سامانه جامع آزمون سراسری my.sanjesh.org

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه جامع آزمون سراسری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سازمان سنجش sanjesh.org که بعنوان ارگانی که مسئولیت برگزاری کنکور سراسری را به عهده دارد جدیدا یکی از سامانه های خود رونمایی کرده است که متقاضیان کنکور 1402 باید با مراجعه به این سامانه در آزمون ثبت نام کنند.  داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت سنجش شده تا از این سیستم my.sanjesh استفاده کنند و اطاعات مربوط به کنکو سراسری را ثبت نمایند.

توجه داشته باشید اطاعات مورد نیاز جهت ثبت نام مثل سال های گذشته بوده یکی از ویژگی های مهم این سامانه جامع آزمون سراسری my.sanjesh یا همان مای سنجش این می باشد که متقاضی یک بار یه صفحه برای خود در سیستم ایجاد می کند و تا اخر عمر خود میتواند از این صفحه استفاده کنند و حتی متقاضی برای شرکت در کنکور های بعدی می تواند از صفحه ایجاد شده در پرتال کاربری خود استفاده کند. این را نیز اضافه کنم سامانه جامع آزمون سراسری my.sanjesh.org که رئیس سازمان سنجش از آن رونمایی کرده است در واقع همان سایت قبلی ثبت نام کنکور می باشد که با اندکی تغییرات و اضافه شدن امکاناتی جدید در آن ایجاد شده است.

my.sanjesh.org اعلام نتایج کنکور

اخبار کنکور : با تصویب مجلس، کنکور سراسری سال‌های ۱۴۰۳ تا ۱۴۰۵ با تأثیر مثبت سوابق تحصیلی مشابه سال ۱۴۰۱ و قبل از آن برگزار خواهد شد و از سال ۱۴۰۶ با برگزاری امتحانات نهایی در سه پایه آخر متوسطه، تأثیر قطعی اعمال خواهد شد فعلا فقط مجلس تصویب کرده و شورای نگهبان هنوز تصویب نکرده یعنی هنوز هم چیز قطعی ای مشخص نیست.

امسال دیگر زیر گروه وجود ندارد و داوطلبان فقط یک رتبه در کارنامه خود می‌بینند و تنها کسانی که دارای سهمیه هستند، رتبه در سهمیه را مشاهده می‌کنند و ۶۰ درصد نمره آزمون و ۴۰ درصد نمره سوابق تحصیلی به صورت قطعی در رتبه داوطلبان تاثیر دارد. البته در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی وضعیت متفاوت است و سهم سوابق تحصیلی ۲۶ درصد و سهم کنکور ۷۴ درصد است.

توجه | نتایج اعتراض به نتایج کنکور سراسری  از پورتال شخصی ( سامانه جامع آزمون سراسری my.sanjesh.org ) داوطلبان منتشر شده است این داوطلب فرهنگیان رو مجاز نبوده و بعد اعتراض براش مجاز کردن.

سامانه جامع آزمون های سراسری my.sanjesh.org
سایت جامع آزمون های سراسری my.sanjesh.org

سامانه جامع آزمون سراسری my sanjesh به شما این امکان را می دهد که تمامی کار های مورد نظر در خصوص کنکور سراسری را در یک ناحیه کاربری خود مدیریت کنید. به این روش که هر شخصی با کدملی خود داری یک ناحیه کاربری مخصوص به خود در این سیستم می شود که می توانند کار های مربوط به کنکور خود را مدیریت کنند.

اگر شما پیگیر اخبار مربوط به کنکور  my sanjesh.org باشید، حتما می دانید که اولین آزمونی که در سال 1401 انجام می شود شما باید برای ثبت نام در کنکور 1402 می بایست در سامانه  جامع آزمون سراسری مراجعه کنید.

سیستم مشاهده معدل کل و معدل کتبی موثر داوطلبان رشته های پذیرش با سوابق ( بدون آزمون ) سراسری سال ۱۴۰۲ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی هم اکنون فعال است . مشاهده از طریق لینک زیر : https://my.sanjesh.org/login

همان گونه که میدانید از سال های گذشته تا به الان، همه اقدامات مربوط به آزمون سراسری همچون ثبت نام، دریافت کارنامه، انتخاب رشته دانشگاه های سراسری و سایر موارد مشابه، از طریق سامانه سازمان سنجش my.sanjesh.org انجام می شود؛ به هر حال اهمیت این آزمون به طوری می باشد که مسولین محترم کشوری تصمیم به راه اندازی سیستم هوشمند برای متقاضیان کنکور ایجاد کرده است.

my.sanjesh

ویژگی های سیستم جامع آزمون سراسری my sanjesh به طوری است که تمامی مراحل مربوط به این آزمون را زیر پوشش خود گرفته است و شما نیازی به استفاده از سامانه های  دیگر نخواهید داشت. در کل این گونه برای شما بگویم برای هر متقاضی شرکت در کنکور سراسری یک صفحه خاص در سایت برای آن ایجاد می شود.

در این صورت متقاضی با ورود به صفحه ایجاد شد در سیستم می تواند امورات مربوطه بعنوان مثال ثبت نام در هر نوبت آزمون، مشاهده کارنامه، انتخاب رشته و اقدامات این گونه دیگر به وسیله سامانه جامع آزمون سراسری my.sanjesh انجام می شود. اطلاعات ورودی کاربری هم پس از اولین مرحله ثبت نام، در اختیار داوطلب قرار می گیرد.

یکی از ویژگی های کاربردی این سامانه این است که، تمامی اطاعات داوطلبان در پروفایل آن قابل مشاهده می باشد. به عبارت دیگر، بعد از آن که داوطلب برای اولین بار در این سامانه ثبت نام و اطاعات مربوط به خود را ثبت در سیستم کند، اطلاعات آن به صورت همیشگی در صفحه آن ذخیره میشود؛ اکنون اگر متقاضی بار دیگر قصد ورود به سامانه جامع آزمون سراسری my.sanjesh.org و ثبت نام در آزمون سراسری را داشته باشید، نیازی به وارد کردن تمام اطلاعات خود ندارید.

در کل خیال داوطلبان از ثبت نام راحت می شود؛ همان گونه که میدانید متقاضیان برای هر بار ثبت نام از  طریق سایت سازمان سنجش my sanjesh ، باید حجم گسترده ای از اطلاعات شامل اطلاعات هویتی، آموزشی، تحصیلی، ارتباطی، آدرس و غیره را وارد می کنند. ویژگی های سامانه جامع آزمون سراسری my.sanjesh.org این مشکلات را به صورت کلی برطرف خواهد کرد.

اعمال تاثیر ۵۰ درصدی معدل در آزمون سازمان سنجش: سهم نمره کل سابقه تحصیلی پایه دوازدهم نظام ۳-۳-۶ در گروه‌های آزمایشی اصلی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ به میزان ۵۰ درصد با تأثیر قطعی است.

مقاله پیشنهادی : سامانه تاییدیه تحصیلی

 #خبر مشاهده نتایج اولیه کنکور از طریق سامانه جامع آزمون سراسری – my.sanjesh.org پس هر زمان نتایج اعلام شد (فعلاً سامانه غیر فعاله my.sanjesh )، از طریق لینک وارد پنل کاربری خودتون بشید، نتایج و اطلاعاتتون رو ببینید. پ.ن: پس نگران گم کردن شماره داوطلبی و شماره پرونده و اینا نباشید.

ورود به سامانه جامع آزمون سراسری my.sanjesh

همان گونه که در جریان هستید هر ساله داوطلبانی که قصد ثبت نام در کنکور سراسری را دارند، در سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org وارد شده و از جدول های سمت راست نمایش داده در صفحه اصلی، گزینه سراسری را انتخاب می شد که در سال جاری، سایت ثبت نام کنکور سراسری 1402 در سیستم جدید سامانه آزمون سراسری خواهد بود. 

همانطور که می دانید ثبت نام متقاضیان کنکور سراسری هر ساله از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود و دانشجویان با خرید کارت اعتباری و سپس ورود به این سایت می توانستند روند ثبت نام، انتخاب رشته را انجام دهند و در نهایت مشاهده نتایج نیز از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود.

سامانه جامع آزمون سراسری  my.sanjesh تمامی مراحل و فرایند کنکور سراسری از ثبت نام تا انتخاب رشته و اعلام نتایج نهایی توسط این سیستم برای داوطلبان طراحی شده است تا متقاضیان با استفاده از این سامانه بتوانند خود را برای ورود به رشته و دانشگاه های با آزمون آماده کنند. به گفته مسئولان سیستم جامع آزمون سراسری به نحوی است که داوطلب برای ثبت‌ نام آزمون‌ های بعدی نیاز به ثبت اطلاعات ندارد.

اکنون شما با مطالعه مقاله تا این متوجه شده اید که نحوه نحوه ورود به سیستم جامع آزمون سراسری همانند ثبت نام های قبلی خواهد بود و تغییری نخواهد داشت. پس در اولین قدم سعی کنید شماره تلفنی که کاملا فعال، معتبر و به نام خودتان است را برای ثبت نام و ورود به این سامانه جامع آزمون سراسری my.sanjesh انتخاب نمایید.

در سیستم جامع آزمون سراسری هر متقاضی باید بر اساس یک شماره تلفن همراه اطلاعات خود را ثبت کند، بنابراین متقاضیان می بایست پیش از ثبت نام یک شماره تلفن همراه آماده نمایند که هم می تواند متعلق به خود داوطلب باشد و یا افراد درجه یک وی. ضمن آنکه و از هر تلفن همراه فقط یک بار می توان استفاده کرد.

یکی از سامانه هایی که توسط وزارت آموزش و پرورش راه اندازی شده است سایت مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی می باشد. دانش آموزان می توانند با مراجعه به سامانه اشاره شده از خدمات مختلف آن استفاده نمایند. سایت مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی با آدرس اینترنتی aee.medu.ir به ارائه خدمات آموزشی مختلفی از جمله در دسترس قرار دادن سوالات امتحانات نهایی سال های گذشته می پردازد.

ثبت نام در سامانه جامع آزمون سراسری my.sanjesh.org

نحوه ثبت نام کنکور در سیستم جامع آزمون سراسری به این صورت است که متقاضی کنکور 1402 می بایست یک شماره تلفن همراه که متعلق به خود شخص یا افراد درجه یک می باشد استفاده نموده و اطلاعات خود را ثبت نماید. همان گونه که میدانید طبق آخرین اطلاعیه از سوی سازمان سنجش sanjesh.org تمامی داوطلبان به منظور ثبت نام در کنکور سراسری 1402 می بایست ثبت نام خود را درسیستم جامع آزمون سراسری انجام دهند.

این سیستم در مرحله قدم اول صفحه اطلاعات کلی داوطلب را ثبت نام می کند و بعد از آن اطلاعات هویتی شخص ثبت می شود. اطلاعات تماس و سکونت در مرحله بعدی و در قدم اخر نیز سوابق تحصیلی در سیستم ثبت می شود. هر فردی پس از ثبت نام در سیستم جامع آزمون سراسری یک پنل کاربری یا صفحه اختصاصی خواهند داشت که همیشگی میتوانند از آن استفاده کنند.

پس از ثبت نام، داوطلبان یک رمز عبور دریافت خواهد کرد که این رمز، کلمه عبور به این سیستم خواهد بود لذا می بایست در حفظ آن کوشا باشند. ضمن آنکه همانند ثبت نام در آزمون های پیشین، صحت اطلاعات وارد شده از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین داوطلبان می بایست در ثبت معدل دقت نمایند تا مرحله انتخاب رشته برای آن ها حذف نگردد.

توجه داشته باشید ثبت نام کنکور 1402 زمانی برای شما به پایان می رسد که داوطلبان اطلاعات گروه آزمایشی خود را ثبت، عکس و سهمیه آزمون را مشخص و در قدم آخر هزینه ثبت نام کنکور را پرداخت کنند.

هزینه ثبت نام برای آزمون دی ماه امسال ۱۳۰ هزار تومان می باشد. همچنین طبق روال گذشته در ثبت نام کنکور، داوطلبان می توانند از اطلاعاتی که در سیستم جامع آزمون سراسری ثبت کرده اند پرینت گرفته و نزد خود نگه دارند.

نمرات خام، نمره کل آزمون اختصاصی و نمره کل سابقه تحصیلی آزمون سراسری سال 1402 اعلام شد رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نمرات خام، نمره کل آزمون اختصاصی (کنکور) و نمره کل سابقه تحصیلی آزمون سراسری سال 1402 خبر داد. عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با بیان اینکه نتایج اولیه آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در دو مرحله اعلام می‌شود، گفت:

مرحله اول شامل کارنامه داوطلبان شرکت کننده در نوبت دوم آزمون سراسری (تیر ماه) حاوی نمرات خام دروس گروه‌های آزمایشی که شرکت کرده، بیشترین نمره‌کل آزمون اختصاصی (کنکور) مربوط به نوبت اول و دوم (ملاک عمل در نمره‌کل نهایی) و نمره کل سابقه تحصیلی دریافتی از وزارت آموزش و پرورش است که با ورود به سامانه جامع آزمون سراسری، قابل مشاهده است و کارنامه نهایی برای انتخاب رشته حاوی نمره کل نهایی، رتبه در سهمیه، رتبه کشوری، سهمیه، استان بومی و وضعیت مجاز یا غیرمجاز به انتخاب رشته، هفته آینده در سامانه جامع آزمون سراسری my.sanjesh منتشر خواهد شد. معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود:

نمرات خام شرکت‌کنندگان نوبت اول در اسفند ماه ۱۴۰۱ اطلاع رسانی شد و مجدداً در سامانه جامع آزمون سراسری به نشانی اینترنتی https://my.sanjesh.org قابل مشاهده است.

سازمان سنجش و آموزش کشور هر ساله اقدام به برگزاری آزمون های مختلفی مانند کنکور سراسری، آزمون کارشناسی ارشد، کاردانی، آزمون دانشگاه علمی کاربردی، آزمون های استخدامی دستگاه های مختلف کشور، آزمون استعدادهای درخشان، آزمون های آیلتس و تافل و… می نماید

سیستم پاسخگویی سازمان سنجش request.sanjesh.org سامانه ای است که توسط سازمان سنجش و برای پاسخگویی به سوالات و ابهامات داوطلبان ایجاد شده است.

برای شروع ثبت نام در سیستم جامع آزمون سراسری my.sanjesh ، در قدم اول به آدرس اینترنتی my.sanjesh.org وارد شوید و از طریق منوی سمت راست بر روی گزینه «سراسری» کلیک کنید. (طبق تصویر زیر)

اکنون به سیستم ثبت نام کنکور سراسری سال 1402 وارد شوید و در ادامه بر روی گزینه «ثبت نام جدید» کلیک نمایید.

در قدم بعدی شما به بخش ثبت نام کنکور سراسری وارد می شوید. در مرحله یک باکس برای شما باز می شود که اول لازم است که نظام آموزشی خود را از میان گزینه های مشخص شده انتخاب کنید.

پس از ورود به مرحله ثبت نام و عضويت در سامانه، نسبت به ايجاد حساب كاربری و رمز عبور اقدام کرده و اطلاعات خواسته شده را تکمیل نمایند.

عبور و نام کاربری سیستم جامع آزمون سراسری و فراموشی آن ها

اگر قصد ویرایش اطلاعات تحصیلی خود را در سامانه جامع آزمون سراسری my.sanjesh.org دارید کافیست بر روی گزینه نارنجی رنگ پایین صفحه بر روی عبارت “ویرایش اطلاعات ” کلیک کنید.

ورود به سامانه مای سنجش my.sanjesh.org

کارت ورود به جلسه کنکور 1402 my.sanjesh

مراحل دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 1402 طبق 4 مرحله زیر می باسد.
 
  1. ورود به سایت سنجش به نشانی my.sanjesh.org
  2. وارد کردن رمز عبور و کد ملی هنگام ثبت نام
  3. ویرایش و تایید اطلاعات خواسته شده
  4. مطالعه اطلاعات روی کارت و دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۲

رمز عبور سامانه جامع آزمون سراسری my.sanjesh.org

اکثرا هر سایتی یک گزینه ثبت نام و قسمت دیگری بعنوان ورود به سیستم را دارد. برای ورود به هر سامانه ای باید در آن ثبت نام کنید در ثبت نام کنکور 1402 هم به همین صورت است. داوطلبان که در سیستم جامع آزمون سراسری نام نویسی می نمایند برای اینکه در دفعات بعدی بتوانند وارد سایت شوند نیاز به نام کاربری و کلمه عبور دارند.

نام کاربری و کلمه عبور سیستم جامع آزمون سراسری همانند ثبت نام های پیشین است که در سایت سنجش انجام می شد. یعنی پس از ثبت نام در سیستم جامع آزمون سراسری و خرید کارت اعتباری، پیامکی به شماره تماسی که در ابتدا ثبت کرده اید ارسال شده و شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام در آن ذکر می شود که می توانید جهت ورود از آن ها استفاده نمایید.

 اما در صورتی که سیستم جامع آزمون سراسری از سوی سازمان سنجش راه اندازی شد، داوطلبان می توانند از راه های زیر برای بازیابی نام کاربری و رمز عبور اقدام نمایند.

هنگامی که داوطلبان در سامانه عضو شوند، یک کد ۶ رقمی دریافت می‌کنند. این کد به شماره موبایل اختصاصی هر داوطلب ارسال می‌شود. این گوشی همراه باید حداقل تا پایان برگزاری کامل آزمون، روشن و قابل دسترس باشد.

این کد 6 رقمی، به عنوان رمز عبور داوطلبان خواهد بود و در صورت فراموشی آن، متقاضیان می توانند با شماره پاسخگویی سنجش با شماره 42163 (021) در ساعات کاری از بین 8:00 الی 12:45 دقیقه تماس گرفته و نام کاربری و رمز عبور خود را با اعلام کد ملی، دریافت نمایند.

یکی دیگر از راه هایی که داوطلبان می توانند از طریق آن، نام کاربری و رمز عبوری را که فراموش کرده اند دریافت نمایند، ورود به سیستم مجازی پاسخگویی سازمان سنجش به نشانی request.sanjesh.org و عضویت در آن، آزمون کنکور سراسری را انتخاب نمایند و کد پیگیری 16 رقمی ثبت نام خود را دریافت نمایند.

اطلاعات هویتی داوطلب با سیستم ثبت‌ احوال مطابقت داده می‌شود. اگر مغایرتی برای مثال در نمرات سوابق تحصیلی افراد وجود داشته باشد، می‌ توانند برای رفع آن اقدام کنند و داوطلبان تا 5 بار امکان ویرایش اطلاعات خود را در زمان ثبت نام دارا هستند.

مقاله پیشنهادی » سایت مای مدیو اموزش پرورش my medu.ir

بدون شک اگر شما جز افراد دانش آموزان کنکوری یا دانشجو باشید حتما تا به الان با سایت سازمان سنجش آموزش کشور | sanjesh.org سرکار داشته اید؛ سامانه سنجش جزء پرکاربردترین سایت های تحصیلی در کشور ایران می باشد. از مهترین وظایف سامانه سنجشsanjesh برنامه ریزی و برگزاری کنکور سراسری برگزاری آزمون های کاردانی به کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری، و… در کشورمان را بر عهده خود دارد.

آزمون سراسری سال ۱۴۰۳

اطلاعیه سازمان سنجش آموزش كشور در خصوص ضوابط و مقررات آزمون سراسری سال ۱۴۰۳

آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ بر مبنای مصوبه سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی (پس از پایان متوسطه) و ماده واحده تکمیل و اصلاح موادی از آن، مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار خواهد شد. بر این اساس موارد کلی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ به شرح ذیل اعلام می‌شود.

سهم نمره کل سابقه تحصیلی پایه دوازدهم نظام ۳-۳-۶ در گروه‌های آزمایشی اصلی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ به میزان ۵۰ درصد با تأثیر قطعی است.

همچنین میزان تأثیر نمره کل سابقه تحصیلی دیپلم نظام سالی – واحدی/ ترمی – واحدی در این گروه‌ها، ۳۷/۵ درصد با تأثیر قطعی و میزان تأثیر سوابق تحصیلی پیش‌دانشگاهی نظام سالی – واحدی/ترمی – واحدی ۱۲/۵ درصد با تأثیر قطعی در نمره کل سابقه تحصیلی (در مجموع دیپلم و پیش‌دانشگاهی ۵۰ درصد) است. همچنین سهم نمره کل آزمون اختصاصی (کنکور) ۵۰ درصد می‌باشد.

 سهم نمره‌کل سابقه تحصیلی پایه دوازدهم نظام ۳-۳-۶ در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ به میزان ۲۸ درصد با تأثیر قطعی است. همچنین میزان تأثیر نمره کل سابقه تحصیلی دیپلم نظام سالی واحدی/ترمی واحدی در این گروه‌ها، ۲۱ درصد با تأثیر قطعی و میزان تأثیر سوابق تحصیلی پیش‌دانشگاهی نظام سالی واحدی/ترمی واحدی ۷ درصد با تأثیر قطعی در نمره کل سابقه تحصیلی (در مجموع دیپلم و پیش‌دانشگاهی ۲۸ درصد) است.

شایان ذکر است سهم نمره‌کل سابقه تحصیلی در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ فقط شامل دروس عمومی سابقه تحصیلی است و سهم نمره کل آزمون اختصاصی (کنکور) ۷۲ درصد می‌باشد.

 همه داوطلبانی که سابقه تحصیلی کامل گروه آزمایشی مورد نظر خود را ندارند اعم از دانش‌آموزان و فارغ‌التحصیلان شاخه‌های نظری، فنی‌وحرفه‌ای و کارودانش در تمام نظام‌های آموزش و پرورش و طلاب حوزه‌های علمیه  باید نسبت به ایجاد سابقه تحصیلی دروس عمومی و اختصاصی براساس برنامه اعلامی وزارت آموزش و پرورش اقدام نمایند.

در صورتی‌که داوطلبی در امتحانات نهایی که وزارت آموزش و پرورش برای ایجاد سوابق تحصیلی پیش‌بینی می‌کند، شرکت نکرده و اقدام به ایجاد سوابق تحصیلی در دروس عمومی و اختصاصی ننماید، نمره خام آن درس که سابقه تحصیلی ندارد، صفر (۰) لحاظ و سپس تراز می‌شود.

 برای داوطلبانی که سابقه تحصیلی ناقص دارند و یا کلاً سابقه تحصیلی ندارند، سهم نمره کل سابقه تحصیلی قابل جایگزینی با نمره‌کل آزمون اختصاصی نیست.

نوبت اول آزمون اختصاصی کنکور سال ۱۴۰۳ در روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ و نوبت دوم آزمون اختصاصی در روزهای پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ تیر ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ عناوین و ضرایب دروس آزمون اختصاصی (کنکور) در هریک از گروه‌های آزمایشی همانند سال ۱۴۰۲ است و دروس عمومی صرفاً از طریق سوابق تحصیلی اعمال می‌شود.

 شایان ذکر است جزئیات مربوط به عناوین و ضرایب دروس سوابق تحصیلی پایه دوازدهم بر اساس مصوبات جلسه ۳۶ مورخ ۱۴۰۲/۶/۲۸ شورای سنجش و پذیرش دانشجو متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

ضوابط کنکور ۱۴۰۳

پیرو اعلم نظر شورای محترم نگهبان مبنی بر رد طرح اصلح تبصره ۵ ماده ۵ قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب مجلس محترم شورای اسلمی، به اطلع داوطلبان عزیز می‌رساند: 

آزمون سراسری سال 1403 بر مبنای مصوبه سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی پس از پایان متوسطه و ماده واحده تکمیل و اصلح موادی از آن، مصوب شورای عالی انقلب فرهنگی برگزار خواهد شد. بر این اساس موارد کلی آزمون سراسری سال 1403  به شرح ذیل اعلم می‌شود.

1 سهم نمره کل سابقه تحصیلی پایه دوازدهم نظام ۳-۳-۶ در گروه‌های آزمایشی اصلی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی آزمون سراسری سال 1403  به میزان ۰۵ درصد با تأثیر قطعی است. همچنین میزان تأثیر نمره کل سابقه تحصیلی دیپلم نظام سالی – واحدی/ ترمی – واحدی در این گروه‌ها، ۵/۷۳ درصد با تأثیر قطعی و میزان تأثیر سوابق تحصیلی پیش‌دانشگاهی نظام سالی – واحدی/ترمی – واحدی ۵/۲۱ درصد با تأثیر قطعی در نمره کل سابقه تحصیلی \در مجموع دیپلم و پیش‌دانشگاهی ۰۵ درصداست. همچنین سهم نمره کل آزمون اختصاصی \کنکور\ ۰۵ درصد می‌باشد.

2 سهم نمره‌کل سابقه تحصیلی پایه دوازدهم نظام ۳-۳-۶ در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی آزمون سراسری سال 1403  به میزان ۸۲ درصد با تأثیر قطعی است. همچنین میزان تأثیر نمره کل سابقه تحصیلی دیپلم نظام سالی واحدی/ترمی واحدی در این گروه‌ها، ۱۲ درصد با تأثیر قطعی و میزان تأثیر سوابق تحصیلی پیش‌دانشگاهی نظام سالی واحدی ترمی واحدی ۷ درصد با تأثیر قطعی در نمره کل سابقه تحصیلی در مجموع دیپلم و پیش‌دانشگاهی ۸۲ درصد است. شایان ذکر است سهم نمره‌کل سابقه تحصیلی در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی آزمون سراسری سال  1403  فقط شامل دروس عمومی سابقه تحصیلی است و سهم نمره کل آزمون اختصاصی کنکور  ۲۷ درصد می‌باشد.

3 همه داوطلبانی که سابقه تحصیلی کامل گروه آزمایشی مورد نظر خود را ندارند اعم از دانش‌آموزان و فارغ‌التحصیلن شاخه‌های نظری، فنی‌وحرفه‌ای و کارودانش در تمام نظام‌های آموزش و پرورش و طلب حوزه‌های علمیه باید نسبت به ایجاد سابقه تحصیلی دروس عمومی و اختصاصی براساس برنامه اعلمی وزارت آموزش و پرورش اقدام نمایند. در صورتی‌که داوطلبی در امتحانات نهایی که وزارت آموزش و پرورش برای ایجاد سوابق تحصیلی پیش‌بینی می‌کند، شرکت نکرده و اقدام به ایجاد سوابق تحصیلی در دروس عمومی و اختصاصی ننماید، نمره خام آن درس که سابقه تحصیلی ندارد، صفر \۰\ لحاظ و سپس تراز می‌شود. برای داوطلبانی که سابقه تحصیلی ناقص دارند و یا کﻼل سابقه تحصیلی ندارند، سهم نمره کل سابقه تحصیلی قابل جایگزینی با نمره‌کل آزمون اختصاصی نیست.

4 نوبت اول آزمون اختصاصی کنکور  سال 1403 در روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت ماه 1403 و نوبت دوم آزمون اختصاصی در روزهای پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ تیر ماه 1403 برگزار خواهد شد.

5 در آزمون سراسری سال 1403 عناوین و ضرایب دروس آزمون اختصاصی  کنکور در هریک از گروه‌های آزمایشی همانند سال ۲۰۴۱ است و دروس عمومی صرفا از طریق سوابق تحصیلی اعمال می‌شود.

شایان ذکر است جزئیات مربوط به عناوین و ضرایب دروس سوابق تحصیلی پایه دوازدهم بر اساس مصوبات جلسه ۶۳ مورخ ۸۲/۶/۲۰۴۱ شورای سنجش و پذیرش دانشجو اطلاع رسانی خواهد شد.

سؤالات متداول سیستم جامع آزمون سراسری my.sanjesh.org

برای شروع ثبت نام در سیستم جامع آزمون سراسری، در قدم اول به آدرس اینترنتی my.sanjesh.org وارد شوید و از طریق منوی سمت راست بر روی گزینه «سراسری» کلیک کنید.

برای مشاهده نتایج کنکور سراسری در سامانه جامع آزمون های سراسری می بایست به آدرس سایت  my.sanjesh.org  مراجعه کنید. نحوه ورود و ثبت نام و بازیابی سامانه جامع آزمون های سراسری در مقاله توضیح داده شده است.

برای ورود به سامانه جامع آزمون های سراسری می بایست به آدرس سایت  my.sanjesh.org  مراجعه کنید. نحوه ورود و ثبت نام و بازیابی سامانه جامع آزمون های سراسری در مقاله توضیح داده شده است.

برای دریافت نتیجه در سامانه جامع آزمون های سراسری می بایست به آدرس سایت  my.sanjesh.org  مراجعه کنید. و با وارد کردن رمز عبور و نام کاربری نتیجه کنکور 1401 را در سامانه جامع آزمون سراسری دریافت کنید.

5.9/6 - (244 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه جامع آزمون سراسری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا