سایت بیمه بیکاری prkar.mcls.gov.ir | ورود به سامانه جامع روابط کار

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سایت بیمه بیکاری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

 سامانه جامع روابط کار سامانه ای است که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به منظور ارائه خدمات الکترونیک به کارگران وکارفرمایان راه اندازی شده است.

این سامانه در راستای نظارت بر اجرای قانون کار و احقاق حقوق کارگران و کارفرمان ایجاد شده و به ارائه خدمات مختلفی از جمله ارائه ۳۰ نوع خدمت جهت تسهیل روابط کاری مشمول قانون کار می پردازد. این سایت با آدرس اینرتنتی prkar.mcls.gov.ir در دسترس می باشد.

در این مقاله در رابطه با سامانه جامع روابط کار ، نحوه ورود به سامانه جامع روابط کار و ایجاد حساب کاربری، خدمات سامانه و … به طور کامل توضیح خواهیم داد، در ادامه این مطلب باما همراه باشید.

سامانه جامع روابط کار

امروزه و با فراهم شده بسترهای الکترونیکی مناسب در کشور، انجام بسیاری از کارها لزوما نیازی به مراجعه حضوری به مراجع ذیربط نداشته و افراد میتوانند صرفا به صورت غیر حضوری و با مراجعه به سامانه های ایجاد شده برای انجام امور مد نظر خود اقدام نمایند. سازمان ها و ارگان های مختلف در سطح کشور برای سرعت بخشی به روند انجام امور و ارائه خدمات با کیفیت بیشتر به کارکنان اقدام به راه اندازی سامانه های زیادی نموده اند.

وزارت کار ، تعاون و امور اجتماعی نیز در راستای اهداف خود و تسهیل و تسریع در روند انجام امور سامانه های متعددی را ایجاد نموده است. یکی از سامانه های زیر نظر وزارت کار ، تعاون و امور اجتماعی، سامانه جامع روابط کار می باشد.

سایت جامع روابط کار، در واقع سامانه‌ای است که برای ارائه خدمات به صورت الکترونیک به کارگران و کارفرمایان راه اندازی شده است. این سامانه به ارائه خدمات در زمینه های مختلفی از جمله شکایت، بیمه بیکاری و آموزش ایمنی طراحی و اجرا و … می پردازد. سامانه جامع روابط کار زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با آدرس اینترنتی prkar.mcls.gov.ir در دسترس می باشد.

ورود به سامانه جامع روابط کار prkar.mcls.gov.ir

سامانه جامع روابط کار به ارائه خدمات مختلفی به کاربران می پردازد، افرادی که به هر دلیل و علتی از کار خود برکنار شده اند و قصد استفاه و دریافت بیمه بیکاری خود را دارند می توانند با مراجعه به سایت جامع روابط کار، درخواست خود را در این سامانه ثبت نمایند. همچنین امکان شکایت کارگر از کارفرما در حیطه مقررات قانون کار، با استفاده از این سامانه وجود دارد.

کارفرمایان نیز می توانند برای انجام امور مختلفی از جمله مشاهده ابلاغیه‌ها، آرای صادره از اداره کار ، اعتراض به آرا و …. به سامانه جامع روابط اداره کار مراجعه نموده و برای انجام امور مد نظر خود اقدام نمایند.

سامانه جامع روابط کار

برای ورود به سامانه جامع روابط کار می بایست آدرس اینترنتی این سامانه یعنی prkar.mcls.gov.ir را در صفحه مرورگر خود وارد و جستجو نمایید، پس از جستجوی آدرس اینترنتی مذکور به طور مستقیم به سامانه روابط کار وارد خواهید شد و می توانید از خدمات مد نظر خود استفاده نمایید.

مقاله پیشنهادی » سایت سهام عدالت

نحوه ثبت نام در سامانه جامع روابط کار

همان طور که پیش از این هم اشاره شد برای ورود به سامانه روابط کار و استفاده از خدمات مختلف آن باید ابتدا در این سامانه ثبت نام نمایید. پس از انجام ثبت نام و با داشتن اطلاعات کاربری، مانند نام کاربری و رمز عبور می توانید به حساب کاربری خود این سایت وارد شوید و از امکانات مد نظر استفاده نمایید.

برای ثبت نام در سامانه جامع روابط کار باید به این ترتیب عمل نمایید.

  • ابتدا به سامانه روابط کار با آدرس اینترنتی prkar.mcls.gov.ir وارد شوید.
  • در صفحه اصلی مطابق با تصویر زیر ، بر روی گزینه ایجاد حساب کاربری کلیک کنید.

ایجاد حساب کاربری در سامانه جامع روابط کار

  • بعد از ورود به صفحه جدید، گزینه مشخص شده در تصویر، احراز هویت الکترونیکی را بفشارید.

نحوه ثبت نام در سامانه جامع روابط کار

  • کلیه اطلاعات لازم از جمله کد ملی، شماره تلفن همراه و .. را در کادر مربوط به آن وارد نموده و در مراحل بعد نیز اطلاعات خواسته شده را تکمیل کرده و ثبت نام خود را نهایی نمایید.

مراحل ثبت نام در سامانه جامع روابط کار

  • پس از انجام این مراحل و ایجاد حساب کاربری در سامانه جامع روابط کار می توانید به حساب کاربری خود وارد شده و برای استفاده از خدمات اقدام نمایید.

مقاله پیشنهادی « سامانه وام خودمالکی

امکانات سامانه جامع روابط کار  prkar.mcls.gov.ir

همان طور که پیش از این هم اشاره شد کارگران و کارفرمایان با مراجعه به سایت روابط کار می توانند از امکانات مختلف و خدماتی که توسط این سامانه ارائه می شود به صورت غیر حضوری و به راحتی استفاده نمایند. از جمله خدمات ارائه شده در این سامانه می توان به موارد زیر اشاره نمود. کاربران می توانند با مراجعه به این سامانه از خدمات آن بهره ببرند.

  • ثبت آنلاین قراردادهای کاری کارگران
  • رسیدگی به پرونده های دعاوی کارگری و کارفرمایی
  •  خدمات مربوط به بیمه بیکاری
  • ثبت الکترونیکی و غیر حضوری شکایت کارگران
  • تایید صلاحیت شرکتهای خدماتی
  • تایید صلاحیت مسئولین ایمنی
  • ثبت درخواست بررسی مشاغل سخت
  • ابلاغ دادخواست کارگران
  • ارسال دعوتنامه به کارفرمایان جهت حضور در جلسات
  • بررسی و تایید آیین نامه‌های انضباط کار
  • بررسی و تایید طرح‌های طبقه بندی مشاغل
  • و …

 

ثبت نام بیمه بیکاری در سامانه جامع روابط کار prkar.mcls.gov.ir

همان طور که در قسمت قبل هم مطالعه نمودید سامانه جامع روابط کار به ارائه خدمات مختلفی به کارگران و کارفرمایان می پردازد، یکی از مهمترین خدمات این سامانه که افراد بسیاری برای انجام مراحل آن به prkar.mcls.gov.ir مراجعه می کنند ثبت نام بیمه بیکاری است.

پیش از این انجام ثبت نام بیمه بیکاری مانند بسیاری دیگر از امور به صورت حضوری انجام می گرفت ولی اکنون و با راه اندازی سایت جامع روابط کار با آدرس اینترنتی prkar.mcls.gov.ir ثبت نام درخواست بیمه بیکاری به صورت اینترنتی و از طریق این سامانه انجام می پذیرد.

کاربران می توانند پس از ایجاد حساب کاربری و انجام امور مربوط به احراز هویت ، با داشتن نام کاربری و رمز عبور خود به سامانه جامع روابط کار وارد شده و برای ثبت نام بیمه بیکاری اقدام نمایند.

به این منظور پس از ورود به حساب کاربری خود باید قسمت مربوط به خواست بیمه بیکاری را کلیک نموده و فرم مربوط به بیمه بیکاری را تکمیل نمایید. پس از ثبت درخواست و ارسال فرم، می توانید از طریق همین سامانه برای پیگیری بیمه بیکاری خود اقدام نمایید.

 

برای ورود مستقیم به سایت روابط کار prkar.mcls.gov.ir کلیک کنید.

 

سامانه جامع روابط کار سامانه زیر نظر وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی بوده که به ارائه خدمات مختلفی به کارگران و کارفرمایان می پردازد و امکان پیگیری غیرحضوری مطالبات آنان را فراهم می نماید.

کاربران می توانند برای انجام امور مختلف از جمله ثبت شکایات و دادخواست در حوزه اختلافات بین کارگر و کارفرما ، ثبت نام بیمه بیکاری، ثبت قراداد کارگران و … به این سامانه مراجعه نمایند.

در این مقاله در رابطه با سامانه جامع روابط کار ، نحوه ورود به این سامانه و ایجاد حساب کاربری، خدمات مختلف سامانه جامع روابط کار و …. توضیحات کامل و لازم ارائه گردید. در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتری دارید می توانید سوالات و ابهامات خود را از طریق قسمت کامنت با ما در میان بگذارید ، کارشناسان این مجموعه پس از دریافت سوالات به شما پاسخ خواهند داد. همچنین می توانید نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را نیز از همین طریق با ما به اشتراک بگذارید، بدون شک دریافت نظرات سازنده شما در ادامه مسیر برای ما یاری رسان خواهد بود.

مقاله پیشنهادی » سامانه رشد کارمند وزارت بهداشت

سؤالات متداول سامانه جامع روابط کار prkar.mcls.gov.ir

سامانه جامع روابط کار ، سامانه ای است که با هدف شفاف‌سازی و ساماندهی اطلاعات در حوزه روابط کار ایجاد شده است. این سامانه با نشانی اینترنتی prkar.mcls.gov.ir در دسترس می باشد.

با تکمیل اطلاعات کاربری ، نام کاربری و رمز عبور می توانید به این سامانه وارد شوید. برای داشتن اطلاعات می بایست ابتدا در این سامانه ثبت نام نموده و مراحل احراز هویت را طی نموده باشید.

بله با ورود به حساب کاربری خود در prkar.mcls.gov.ir می توانید ابلاغیه ها را مشاهده نمایید. در مورد خدمات و امکانات سایت جامع روابط کار در متن مقاله بیشتر توضیح داده شده است.

برای ورود به سامانه جامع روابط بیکاری به نشانی prkar.mcls.gov.ir می توانید مراجعه کنید.

6/6 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سایت بیمه بیکاری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا