سایت پست یافته postyafteh.post.ir

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سایت پست یافته postyafteh.post.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سایت پست یافته postyafteh.post.ir

سایت پست یافته یکی از بهترین و پرکاربردترین سامانه های خدمات رسان در ایران به شمار می آید، در صورتی که مدارک خود را گم کرده اید و این مدارک توسط فردی پیدا شده و به صندوق پست تحویل داده شده باشند، می توانید با مراجعه به این سامانه در میان مدارک پیدا شده به جستجو بپردازید.

امکان جستجو در میان مدارک و اشیاء گمشده یکی از خدمات مفید و مهمی است که توسط شرکت پست جمهوری اسلامی ایران ارائه می شود. سایت پست یافته با نشانی اینترنتی postyafteh.post.ir در دسترس می باشد.

در ادامه این مطلب به توضیح در رابطه با سایت مدارک گمشده یا همان پست یافته، نحوه ورود به این سامانه، نحوه جستجو در میان مدارک گمشده با استفاده از آیتم های مختلف و … خواهیم پرداخت. در صورتی که تمایل دارید با این سامانه و نحوه کار با آن بیشتر آشنا شوید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

سایت پست یافته

شرکت پست جمهوری اسلامی ایران یکی از شرکت های دولتی کشور و زیر مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می باشد. این شرکت به ارائه خدمات پستی به مردم در سرتاسر کشور می پردازد. یکی از سامانه های زیر نظر پست جمهموری اسلامی ایران سامانه پست یافته postyafteh.post.ir می باشد.

ممکن است بسیاری از افراد اسناد، اوراق و مدارک با ارزش خود را گم نمایند در صورتی که این مدارک توسط فردی پیدا شده و به ادارات پستی تحویل داده شده یا به صندوق پستس انداخته شود، این مدارک توسط شرکت پست جمع آوری شده و اطلاعات مربوط به آن در سامانه ای با نام سامانه پست یافته، ثبت و ذخیره خواهد شد. بعد از این افرادی که مدارک آن ها مفقود شده است می توانند با مراجعه به سامانه پست یافته با آدرس اینترنتی postyafteh.post.ir به روش های مختلفی در میان مدارک گمشده جستجو نمایند.

سایت پست یافته

در صورتی که مدارک و اسناد مربوط به خود را در میان مفقود شده ها یافتید می توانید با پرداخت هزینه ، مدارک خود را دریافت نموده و یا برای ارسال آن ها به نشانی خود درخواست دهید.

همان طور که اشاره شد سامانه پست یافته با آدرس اینترنتی postyafteh.post.ir در دسترس می باشد . در ادامه این مطلب به توضیح در رابطه با نحوه ورود به این سامانه و جستجو میان اشیاء و مدارک گمشده خواهیم پرداخت.

 

ورود به سایت پست یافته postyafteh.post.ir

سایت پست یافته، سامانه ای وابسته به اداره ی پست کشور بوده که جهت بازگردانی و عودت مدارک مفقود شده به صاحبان آن ها راه اندازی شده است. برای جستجو در میان مدارک گمشده می توانید به روش های گوناگونی اقدام نمایید.

برای ورود به سایت پست یافته و استفاده از خدمات مختلف ان می بایست ابتدا به این سامانه وارد شوید.

برای ورود به این سامانه باید به این ترتیب عمل نمایید.

ابتدا در صفحه مرورگر خود آدرس اینترنتی سامانه پست یافته یعنی postyafteh.post.ir را وارد نموده و سرچ نمایید. پس از سرچ آدرس اینترنتی مذکور به طور مستقیم به سایت پست یافته وارد خواهید شد.

ورود به سایت پست یافته

بعد از ورود به صفحه اصلی می توانید بر روی گزینه ورود کلیک کنید. با ورود اطلاعات کاربری از جمله نام کاربری و رمز عبور می توانید به پنل کاربری خود در سامانه پست یافته postyafteh.post.ir وارد شوید.

در سایت پست یافته با استفاده از روش های مختلفی از جمله جستجو با مشخصات فردی ، جستجو با کد ملی و جستجو با پلاک برای جستجو در میان مدارک گمشده اقدام نمایید.

 

جستجو با مشخصات فردی در سامانه پست یافته postyafteh.post.ir

شما پس از حضور در صفحه اصلی پست یافته این امکان را دارید که با ورود مشخصات فردی خود در میان مدارک مفقود شده جستجو نمایید به این منظور در فیلد مشخص شده بر روی گزینه جستجو با مشخصات فردی کلیک کنید.

جستجو با مشخصات فردی در سامانه پست یافته postyafteh.post.ir

با استفاده از این قسمت می‌توانید در میان مدارک یافت شده بر اساس مشخصات فردی جست و جو کنید

در صفحه جدید اطلاعات مربوط به نام ؛ نام خانوادگی، نام پدر و نوع مدرک خود را وارد نمایید و بر روی گزینه سبز رنگ مربوط به جستجو کلیک کنید.

 

جستجو با کد ملی در سامانه پست یافته postyafteh.post.ir

یکی از متداول ترین راه ها برای جستجو در میان مدارک مفقود شده در سایت پست یافته، جستجو با کد ملی است. شما می توانید با ورود کد ملی خود در این سامانه در میان مدارک گمشده جستجو نمایید.

به این منظور بعد از ورود به سامانه پست یافته بر روی گزینه جستجو با کد ملی کلیک کنید. بعد از این کد ملی خود را در کادر مربوطه وارد نموده و نوع مدرک خود را انتخاب کنید.

جستجو با کد ملی در سامانه پست یافته postyafteh.post.ir

پس از تکمیل این کادرها بر روی گزینه جستجو کلیک کنید. در صورتی که مدارک مربوط به شما در میان مدارک ثبت شده توسط شرکت پست موجود باشد می توانید آن ها را مشاهده نمایید.

 

جستجو با پلاک در سامانه پست یافته postyafteh.post.ir

در قسمت قبل در مورد نحوه جستجو در سایت پست یافته با روش های جستجو با کد ملی و جستجو با مشخصات فردی پرداختیم، در صورتی که مدارک مربوط به وسایل نقیله خود را گم کرده اید می توانید با استفاده از گزینه جستجو با پلاک، در میان مدارک ثبت شده در سامانه پست یافته جستجو کنید.

به این منظور بر روی گزینه جستجو با شماره پلاک کلیک کنید. در صفحه جدی می توانید پلاک خودرو یا پلاک موتور خود را در فیلد مربوط به آن وارد نمایید . در ادامه گزینه جستجو را بفشارید.

جستجو با شماره پلاک در سامانه پست یافته postyafteh.post.ir

با انجام این مراحل شما توانستید در میان شماره پلاک های موجود به جستجو بپردازید.

 

برای ورود به سامانه پست یافته کلیک کنید.

 

نحوه ثبت مفقودی در سایت پست یافته postyafteh.post.ir

همان طور که پیش از این هم توضیح داده شد در صورت گم شدن و مفقود شدن مدرک خود می‌توانید با مراجعه به سامانه پست‌یافته یا سامانه مدارک گمشده ، در میان مدارک موجود در سامانه جستجو نمایید.

در صورتی که پس از جستجو در میان مدارک، مدرک مورد نظر خود را یافتید می توانید با کامل کردن فرم درخواست موجود در سامانه، مدارک خود را دریافت کنید.

لازم به ذکر است که اطلاعات موجود در این سامانه مربوط به کل کشور بوده و هر ده روز یکبار به روز رسانی و آپدیت می شود. مدارک موجود نزد شرکت پست تا مدت سه ماه باقی می ماند و در صورتی که در طی این مدت فرد برای دریافت مدارک مربوط به خود اقدام ننمود این مدارک به سازمان مربوط به خود ارسال خواهد شد.

در صورتی که متوجه شدید مدارک شما مفقود شده است و با جستجو در سایت پست‌یافته postyafteh.post.ir و در میان مدارک موجود نتوانستید آن ها را پیدا نمایید، می توانید برای ثبت درخواست مفقودی در سایت مدارک پیدا شده اقدام نمایید. به این منظور بعد از ورود به سامانه پست یافته، بر روی گزینه ثبت مفقودی کلیک کنید.

ثبت مفقودی در سایت پست یافته

 

در صفحه جدید نوع مدرک مفقود شده خود را از میان مدارک گفته شده انتخاب نمایید.

نحوه ثبت مفقودی در سایت پست یافته

پس از این اطلاعات مربوط به آن را وارد نموده و در انتها بر روی گزینه ثبت کلیک نمایید. پس از این برای شما کد رهگیری ارسال خواهد شد و با استفاده از قسمت پیگیری درخواست می توانید برای پیگیری درخواست ثبت شده در سامانه مدارک گمشده یا همان سامانه پست یافته اقدام نمایید.

 

مدارک و اشیاء قابل پیگیری در سامانه پست یافته postyafteh.post.ir

در صورت مفقودی مدارک خود می توانید با ورود به سایت مدارک گمشده یا همان سامانه پست یافته در میان مدارکی که به دست شرکت پست رسیده است جستجو نمایید.

از جمله مدارکی که از طریق سایت پست یافته می توانید برای جستجوی آن اقدام کنید می توان به این موارد اشاره کرد.

  • شناسنامه
  • گواهی‌نامه
  • مدارک بانکی
  • دفترچه‌ بیمه
  • کارت وسائل نقلیه
  • کارت ملی
  • سند خودرو
  • عقدنامه
  • انوع کارت شناسایی
  • پاسپورت
  • پروانه‌ها و گواهی‌نامه‌ها
  • کارت‌های اعتباری بانکی
  • کارت‌های دانشجویی
  • مدارک خودرو
  • کارت بیمه وسائل نقلیه
  • اسناد مربوط به مالیکت
  • مدرک تحصیلی
  • معاینه فنی خودرو
  • چک
  • کارت منزلت فرهنگیان
  • پروانه‌ها و گواهی‌نامه‌ها
  • لوازم خانگی
  • انواع چک
  • اوراق سهام
  • و ….

 

در این مقاله به معرفی در رابطه با سایت پست یافته postyafteh.post.ir ، جستجو در سامانه مدارک گمشده با استفاده از روش های مختلف ، ثبت درخواست مفقودی در سایت پست یافته و … پرداختیم ، در صورتی که پس از خواندن این مطلب سوالی داشته و یا نیاز به راهنمای بیشتری دارید می توانید سوالات و ابهامات خود را از قسمت کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید. پس از دریافت ، کارشناسان این مجموعه به پرسش های شما پاسخ خواهند داد. همچنین می توانید از همین طریق با ما در ارتباط بوده و نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

سؤالات متداول سایت پست یافته postyafteh.post.ir

سامانه پست یافته با هدف بازگردانی و عودت مدارک مفقود شده به صاحبان آن ها راه اندازی شده است. با ورود به این سامانه می توانید در میان مدارک مفقود شده جستجو نمایید.

با استفاده از گزینه های مختلف از جمله جستجو با کد ملی، جستجو با مشخصات فردی و جستجو بر اساس شماره پلاک می توانید در سامانه جستجو کنید. در مقاله بالا در این خصوص توضیحات بیشتری ارائه شده است.

در این خصوص در مقاله بالا به طور کامل توضیح داده شده است برای اطلاع بیشتر در این خصوص به متن مقاله مراجعه نمایید.

لینک کوتاه مقاله :

متن سربرگ خود را وارد کنید

انتشار مقاله در شبکه های اجتماعی

4.5/6 - (4 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سایت پست یافته postyafteh.post.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

‫4 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا