سایت بیمه سلامت ihio.gov.ir

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سایت بیمه سلامت

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

بیمه سلامت توسط دولت و برای حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه و افرادی که تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند ایجاد شده است، سایت بیمه سلامت سامانه ای است که زیر نظر سازمان بیمه سلامت بوده و در جهت ارائه خدمات الکترونیک بیمه سلامت ایجاد شده است. سایت سازمان بیمه سلامت با نشانی اینترنتی ihio.gov.ir در دسترس بوده و افراد تحت پوشش می توانند با مراجعه به این سامانه از خدمات مختلف به صورت غیر حضوری بهره مند شوند.

در ادامه این مطلب در رابطه با سایت بیمه سلامت، نحوه ورود به این سامانه، خدمات و امکانات مختلف این سامانه و …. توضیح خواهیم داد، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

سایت بیمه سلامت

امروزه داشتن بیمه پایه یکی از ضروری ترین موارد برای همه ی افراد است تا بتوانند در مواقع لزوم و به هنگام مواجهه با بیماری از خدمات و امکانات بیمه ای خود استفاده نمایند.بیمه سلامت یکی از بیمه های موجود در کشور بوده که افراد زیادی را تحت پوشش خود داشته و به ارائه خدمات مختلف به افراد تحت پوشش می پردازذ، این سازمان (سازمان بیمه سلامت) از سال ۱۳۹۳ و با صدور اولین بیمه نامه تحت نظر وزارت بهداشت و درمان به طور رسمی شروع به فعالیت نموده است.

سایت بیمه سلامت زیر نظر سازمان بیمه سلامت به ارائه انواع خدمات الکترونیکی به بیمه شدگان تحت پوشش این سازمان می پردازد. متقاضیان می توانند با ورود به سایت بیمه سلامت از خدمات مختلف این سامانه از جمله پوشش همگانی بیمه سلامت، رسیدگی و پرداخت الکترونیک اسناد بستری، تایید دارو و خدمات، استعلام بیمه سلامت،نسخه الکترونیک بیمه سلامت ، به روز رسانی وضعیت بیمه ایی، اعلام نرخ دارو و خدمات در تعهد و … استفاده نمایند.

بیمه سلامت مانند دیگر بیمه ها از جمله بیمه تامین اجتماعی ،بیمه نیروهای مسلح و خدمات درمانی به ارائه خدمات بازنشستگی نمی پردازد و صرفا بر روی خدمات درمانی تمرکز دارد. سایت بیمه سلامت با نشانی اینترنتی ihio.gov.ir در دسترس می باشد.

مقاله پیشنهادی » سایت بیمه کوثر

ورود به سایت بیمه سلامت ihio.gov.ir

همان طور که پیش از این هم گفته شد سازمان بیمه سلامت یکی از سازمان های بیمه ای فعال در سطح کشور بوده که تعداد زیادی افراد را تحت پوشش خدمات بیمه ای خود قرار می‌دهد. این سازمان زیر نظر وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی کشور بوده و خدمات مختلفی را در اختیار شهروندان و افراد تحت پوشش قرار می دهد.

این سازمان در راستای دسترسی راحتتر بیمه شدگان بیمه سلامت به خدمات این سازمان افدام به راه اندازی سایت سازمان بیمه سلامت با نشانی اینترنتی ihio.gov.ir نموده است. با راه‌اندازی درگاه هوشمند سازمان بیمه سلامت ایران، ارائه بسیاری از خدمات این سازمان و  مراکز طرف قرارداد به صورت غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

افراد می توانند با ورود به سامانه بیمه سلامت از خدمات آنلاین زیادی از قبیل دریافت نسخه الکترونیک بیمه سلامت، دانلود اپلیکیشن بیمه سلامت، صدور آنلاین بیمه سلامت، اعلام نرخ دارو و … بهره مند شوند.

برای ورود به سایت بیمه سلامت می بایست آدرس اینترنتی این سامانه یعنی ihio.gov.ir را در صفحه مرورگر خود تایپ و جستجو نمایید. پس از جستجوی این نشانی به طور مستقیم به سایت بیمه سلامت وارد می‌شوید و می توانید از خدمات متناسب و مرتبط با خود استفاده نمایید.

سایت بیمه سلامت

مقاله پیشنهادی » سایت بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ

خدمات سایت بیمه سلامت ihio.gov.ir

هدف اصلی از ایجاد و راه اندازی سایت سازمان بیمه سلامت کشور ، دسترسی آسان تر افراد به خدمات آنلاین و غیر حضوری این سازمان  می باشد و کاربران می توانند با ورود به سامانه از خدمات مختلف و بخش های متنوع این سامانه استفاده نمایند.

سایت بیمه سلامت به ارائه خدمات مختلفی می پردازد. از جمله خدمات و قسمت های مختلف این سامانه می توان به موارد زیر اشاره نمود

  • دسترسی به اطلاعات دفاتر پیشخوان مجاز
  • اطلاع از مراکز مجاز خسارت متفرقه
  • دسترسی به فرم های کاربردی خدمات
  • نظر سنجی خدمات
  • رضایت سنجی و ارتباطات مردمی
  • موسسات طرف قرار داد
  • اطلاع از تعدات و تعرفه داروها
  • دسترسی به پورتال بیمه سلامت استان ها
  • ورورد به میز خدمت الکترونیکی بیمه سلامت
  • دسترسی به سامانه نسخه الکترونیک بیمه سلامت
  • و …..

مقاله پیشنهادی « سایت بیمه تامین اجتماعی

میز خدمت غیر حضوری بیمه سلامت

یکی از مهمترین قسمت های سایت بیمه سلامت ihio.gov.ir  ، قسمت مربوط به میز خدمت غیر حضوری بیمه سلامت است، با مراجعه به این قسمت می توانید خدمات مختلف بیمه سلامت را مشاهده و یا استفاده نمایید.

برای دسترسی به این قسمت، پس از ورود به صفحه ی اصلی بر روی گزینه میز خدمت غیر حضوری بیمه سلامت از منوی موجود در ابتدای صفحه کلیک کنید. پس از ورود به صفحه جدید، خدمات مختلف را در دو قالب سامانه های تخصصی و سامانه های عمومی مشاهده خواهید نمود و می توانید با توجه به نوع نیاز خود از بخش های مختلف آن استفاده نمایید.

میز خدمت الکترونیک سایت بیمه سلامت

بیمه سلامت توسط دولت برای حمایت از قشر آسیب پذیر جامعه و افرادی که تحت پوشش هیچ یک از بیمه‌ها نیستند ایجاد شده است. کاربران و افراد تحت پوشش این بیمه می توانند با ورود به سامانه بیمه سلامت و یا نصب اپلیکیشن بیمه سلامت از خدمات ارائه شده این سازمان استفاده نمایند.

برای ورود مستقیم به سایت بیمه سلامت ihio.gov.ir کلیک کنید.

در این مقاله در رابطه با سایت بیمه سلامت ، نحوه ورود به این سامانه، امکانات مختلف سایت و … توضیحات لازم ارائه گردید. در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتری دارید می توانید سوالات و ابهامات خود را از طریق قسمت کامنت با ما در میان بگذارید ، کارشناسان این مجموعه پس از دریافت سوالات به شما پاسخ خواهند داد. همچنین می توانید نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را نیز از همین طریق با ما به اشتراک بگذارید، بدون شک دریافت نظرات سازنده شما در ادامه مسیر برای ما یاری رسان خواهد بود.

مقاله پیشنهادی » سایت بیمه ورزشی

سؤالات متداول سایت بیمه سلامت ihio.gov.ir

سایت بیمه سلامت، سامانه ای است که با هدف دسترسی آسان تر افراد به خدمات آنلاین و غیر حضوری سازمان بیمه سلامت ایجاد شده است، کاربران می توانند با ورود به سامانه از خدمات مختلف و بخش های متنوع این سامانه استفاده نمایند.

این سامانه با نشانی اینرنتی ihio.gov.ir در دسترس می باشد.

در این رابطه در متن مقاله بالا به طور کامل توضیح داده شده است برای اطلاعات بیشتر به متن بالا مراجعه نمایید.

امتیاز دهی به مقاله

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سایت بیمه سلامت

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا