سامانه شکایت اداره کار pm.mcls.gov.ir

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه شکایت اداره کار

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سامانه شکایت اداره کار سامانه ای است که از سوی  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و در راستای ارائه خدمات الکترونیک به کاربران و تسهیل و تسریع در روند رسیدگی به شکایات کارگر و کارفرما و پیگیری شکایات ایجاد شده است.

متقاضیان می توانند با ورود به این سامانه شکایت خود را در حوزه های مختلف روابط کار ثبت نمایند.این سامانه علاوه بر این که امکان ثبت الکترونیک دادخواست کار و قرارداد کاری را برای افراد مختلف فراهم می آورد خدمات مختلف دیگری را نیز در دسترس کاربران قرار می دهد.

در این مطلب در باره ی سامانه شکایت اداره کار pm.mcls.gov.ir ، نحوه ورود به این سامانه و ثبت شکایت، پیگیری شکایت ثبت شده و … توضیحاتی ارائه خواهیم داد. تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

سامانه شکایت اداره کار

در عصر حاضر عملا امکان کنترل و نظارت بر دستگاه های موجود با استفاده از روش ها و ابزارهای سنتی که پیش از این استفاده می شد، امکان پذیر نیست و لزوم استفاده از امکانات و تکنولوژی های جدید و به روز که بتواند فاصله ها را از بین برده و خدمات متناسب با جامعه امروز را ارائه نماید، ضروری به نظر می آید.

امروزه تمامی وزارت خانه ها و ارگان ها در راستای ارائه خدمات با کیفیت بهتر و منطبق با نیازهای روز جامعه ،پیشگیری از مراجعات و ترددات به مراکز و سرعت و کیفیت بخشی به روند انجام امور اقدام به راه اندازی سامانه های مختلفی نموده اند، کاربران می توانند با مراجعه به این سامانه ها از خدمات مختلف آنان به صورت اینترنتی و بر خط بهره برده و بدون نیاز به مراجعه حضوری برای انجام بسیاری از امور مد نظر خود اقدام نمایند.

 وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز که دارای زیر مجموعه های مختلفی می باشد در جهت ارائه خدمات بیشتر به مراجعه کنندگان و افراد و نظارت بر نحوه عملکرد آنان سامانه های مختلفی را ایجاد نموده است.

یکی از این سایت ها، سامانه شکایت اداره کار می باشد، با ثبت نام دراین سامانه می توانید اقدام به ثبت شکایت نموده و از حقوق خود دفاع کنید از دیگر مزیت های آن می توان به عقد قرارداد به صورت شفاف، ثبت الکترونیک قرارداد، ثبت دادخواست و مشاهده ابلاغیه و … اشاره نمود.

سامانه شکایت اداره کار با نشانی اینترنتی pm.mcls.gov.ir در دسترس می باشد و با مراجعه به این سامانه و ورود به پورتال کاربری خود می توانید اقدام به ثبت شکایت نمایید.

مقاله پیشنهادی » سایت بیمه بیکاری

ورود به سامانه شکایت اداره کار pm.mcls.gov.ir

سامانه شکایت اداره کار توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهت ارائه خدمات الکترونیک از قبیل ثبت شکایات مرتبط با قراردادهای کاری و … ایجاد شده است. در واقع هدف از ایجاد سامانه این است تا با دریافت گزارش و شکایتهای مختلف و رسیدگی به آن ها، عملکرد این سازمان و دستگاه های زیر نظر آن بهبود بخشیده شود.

برای ورود به سامانه شکایت اداره کار می بایست آدرس اینترنتی این سامانه یعنی pm.mcls.gov.ir را در صفحه مرورگر خود وارد و جستجو نمایید، پس از جستجوی آدرس اینترنتی مذکور به طور مستقیم به سامانه شکایت اداره کار  وارد خواهید شد و می توانید برای ثبت شکایت خود اقدام نمایید.

سامانه شکایت اداره کار pm.mcls.gov.ir

پس از ورود به صفحه اصلی، از منوی موجود در بالای صفحه، گزینه سامانه جامع پاسخگویی به شکایات را کلیک کنید. پس از این به صفحه جدید هدایت شده و می توانید برای ادامه مراحل را انجام دهید.

ورود به سامانه شکایت اداره کار pm.mcls.gov.ir

بعد از ورود به صفحه جدید می‌توانید توضیحات مربوط به سامانه پاسخگویی به شکایات مردمی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی را مشاهده کنید.

پس از مطالعه موارد، گزینه موارد فوق را قبول دارم را کلیک کنید. همچنین با استفاد گزینه موجود در انتهای صفحه می‌توانید راهنمایی‌های بیشتری در مورد این سامانه و نحوه ثبت شکایت را مشاهده کنید. 

ورود به سامانه شکایت اداره کار

پس از فشردن دکمه موارد فوق را قبول دارم وارد صفحه جدید شده و می‌توانید با انتخاب سازمان مد نظر خود نسبت به طرح شکایت اقدام نمایید.

از میان گزینه‌های موجود گزینه مد نظر خود را انتخاب کنید (به طور نمونه شکایات مرتبط با سازمان بهزیستی کشور انتخاب شده است).

مراحل ورود به سامانه شکایت اداره کار

پس از این به صفحه دیگری هدایت خواهید شد. برای ثبت شکایت ابتدا باید به پورتال اختصاصی خود وارد شوید. در صورتی که پیش از این در سامانه ثبت نام نموده و دارای اطلاعات کاربری هستید گزینه ورود را کلیک کنید.

سایت شکایت اداره کار

 

در صفحه جدید اطلاعات کاربری خواسته شده نام کاربری( کد ملی یا شماره موبایل) و رمز عبور خود را تکمیل نموده و گزینه ورود را کلیک کنید،

در صورتی که تاکنون در سامانه ثبت نام نکرده‌اید می بایست ابتدا اقدام به ثبت نام در سامانه و ایجاد حساب کاربری کنید. پس از انجام ثبت نام می‌توانید به صفحه کاربری خود وارد شده و شکایت خود را ثبت نمایید.

مقاله پیشنهادی » سایت تامین اجتماعی

ثبت نام در سامانه شکایت اداره کار pm.mcls.gov.ir

همان طور که پیش از این هم اشاره شد برای ثت شکایت باید ابتدا به حساب کاربری خود در سامانه شکایت اداره کار وارد شوید، چنانچه دارای اطلاعات کاربری نبوده و پیش از این ثبت نام ننموده اید می توانید با استفاده از راهنمایی های زیر و طی مراحل اقدام به ثبت نام خود کنید.

مطابق توضیحات گذشته ابتدا به سامانه شکایت اداره کار با نشانی اینترنتی pm.mcls.gov.ir وارد شوید.

بر روی گزینه سامانه جامع پاسخگویی به شکایات کلیک کنید.

پس از مطالعه موارد ذکر شده، گزینه موارد فوق را مطالعه نمودم را انتخاب کنید.

گزینه مورد نظر موجود در صفحه را انتخاب کنید. پس از این به صفحه مربوط به ثبت نام وارد می شوید.

کد ملی و شماره تلفن خود را در کادرهای مخصوص به آن وارد نموده و گزینه ادامه را انتخاب کنید.

ثبت نام در سامانه شکایت اداره کار

در ادامه دیگر اطلاعات خواسته شده مانند نام، نام خانوادگی، رمز عبور مد نظر و تکرار رمز عبور را تکمیل کرده و پس از وارد نمودن عبارت امنیتی مندرج در صفحه گزینه ثبت نام را انتخاب کنید.

پس از این به مرحله بعدی هدایت می شوید، گزینه پروفایل شهروندی را انتخاب کنید.

اطلاعات مربوط به پروفایل شهروندی را نیز با دقت و به طور صحیح تکمیل کنید و در انتها گزینه ذخیره را بفشارید.

با انجام این مراحل، موفق شدید ثبت نام  خود در سامانه شکایت اداره کار را به انجام رسانده و پس از این می توانید با ورود اطلاعات به روش گفته شده به حساب کاربری خود در این سامانه وارد شده و اقدام به ثبت شکایت نمایید.

ثبت شکایت در سایت pm.mcls.gov.ir

پیش از این در مورد نحوه ایجاد حساب کاربری و ورود به حساب کاربری در سامانه شکایت اداره کار توضیح دادیم. پس از ورود به حساب کاربری خود می توانید اقدام به ثبت شکایت خود نمایید.

ابتدا به روش گفته شده، با طی مراحل و تکمیل اطلاعات کاربری به حساب کاربری خود در این سایت وارد شوید. 

پس از ورود به حساب کاربری خود گزینه ثبت مورد را انتخاب کنید. در ادامه سازمان مد نظر خود را انتخاب کنید و اطلاعات شهروندی خواسته شده را تکمیل کنید.

پس از این می بایست اطلاعات مربوط به شکایت را وارد نموده و متن شکایت خود را وارد نمایید. در صورت وجود می توانید فایل پیوست خود را نیز ضمیمه کنید. پس از تکمیل این موارد گزینه بعدی را بفشارید.

در ادامه اطلاعات ثبت شده نهایی برای شما نمایش داده خواهد شد، در صورت تایید اطلاعات، گزینه تایید نهایی را کلیک کنید.

پس از انجام این مراحل و ثبت شکابت در سامانه شکایت اداره کار به شما کد پیگیری ارائه خواهد شد. این کد پیگیری را می بایست برای ادامه مراحل و پیگیری شکایت نگهداری نمایید. پس از ثبت شکایت در این سامانه، پرونده شما به ادارات مربوطه ارسال شده و مورد بررسی قرار می گیرد. پس از صدور رای، رای مذکور قطعی و لازم الاجرا می باشد ولی طرفین می توانند تا 30 روز پس از صدور رای اقدام به ثبت شکایت نمایند.

همان طور که اشاره شد، داشتن کد پیگیری برای ادامه مراحل لازم می باشد. بنابراین می بایست در این زمینه توجه کافی را داشته باشید.

برای ورود مستقیم به سامانه شکایت اداره کار pm.mcls.gov.ir کلیک کنید.

 

در این مقاله به توضیح در رابطه با سامانه شکایت اداره کار pm.mcls.gov.ir ، نحوه ورود و ثبت نام در این سامانه ريال ثبت شکایت در سایت و … پرداختیم، در صورتی که پس از خواندن این مطلب سوالی داشته و یا نیاز به راهنمای بیشتری دارید می توانید سوالات و ابهامات خود را از قسمت کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید.

پس از دریافت ، کارشناسان این مجموعه به پرسش های شما پاسخ خواهند داد. همچنین می توانید از همین طریق با ما در ارتباط بوده و نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

سؤالات متداول سامانه شکایت اداره کار pm.mcls.gov.ir

بله، افراد مختلف می توانند به صورت اینترنتی و بدون مراجعه حضوری اقدام به ثبت شکایات و پیگیری آن ها نمایند.

سامانه شکایت اداره کار سامانه ای است که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهت ثبت شکایات مرتبط با قراردادهای کاری ایجاد شده است، کاربران می توانند با ورود به این سامانه اقدام به ثبت شکایت خود به صورت اینترنتی نمایند. این سامانه با نشانی اینترنتی pm.mcls.gov.ir در دسترس می باشد.

در این رابطه در متن مقاله بالا به طور کامل توضیح داده شده است، برای آشنایی بیشتر به متن بالا مراجعه نمایید.

6/6 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه شکایت اداره کار

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا