انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401 – 1402

جهت مشاوره تلفنی در زمینه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401 – 1402

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

انتخاب رشته کارشناسی ارشد

در متن پیش رو به توضیح در رابطه با انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401 – 1402 پرداخته ایم. در صورت تمایل به مطالعه و کسب اطلاعات بیشتر در مورد انتخاب رشته ارشد 1402 ، مطالعه متن زیر می تواند به شما کمک نماید.

در ادامه این مطلب به توضیح بیشتر در خصوص انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1402 ، زمان انتخاب رشته، دفترچه انتخاب رشته و … خواهیم پرداخت. برای مطالعه مطالب کامل در این خصوص تا انتها با ما همراه باشید.

انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401 – 1402

انتخاب رشته همواره یکی از مراحل حساس و سرنوشت ساز در طول دوران مختلف تحصیلی است. بازه زمانی که پر از هیجان و اضطراب است . در طول مقاطع مختلف تحصیلی ، افراد باید در این مورد با آگاهی و مطالعه لازم قدم بردارند زیر در صورت اشتباه، جبران بسیار سخت و گاهی غیرممکن خواهد بود.

بدیهی است که تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های کشور هدف بسیاری از علاقمندان به تحصیل در دانشگاه است. ورود به این مقطع تحصیلی در واقع متقاضیان زیادی داشته و داوطلبان بسیاری برای تحصیل و پذیرش در دانشگاه های مختلف در مقطع کارشناسی ارشد هر ساله اقدام به ثبت نام و شرکت در آزمون مقطع کارشناسی ارشد می نمایند.

پس از انجام مراحل ثبت نام و شرکت در جلسه آزمون، در بازه های زمانی که توسط سازمان سنجش اعلام می گردد نتایج کنکور کارشناسی ارشد به اطلاع داوطلبان شرکت کننده خواهد رسید.

پس از اینکه نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه ها منتشر شد، داوطلبانی که حد نصاب لازم را کسب نموده و در واقع در مرحله اول پذیرفته شده اند می توانند اقدام به انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401 – 1402 نمایند.

متقاضیان ورود به دوره کارشناسی ارشد دوره های روزانه، نوبت دوم، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان می توانند بر اساس رتبه و تراز اکتسابی خود و بر اساس علایق خود به انتخاب رشته پرداخته و رشته محل های مورد نظر خود را طبق اولویت بندی وارد نمایند.

داوطلبان باید در این مرحله نهایت دقت و توجه خود را به کار برده و در اولویت بندی انتخاب رشته کارشناسی ارشد نهایت توجه را داشته باشند تا بتوانند بهترین نتیجه ممکن را به دست آوردند.

زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1402

داوطلبانی که پیش از این در آزمون کنکور کارشناسی ارشد 1401 – 1402 شرکت کرده اند باید در بازه های زمانی که توسط سازمان سنجش و آموزش کشور اعلام می گردد با مراجعه به سایت اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد به نشانی اینترنتی sanjesh.org نتایج کسب شده در آزمون را مشاهده نمایند. در صورتی که پس از اعلام نتایج اولیه ارشد، داوطلب توانسته باشد حد نصاب لازم را کسب کند و یا به عبارتی “مجاز” شناخته شود، می تواند برای انتخاب رشته کارشناسی ارشد اقدام نماید.

طبق اطلاعیه سازمان سنجش و آموزش کشور، داوطلبان پذیرش در مقطع ارشد 1402 که پیش از این در آزمون شرکت نموده اند می توانند در نیمه دوم خرداد 1402 ، نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد 1402 را مشاهده نمایند.

 همان طور که اعلام شد پس از اعلام نتایج اولیه، داوطلبان در صورت کسب حد نصاب لازم ، قادر خواهند بود برای انتخاب رشته و انتخاب کد رشته محل های مد نظر خود اقدام نمایند.

دفترچه راهنمای انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1402

پس از اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد و دریافت کارنامه توسط داوطلبان، داوطلبان می توانند با توجه به اطلاعات مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401 – 1402 اقدام به انتخاب رشته نمایند.

همان طور که اشاره شد پس از اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد نیز بر روی سایت سازمان سنجش منتشر خواهد شد ، داوطلبان باید با ورود به سایت سازمان سنجش، اقدام به دانلود دفترچه راهنما نمایند.

در این دفترچه مقررات و شرایط لازم برای انتخاب رشته و همچنین ظرفیت رشته محل ها و ظرفیت هر یک از دوره های روزانه، شبانه،  پردیس خودگردان، پیام نور و غیر انتفاعی و سایر جزئیات به طور کامل بیان شده است و داوطلب می بایست با توجه به این اطلاعات انتخاب رشته نماید.

تاکنون دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1402 منتشر نشده است و همان طور که پیش از این اشاره شد بلافاصله بعد از انتشار نتایج اولیه ارشد 1402، این دفترچه منتشر خواهد شد. با توجه به اینکه طبق اعلام سازمان سنجش نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد در دهه دوم خرداد 1402 منتشر می شود داوطلبان باید در حدود همین بازه زمانی منتظر انتشار اسامی پذیرفته شدگان و دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته باشند.

دفترچه راهنمای انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401

سایت انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1402

همان طور که در طول مقاله هم اشاره شد داوطلبان بعد از انتشار نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد و مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1402، با مراجعه به سایت انتخاب رشته کارشناسی ارشد برای تکمیل فرم انتخاب رشته و ورود کد رشته محل های مد نظر خود اقدام می نمایند.

داوطلبان مقطع کارشناسی ارشد باید دقت داشته باشند که ثبت نام این مقطع در تمامی دانشگاه های کشور از طریق سایت سازمان سنجش با آدرس اینترنتی sanjesh.org انجام می پذیرد.

ولی پس از اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد، مسیر دانشگاه سراسری و آزاد از یکدیگر جدا خواهد شد. انتخاب رشته کارشناسی ارشد تمامی دانشگا های کشور از جمله دانشگاه دولتی، دانشگاه پیام نور، پردیس های خود گردان، دانشگاه غیر انتفاعی و… از طریق سایت سازمان سنجش sanjesh.org انجام می پذیرد. ولی علاقمندان به تحصیلی در دانشگاه آزاد در صورت کسب حد نصاب لازم باید با مراجعه به سایت azmoon.iau.ir ، نسبت به انجام انتخاب رشته خود اقدام کنند.

 

نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1402

مراحل انتخاب رشته کد محل ها شامل موارد زیر است:

  • دریافت کارنامه از سایت سازمان سنجش
  • دریافت دفترچه راهنمای کارشاسی ارشد 1402
  • مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته کارشناسی ارشد
  • انتخاب و اولویت بندی کد رشته محل ( بر اساس دوره هایی که مجاز شده اید.)
  • انتخاب رشته اینترنتی ( اعلام کد رشته محل ها و تکمیل فرم انتخاب رشته)

 

برای انجام انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1402 ابتدا در بازه زمانی مربوط به انتخاب رشته کارشناسی ارشد به سایت سازمان سنجش sanjesh.org مراجعه نمایید

  • از بین گزینه های موجود گزینه کارشناسی ارشد را انتخاب نمایید.
ورود به سایت اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد 1402
  • در ادامه بر روی عبارت سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد کلیک کنید.
نحوه ورود به سایت اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد 1402
  •  باید ابتدا به حساب کاربری و در سامانه وارد شوید. بنابراین بر روی گزینه ورود به سیستم کلیک نمایید.
  •  
اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد1402 - 1403

در صفحه جدید به دو روش ( ورود اطلاعات شماره پروند و کد رهگیری یا ورود اطلاعاتی نظیر کد ملی، شماره پرونده ) می توانید به سامانه وارد شوید.

یکی از روش ها را انتخاب نموده و با تکمیل اطلاعات لازم به حساب کاربری خود در سایت سازمان سنجش وارد شوید.

 بعد از ورود، بر روی گزینه مربوط به انتخاب رشته کارشناسی ارشد کلیک نمایید. بعد از این می توانید فرم انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401 – 1402 را طبق اولویت های مد نظر خود تکمیل نمایید.

 

در این مقاله به توضیح در رابطه با انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1402 ، زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد ، سایت انتخاب رشته و ….. پرداختیم.

چنانچه بعد از خواندن این مطلب سوال و یا ابهامی داشتید می توانید آن را از قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید کارشناسان این مجموعه پس از دریافت سوالات به آن پاسخ خواهند داد. همچنین می توانید از همین قسمت نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را نیز با ما به اشتراک بگذارید.

سؤالات متداول سامانه جامع منابع انسانی آموزش و پرورش hrm.medu.ir

همان طور که در متن بالا اشاره شد پس از اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد 1402 ، داوطلبان در صورت قبولی در مرحله اول می توانند نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایند. طبق اطلاعیه منتشر شده نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد در نیمه دوم خرداد 1402 ، اعلام خواهد شد.

در مورد نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1402 در متن بالا توضیح داده شده است. برای مطالعه به متن مقاله مراجعه فرمایید.

طبق اطلاعیه سازمان سنجش و آموزش کشور نتایج نهایی کنکور کارشناسی اشد در دهه اول شهریور 1402 اعلام خواهد شد.

لینک کوتاه مقاله :

متن سربرگ خود را وارد کنید

انتشار مقاله در شبکه های اجتماعی

امتیاز دهی به مقاله

جهت مشاوره تلفنی در زمینه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401 – 1402

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا