سامانه همانندجو tik.irandoc.ac.ir

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه همانندجو tik.irandoc.ac.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سامانه همانندجو | tik.irandoc.ac.ir - ورود به سایت پایان نامه

سامانه همانندجو یکی از سامانه های اصلی سایت ایرانداک است که به بررسی میزان همانندی پژوهش های انجام شده می پردازد.

پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران با نام اختصاری ایرانداک برای سنجش و ارزیابی پژوهش های صورت گرفته دانشجویان مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری تشکیل شده است. هدف این سامانه در حقیقت نگهداری و حفظ آثار پژوهش شده محققان و جلوگیری از سرقت های علمی است.

پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعاتی ایران یا ایرانداک زیر نظر وزارت علوم و تحقیقات  و فناوری فعالیت می کند و نام آن برگرفته از عبارت Iranian Documentation Center می باشد.

دانشجویان در مقطع تحصیلات تکمیلی و در پایان تحصیلات خود موظف به ارائه پایان نامه می باشند ، دانشجویان باید با مراجعه به سامانه ایرانداک برای ثبت پروپزال و  پایان نامه خود در این سامانه اقدام نمایند.

سایت ایرانداک دارای کاربردهای و امکانات بسیار زیاد دیگری نیز می باشد از جمله اینکه این سامانه شامل اسناد علمی فراوانی از جمله کتاب، طرح های پژوهشی، مقاله و …است و دانشجویان و اساتید می توانند با مراجعه به این سامانه از اطلاعات استفاده کرده و موضوع و روند تحقیقات انجام شده را مشاهده کنند.

یکی از بخش های مهم سامانه ایرانداک که موضوع این مقاله است، سامانه همانندجو می باشد در ادامه می توانید با سایت همانندجو نحوه ورود و ثبت نام در این سامانه بیشتر آشنا شوید.

سامانه همانندجو ایرانداک

طبق معرفی خود سامانه همانندجو این سامانه در جواب نیاز جامعه علمی کشور برای بهبود اخلاق علمی و حمايت از مالكيت فكري و معنوي آثار پژوهشی و پیش‌گیری از بدرفتاری ‌های علمی و کپی برداری از آثار پژوهشی ایجاد شده است.

این سامانه برای رشد علمی کشور، رونق پژوهش و در جهت حفظ اصالت آثار پژوهشی شکل گرفته است

سامانه همانندجو همان طور که از نام آن مشخص است به بررسی میزان همانندی و مشابهت بین پژوهش در حال انجام و پژوهش های صورت گرفته می پردازد. با این روش که دانشجویان و اساتید به این سامانه مراجعه کرده و بعد از انجام مراحل مربوط به ثبت نام، متن پژوهش های خود مانند مقاله، پروپزال، پایان نامه مقطع تحصیلی خود را در این سامانه وارد می کنند و این سامانه به بررسی میزان همانندی این پژوهش با دیگر پژوهش ها می پردازد و بعد از برسی، نتیجه را اعلام می کند

اخیرا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اقدام به رونمایی از نسخه جدید همانندجو نموده است . در نسخه جدید همانندجو علاوه بر اینکه آثار پژوهشی به لحاظ همانندی و مشابهت با یکدیگر برسی می شوند به لحاظ محتوای نوشتاری هم مورد ارزیابی و سنجش قرار می گیرند.

tik.irandoc.ac.ir

یکی از مهمترین بخش های سامانه ایرانداک، سامانه همانندجو می باشد این سامانه با آدرس اینترنتی tik.irandoc.ac.ir در دسترس است.

مهمترین وظیفه سایت همانندجو ، برسی میزان همانندی و شباهت در آثار مختلف پژوهش است ولی این تنها هدف و کاربرد سامانه همانندجو نیست و این سامانه به ارائه امکانات دیگری نیز می پردازد

استفاده از سامانه همانندجو برای  حفظ مالکیت آثار و در جهت حفظ حقوق نویسندگان و پژوهشگران می باشد.

دانشجویان برای استفاده از خدمات و امکانات سامانه همانندجو باید به این سامانه مراجعه کنند و به عضویت این سامانه درآیند. در ادامه روند پژوهش لازم است دانشجویان متون پژوهشی خود را در این سامانه بارگذاری کرده و از میزان همانندی و مشابهت با سایر آثار مطلع شوند. دانشجویان می توانند گزارش مربوط به همانندجویی را در کوتاه ترین زمان دریافت کنند.

ممکن است در طول روند انجام پژوهش ، بسیاری از اساتید از دانشجویان بخواهند در پایان هر مرحله از نگارش مقاله یا پایان نامه، آن قسمت را را در سایت همانندجو بررسی کرده تامیزان مشابهت آن با بقیه آثار پژوهش شده مشخص شود و در صورتی که میزان شباهت زیاد نبود و به عبارتی مقاله حاصل پژوهش علمی محقق و به دور از هر گونه استفاده غیر اصولی و کپی برداری بود، برای ادامه پژوهش خود اقدام نمایند.

ورود به سامانه همانندجو ایرانداک tik.irandoc.ac.ir

برای ورود به سامانه همانندجو و استفاده از خدمات و امکانات آن می توانید به این دو روش عمل کنید

_ می توانید در مرورگر خود آدرس اینترنتی  سایت ایرانداک irandoc.ac.ir را وارد نموده و عبارت مذکور را سرچ نمایید. بعد از ورود به سامانه ایرانداک ، در نوار بالا از قسمت سامانه ها، گزینه سامانه همانندجو را انتخاب نمایید. با انتخاب این گزینه می توانید به سامانه هماند جو وارد شوید

برای ورود مستقیم به سامانه همانندجو، آدرس اینترنتی سامانه همانندجو اینترنتی  tik.irandoc.ac.ir را در صفحه مرورگر خود تایپ نموده وسرچ نمایید. با سرچ عبارت مذکور می توانید به طور مستقیم به سامانه همانندجو ایرانداک وارد شوید.

به سامانه همانندجو

 

بعد از ورود به سامانه همانندجو ایرانداک می توانید قسمت ورود را انتخاب کنید و بعد از ورود اطلاعات آدرس ایمیل و گذر واژه به این سامانه وارد شوید.

ورود به سایت همانندجو

 


 

ثبت نام در سامانه همانندجو

در صورتی که نیاز به استفاده و بارگذاری مطالب پایان نامه و پروپزال خود در سایت همانندجو دارید لازم است در این سامانه ثبت نام کرده و بعد از دریافت گذر واژه برای ورود به سامانه و استفاده از خدمات آن اقدام نمایید.

برای ثبت نام در سامانه همانندجو ایرانداک، لازم است ابتدا به این سامانه وارد شوید. سپس بر روی گزینه نام نویسی کلیک کنید تا بتوانید به مرحله ثبت نام سامانه وارد شوید.

نام در سامانه همانندجو

در صورتی که دانشجو هستید از قسمت نام نویسی شخص حقیقی اقدام کرده و بر روی گزینه برو کلیک کنید.

ثبت نام در سامانه همانندجو

لازم است دقت کنید اطلاعات هویتی خود را به طور صحیح و دقیق وارد نموده و از اطلاعات هویتی دیگران استفاده نمایید.

در وارد نمودن اطلاعات کد ملی و آدرس ایمیل خود نهایت دقت را داشته باشید زیرا این اطلاعات قابل ویرایش نیستند پس در هنگام نگارش آن ها دقت لازم را داشته باشید.

بعد از کلیک بر روی گزینه برو، وارد صفحه جدید ثبت نام در سامانه همانندجو می شوید.

اطلاعات خواسته شده از قبیل شماره ملی، نام و نام خانوادگی، نام پدر، شماره تلفن همراه، جنسیت و تاریخ تولد را وارد کرده و بر روی گزینه گام بعدی کلیک نمایید.

نام در سامانه همانندجو ایرانداک

در مرحله بعد نیز اطلاعات خود را کامل نموده  ومراحل ثبت نام خود را به اتمام برسانید تا بتوانید از امکانات این سامانه به خوبی استفاده کنید.

بعد از ثبت نام و ورود به سامانه همانندجو به پنل کاربری خود در  این سامانه وارد می شوید

در این صفحه گزینه های مختلفی از جمله  پیشنهاد پروپزال کارشناسی ارشد، پایان نامه کارشناسی ارشد، پیشنهاد پروپزال دکتری تخصصی، مقاله نشریه، کتاب را مشاهده می کنید.

بنا به شرایط و نوع نیاز خود گزینه مربوط را انتخاب نمایید.

مثلا برای سنجش پایان نامه کارشناسی ارشد در سامانه همانندجو بر روی گزینه دوم یعنی پایان نامه کارشناسی ارشد کلیک کنید. در ادامه متن ارسالی خود را مشخص کرده وبا استفاده از گزینه گام بعدی به مرحله بعد وارد شوید.

عنوان انتخابی پایان نامه متنی که در صدد همانندجویی آن هستید را وارد کرده و بر روی گزینه بعدی کلیک کنید.

در این مرحله باید مشخصات مربوط به استاد راهنمای پایان نامه خود از جمله آدرس ایمیل و شناسه استادی استاد راهنما را وارد کنید و با استفاده از گزینه گام بعدی به مرحله بعد که مربوط به پرداخت هزینه همانندجویی است وارد شوید.

در مرحله آخر نسبت به تکمیل فرآیند پرداخت برای برسی همانند جویی اقدام کنید.

بعد از پرداخت مبلغ مربوط به این فرآیند کد رهگیری به شما ارائه می گردد.

در نهایت فایل پی دی افی مربوط به بررسی صورت گرفته در اختیار شما قرار می گیرد و شما می توانید از نتایج مربوط به ارزیابی این سامانه اطلاع پیدا کرده و در صورت لزوم برای ویرایش اطلاعات و متون خود استفاده نمایید

 

یکی از سامانه های پر کاربرد برای دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه ها، سامانه همانندجو می باشد. این سامانه یکی از بخش های اصلی سایت ایرانداک بوده و به بررسی میزان مشابهت و همانندی پژوهش انجام گرفته با پژوهش های پیشین می پردازد. در این مقاله به معرفی سامانه همانندجو پرداختیم و در مورد مراحل مختلف ورود و ثبت نام در سامانه توضیح دادیم چنانچه در هنگام مراجعه به این سامانه به مشکل برخوردید یا سوال و ابهامی داشتید می توانید با شماره های مندرج در صفحه تماس گرفته و با کارشناسان این مجموعه مشورت کنید.

پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران ، ایرانداک با نام نمادین گنج دانش در سال۱۳۴۷ پایه گذاری شد. پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران یا Iranian Documentation Center زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد. سامانه ایرانداک، سامانه ای برای ثبت رساله و پایان نامه ها محسوب می شود.

انتشار مقاله در شبکه های اجتماعی

6/6 - (22 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه همانندجو tik.irandoc.ac.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا