارت ورود به جلسه آزمون داوطلبان منتشر خواهد شد و داوطلبان باید در بازه زمانی اعلام شده پیش از زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد 1403 برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اقدام نمایند.

داوطلبان باید دقت داشته باشند که زمان برگزاری کنکور ارشد 1403 برای رشته های اصلی و شناور متفاوت بوده و در یک روز برگزار می شود بنابراین لازم است داوطلبان پیش از برگزاری آزمون کارشناسی ارشد به این موارد دقت نمایند.

 

در مقاله پیش رو به توضیح در رابطه با زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد سال 1403 پرداختیم.

در صورتی که هر گونه سوالی در این زمینه دارید می توانید از قسمت کامنت ها با ما در ارتباط باشید. کارشناسان این مجموعه پس از دریافت سوالات شما را راهنمایی خواهند کرد. همچنین می توانید از همین قسمت،  نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما درمیان بگذارید.

سؤالات متداول زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد 1402 - 1403

همان طور که در متن بالا اشاره شد زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد 1403 ، در اسفند ماه 1402 خواهد بود.

داوطلبان باید در مهر ماه برای انجام ثبت نام خود اقدام کنند. در این خصوص در متن بالا توضیحات دقیق تری ارائه شده است.

همان طور که در مقاله بالا به آن اشاره شد زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد و ساعت برگزاری آزمون ارشد در کارت ورود به جلسه آزمون درج خواهد شد و داوطلب می بایست طبق زمان اعلام شده در جلسه آزمون حاضر شود.

لینک کوتاه مقاله :

متن سربرگ خود را وارد کنید

انتشار مقاله در شبکه های اجتماعی

6/6 - (4 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد 1402 – 1403

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

‫3 دیدگاه ها

  1. سلام . من میخواستم در کنکور ارشد ثبت نام کنم و دوتا رشته مددکاری و مشاوره را دقیقاً به یک اندازه دوست دارم و کاملا اندازه همدیگه دوست دارم و تنها موردی که هست اینه که میخوام بدونم آینده مددکاری بهتره یا مشاوره ؟ بازم میگم واسم هیچ فرقی نداره مددکاری یا مشاوره . فقط واسم مهمه که بدونم فرصت شغلی کدومشون بیشتره ؟ مرسی از مشاور این پِیج واسه راهنمایی که قراره بنویسن اینجا واسم .

  2. سلام . من اگر در کنکور ارشد مشاوره . زبان را صفر درصد بزنم ولی بقیه دروس را بین ۸۰تا۱۰۰درصد بزنم ، آیا دولتی روزانه یا شبانه یکی از دانشگاههای تهران یا نهایتاً تنها شهری که حاضرم بخاطرش از تهران خارج بشم ، روزانه یا شبانه دانشگاه اصفهان هستش ، آیا اگر انگلیسی را صفر درصد بزنم ولی تمامی باقی دروس را بین ۸۰تا۱۰۰درصد بزنم میتونم روزانه یکی از دانشگاههای تهران یا نهایتاً روزانه دانشگاه اصفهان ، یکی از گرایش های مختلف رشته ارشد مشاوره را قبولی بیارم ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا