سامانه حمایت معیشتی hemayat.mcls.gov.ir

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه حمایت معیشتی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سامانه حمایت معیشتی، سامانه ای است که توسط وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و در راستای سامان دهی به وضعیت متقاضیان دریافت یارانه و همچنین جاماندگان حمایت معیشتی راه اندازی شده است.

سرپرستان خوانوارها می توانند با مراجعه به این سامانه دهک اقتصادی خانوار و توضیحات در خصوص دریافت و یا عدم دریافت یارانه و اسامی اعضای خانوار را مشاهده نمایند.

سامانه حمایت معیشتی با آدرس اینترنتی hemayat.mcls.gov.ir در دسترس بوده و افراد می توانند برای استفاده از خدمات مختلف این سامانه به صورت غیر حضوری و همچنین انجام اموری چون اعتراض به یارانه خود، ثبت نام یارانه برای جاماندگان و … به این سامانه مراجعه نمایند.

سامانه حمایت معیشتی

در سال های اخیر و با افزایش نرخ تورم و وجود مشکلات معیشتی و اقتصادی، دولت در جهت کاهش فشارهای اقتصادی بر مردم و کمک به وضعیت معیشت خانوارها اقدام به اجرای طرح پرداخت یارانه نقدی نموده است.

این یارانه نقدی از سوی دولت و به خانوارهای واجد الشرایط پرداخت می گردد. با توجه به اهمیت شناسایی افراد برای پرداخت یارانه نقدی، سامانه ای تحت نام سامانه حمایت معیشتی توسط وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی راه اندازی شده است.

سایت حمایت معیشتی

این سامانه با آدرس اینترنتی hemayat.mcls.gov.ir در دسترس بوده و برای ارائه خدمت در خصوص وضعیت متقاضیان دریافت یارانه و جاماندگان حمایت معیشتی  ایجاد شده است. سرپرستان خانوار در صورتی که از طرح دریافت یارانه حذف شده اند یا مبلغ یارانه به آنان تعلق گرفته و نسبت به مبلغ دریافتی اعتراض دارند می توانند با مراجعه به این سامانه hemayat.mcls.gov.ir درخواست های خود در خصوص دریافت این یارانه ثبت نمایند.

مقاله پیشنهادی » شبکه ملی اعتبار

ورود به سامانه حمایت معیشتی hemayat.mcls.gov.ir

همان طور که اشاره شد سامانه حمایت معیشتی، سامانه‌ای است که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای خدمات مربوط به یارانه معیشتی ایجاد شده است، برای ثبت نام در سامانه حمایت معیشتی، سرپرست خانوار باید دارای شرایط خاصی بوده تا بتواند اقدام به ثبت نام نماید. پس از ثبت نام در سامانه حمایت معیشتی، اطلاعات خانوار توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد بررسی قرار می گیرد. در صورتی که خانوار واجد شرایط دریافت یارانه معیشتی شناخته شود، یارانه به حساب بانکی سرپرست خانوار واریز می‌شود.

همان طور که می دانید طبق طرح اجرایی پرداخت یارانه، هر ماهه مبلغی با نام یارانه به اعضای خانوارها پرداخت می شود، در ادامه اجرای این طرح، خانوارهای دارای سطح اقتصادی مشخص که دارای توانایی مالی بالاتری بودند از این طرح حذف شدند و این طرح برای دهک های پایین دارای شرایط اجرا می گردد. افرادی که در صدد ثبت درخواست در این سامانه در خصوص یارانه دریافتی می باشند و یا در مورد مبلغ دریافتی، حذف یارانه خود و …. اعتراض دارند می توانند با مراجعه به سایت حمایت معیشتی درخواست خود را در این سامانه ثبت نمایند.

ادامه مطلب
سامانه ثنا sana.adliran.ir

برای ورود به سامانه حمایت معیشتی hemayat.mcls.gov.ir باید به این ترتیب عمل نمایید.

ابتدا آدرس اینترنتی سامانه حمایت معیشتی یعنی hemayat.mcls.gov.ir را در صفحه مرورگر خود وارد نموده و جستجو نمایید.

پس از جستجو این آدرس اینترنتی به طور مستقیم به سایت حمایت معیشتی وارد خواهید شد.

سامانه حمایت معیشتی

 

  • بعد از ورود به این سامانه برای ورود به حساب کاربری خود بر روی گزینه مشخص شده در تصویر کلیک نمایید.

ورود به سامانه حمایت معیشتی

 

  • شماره تلفن همراه و کد امنیتی مندرج در صفحه را در کادرهای مربوط وارد نمایید و بر روی گزینه ارسال کد اعتبار سنجی کلیک نمایید.

نحوه ورود به سامانه حمایت معیشتی

پس از انجام این مرحله کد اعتبار سنجی به شماره تلفن همراه مندرج در صفحه ارسال خواهد شد. کد ارسالی را در کادر مخصوص به آن وارد نموده وگزینه ورود به سامانه را کلیک کنید.

افراد می توانند با انجام این مراحل به حساب کاربری خود در سامانه حمایت معیشتی hemayat.mcls.gov.ir وارد شده و بعد از این می توانید برای ثبت درخواست مد نظر خود اقدام نمایید.

حمایت معشیتی

نحوه اعتراض به دهک‌بندی خانوارها

 خانوارهایی که به دهک‌بندی خود اعتراض دارند می‌توانند با ثبت تغییرات درآمد، دارایی‌ها و شرایط ویژه خود در سامانه hemayat.mcls.gov.ir درخواست بررسی مجدد دهک‌بندی خود را ارایه کنند.

مقاله پیشنهادی » سامانه پنجره خدمات دولت

ثبت نام سامانه حمایت معیشتی hemayat.mcls.gov.ir

برای ورود به حساب کاربری خود در سامانه حمایت معیشتی باید ابتدا در این سامانه ثبت نام نموده باشید تا پس از این بتوانید با مراجعه به سایت و ورود اطلاعات لازم به حساب کاربری خود وارد شوید.

بنابراین کلیه افرادی که نیاز به ثبت درخواست در خصوص اعتراض به عدم دریافت یارانه و یادهک بندی انجام شده و … را دارند باید ابتدا در این سامانه hemayat.mcls.gov.ir ثبت نام نموده و حساب کاربری تشکیل دهند و بعد از انجام این مراحل با ورود به حساب کاربری خود برای خدمت مورد نظر اقدم نمایند.

برای ثبت نام در سامانه حمایت معیشتی باید به ترتیب زیر عمل نمایید.

ابتدا به سامانه حمایت معیشتی با آدرس اینترنتی hemayat.mcls.gov.ir وارد شوید.

از منوی بالای صفحه گزینه ورود/ثبت نام را انتخاب کنید. در صفحه جدید نیز مجددا گزینه ثبت نام را انتخاب کنید.

نحوه ثبت نام در سامانه حمایت معیشتی

 

در قسمت مربوط به ثبت نام ، اطلاعات خواسته شده از جمله شماره همراه، کد ملی و عبارت امنیتی موجود در صفحه را وارد کنید و بعد از این بر روی عبارت ارسال کد اعتبار سنجی کلیک نمایید.

ثبت نام سامانه حمایت معیشتی

پس از اینکه کد اعتبار سنجی به شماره تلفن همراه شما ارسال شد آن را در کادر مخصوص وارد نمایید. پس از وارد کردن این کد، ثبت نام شما در سامانه انجام گرفته و اطلاعات شما ذخیره خواهد شد.

مقاله پیشنهادی : سامانه ثبت نام زمین برای فرزند چهارم

نحوه ثبت نام در سایت حمایت معیشتی برای جاماندگان

پیش از این در خصوص نحوه ثبت نام و ورود به سامانه حمایت معیشتی توضیح داده شد. تمامی افرادی که پیش از این در سامانه ثبت نام ننموده و از طرح کنار گذاشته شده اند و یا یارانه معیشتی به آنان تعلق نگرفته است می توانند برای ثبت نام در سایت حمایت معیشتی اقدام نمایند.

ادامه مطلب
سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات iranfoia.ir

نحوه ثبت نام در سایت حمایت معیشتی برای جاماندگان به این صورت می باشد

  • ابتدا به سامانه حمایت معیشتی با آدرس اینترنتی hemayat.mcls.gov.ir وارد شوید. با ورود اطلاعات کاربری و به روش گفته شده به حساب کاربری خود در سامانه وارد شوید.
  • بعد از این اطلاعات موجود در صفحه اصلی را مشاهده می کنید، پس از مطالعه این موارد گزینه ورود به سامانه را کلیک نمایید.
  • در صفحه جدید مربوط به ورود به سامانه اطلاعات خواسته شده مانند کد ملی سرپرست خانواده ، شماره حساب واریز یارانه، شماره ملی یکی دیگر از اعضای خانواده و … را تکمیل نمایید و در انتها گزینه ورود را کلیک نمایید.
  • پس از انجام این مرحله، به مرحله بعدی ثبت نام وارد خواهید شد. در این مرحله از ثبت نام، باید رضایت نامه موجود را تکمیل نمایید. دقت کنید که که پر کردن فرم رضایت نامه موجود در این بخش برای ثبت نام در طرح یارانه معیشتی لازم است. بنابراین اطلاعات لازم را تکمیل نموده و رضایت نامه خود را ثبت نمایید.

پس از طی این مراحل شما موفق شدید در سامانه حمایت معیشتی hemayat.mcls.gov.ir ثبت نام نمایید . پس از این اطلاعات دارایی و مالی شما و خانواده شما بررسی خواهد شد و در صورتی که پس از انجام بررسی های لازم، شما واجد شرایط دریافت یارانه شناخته شوید، این یارانه به شما تعلق خواهد گرفت. پس از ثبت نام در این سامانه می توانید برای پیگیری ثبت نام خود به همین سامانه ثبت نام یعنی سامانه حمایت معیشتی مراجعه نمایید.

تغییر شماره حساب یارانه غیرحضوری

تغییر شماره حساب یارانه غیرحضوری، یکی از خدماتی است که توسط سازمان هدفمندسازی یارانه ها ارائه می شود. این خدمت، به سرپرستان خانوار این امکان را می دهد که بدون مراجعه حضوری به ادارات یا بانک ها، شماره حساب یارانه خود را تغییر دهند.

برای تغییر شماره حساب یارانه غیرحضوری، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. به سایت سازمان هدفمندسازی یارانه ها به آدرس hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنید.
  2. در صفحه اصلی سایت، روی گزینه «سامانه جامع رفاه ایرانیان» کلیک کنید.
  3. در صفحه باز شده، با استفاده از کد ملی و شماره تلفن همراه خود، وارد سامانه شوید.
  4. در صفحه اصلی سامانه، روی گزینه «یارانه ها» کلیک کنید.
  5. در صفحه باز شده، روی گزینه «تغییر شماره حساب یارانه» کلیک کنید.
  6. اطلاعات جدید حساب بانکی خود را وارد کنید.
  7. کد امنیتی را وارد کنید و روی دکمه «ثبت» کلیک کنید.

پس از ثبت درخواست، کارشناسان سازمان هدفمندسازی یارانه ها، درخواست شما را بررسی خواهند کرد و در صورت تایید، شماره حساب جدید شما جایگزین شماره حساب قبلی خواهد شد.

مدارک مورد نیاز برای تغییر شماره حساب یارانه غیرحضوری

برای تغییر شماره حساب یارانه غیرحضوری، نیازی به ارائه هیچ مدرکی نیست.

شرایط تغییر شماره حساب یارانه غیرحضوری

برای تغییر شماره حساب یارانه غیرحضوری، باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • سرپرست خانوار یا یکی از اعضای خانوار باید دارای کد ملی هوشمند باشد.
  • حساب بانکی جدید باید به نام سرپرست خانوار یا یکی از اعضای خانوار باشد.
  • حساب بانکی جدید باید فعال و بدون مسدودی باشد.

مدت زمان تغییر شماره حساب یارانه غیرحضوری

مدت زمان بررسی درخواست تغییر شماره حساب یارانه غیرحضوری، حداکثر 10 روز کاری است.

مقاله پیشنهادی » سامانه ثبت نام کالابرگ الکترونیکی

نحوه ثبت اعتراض در سامانه حمایت معیشتی hemayat.mcls.gov.ir

همان طور که پیش از این هم اشاره شد کاربران می توانند برای ثبت اعتراض خود در خصوص یارانه کمک معیشتی و یا ارائه درخواست مبنی بر بررسی مشخصات با استفاده از سامانه حمایت معیشتی اقدام نمایند. برای این منظور لازم است ابتدا به روش گفت شده در سامانه حمایت معیشتی ثبت نام نمایید و پس از این با ورود به حساب کاربری خود در سامانه hemayat.mcls.gov.ir برای ثبت اعتراض خود اقدام نمایید.

نحوه ثبت اعتراض در سامانه حمایت معیشتی به این صورت می باشد.

  • به روش گفته شده به حساب کاربری خود در سامانه وارد شوید.
  • با كليك بر روي قسمت اعضاي خانوار و اطلاعات شناسه اقتصادي، ميتواند وضعيت كلي خود را مشاهده نمايید.
  • با انتخاب گزینه اعضا خانوار و  اطلاعات شناسه اقتصادی می توانید مشخصات دهک خانوار و وضعیت کلی را مشاهده نمایید. در صورتی که پس از مشاهده اطلاعات ، به این موارد اعتراض داشتید می توانید با استفاده از گزینه درخواست بررسی اقدام نموده و اعتراض خود را ثبت نمایید.
  • پس از این که بر روی گزینه درخواست بررسی کلیک کردید و به این قسمت وارد شدید، توافق نامه را مشاهده خواهید کرد، این توافق نامه را مطالعه نموده و در صورت تایید گزینه موارد فوق را مطالعه نموده و قبول دارم را کلیک کنید.
  • در ادامه گزینه ثبت و ادامه را بفشارید.
  • اکنون توافق نامه نمایش داده شده را مطالعه و تیک تایید را بزنید و روی گزینه ثبت و ادامه کلیک کنید.
  • پس از این می توانید اطلاعات مربوط به خانوار خود را مشاهده نمایید، در صورتی که این اطلاعات مورد تایید شما بود گزینه صحیح است و سپس ثبت و ادامه را کلیک کنید تا به صفحه جدید وارد شوید.
  • در صورتی که این اطلاعات مورد تایید شما نبود گزینه صحیح نمی باشد را انتخاب کنید و پس از مطالعه متن موجود گزينه ثبت و ادامه را انتخاب کنید.
  • پس از انجام این مرحله شما به مرحله مربوط به بررسی اطلاعات اقتصادی مالی وارد می شوید باید گزینه های مختلفی از جمله اطلاعات خودرو، اطلاعات واریز و خرید، اطلاعات درآمد، شرایط خاص و … را بررسی کنید در صورتی که هر کدام از این موارد مغایر با شرایط شما بود می توانید اعتراض خود به آن مورد را ثبت نمایید.
  • دقت کنید که از آنجایی که اطلاعات مربوط به درآمد مستقیما از طریق پایگاه داده ثبتی به دست آمده است، امکان ثبت اعتراض در این مورد وجود ندارد بنابراین گزینه ثبت و ادامه را کلیک کنید.
  • پس از تکمیل این موارد تعهد نامه موجود را مطالعه نمایید و در صورت تایید آن گزینه ثبت و ادامه را کلیک کنید.

با انجام این مراحل، روند ثبت اعتراض در سامانه انجام می پذیرد و در پایان مراحل کد پیگیری به شما ارئه خواهد شد. این کد را باید برای پیگیری اعتراض خود و استفاده در مراحل بعدی نگهداری نمایید.

تلفن اعتراض به قطع یارانه 

شماره تلفن اعتراض به قطع یارانه 09200006369 است. این شماره تلفن، توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای دریافت اعتراضات مردمی در مورد قطع یارانه تخصیص داده شده است.

برای اعتراض به قطع یارانه، می توانید با این شماره تلفن تماس بگیرید و اطلاعات خود را به صورت تلفنی ارائه دهید. همچنین می توانید با مراجعه به سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تکمیل فرم اعتراض، اعتراض خود را ثبت کنید.

برای اعتراض به قطع یارانه، باید اطلاعات زیر را ارائه دهید:

  • کد ملی سرپرست خانوار
  • شماره حساب یارانه
  • شماره تلفن سرپرست خانوار
  • دلیل اعتراض

پس از ثبت اعتراض، کارشناسان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعتراض شما را بررسی خواهند کرد و نتیجه بررسی را به شما اطلاع خواهند داد.

علاوه بر شماره تلفن 09200006369، می توانید از طریق سامانه جامع رفاه ایرانیان نیز به قطع یارانه خود اعتراض کنید. برای این کار، باید به سایت hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنید و در سامانه ثبت نام کنید. پس از ثبت نام، می توانید از طریق سامانه، اعتراض خود را ثبت کنید.

در صورتی که اعتراض شما مورد قبول واقع شود، مجدداً یارانه شما برقرار خواهد شد.

 

برای ورود به سامانه حمایت معیشتی hemayat.mcls.gov.ir کلیک کنید.

در این مقاله به توضیح در رابطه با سامانه حمایت معیشتی hemayat.mcls.gov.ir ، نحوه ورود و ثبت نام در این سامانه، نحوه ثبت اعتراض در سامانه حمایت معیشتی، نحوه ثبت نام در سایت حمایت معیشتی برای جاماندگان و … پرداختیم.

در صورتی که پس از خواندن این مطلب سوالی داشته و یا نیاز به راهنمای بیشتری دارید می توانید سوالات و ابهامات خود را از قسمت کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید. پس از دریافت ، کارشناسان این مجموعه به پرسش های شما پاسخ خواهند داد. همچنین می توانید از همین طریق با ما در ارتباط بوده و نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

سؤالات متداول سامانه حمایت معیشتی hemayat.mcls.gov.ir

برای ثبت اعتراض در مورد یارانه کمک معیشتی می توانید از طریق سایت اعتراض یارانه معیشتی یا همان سامانه hemayat.mcls.gov.ir اقدام نمایید. نحوه ثبت اعتراض در سامانه مذکور در مقاله بالا به طور کامل توضیح داده شده است.

بعد از ثبت نام در سامانه با ورود اطلاعات شماره تلفن، کد امنیتی و کد اعتبار سنجی ارسال شده می توانید به سامانه حمایت کمک معیشت وارد شوید و از امکانات مد نظر خود استفاده نمایید.

بعد از تولد نوزاد ، اطلاعات مربوط به او در اداره ثبت احوال ثبت و ذخیره خواهد شد و به طور خودکار یارانه متعلق به او واریز خواهد شد. بنابراین برای نوزاد تازه متولد شده نیازی به ثبت نام در سامانه hemayat.mcls.gov.ir نیست.

6/6 - (3 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه حمایت معیشتی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

‫3 دیدگاه ها

  1. سلام‌بنده‌ازمعلولان‌اعصاب‌وروان‌وناشنوایی‌وتحت‌پوشش‌بهزیستی‌کرج‌هستم‌ونسبت‌به‌اعتراض‌دهک‌بندی‌که‌جزجامعه‌هدف‌ودهک‌۲‌بودم‌والان‌دهک‌۴‌کرده‌اند‌که‌دیدگاهم‌این‌بود‌از‌این‌طریق‌اصلاح‌گردد‌ورضایت‌معلولان‌بهزیستی‌نسبت‌به‌خدمات‌الکتونیک‌واعتمادشان‌بالا‌برود‌ومشکلاتشان‌حل‌گردد‌باتشکر

  2. من یکی ازرزمندگان دوران دفاع مقدس می‌باشم مرابه ناحق متاسفانه دردهک دهم قرار داده اندتهمت تاجر به من زده اندخودم کارمند بهداشت ودرمان خانمم کارمندآموزش وپرورش دونفریمان به اندازه یک کارمندساده شهرداری که چمنها وگلهارا آب پاشی میکنه نمیگیریم من یکی طرفداران پروپا قرص آقای رئیسی هستم حتی بعضی ازدوستان به من کنای می‌زنند چون این حق من نیست ودراین دولت این همه بی‌عدالتی میبینم ازاین بابت خیلی نگران هستم وهرچه مردم میگن درسته

    1. با سلام کاربر گرامی توجه داشته محتوا شما هیچ ربطی به سامانه حمایت معیشتی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا