سامانه کارا وزارت کار kara.mcls.gov.ir

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه کارا وزارت کار

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سامانه کارا وزارت کار سامانه ای جامع و یکپارچه بوده که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه اندازی شده است. این سامانه با هدف ایجاد اشتغال فراگیر و جامع برای جوانان، تمرکز ویژه‌ای بر روی روستاییان دارد تا فرآیند اشتغال‌زایی و ارائه تسهیلات مالی را تسهیل و تسریع نماید.
سایت کارا شامل بخش‌های مختلفی بوده و خدمات مختلفی را به گروه‌ها و قشرها ارائه می نماید، متقاضیان با مراجعه به این سامانه می توانند درخواست خود را به صورت الکتروینک و غیر حضوری به ثبت برسانند. در ادامه مقاله درباره این سامانه kara.mcls.gov.ir به طور کامل توضیح داده خواهد شد.
 

سامانه کارا یکی از طرح ‌های ارائه شده توسط دولت برای حمایت از مشاغل خانگی روستایی و خود اشتغالی بوده که زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعالیت می نماید، متقاضیان می توانند با ورود به این سامانه طرح های خود را ارائه نموده و در واقع برای جذب سرمایه ‌گذار برای طرح های ارائه شده اقدام نمایند.

در واقع افراد علاقمند به راه اندازی کسب و کار که دارای سرمایه لازم برای راه اندازی کسب و کار خود نیستند می توانند با مراجعه به این سامانه و ثبت درخواست اقدام به دریافت تسهیلات نمایند.

سامانه کارا در دوران کرونا و مواجه شدن بسیاری از کسب و کارها با بحران، با ایجاد طرحی به حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده کمک نمود، علاوه بر این و حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده در این ایام سامانه دارای بخش های مختلف دیگری نیز بوده و در زمینه اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی نیز به ارائه خدمات می پردازد.

سامانه کارا با نشانی اینترنتی kara.mcls.gov.ir در دسترس می باشد و افراد می توانند با مراجعه و ورود به این سامانه درخواست های خود را به ثبت برسانند. بعد از این درخواست های ثبت شده در سامانه مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در صورت دارا بودن شرایط از طرح ها حمایت خواهد شد.

مقاله پیشنهادی « سامانه شکایت اداره کار

ورود به سامانه کارا وزارت کار kara.mcls.gov.ir

 سامانه کارا به منظور حمایت از  کسب و کارها و ارائه تسهیلات مالی به آنان ایجاد شده است، همان طور که اشاره شد این سامانه علاوه بر کمک به کسب و کارهای آسیب دیده در ایام کرونا، به دیگر افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار و اشتغال زایی در شهرها و روستاهای کشور را دارند تسهیلات ارائه می نماید.

این تسهیلات شامل وام اشتغال روستایی و عشایری، وام اشتغال فراگیر، وام خوداشتغالی، وام کارآفرینی می باشد. برای ثبت درخواست و استفاده از تسهیلات ارائه شده توسط سامانه کارا، باید ابتدا وارد پورتال شخصی خود در این سامانه شوید و به ارائه درخواست بپردازید. ورود به این سامانه مستلزم داشتن حساب کاربری و ثبت نام در سامانه می باشد.
 
برای ورود به سامانه کارا وزارت کار می بایست آدرس اینترنتی این سامانه یعنی kara.mcls.gov.ir را در صفحه مرورگر خود وارد و جستجو نمایید، پس از جستجوی آدرس اینترنتی مذکور به طور مستقیم به سامانه کارا وارد خواهید شد و می توانید از خدمات مد نظر خود استفاده نمایید.
 
سامانه کارا
 
 
در صورتی که پیش از این در سامانه ثبت نام نموده اید و دارای اطلاعات کاربری هستید، پس از ورود به صفحه اصلی سامانه، از منوی موجود در بالای صفحه بر روی گزینه ورود کلیک نمایید.
 
سامانه کارا
 
در ادامه به پنجره جدید هدایت خواهید شد، اطلاعات خواسته شده از جمله نام کاربری و رمز عبور خود و همچنین کد امنیتی موجود ر صفحه را تکمیل نموده و در ادامه گرینه ورود را بفشارید.
با انجام این مراحل به پورتال کاربری خود در سامانه کارا وارد خواهید شد و می توانید اقدام به ثبت درخواست خود نمایید. همان طور که اشاره شد برای ورود به حساب کاربری خود در این سامانه می بایست در این سامانه ثبت نام نموده باشید در صورتی که هنوز ثبت نام نکرده اید می بایست با استفاده از راهنمایی های زیر اقدام به ثبت نام در سایت نمایید.

مقاله پیشنهادی » سایت بیمه بیکاری

ثبت نام در سامانه کارا kara.mcls.gov.ir

همان طور که اشاره شد ورود به حساب کاربری در سامانه کارا مستلزم ثبت نام در این سامانه و داشتن حساب کاربری است. برای ثبت نام در سامانه کارا، ابتدا به روش گفته شده به سایت وارد شوید، پس از ورود به صفحه اصلی بر روی گزینه مشخص شده در تصویر کلیک کنید.
 

ثبت نام در سامانه کارا

  • در گام بعد از میان گزینه ها، گزینه “ورود متقاضیان” را بفشارید.
  • پس از هدایت به پنجره جدید، گزینه ثبت نام را انتخاب کنبد.
  • پس از این می توانید کلیه شرایط و قوانین موجود را مطالعه نمایید، پس از مطالعه کلیه موارد، گزینه موافقم را کلیک کنید تا به مرحله بعدی ثبت نام وارد شوید.
  • پس از این می بایست مشخصات هویتی از جمله نام ،نام خانوادگی، تاریخ تولد، جنسیت، نام پدر، کد ملی، شماره شناسنامه و… را تکمیل نمایید.
  • پس از تکمیل این موارد رمز عبور مد نظر خود را نیز وارد نموده و در ادامه پس از وارد نمودن کد امنیتی موجود در صفحه و قعال کردن گزینه “شرایط و قوانین را مطالعه نموده و می پذیرم” بر روی دکمه ثبت نام کلیک کنید.
  • با انجام این مراحل ، شما موفق شدید حساب کاربری خود در سامانه کارا را ایجاد نمایید، و پس از این می توانید
  • با تکمیل اطلاعات کاربری به پورتال خود در سامانه وارد شده و اقدام به ثبت درخواست نمایید.

مقاله پیشنهادی « سایت بیمه بیکاری

 

بخش اشتغال فراگیر سامانه کارا

 این بخش از سامانه کارا به ایجاد اشتغال فراگیر و جامع برای جوانان و سایر افراد جویای کار اختصاص دارد.در این بخش، می‌توانید از خدماتی مانند مشاوره شغلی، آموزش مهارت، و کاریابی بهره‌مند شوید. برای اینکه به قسمت اشتغال فراگیر وارد شوید در صفحه اصلی kara.mcls.gov.ir گزینه اشتغال فراگیر را بفشارید.

بخش اشتغال روستایی

این بخش از سامانه به ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری اختصاص دارد. در این بخش، می‌توانید از خدماتی مانند تسهیلات اشتغال، مشاوره شغلی، و آموزش مهارت بهره‌مند شوید. برای ورود به بخش اشتغال روستایی پس از ورود به صفحه اصلی گزینه اشتغال روستایی را بفشارید.

بخش تسهیلات کرونا

قمت تسهیلات کرونا سایت به ارائه تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا اختصاص دارد. در این بخش، می‌توانید از خدماتی مانند ثبت نام وام کرونا، پیگیری وضعیت وام، و آموزش استفاده از تسهیلات بهره‌مند شوید. با کلیک بر روی گزینه تسهیلات کرونا می توانید به این قسمت وارد شده و از بخش های مختلف آن استفاده نمایید.

برای ورود مستقیم به سایت کارا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کلیک کنید.

سامانه کارا (کارآفرینی و اشتغال) یک سامانه جامع و یکپارچه است که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه‌اندازی شده است. این سامانه با هدف ایجاد اشتغال فراگیر و جامع برای جوانان، حمایت از اشتغال روستایی و عشایری و همچنین حمایت از مشاغل آسیب‌دیده از کرونا ایجاد شده است. سامانه کارا شامل بخش‌های مختلفی بوده که هر یک به گروه‌های خاصی از افراد اختصاص داشته و به ارائه خدمات می پردازد. 
در این مقاله در رابطه با سامانه کارا ، نحوه ورود به این سامانه، ثبت نام در سایت kara.mcls.gov.ir ، قسمت های مختلف سامانه و … توضیحات کامل و لازم ارائه گردید. در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتری دارید می توانید سوالات و ابهامات خود را از طریق قسمت کامنت با ما در میان بگذارید ، کارشناسان این مجموعه پس از دریافت سوالات به شما پاسخ خواهند داد.

همچنین می توانید نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را نیز از همین طریق با ما به اشتراک بگذارید، بدون شک دریافت نظرات سازنده شما در ادامه مسیر برای ما یاری رسان خواهد بود.

مقاله پیشنهادی « سامانه جستجوی شغل

سؤالات متداول سامانه کارا وزارت کار kara.mcls.gov.ir

سایت کارا وزارت کار سامانه ای جامع و یکپارچه زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده که با هدف ایجاد اشتغال فراگیر و جامع برای جوانان و ارائه تسهیلات ایجاد شده است.

این سایت با نشانی اینترنتی kara.mcls.gov.ir در دسترس می باشد.

در این رابطه در متن مقاله بالا به طور کامل توضیح داده شده است، برای اطلاعات بیشتر به متن مقاله مراجعه نمایید.

6/6 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه کارا وزارت کار

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا