سایت تغییر رشته دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

جهت مشاوره تلفنی در زمینه غییر رشته دانشگاه علمی کاربردی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

بسیاری از دانشجویان ممکن است در طول دوران تحصیل خود و پس از طی مدت زمانی بعد از ورود به دانشگاه، به این باور برسند که به رشته تحصیلی پذیرش شده ی خود علاقه ای نداشته و نیاز به تغییر رشته و ادامه تحصیل در رشته جدید دارند.

امکان تغییر رشته دانشگاه برای دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی نیز فراهم می باشد و این دانشجویان می توانند در صورت عدم علاقه و استعداد در رشته تحصیلی خود با مراجعه به سایت تغییر رشته دانشگاه علمی کاربردی 1402، درخواست تغییر رشته خود را ثبت کنند.

در این مطلب درباره ی سایت تغییر رشته دانشگاه علمی کاربردی، نحوه ورود به این سامانه edu.uast.ac.ir ، ثبت درخواست تغییر رشته دانشگاه علمی کاربردی و … توضیح خواهیم داد، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

سایت تغییر رشته دانشگاه علمی کاربردی

دانشگاه جامع علمی کاربردی یکی از دانشگاه‌های زیر نظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری است. این دانشگاه هر ساله در مراکز آموزشی مختلف این دانشگاه در سرتاسر کشور و در رشته‌های مختلف اقدام به جذب دانشجو می‌نماید. این دانشگاه یکی از دانشگاه های معتبر و پر طرفدار در سطح کشور بوده که موقعیت خوب و مناسبی برای بسیاری از افراد که در صدد تحصیل در رشته های بدون کنکور می باشند فراهم نموده است، داوطلبان تحصیل در این دانشگاه می توانند صرفا بر اساس اطلاعات سوابق تحصیلی خود در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته در این دانشگاه ادامه تحصیل دهند.

ممکن است بسیاری از دانشجویان پس از ورود به دانشگاه و به دلایل مختلف از جمله عدم علاقه و انتخاب نادرست رشته تحصیلی و تغییر معیارها و موارد مورد نظر، تمایل به تغییر رشته تحصیلی خود داشته باشند.

این دانشجویان می توانند در صورت داشتن شرایط لازم برای تغییر رشته، درخواست خود در این زمینه را ارائه و ثبت نمایند. دانشجویان دانشگاه علمی و کاربردی می توانند با مراجعه به سایت تغییر رشته دانشگاه علمی کاربردی برای ثبت درخواست خود اقدام نمایند.

سایت تغییر رشته دانشگاه علمی کاربردی در واقع همان سایت هم آوا دانشگاه علمی کاربردی بوده و با آدرس اینترنتی edu.uast.ac.ir در دسترس می باشد. دانشجویان در صورت برخورداری از شرایط اعلام شده می توانند با مراجعه به این سامانه درخواست تغییر رشته خود را ثبت کنند.

مقاله پیشنهادی » سایت ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی

ورود به سایت تغییر رشته دانشگاه علمی کاربردی edu.uast.ac.ir

همان طور که اشاره شد امکان تغییر رشته دانشجویان دانشگاه علمی و کاربردی و ثبت درخواست با مراجعه و ورود به سایت تغییر رشته دانشگاه علمی کاربردی امکان پذیر می باشد.

باید توجه داشته باشید که تغییر رشته در دانشگاه‌های مختلف بر  اساس ضوابط و شرایط متفاوتی می باشد و بسته به دانشگاه محل تحصیل ( دولتی، آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی)  باید به روش مختلفی اقدام نمایید.

همان طور که اشاره شده سایت تغییر رشته دانشگاه علمی کاربردی در واقع همان سامانه هم آوا علمی کاربردی با نشانی اینترنتی edu.uast.ac.ir می باشد.

سامانه هم آوا ، سامانه جامع دانشگاه علمی و کاربردی بوده و امور مختلفی از جمله انجام انتخاب واحد، ثبت نام، فرآیند حذف و اضافه ، ثبت درخواست نقل و انتقال و میهمانی ،دریافت کارنامه و مشاهده نمرات کسب شده، درخواست انصراف از تحصیل و … با مراجعه به این سامانه انجام می پذیرد.

برای ورود به سایت تغییر رشته دانشگاه علمی کاربردی می بایست آدرس اینترنتی این سامانه یعنی edu.uast.ac.ir را در صفحه مرورگر خود وارد و جستجو نمایید، پس از جستجوی آدرس اینترنتی مذکور به طور مستقیم به سایت هم آوا وارد خواهید شد و می توانید بعد از ورود به حساب کاربری خود، درخواست خود را ثبت نمایید.

سایت تغییر رشته دانشگاه علمی کاربردی

بعد از ورود به صفحه اصلی سایت، برای ورود به حساب کاربری خود در سایت تغییر رشته دانشگاه علمی کاربردی edu.uast.ac.ir ، اطلاعات کاربری خود از جمله نام کاربری و رمز عبور را در کادر مخصوص به آن وارد نمایید.

ورود به سایت تغییر رشته دانشگاه علمی کاربردی

پس از تکمیل اطلاعات خواسته شده بر روی گزینه ورود کلیک نمایید. با انجام مراحل گفته شده می توانید به حساب کاربری خود در این سایت وارد شده و برای ثبت نام و ثبت درخواست خود اقدام کنید.

نحوه تغییر رشته در دانشگاه علمی کاربردی 1402

همان طور که پیش از این هم اشاره شد تغییر رشته در دانشگاه علمی کاربردی بر اساس شرایط معلوم و مشخصی انجام می گیرد و دانشجویان در حال تحصیل در این دانشگاه در صورت دارا بودن شرایط لازم مجاز به تغییر رشته تحصیلی خود می باشند.

مراحل تغییر رشته در دانشگاه علمی کاربردی 1402 را می توانید در ادامه مطلب مشاهده نمایید.

ابتدا با استفاده از راهنمایی های ارائه شده به سامانه هم آوا وارد شوید. دقت داشته باشید که برای ارائه درخواست تغییر رشته از طریق سامانه هم آوا باید در زمان مشخص شده برای این فرآیند به سامانه مراجعه کرده باشید. در صورت مراجعه در زمان مقرر، گزینه مربوط به تغییر رشته فعال می باشد.

پس از ورود به حساب کاربری خود در سایت تغییر رشته دانشگاه علمی کاربردی 1402، بر روی گزینه دسترسی در بالای صفحه کلیک کنید.

نحوه تغییر رشته در دانشگاه علمی کاربردی

پس از این منویی شامل موارد مختلف را مشاهده می نمایید. از میان گزینه های موجود، گزینه تغییر رشته در دانشگاه علمی کاربردی را کلیک کنید.

تغییر رشته در دانشگاه علمی کاربردی

پس از این به صفحه جدیدی هدایت خواهید شد و می توانید فرم تغییر رشته در دانشگاه علمی کاربردی را مشاهده کنید.

بخش های مختلف این فرم و کلیه اطلاعات خواسته شده از جمله اطلاعات مربوط به معدل متقاضی، تعداد واحدهای گذرانده شده ، تعداد نیمسال های گذرانده شده در رشته تحصیلی فعلی، نام رشته جدید جهت تغییر رشته، تأیید آگاهی از شرایط تغییر رشته و … را با دقت تکمیل نمایید.

پس از تکمیل فرم می بایست برای ثبت نهایی آن اقدام نمایید. به این منظور بر روی گزینه ذخیره اطلاعات کلیک کنید.

پس از این، درخواست تغییر رشته شما به دانشگاه محل تحصیل ارائه خواهد شد و می توانید برای مشاهده وضعیت درخواست از طریق همین سامانه اقدام نمایید.

در صورتی که با درخواست شما در این سامانه موافقت شده باشد می بایست به صورت حضوری برای انجام مراحل بعدی به دانشگاه محل تحصیل مراجعه نمایید و باقی مراحل تغییر رشته و نام نویسی در رشته جدید را به صورت حضوری انجام نمایید.

شرایط تغییر رشته در دانشگاه علمی کاربردی

همان طور که پیش از این هم اشاره شد دانشجویان دانشگاه های علمی کاربردی که میخواهند اقدام به تغییر رشته ی تحصیلی خود نمایند می بایست دارای شرایط لازم باشند. قوانین و شرایط تغییر رشته در دانشگاه علمی کاربردی را می توانید در ادامه مطالعه نمایید.

  • دانشجو در هر مقطع تحصیلی که باشد تنها یک بار می توانند اقدام به تغییر رشته نماید.
  • دانشجوی متقاضی تغییر رشته می بایست حداقل یک ترم را در رشته ی پذیرش شده ی اولیه خود بگذراند ، یعنی به عبارتی امکان تغییر رشته در دانشگاه علمی کاربردی سال 1402 از ترم دوم داوطلب به بعد امکان پذیر می باشد.
  • دانشجویانی که تمایل به انتقالی به دیگر مراکز علمی و کاربردی دارند می توانند همزمان با انتقالی، درخواست تغییر رشته خود را نیز ارائه دهند.
  • دانشجو می بایست از شرط معدل لازم نیز برخوردار باشد. معدل کل دانشجوی متقاضی تغییر رشته در دانشگاه علمی کاربردی، می بایست از پایین ترین معدل کل دانشجوی پذیرفته شده در رشته مقصد بیشتر باشد.
  • افرادی که اقدام به ارائه درخواست تغییر رشته در دانشگاه علمی کاربردی می نمایند، نباید هیچ محدودیتی بایت ادامه تحصیل داشته باشند.
  • در صورت موافقت با تغییر رشته می بایست، در بازه زمانی مقرر شد توسط دانشگاه برای ثبت نام و ادامه تحصیل در رشته جدید اقدام نمایید.
  • دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی نمی توانند اقدام به تغییر رشته از رشته های متمرکز به رشته های نیمه متمرکز نمایند.
  • بعد از قبول درخواست و نام نویسی در رشته جدید امکان ادامه تحصیل در رشته قبلی از بین خواهد رفت و دیگر نمی توانید در رشته پیشین تحصیل کنید.
  • و …

برای ورود مستقیم به سایت تغییر رشته دانشگاه علمی کاربردی کلیک کنید.

همان طور که در متن مقاله بالا هم اشاره شد، چنانچه دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی از تحصیل در رشته پذیرش شده خود رضایت نداشته باشند می توانند در صورت واجد شرایط بودن برای تغییر رشته دانشگاه علمی کاربردی اقدام نمایند.

انجام این روند به صورت اینترنتی و غیر حضوری و با مراجعه به سایت تغییر رشته دانشگاه علمی کاربردی که همان سایت هم آوا با نشانی edu.uast.ac.ir می باشد انجام می پذیرد.

در این مقاله در رابطه با سایت تغییر رشته دانشگاه علمی کاربردی edu.uast.ac.ir ، ورود به این سامانه، مراحل و نحوه ثبت درخواست تغییر رشته در edu.uast.ac.ir و … توضیحات کامل و لازم ارائه گردید.

در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتری دارید می توانید سوالات و ابهامات خود را از طریق قسمت کامنت با ما در میان بگذارید ، کارشناسان این مجموعه پس از دریافت سوالات به شما پاسخ خواهند داد.

همچنین می توانید نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را نیز از همین طریق با ما به اشتراک بگذارید، بدون شک دریافت نظرات سازنده شما در ادامه مسیر برای ما یاری رسان خواهد بود.

مقاله پیشنهادی » ثبت درخواست مهمانی دانشگاه علمی کاربردی

سؤالات متداول سایت تغییر رشته دانشگاه علمی کاربردی 1402

سامانه تغییر رشته دانشگاه علمی کاربردی در واقع همان سایت هم آوا با نشانی اینترنتی edu.uast.ac.ir می باشد و دانشجویان در صورت تمایل به تغییر رشته می توانند با مراجعه به این سامانه ثبت درخواست نمایند.

با ورود اطلاعات نام کاربری و رمز عبور خود می توانید به این سامانه وارد شوید و ثبت نام نمایید.

در این خصوص در متن بالا راهنمایی لازم ارائه شده است، به متن مقاله مراجعه فرمایید.

امتیاز دهی به مقاله

جهت مشاوره تلفنی در زمینه غییر رشته دانشگاه علمی کاربردی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا