سامانه اظهارنامه اجاره املاک my.tax.gov.ir

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه اظهارنامه اجاره املاک my.tax.gov.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سامانه اظهارنامه اجاره املاک my.tax.gov.ir

سامانه اظهارنامه اجاره املاک زیر نظر سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی اینترنتی my.tax.gov.ir در دسترس می باشد و متقاضیان می توانند برای ثبت نام اظهارنامه مالیات بر درآمد اجاره املاک با مراجعه به این سامانه اقدام نمایند.

در سال‌های اخیر با رشد و گسترش استفاده از بستر اینترنت اکثر ارگان‌ها و سازمان‌ها شروع به ارائه خدماتی به صورت آنلاین و غیر حضوری نموده اند. سازمان امور مالیاتی کشور نیز در راستای تسهیل و تسریع روند امور مربوط به مالیات سامانه های را راه اندازی نموده است.

یکی از این سامانه ها، درگاه ملی خدمات مالیاتی می باشد و مودیان می توانند با مراجعه به این سامانه برای ثبت  اظهارنامه مالیات بر درآمد اجاره ملک اقدام نمایند.

سامانه اظهارنامه اجاره املاک

امروزه اخذ مالیات یکی از راه‌های کسب درآمد دولت‌ها می باشد، این مبالغ که با نام مالیات از مردم اخذ می شود در زمینه هایی مانند خدمات اقتصادی و خدمات عمومی مورد استفاده قرار می گیرد.

به طور کلی مالیات به دو گروه مالیات مستقیم و مالیات غیر مستقیم تقسیم می شود، یکی از انواع مالیات مستقیم مالیات اجاره است که در واقع همان گونه که اشاره شد به عنوان مالیات مستقیم شناخته میگردد. بنابراین از آن جایی که دریافت اجاره ملک به عنوان یک نوع درآمد شناخته می‌شود، کسانی‌که از این طریق درآمدی داشته و اقدام به اخذ اجاره می نمایند می بایست مالیات اجاره را پرداخت نمایند.

کلیه افرادی که اقدام به اجاره ملک تجاری یا مسکونی و اداری خود می نمایند با توجه به نوع و میزان اجاره دریافتی، ملزم به پرداخت مالیات به دولت می باشند. سامانه اظهارنامه اجاره املاک با آدرس اینترنتی my.tax.gov.ir در دسترس است.

ادامه مطلب
سایت ثبت نام ایران خودرو esale.ikco.ir

 

ورود به سامانه اظهارنامه اجاره املاک my.tax.gov.ir

تمامی افرادی که ملک یا املاک‌شان را به دیگری اجاره داده و اجاره بها دریافت می نمایند مشمول پرداخت مالیات هستند و باید تا زمان مقرر شده برای پرداخت این نوع مالیات اقدام نمایند.

درآمد مشمول مالیات ملک به اجاره گذاشته شده، عبارت است از کل مال‌الاجاره ( نقدی یا غیر نقدی) پس از کسر ۲۵ درصد؛ به عبارتی یعنی ۷۵ درصد درآمد اجاره ملک شامل مالیات بوده و ۲۵ درصد دیگر آن از پرداخت مالیات معاف می باشد.

دقت داشته باشید که پرداخت مالیات بر درآمد اجاره توسط صاحبان املاک پرداخت خواهد شد و ارتباطی با مستاجران ندارد.

برای ورود به سامانه اظهارنامه اجاره املاک my.tax.gov.ir باید به این ترتیب عمل نمایید.

 ابتدا آدرس اینترنتی سامانه اظهارنامه اجاره املاک یعنی my.tax.gov.ir را در صفحه مرورگر خود وارد و جستجو نمایید.

پس از جستجوی این آدرس اینترنتی به طور مستقیم به سامانه اظهارنامه اجاره املاک وارد می شوید و می توانید برای ثبت نام اظهارنامه مالیات بر درآمد اجاره املاک اقدام نمایند.

سایت اظهارنامه اجاره املاک

کد ملی و کلمه عبور خود را در کادر مربوط وراد نموده و پس از وارد کردن عبارت امنیتی مندرج در صفحه بر روی گزینه ورود به درگاه ملی کلیک کنید.

در صورتی که دارای اطلاعات کاربری نیستید بر روی گزینه دریافت اطلاعات کاربری کلیک نمایید.

اشخاص حقیقی باید اطلاعات خواسته شده از جمله کد ملی، شماره تلفن همراه و تاریخ تولد خود را در کادر مربوط به آن وارد نمایند. پس از ورود این اطلاعات تصویر امنیتی مندرج در صفحه را نیز وارد نمایید و بر روی گزینه دریافت اطلاعات کاربری کلیک کنید.

ورود به سایت اظهارنامه اجاره املاک

توجه داشته بشید که شماره ملی و شماره تلفن ثبت شده باید متعلق به یک شخص باشد.

پس از این رمز شش رقمی ارسال شده به شماره تلفن همراه خود را وارد نموده تا بتوانید به سامانه اظهارنامه اجاره املاک وارد شوید.

ادامه مطلب
سامانه سماح 1402 samah.haj.ir + ورود به سامانه سماح

 

نحوه ثبت نام اظهارنامه اجاره املاک my.tax.gov.ir

در قسمت قبل در مورد نحوه ثبت نام در سامانه اظهار نامه اجاره املاک و ورود به این سامانه توضیح داده شد. پس از ورود به این سامانه می توانید برای تکمیل فرم اظهارنامه اجاره املاک1402 اقدام نمایید.

  • پس از ورود به سامانه و برای ثبت اظهارنامه اجاره املاک ابتدا سال عملکرد خود را انتخاب و پس از آن بر روی کلید ثبت اظهارنامه کلیک کند.

 

  • پس از این و با ورود به صفحه جدید اطلاعات خواسته شده از جمله مشخصات فردی و مشخصات ملک ( باید مشخصات اقامتگاه قانونی و محل سکونت) را تکمیل نموه و بر روی کلید ذخیره و ادامه کلیک کند.

 

  • در صفحه جدید سوالات اختصاصی ارائه شده را پاسخ دهید. با انتخاب گزینه “بله” در هر مورد فرم‌های مرتبط برای شما فعال خواهد شد، و می توانید پیام های مرتبط را مشاهده نموده و فرم های لازم را تکمیل نمایید. در انتها گزینه ذخیره/ادامه را بفشارید.

 

  • مرحله چهارم شامل تکمیل اطلاعات مربوط به کمک های پرداختی می باشد. در این مرحله پس از وارد کردن کمک های پرداختی و اضافه کردن کمک ها گزینه افزودن را کلیک کنید.

 

  • در پنجره جدید باید اطلاعات خواسته شده را به درستی تکمیل نمایید تکمیل گزینه های مشخص شده اجباری می باشد.

 

  • پس از تکمیل اطلاعات مربوط به کمک های پرداختی می بایست اطلاعات مربوط به معافیت ها را نیز تکمیل نموده و گزینه ذخیره و ادامه را بفشارید.

 

  • پس از این به مرحله اطلاعات ملک مورد اجاره وارد می شویدو باید مشخصات ملک مورد اجاره را تکمیل کنید.
  • توجه داشته باشید که برای وارد کردن مشخصات ملک مورد اجاره باید بر روی کلید “افزودن ملک” کلیک نموده در ادامه گزینه افزودن را انتخاب نمایید.
  • پس از تکمیل کلیه اطلاعات گزینه ثبت تغییرات را بفشارید. با انجام این مراحل، کلیه اطلاعات ملک مورد اجاره برای شما نشان داده خواهد شد برای ادامه مراحل گزینه قرارداد را انتخاب نمایید.
ادامه مطلب
سامانه خودروهای گازسوز کشور irngv.mimt.gov.ir
  • اطلاعات مربوط به قرارداد از جمله اطلاعات مربوط به مستاجر، اطلاعات مالی … را وارد نمایید. پس از این محاسبات انجام شده و مبلغ قابل پرداخت مشخص می گردد.
  • در مرحله جدید باید مشخصات تهیه کننده اظهارنامه را تکمیل نموده و بر روی گزینه “ذخیره و ادامه” کلیک نمایید.
  • در صورت نیاز به اصلاح اطلاعات، می توانید با استفاده از گزینه ویرایش اقدام به ویرایش اطلاعات ورودی نمایید. با انتخاب گزینه “ثبت نهایی” اظهار نامه به شما کد رهگیری ارائه خواهد شد.

 

  • پس از اینکه کد رهگیری به شما ارائه شد، امکان صدور قبض الکترونیکی وجود دارد و کاربران می توانند با مراجعه به سامانه و وراد کردن اطلاعات مربوط به کد رهگیری برای پرداخت فیش مالیات اقدام نمایند.

 

 

موارد معافیت از مالیات بر درآمد اجاره ملک

مالکانی که اقدام به اجاره ملک یا املاک خود و کسب درآمد از آن نموده اند می بایست با مراجعه به سامانه اظهارنامه اجاره با نشانی اینترنتی my.tax.gov.ir برای تسلیم اظهارنامه مالیات بر درآمد اجاره املاک اقدام نمایند.

با توجه به الزامی بودن قانون مالیات بر اجاره، تبصره‌هایی نیز در مورد معافیت تعدادی از افراد وجود دارد، موارد معافیت از مالیات بر درآمد اجاره ملک شامل موارد زیر می باشد.

  • املاک مورد سکونت پدر؛ مادر ، همسر، فرزند ، اجداد و افراد تحت تکفل مالک
  • املاک مورد اجاره، در تهران تا ۱۵۰ مترمربع و در دیگر مناطق تا ۲۰۰ مترمربع
  • در صورتی که مالک منبع درآمدی به‌غیراز اجاره ملک خود نداشته باشدتا میزان معافیت مالیاتی که هرساله اعلام می‌گردد از پرداخت مالیات معاف است. موارد مربوط به سقف و کف معافیت مالی هر ساله از سوی سازمان امور مالیاتی اعلام می گردد.
  • مالکان مجتمع‌های مسکونی دارای بیش از سه واحد استیجاری که با رعایت الگوی مصرف مسکن ساخته شده اند در طول مدت اجاره از صددرصد مالیات بر درآمد اجاره معاف می باشند.


برای ورود مستقیم به سامانه اظهارنامه اجاره املاک my.tax.gov.ir کلیک کنید.

 

بر اساس اعلام سازمان امور مالیاتی کشور افرادی که ملک یا املاک خود را به اجاره داه اند و از این محل اقدام به کسب درآمد می نمایند مشمول پرداخت مالیات بوده و می بایست با مراجعه به سامانه اظهارنامه اجاره املاک به نشانی my.tax.gov.ir برای تکمیل و تسلیم اظهارنامه مالیات بر درآمد اجاره املاک اقدام نمایند.

در این مقاله به توضیح در رابطه با سامانه ، نحوه ورود به این سامانه، ثبت اظهارنامه اجاره املاک و … پرداخته شد، در صورتی که پس از خواندن این مطلب سوالی داشته و یا نیاز به راهنمای بیشتری دارید می توانید سوالات و ابهامات خود را از قسمت کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید. پس از دریافت ، کارشناسان این مجموعه به پرسش های شما پاسخ خواهند داد. همچنین می توانید از همین طریق با ما در ارتباط بوده و نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

سؤالات متداول سامانه اظهارنامه اجاره املاک my.tax.gov.ir

برای مراجعه به سامانه اظهارنامه اجاره املاک باید به نشانی اینترنتی my.tax.gov.ir مراجعه نمایید، نحوه ورود و ثبت نام در این سامانه به طور کامل توضیح داده شده است.

طبق روال سال های گذشته ، مالکان می توانند با مراجعه به سامانه my.tax.gov.ir برای ثبت نام اظهارنامه مالیات بر درآمد اجاره املاک تا 31 تیرماه اقدام نمایند.

در مقاله بالا به طور کامل در رابطه با ثبت نام اظهارنامه اجاره املاک توضیح داده شده است برای اطلاع از این مورد به متن مقاله مراحعه نمایید.

لینک کوتاه مقاله :

متن سربرگ خود را وارد کنید

انتشار مقاله در شبکه های اجتماعی

6/6 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه اظهارنامه اجاره املاک my.tax.gov.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا