سایت ثبت نام آزمون سامفا

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سایت ثبت نام آزمون سامفا

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سایت ثبت نام آزمون سامفا

داوطلبان شرکت در آزمون سامفا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جهت سنجش و ارزیابی مهارت‌های فارسی می توانند با مراجعه به سایت ثبت نام آزمون سامفا در بازه زمانی مشخص شده برای انجام ثبت نام خود اقدام نمایند.

هر ساله آزمون سامفا توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و جهت سنجش مهارت‌های فارسی غیرفارسی‌زبانان برگزار می شود، اتباع غیر ایرانی که قصد ادامه تحصیلی یا کار در ایران را دارند می توانند جهت سنجش مهارت های زمان فارسی در این آزمون ثبت نام و شرکت نمایند.

در مقاله پیش رو درباره ی سایت ثبت نام آزمون سامفا، نحوه ورود و ثبت نام در این سامانه، مدارک مورد نیاز و … توضیحات کامل ارائه خواهیم داد، تا پایان این مطلب باما همراه باشید.

تحصیلی

برای مشاوره تلفنی در مورد سامانه مربوطه با شماره زیر از طریق تلفن ثابت بدون پیش شماره تماس حاصل فرمایید. 

ساعت پاسخگویی 8:00 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل 

1613 907 909

سایت ثبت نام آزمون سامفا

کاملا بدیهی است که اتباع دیگر کشورها برای حضور و فعالیت در کشور دیگر نیاز به داشتن تسلط و آشنایی با مهارت های گفتاری و نوشتاری زبان رایج کشور مقصد را دارند تا بتوانند به شیوه درست و کارآمد با سایر افراد تعامل نموده و ارتباط برقرار نمایند.

اتباع دیگر کشورها که قصد انجام فعالیت تجاری و ادامه تحصیل در ایران را دارند می توانند در آزمون سامفا که مخفف عبارت سنجش استاندارد مهارت های فارسی شرکت نمایند.

آزمون سامفا که مهمترین آزمون جهت سنجش و ارزیابی توانایی برقراری ارتباط و تسلط به زبان فارسی برای اتباع غیر ایرانی است در دو بخش عمومی و دانشگاهی برگزار می گردد، متولی برگزاری این آزمون سازمان وزارت علوم و تحقیقات و فناوری می باشد.

ورود به سایت ثبت نام آزمون سامفا

سایت ثبت نام آزمون سامفا در واقع همان سایت سازمان سنجش و آموزش کشور بوده و متقاضیان شرکت در آزمون سامفا می بایست در بازه زمانی مقرر شده توسط سازمان سنجش و آموزش کشور برای انجام ثبت نام در سامانه اقدام نمایند.

این آزمون در دو بخش عمومی و دانشگاهی و به صورت کتبی و شفاهی برای سنجش مهارت و تسلط به زبان فارسی برگزار می گردد.

 

ورود به سایت ثبت نام آزمون سامفا

برای انجام ثبت نام خود در آزمون سامفا می بایست به سایت ثبت نام آزمون سامفا وارد شده و برای انجام ثبت نام و تکمیل اطلاعات مورد نیاز اقدام نمایید. همان طور که پیش از این هم اشاره شد سایت ثبت نام سامفا در واقع همان سایت سازمان سنجش آموزش کشور می باشد.

برای ورود به سایت ثبت نام آزمون سامفا یا سایت سازمان سنجش می بایست آدرس اینترنتی این سامانه یعنی  sanjesh.org را در صفحه مرورگر خود وارد و جستجو نمایید، پس از جستجوی آدرس اینترنتی مذکور به طور مستقیم به سایت ثبت نام آزمون سامفا وارد خواهید شد و می توانید برای انجام ثبت نام خود اقدام نمایید.

 

نحوه ثبت نام آزمون سامفا

آزمون سامفا در واقع آزمونی جامع جهت سنجش استاندارد مهارت های فارسی برای افراد غیر فارسی زبان می باشد و اتباع و مهاجرانی که از سایر کشورها به کشورمان وارد شده اند و قصد ادامه تحصیل ، اقامت و اشتغال در کشور را دارند می بایست در این آزمون شرکت نمایند.

این افراد می توانند با مراجعه به سایت ثبت نام آزمون سامفا یا سایت سازمان سنجش و آموزش کشور برای انجام ثبت نام خود اقدام نمایند. لازم به ذکر است که مراحل ثبت نام در آزمون سامفا به صورت اینترنتی و غیر حضوری انجام می پذیرد.

برای نام نویسی در سایت ثبت نام آزمون سامفا باید مراحل زیر را طی نمایید.

ابتدا به سایت ثبت نام آزمون سامفا که همان سایت سازمان سنجش با نشانی اینترنتی  sanjesh.org می باشد وارد شوید.

  • پس از ورود به سامانه از منوی موجود در سمت راست بر روی گزینه آزمون سامفا کلیک کنید.

سایت ثبت نام آزمون سامفا

  • در گام بعد بر روی لینک سیستم ثبت نام آزمون سنجش استاندارد مهارت های زبان فارسی کلیک نمایید.
  • مراحل پرداخت هزینه و خرید کارت اعتباری را انجام دهید.
  • پس از پرداخت هزینه و کامل نمودن مراحل مربوط به پرداخت هزینه ، شماره سریال 12 رقمی به شما ارسال خواهد شد، این شماره سریال را در کادر مخصوص به آن وارد نمایید.
  • در ادامه کلیه اطلاعات خواسته شده را به صورت دقیق و کامل وارد نموده و عکس را نیز در سایت ثبت نام آزمون سامفا بارگذاری نمایید.
  • پس از انجام کلیه مراحل و در پایان به شما کد رهگیری ارائه خواهد شد و می بایست این کدرهگیری را برای استفاده در مراحل بعد نگهداری نمایید.

 

مدارک لازم برای ثبت نام آزمون سامفا

برای ثبت نام در آزمون سامفا نیاز به تکمیل اطلاعات مختلف دارید، بهتر است مدارک لازم را پیش از مراجعه به سایت ثبت نام آزمون سامفا در دسترس داشته باشید تا هنگام انجام ثبت نام و تکمیل اطلاعات به مشکل بر نخورید.

مدارک لازم برای ثبت نام آزمون سامفا شامل این موارد می باشد:

  • سه قطعه عکس 3*4 داوطلب شرکت در آزمون
  • اصل گذرنامه داوطلب و کپی صفحه اول آن
  • فرم تکمیل شده شرکت در آزمون
  • فیش مبنی بر پرداخت هزینه شرکت در آزمون

 

نتایج آزمون سامفا 

همان طور که در متن مقاله نیز به طور کامل اشاره شد آزمون سامفا حدود دو الی سه بار در طول سال و توسط سازمان سنجش و آموزش کشور برگزار می شود. معمولا نتایج آزمون سامفا یا آزمون سنجش استاندارد مهارت های فارسی حدود دو ماه الی دو ماه و نیم پس از برگزاری آزمون اعلام می گردد.

نتایج آزمون سامفا از طریق سایت ثبت نام آزمون سامفا یا همان سایت سازمان سنجش و آموزش کشور با آدرس اینترنتی sanjesh.org منتشر می گردد و داوطلبان می بایست در بازه های زمانی مشخص شده توسط سازمان سنجش با مراجعه به سامانه برای مشاهده نتیجه کسب شده اقدام نمایند.

در صورت اطلاع از زمان انتشار نتایج آزمون سامفا در این صفحه اطلاع رسانی لازم صورت خواهد پذیرفت.

برای مشاهده نتیجه آزمون سامفا باید مراحل زیر را طی نمایید.

  • ورود به سایت سازمان سنجش و انتخاب گزینه آزمون سامفا از منوی موجود
  • کلیک بر روی لینک دریافت “کارنامه سامفا” 
  • بعد از انجام این مرحله با استفاده از دو روش زیر می توانید برای مشاهده نتایج آزمون سامفا اقام نمایید
  1.  با استفاده از اطلاعات داوطلبی (شماره داوطلبی ، شماره گذرنامه ، عبارت امنیتی)
  2. با استفاده از اطلاعات فردی (نام ، نام خانوادگی ، شماره گذرنامه ، سال تولد و عبارت امنیتی مندرج در صفحه) 

 

برای ورود مستقیم به سایت ثبت نام آزمون سامفا کلیک کنید.

همان گونه که در مقاله بالا نیز به طور مبسوط اشاره شد اتباع غیر ایرانی که قصد اقامت و فعالیت و تحصیل در ایران را دارند برای سنجش تسلط و ارزیابی مهارت زمن فارسی می بایست در آزمون سامفا شرکت نمایند، این افراد می توانند با مراجعه به سایت ثبت نام آزمون سامفا برای شرکت در این آزمون نام نویسی نمایند.

در این مقاله در رابطه با سایت ثبت نام آزمون سامفا ، نحوه ورود و ثبت نام در سامانه، مدارک لازم جهت انجام ثبت نام و … توضیحات کامل و لازم ارائه گردید. در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتری دارید می توانید سوالات و ابهامات خود را از طریق قسمت کامنت با ما در میان بگذارید ، کارشناسان این مجموعه پس از دریافت سوالات به شما پاسخ خواهند داد. همچنین می توانید نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را نیز از همین طریق با ما به اشتراک بگذارید، بدون شک دریافت نظرات سازنده شما در ادامه مسیر برای ما یاری رسان خواهد بود.

سؤالات متداول سایت ثبت نام آزمون سامفا

سایت ثبت نام آزمون سامفا در واقع سایت سازمان سنجش و آموزش کشور بوده و اتباع غیر ایرانی که قصد فعالیت در ایران را دارند می توانند برای سنجش مهارت زبان فارسی با مراجعه به این سامانه اقدام به ثبت نام نمایند.

در این خصوص در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است، برای اطلاعات بیشتر به متن مقاله مراجعه نمایید.

زمان ثبت نام آزمون سامفا 1402 هنوز اعلام نشده است، در صورت اعلام زمان اطلاع رسانی لازم صورت خواهد پذیرفت.

تحصیلی

برای مشاوره تلفنی در مورد سامانه مربوطه با شماره زیر از طریق تلفن ثابت بدون پیش شماره تماس حاصل فرمایید. 

ساعت پاسخگویی 8:00 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل 

1613 907 909

لینک کوتاه مقاله :

متن سربرگ خود را وارد کنید

انتشار مقاله در شبکه های اجتماعی

6/6 - (12 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سایت ثبت نام آزمون سامفا

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا