سایت سمت تامین اجتماعی samt.tamin.ir | سامانه سمت

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سایت سمت تامین اجتماعی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سازمان بیمه تامین اجتماعی کشور با هدف ارائه خدمات الکترونیک بیمه ای به افراد مختلف از جمله مستمری بگیران کارفرمایان و کارکنان سامانه‌ای با نام سایت سمت تامین اجتماعی را راه اندازی نموده است.

سامانه سمت تامین اجتماعی یا همان سامانه متمرکز تامین اجتماعی به ارائه خدمات مختلفی به کاربران پرداخته و افراد می‌توانند بدون مراجعه حضوری به مراکز تامین اجتماعی و با ورود به این سامانه برای انجام اموری چون پرداخت حق بیمه، دریافت فیش حقوقی، دریافت سابقه بیمه، دریافت حکم مستمری بگیری و … اقدام نمایند.

در مقاله پیش رو در رابطه با سامانه سمت تامین اجتماعی، نحوه ورود به سایت سمت تامین ، ثبت نام در سایت samt.tamin.ir ، بازیابی رمز عبور سامانه سمت و … توضیح خواهیم داد، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

سایت سمت تامین اجتماعی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و فراهم بودن بسترهای الکترونیک مناسب، انجام بسیاری از امور به صورت الکترونیکی و بر خط انجام می گیرد، بسیاری از ارگان ها و سازمان ها در راستای بهبود کیفیت خدمات در حال ارائه به مراجعه کنندگان و ارائه خدمات الکترونیک ، سامانه های زیادی را راه ندازی نموده اند، سازمان تامین اجتماعی کشور نیز در همین جهت و برای الکترونیکی نمودن بسیاری از فرآیند ها و پیشگیری از مراجعات و ترددات سامانه هایی را راه اندازی نموده است.

سایت سمت تامین اجتماعی یا همان سامانه یکپارچه تامین اجتماعی، نیز در راستای ارائه خدمات غیر حضوری و بر خط به بیمه شدگان این سازمان راه اندازی شده است. این سامانه با نشانی اینترنتی samt.tamin.ir در دسترس بوده و کاربران می توانند برای انجام اموری چون پرداخت بیمه، دریافت فیش حقوقی ، دریافت گواهی کسر از حقوق مستمری بگیران و … به این سامانه مراجعه نمایند.

برای ورود به سایت samt.tamin.ir باید دارای اطلاعات کاربری از جمله نام کاربری و رمز عبور بوده تا بتوانید با تکمیل این اطلاعات به حساب کاربری خود در سایت سمت تامین اجتماعی وارد شده و از خدمات الکترونیک سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند شوید.

مقاله پیشنهادی « سایت بیمه تامین اجتماعی

ورود به سایت سمت تامین اجتماعی samt.tamin.ir

همان طور که پیش از این هم اشاره شد کلیه بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی کشور از جمله  کارفرمایان، بیمه شدگان مشاغل آزاد و یا اختیاری می توانند با ورود به حساب کاربری خود در سایت سمت تامین اجتماعی از خدمات الکترونیک و غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی استفاده نمایند. استفاده از خدمات سایت سمت تامین اجتماعی برای انجام بسیاری از امور شما را از مراجعه حضوری به مراکر تامین اجتماعی بی نیاز می کند. این روند علاوه بر کاهش ترددات و پیشگیری از مراجعات غیر ضروری باعث صرفه جویی در وقت و زمان  انرژی نیز می گردد.

برای ورود به سایت سمت تامین اجتماعی می بایست آدرس اینترنتی این سامانه یعنی samt.tamin.ir را در صفحه مرورگر خود وارد و جستجو نمایید، پس از جستجوی آدرس اینترنتی مذکور به طور مستقیم به سایت سمت تامین جتماعی وارد خواهید شد و می توانید برای استفاده از خدمات غیر حضوری این سامانه اقدام نمایید.

در صورتی که پیش از این در سامانه ثبت نام نموده و دارای حساب کاربری هستید، اکنون می توانید با ورود اطلاعات کاربری به پورتال خود وارد شوید.

به این منظور، پس از ورود به صفحه اصلی سامانه ، اطلاعات کاربری خود مانند نام کاربری و کلمه عبور را در کادر مخصوص وارد نموده و دکمه ورود را کلیک کنید.

چنانچه تاکنون در سامانه ثبت نام ننموده و دارای اطلاعات کاربری نیستید می‌بایست ابتدا برای انجام ثبت نام خود اقدام نمایید. در ادامه راهنمای ثبت نام در سایت سمت تامین اجتماعی ارائه شده است. با استفاده از راهنمایی‌ زیر  می‌توانید اقدام به ثبت نام در سامانه نمایید.

مقاله پیشنهادی « سامانه نسخه الکترونیک تامین اجتماعی

ثبت نام در سامانه سمت تامین اجتماعی samt.tamin.ir

همان طور که اشاره کردیم برای ورود به حساب کاربری خود در سایت سمت تامین اجتماعی می بایست ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

برای ثبت نام در سایت سمت تامین اجتماعی بعد از ورود به صفحه اصلی سامانه بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

پس از ورود به صفحه جدید مطالبی تحت عنوان شرایط ثبت نام را مشاهده می‌کنید، پس از مطالعه موارد درج شده گزینه “متن فوق را مطالعه نموده و مسئولیت اطلاعات وارد شده را می‌پذیرم” را فعال نموده و گزینه تایید و ادامه را کلیک کنید.

پس از این به صفحه مربوط به ثبت نام وارد می‌شوید کلیه اطلاعات خواسته شده از جمله کد ملی، شعبه تامین اجتماعی، شماره بیمه اطلاعات تکمیلی از جمله شماره تلفن همراه، پست الکترونیک،  جنسیت را تکمیل نمایید.

پس از تکمیل کادرهای گفته شده، عبارت امنیتی مندرج در صفحه را نیز در کادر مخصوص به آن وارد نموده و در انتها گزینه ثبت نام را کلیک نمایید.

در طی مراحل ثبت نام باید به نکات زیر توجه لازم را داشته باشید.

  • کد ملی ثبت شده در سامانه از این به بعد به عنوان نام کاربری و رمز عبور شما برای ورود به سایت سمت تامین اجتماعی در نظر گرفته خواهد شد.
  • بهتر است به جهت رعایت موارد امنیتی پس از اولین ورود به سامانه ، نسبت به تغییر رمز عبور خود اقدام نمایید.
  • چنانچه کاربر ثبت نام کننده از اتباع خارجی باشد باید گزینه “اتباع خارجی” می‌باشم را فعال نموده و ادامه مراحل را طی نماید
  • اتباع خارجی برای دریافت شناسایی شناسه اتباع خارجی می‌بایست به شعب مربوطه مراجعه نمایند
  • در صورتی که پیش از این در سامانه ثبت نام نموده باشید و کد ملی شما در این سامانه ثبت شده باشد هنگام ثبت نام مجدد از انجام جلوگیری به عمل خواهد
  • در فیلد مربوط به شعبه تامین اجتماعی نام شعبه بیمه خود را وارد نموده و سپس از لیست نمایش داده شده شعبه مذکور را انتخاب نمایید
  • در کادر مربوط به شماره بیمه، شماره بیمه یا کد بیمه خود که عدد ۱۰ رقمی است را وارد کنید.

پس از انجام مراحل ثبت نام در سایت سمت تامین اجتماعی اطلاعات وارد شده توسط سیستم مورد بررسی قرار گرفته و در صورت تایید اطلاعات، فرایند ثبت نام شما در این سامانه تکمیل شده و پیغامی مبنی بر موفقیت آمیز بودن ثبت نام خود را دریافت خواهید نمود.

پس از این به صفحه اصلی سامانه هدایت خواهید شد و می‌توانید با ورود اطلاعات کاربری به حساب کاربری خود در سامانه وارد شوید.

همانطور که گفته شد نام کاربری و رمز عبور شما برای اولین ورود در واقع همان کد ملی شما می‌باشد بهتر است بعد از ورود به سامانه برای تغییر کلمه عبور و انتخاب کلمه عبور ایمن‌تر اقدام کنید.

مقاله پیشنهادی » استعلام اعتبار دفترچه بیمه تامین اجتماعی

تغییر رمز عبور سایت سمت تامین اجتماعی 

باید توجه داشته باشید که پس از اولین ورود به سامانه، مراحل مربوط به تغییر رمز عبور را حتماً انجام دهید، در غیر این صورت سیستم از ورود آتی شما به سایت سمت تامین اجتماعی ممانعت به عمل خواهد آورد.

در صورتی که برای اولین بار است به سایت سمت تامین اجتماعی samt.tamin.ir وارد می‌شوید صفحه‌ای با نام تغییر کلمه عبور را مشاهده خواهید کرد. در کادر اول کلمه عبور قدیم خود که در واقع همان کد ملی یا شناسه شما می‌باشد را وارد کنید، در کادر بعد کلمه عبور جدید مد نظر و تکرار کلمه عبور جدید را وارد کرده و در ادامه گزینه تغییر کلمه عبور را کلیک نمایید.

در فرایند تغییر کلمه عبور باید دقت داشته باشید که صفحه کلید را بر روی وضعیت انگلیسی قرار داده و دکمه caps lock را نیز خاموش نمایید.

گذرواژه جدید انتخاب شده را برای استفاده در مراحل بعد و ورود به حساب کاربری سایت سمت تامین اجتماعی نگهداری نمایید.

بازیابی رمز عبور سامانه سمت تامین اجتماعی samt.tamin.ir

در صورتی که بعد از ورود به سایت سمت تامین اجتماعی متوجه شدید رمز عبور خود برای ورود به سامانه را فراموش کرده‌اید می‌توانید برای بازیابی رمز عبور اقدام نمایید.
برای بازیابی رمز عبور سایت سمت تامین اجتماعی پس از ورود به صفحه اصلی، بر روی گزینه بازیابی رمز عبور کلیک کنید.
نام کاربری (کد ملی |شناسه) و شماره تلفن همراه خود را که در هنگام ثبت نام در سامانه ثبت نمودید در کادرهای موجود درج نمایید.
پس از تکمیل کادر مربوط به کد امنیتی ، گزینه ارسال را کلیک کنید.
پس از انجام این مراحل پیامکی حاوی کد پیگیری و رمز عبور جدید برای شما ارسال خواهد شد با انجام مراحل گفته شده خواهید توانست برای بازیابی رمز عبور سایت سمت تامین اجتماعی اقدام کنید.
 
برای ورود مستقیم به سایت سمت تامین اجتماعی  کلیک کنید.
 

در این مطلب در رابطه با سایت سمت تامین اجتماعیsamt.tamin.ir ، نحوه ورود به این سامانه ، ثبت نام در سایت، بازیابی رمز عبور سامانه سمت تامین اجتماعی و ….  توضیحات کامل و لازم ارائه گردید.

در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتری دارید می توانید سوالات و ابهامات خود را از طریق قسمت کامنت با ما در میان بگذارید ، کارشناسان این مجموعه پس از دریافت سوالات به شما پاسخ خواهند داد. همچنین می توانید نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را نیز از همین طریق با ما به اشتراک بگذارید، بدون شک دریافت نظرات سازنده شما در ادامه مسیر برای ما یاری رسان خواهد بود.

مقاله پیشنهادی « سامانه ارسال لیست بیمه تامین اجتماعی

 
سؤالات متداول سایت سمت تامین اجتماعی samt.tamin.ir

سامانه سمت تامین اجتماعی سامانه‌ای است که برای ارائه خدمات الکترونیک بیمه‌ای به بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در نظر گرفته شده است. بیمه شدگان این سازمان از جمله کارفرمایان و بیمه شدگان مشاغل آزاد یا اختیاری می‌توانند با ورود به پورتال کاربری خود از خدمات ارائه شده استفاده نمایند.

با ورود اطلاعات نام کاربری و رمز عبور می‌توانید به حساب کاربری خود در این سامانه وارد شوید. برای ورود به سامانه باید ابتدا در سامانه ثبت نام نموده باشید.

بله در صورت فراموشی رمز عبور می‌توانید اقدام به بازیابی رمز عبور سامانه سمت نمایید. برای اطلاعات بیشتر در این مورد به متن مقاله مراجعه کنید.

6/6 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سایت سمت تامین اجتماعی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا