سامانه ثنا sana.adliran.ir

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه ثنا sana.adliran.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سامانه ثنا sana.adliran.ir

سامانه ثنا ​sana.adliran.ir به منظور کاهش مراجعات حضوری و تردد مردم به دادگستری ها و برای انجام اموری مانند ثبت شکایت و پیگیری دادخواست های به صورت غیر حضوری راه اندازی شده است. مراجعه کنندگان می توانند بدون مراچعه حضوری به این مراکز و صرفا با مراجعه به سامانه ثنا برای انجام این امور اقدام نمایند.

استفاده از بسیاری خدمات موجود در سایت قوه قضاییه منوط به ثبت نام در سامانه ثنا است، سامانه ثنا با آدرس اینترنتی ​sana.adliran.ir در دسترس می باشد و افراد مختلف می توانند با مراجعه به این سامانه به طور غیر حضوری و بر خط از خدمات مختلف سایت ثنا بنا نیاز خود استفاده نمایند.

سامانه ثنا 

پیش از این فرآیند ابلاغ اوراق قضایی به صورت حضوری و با مراجعه به درب منازل امکان پذیر بود که این روند خود مشکلات و معایب مخصوص به خود را داشت. در حال حاضر بسیاری از امور از جمله ابلاغ اوراق قضایی به طرفین دعوا به صورت الکترونیکی و با استفاده از سامانه راه اندازی شده انجام می‌شود. این روند علاوه بر صرفه جویی در زمان باعث سهولت و تسریع دسترسی عموم اشخاص اعم از حقیقی یا حقوقی به خدمات قضایی مختلف خواهد شد.

سامانه ثبت نام الکترونیک قضایی با نام مختصر سامانه ثنا، زیر نظر قوه قضاییه کشور و برای ارائه خدمات قضایی مختلف راه اندازی شده است. کاربران می توانند برای استفاده از خدمات غیر حضوری قوه قضاییه با مراجعه به سامانه ثنا از خدمات ارائه شده استفاده نمایند.

نکته قابل توجه این است که برای استفاده از بسیاری از خدمات قوه قضاییه به طور غیر حضوری می بایست ابتدا در سامانه ثنا ثبت نام نموده و بعد از آن با ورود اطلاعات مربوط ، به خدمت مورد نظر دسترسی پیدا نمایید، بنابراین استفاده از بسیاری از خدمات قوه قضاییه با ثبت نام در سامانه ثنا امکان پذیر است.

سامانه ثنا با آدرس اینترنتی sana.adliran.ir در دسترس می باشد و کلیه افراد می توانند با مراجعه به این سامانه و بدون مراجعه حضوری به مراکز الکترونیک قوه قضاییه بسیاری از امور مد نظر خود را انجام نمایند.

ورود به سامانه ثنا sana.adliran.ir

برای استفاده از خدمات غیر حضوری سامانه ثبت نام الکترونیک قضایی یا سامانه ثنا می بایست به این سامانه مراجعه نمایید.

برای ورود به سامانه ثنا کافی است در صفحه مرورگر خود آدرس اینترنتی این سامانه یعنی sana.adliran.ir را وارد نموده و جستجو نمایید. پس از سرچ آدرس اینترنتی مذکور به طور مستقیم به سایت ثنا قوه قضاییه وارد خواهید شد.

سامانه ثنا

همان طور که پیش از این هم گفته شد برای استفاده از بسیاری از خدمات قضایی به صور آنلاین و برخط باید ابتدا در سامانه ثنا ثبت نام نموده و پس از دریافت رمز عبور سامانه ثنا می توانید از خدمات مد نظر استفاده نمایید.

در ادامه این مطب در مورد نحوه ثبت نام سامانه ثنا بیشتر توضیح خواهیم داد.

نحوه ثبت نام در سامانه ثنا sana.adliran.ir

لازمه استفاده از خدمات مختلف سامانه ابلاغ الکترنیک قضایی ، سایت عدل ایران و … ، ثبت نام در سامانه ثنا و داشتن نام کاربری و رمز سامانه ثنا و احراز هویت در این سامانه می باشد

برای ثبت نام در سایت ثنا sana.adliran.ir باید به این ترتیب عمل نمایید.

ابتدا به سامانه ثنا با آدرس اینترنتی sana.adliran.ir مراجعه نمایید. بعد از ورود به صفحه اصلی گزینه های مختلفی را مشاهده می نمایند.

اشخاص حقیقی برای ثبت نام در سایت sana.adliran.ir می بایست گزینه مشخص شده در تصویر را کلیک نمایند.

نحوه ثبت نام سامانه ثنا

اطلاعات خواسته شده از جمله شماره ملی، تاریخ تولد و شماره شناسنامه، کد امنیتی موجود در صفحه را وارد نموده و در ادامه گزینه ادامه را کلیک نمایید.

ثبت نام در سامانه ثنا

پس از این باید اطلاعات تکمیلی خواسته شده از جمله نام ، نام خانوادگی ، شماره ملی ، دین و… را به درستی تکمیل نمایید در ادامه مراحل نیز سایر اطلاعات خواسته شده از جمله اطلاعات مربوط به تماس، آدرس محل اقامت و… را تکمیل نمایید و در پایان مراحل ، گزینه ثبت اطلاعات اولیه را بفشارید.

 بعد از این که اطلاعات اولیه خود را به روش گفته شده ثبت نمودید باید برای احراز هویت اقدام نمایید. به این منظور لازم است با داشتن مدارک شناسایی خود مانند کارت ملی به نزدیک ترین دفتر قضایی محل سکونت خود مراجعه نموده و مراحل مربوط به احراز هویت را بگذرانید. در حین انجام مراحل رمزی به شماره تلفن همراه شما ارسال خواهد شد که با داشتن آن رمز می توانید به سامانه ثنا و یا سامانه عدل ایران ورود پیدا نموده و از امکانات مختلف آن استفاده نمایید.

همچنین می توانید فرآیند احراز هویت را نیز به صورت غیر حضوری و با استفاده از سامانه های احراز هویت غیر حضوری و با انتخاب یک کارگذاری انجام دهید.

فراموشی رمز عبور سامانه ثنا sana.adliran.ir

در صورتی که پس از مراجعه به سامانه sana.adliran.ir متوجه شدید رمز عبور سامانه ثنا را فراموش کرده اید می توانید برای بازیابی رمز عبور این سامانه اقدام نمایید . به این منظور کافی است بعد از ورود به سامانه گزینه فراموشی رمز عبور را بفشارید.

فراموشی رمز عبور سامانه ثنا

بعد از انتخاب این گزینه به صفحه جدید وارد خواهید شد. کلیه اطلاعات خواسته شده را با دقت در کادر مخصوص به آن وارد نمایید. و در ادامه دکمه ارسال کد فعال سازی را بفشارید. بعد از این کد فعال سازی به شماره تلفن همراهی که در سامانه درج نمودید ارسال خواهد شد .

بازیابی رمز عبور سامانه ثنا

کد ارسال شده به تلفن همراه و پست الکترونیک خود را در کادرهای مخصوص آن وارد نمایید و بعد از وارد کردن عبارت امنیتی مندرج در صفحه گزینه دریافت رمز شخصی جدید را بفشارید. بعد از انجام این مراحل می توانید رمز عبور جدید خود در سایت ثنا را دریافت نموده و با ورود اطلاعات کاربری خود از جمله نام کاربری و رمز عبور سامانه ثنا به بسیاری از خدمات این سامانه و سامانه عدل ایران دسترسی پیدا نمایید.

تغییر رمز سامانه ثنا sana.adliran.ir

اگر قصد تغییر رمز سامانه ثنا را دارید می توانید با انجام مراحل زیر نسبت به تغییر رمز خود اقدام نمایید.

ابتدا به سامانه ثنا sana.adliran.ir وارد شوید. پس از ورود به سامانه، برای تغییر رمز شخصی ثنا، از میان گزینه های موجود در صفحه اصلی ، گزینه تغییر رمز عبور را انتخاب کنید.

تغییر رمز سامانه ثنا

در صفحه جدید از بین گزینه های موجود از جمله شخص حقیقی ایرانی یا غیر ایرانی، شخص حقوقی و یا سمت قضایی انتخاب کرده و پس از آن کد ملی و رمز ثنا را در کادرهای مخصوص آن وارد نمایید. بعد از انجام این مراحل گزینه مرحله بعد را کلیک کنید.

نحوه تغییر رمز عبور سامانه ثنا

بعد از این کد موقت 6 رقمی به شماره تلفن همراهی که در سامانه ثبت کردید ارسال می شود، کد ارسال شده را در کادر مربوطه وارد و پس از آن بر روی گزینه “ورود” کلیک نمایید.

در صفحه جدید باید اطلاعات خواسته شده از جمله رمز عبور فعلی، رمز عبور جدید ، تکرار آن و کد امنیتی موجود در صفحه را در کادر های مربوطه به آن ها وارد نموده و در انتها گزینه تغییر رمز عبور را کلیک کنید.

بعد از انجام مراحل موفق خواهید شد رمز شخصی ثنا را با موفقیت تغییر دهید و پس از این می توانید با ورود اطلاعات جدید به سامانه ثنا وراد شده و از امکانات مختلف آن استفاده نمایید.

برای ورود مستقیم به سایت sana.adliran.ir کلیک کنید.

 

سامانه ثبت نام الکترونیک قضایی یا سامانه ثنا ، سامانه ای زیر نظر قوه قضاییه بوده که به ارائه خدمات مختلفی به صورت آنلاین و غیر حضوری می پردازد افرادی که قصد استفاده از خدمات غیر حضوری سامانه های قوه قضاییه را دارند باید در سامانه ثنا ثبت نام نموده و پس از انجام مراحل ثبت نام و احزار هویت و پس از دریافت نام کاربری و رمز عبور سامانه ثنا خواهند توانست از این خدمات غیر حضوری استفاده نمایند.

در این مطلب به توضیح در رابطه با سایت ثنا، نحوه ورود و ثبت نام در این سامانه ، نحوه بازیابی رمز عبور در ثنا و … پرداختیم ، در صورتی که پس از خواندن این مطلب سوالی داشته و یا نیاز به راهنمای بیشتری دارید می توانید سوالات و ابهامات خود را از قسمت کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید. پس از دریافت ، کارشناسان این مجموعه به پرسش های شما پاسخ خواهند داد. همچنین می توانید از همین طریق با ما در ارتباط بوده و نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

سامانه ابلاغ فرهنگیان eblagh.medu.ir وزارت آموزش و پرورش اخیرا برای تایید ابلاغ ها و ارائه خدمات نوین الکترونیکی به معلمان گرامی راه اندازی شده است. از جمله خدمات این سامانه می تواند اشاره کرد به صدور ، تایید و مشاهده ابلاغ ها بصورت الکترونیکی می باشد.

ویرایش اطلاعات در سامانه ثنا

سامانه ثنا sana.adliran.ir از سال 1395 به منظور تسهیل روند انجام امور قضایی توسط دادگستری، معرفی و راه اندازی شد. این سامانه خدمات زیادی را به صورت اینترنتی و بدون نیاز به مراجعه به شعب دادگستری ارائه میدهد. از امکانات سامانه ثنا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ویرایش اطلاعات: سایت سامانه ثنا، این امکان را به افراد میدهد تا اگر به هر دلیلی نظیر خطا در زمان بت نام و یا تغییر اطلاعات شخصی نیاز به تغییر این اطلاعات داشتند، بتوانند در کوتاه ترین زمان ممکن و از طریق صفحه اصلی سامانه ثنا اقدام به ویرایش اطلاعات خود نمایند. اطلاعات قابل ویرایش در سامانه ثنا مشخصات شناسنامه ای، شماره تلفن همراه، امضای شخصی و غیره را شامل میشود که در ادامه نحوه ورود به سامانه ثنا و ویرایش پروفایل به طور کامل توضیح داده خواهد شد.

ویرایش حساب کاربری در سامانه ثنا
اگر در وارد کردن صحیح اطلاعات شخصی خود نظیر نشانی محل سکونت دچار خطا شده اید و یا اگر اطلاعات شخصی شما تغییر یافته است، با مراجعه به درگاه خدمات الکترونیکی قوه قضاییه “سامانه ثنا” می توانید با کمترین اتلاف وقت و بدون نیاز به مراجعه حضوری اقدام به ویرایش پروفایل در ثنا نمایید. برای اطلاع از نحوه ویرایش اطلاعات در سامانه ثنا راهنمای گام به گام زیر را دنبال کنید.

 در اولین گام، نشانی سایت ثنا “sana.adliran.ir” را در نوار جستجوی مرورگر خود جستجو کرده و وارد صفحه اصلی سامانه ثنا شوید.

  سپس از منوی موجود، گزینه “تغییر اطلاعات” را انتخاب نمایید.

  با انتخاب گزینه تغییر اطلاعات وارد صفحه زیر میشوید. پس از انتخاب موقعیت خود از بین گزینه های موجود در بالای صفحه(شخص حقیقی ایرانی، شخص حقوقی و سمت قضایی)، کد ملی و رمز عبور خود را درج کرده و گزینه “مرحله بعد” را انتخاب کنید.

 پس از طی مراحل فوق، وارد صفحه اصلی ویرایش اطلاعات در سامانه ثنا میشوید که از مراحلی اعم از تغییر مشخصات شناسنامه ای، تغییر اطلاعات تماس، اقامتگاه و غیره تشکیل میشود. اولین گام ویرایش پروفایل در ثنا، ویرایش مشخصات شناسنامه ای است.

 تغییر مشخصات شناسنامه ای: در این قسمت، شما تنها قادر به ویرایش اطلاعاتی خواهید بود که کادر آنها فعال(به رنگ سفید) می باشد و باقی اطلاعات قابل ویرایش نمی باشند. در بخش اطلاعات شناسنامه ای، کادر دین، محل تولد و وضعیت تاهل از جمله بخش های قابل ویرایش می باشند.

 برای تغییر نام خانوادگی در ثنا، میتوانید حضورا به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه و نسبت به تغییر نام و یا نام خانوادگی خود در سامانه ثنا اقدام نمایید.

 اطلاعات تماس: با ورود به این بخش شما تنها قادر به ویرایش شماره تماس تلفن تماس و نمابر خواهید بود.

 چنانچه قصد تغییر شماره تماس در ثنا را دارید، لازم است به بخش “تغییر اطلاعات تماس” مراجعه نمایید. در ادامه نحوه تغییر شماره تماس در ثنا توضیح داده خواهد شد.

 تغییر آدرس سامانه ثنا: در گام بعدی شما میتوانید جهت تغییر آدرس سامانه ثنا اقدام نمایید. در این بخش تمامی اطلاعات محل سکونت نظیر منطقه شهرداری، کد پستی، شهر و استان و نشانی محل سکونت قابل ویرایش خواهند بود.

 سایر اطلاعات: در این بخش اطلاعاتی مانند: امضای شخصی، تصویر، تحصیلات، نام مستعار و شغل قابل تغییر هستند.

 در صورت تمایل در خصوص ویرایش امضای شخصی و یا تصویر خود میتوانید با پرداخت وجه تعیین شده و احراز هویت آنلاین، از طریق 4 کارگزاری معرفی شده در سایت ثنا(مطابق تصویر زیر)، اقدام به ویرایش اطلاعات در ثنا نمایید.

احراز هویت ثنا

 با انجام مراحل فوق در صورتی که قصد ویرایش رمز عبور و یا تغییر شماره تماس در ثنا را ندارید، میتوانید با کلیک بر روی کادر سبز رنگ ” ویرایش اطلاعات” که در پایین صفحه نمایان میباشد، اطلاعات ویرایش شده را ذخیره و با انتخاب گزینه خروج از سمت چپ بالای صفحه اقدام به خروج از سایت نمایید.

تغییر شماره تماس در ثنا
در بخش قبل ویرایش اطلاعات در سامانه ثنا توضیح داده شده. در مراحل قبل افراد تنها قادر به تغییر شماره تلفن ثابت و نمابر خود بودند، اما در بسیاری از موارد افراد با تغییر شماره تلفن همراه خود، خواستار ویرایش اطلاعات تلفن همراه در سامانه ثنا نیز هستند که این امر در این سایت امکان پذیر است. همچنین افراد در صورت تمایل، میتوانند شماره تلفن افراد دیگری را نیز به پنل کاربری خود، برای اطلاع رسانی ابلاغیه های خود اضافه نمایند. برای اطلاع از مراحل تغییر شماره تماس در ثنا، این مطلب را تا انتها دنبال نمایید.

 تغییر اطلاعات تماس: جهت اصلاح و ویرایش شماره تماس در ثنا، وارد منوی تغییر اطلاعات تماس شده و جهت ویرایش تلفن همراه و یا پست الکترونیک اقدام نمایید.

 جهت تغییر شماره تماس در ثنا، نخست لازم است بر روی عبارت” ارسال کد امنیتی برای موبایل” کلیک کنید و پس از ثبت آن در کادر مربوطه” تایید کد امنیتی” را انتخاب نمایید. همچنین در این بخش میتوانید شماره تلفن همراه افرادی که تمایل دارید ابلاغیه های شما به آنها نیز اطلاع داده شود ثبت نمایید.

ویرایش شماره موبایل در ثنا

 تغییر رمز: یکی از روش های تغییر رمز عبور سامانه ثنا، اقدام از بخش تغییر اطلاعات است. در این قسمت با درج رمز عبور قبلی و وارد کردن رمز عبور دلخواه و سپس ثبت کد امنیتی، موفق به تغییر رمز عبور خود خواهید شد.

 آسان ترین روش برای تغییر رمز عبور سامانه ثنا، اقدام از طریق منوی موجود در صفحه اصلی سامانه ثنا و انتخاب گزینه “تغییر رمز عبور” است.

سؤالات متداول سامانه ثنا sana.adliran.ir

با ورود اطلاعات شخصی، اطلاعات مربوط به آدرس، اطلاعات تماسی و … می توانید در این سامانه ثبت نام نمایید، در متن پیش رو در این خصوص اطلاعات بیشتری ارائه شده است.

بله می توانید به صورت غیر حضوری نسبت به احراز هویت خود اقدام نمایید.

در خصوص نحوه ثبت نام در سایت ثنا در متن بالا به طور کامل توضیح داده شده است. برای اطلاع بیشتر در این خصوص به متن مقاله مراجعه نمایید.

لینک کوتاه مقاله :

متن سربرگ خود را وارد کنید

انتشار مقاله در شبکه های اجتماعی

6/6 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه ثنا sana.adliran.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا