سامانه سماح 1402 samah.haj.ir + ورود به سامانه سماح

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه سماح

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سامانه سماح samah.haj.ir 1402 کوتاه شده ی عبارت ساماندهی مشتاقان ایام حضور در اعتاب مقدسه، سامانه ای است که توسط سازمان حج و زیارت کشور در جهت ثبت نام از زائرین و با هدف دریافت روادید عراق برای شرکت در مراسم اربعین در شهر کربلا ایجاد شده است.

زائرانی که قصد سفر به عراق و شرکت در مراسم اربعین را دارند می توانند با مراجعه به این سامانه با آدرس اینترنتی samah.haj.ir برای انجام ثبت نام کربلا اقدام نمایند.

در مقاله پیش رو قصد داریم در خصوص سامانه سماح ، ورود به سامانه سماح ،نحوه samah haj ir ثبت نام  و … توضیح دهیم باما همراه باشید.

مشکل سامانه سماح اربعین چه زمانی حل می‌شود؟

سخنگوی ستاد اربعین: درباره اختلال موجود در سامانه سماح شامل عدم وجود اطلاعات ثبت نام کنندگان در حال انتقال اطلاعات از سرور قبلی به سرور فعلی هستیم. مشکل بوجود آمده در سامانه سماح نهایتاً تا ۴۸ ساعت آینده رفع خواهدشد. زائران برای دریافت ارز از بانک مرکزی نیز با مشکلی مواجه نخواهندشد.

سامانه سماح samah haj ir
ثبت نام در سامانه سما کربلا

سامانه سماح samah haj ir

امروزه و با ایجاد بسترهای الکترونیکی مناسب در کشور، انجام بسیاری از کارها لزوما نیازی به مراجعه حضوری به مراجع ذیربط نداشته و افراد میتوانند به صورت غیر حضوری و با مراجعه به سامانه های ایجاد شده برای انجام امور مد نظر خود اقدام نمایند.

در سال های گذشته و با شیوع همه گیری ویروس کرونا بسیاری از امور دستخوش تغییر شدند درطول این ایام امکان حضور در کربلا برای زائران و علاقمندان نیز وجود نداشت، پس از این و با توجه به تخصیص تعدادی از افراد برای ورود به کربلا، سامانه ای با نام سامانه سماح my haj ir برای انجام ثبت نام به صورت غیر حضوری از زائران و مشتاقان حضور در کربلا و مراسم پیاده روی اربعین ایجاد شد. زائران می توانند با مراجعه به این سامانه برای انجام ثبت نام در این مراسم و ورود به کشور عراق اقدام نمایند.

سامانه سماح با نشانی اینترنتی samah.haj.ir در واقع تنها مرجع ثبت نام و اعزام زائران به کربلا برای شرکت در مراسم اربعین حسینی محسوب می شود.

مقاله پیشنهادی » سامانه رزرو حج تمتع

سامانه سماح برای پیاده روی اربعین 1402

توجه داشته باشید که صرف ثبت نام در این سامانه به معنای ثبت نام قطعی و اعزام به کربلا نمی باشد و در صورت تقاضا و ثبت نام زیاد در این سامانه، قرعه کشی شده و لیست قطعی اعلام خواهد شد.

مقاله پیشنهادی » دریافت گذرنامه دانشجویی

ورود به سامانه سماح samah.haj.ir

سامانه سماح samah.haj.ir 1402 سامانه ای است که در راستای ارائه خدمات غیر حضوری به زائرین کربلا راه اندازی شده است. باید توجه داشته باشید که برای ثبت نام در سامانه داشتن گذرنامه ضروری است. افرادی که دارای گذرنامه می باشند بعد از ثبت نام در این سامانه می توانند کد رهگیری سامانه سماح را نیز دریافت نمایند.

برای ورود به سامانه سماح می بایست آدرس اینترنتی این سامانه یعنی samah.haj.ir را در صفحه مرورگر خود وارد و جستجو نمایید، پس از جستجوی آدرس اینترنتی مذکور به طور مستقیم به سامانه سماح وارد خواهید شد و می توانید برای انجام ثبت نام خود اقدام نمایید.

همچنین با استفاده از لینک زیر می توانید بدون طی این مراحل و به صورت مستقیم به ورود سامانه سماح وارد شوید.

 > ورود به سامانه سماح my haj ir <

ثبت نام در سامانه سماح samah.haj.ir

همان طور که پیش از این هم اشاره شد سامانه سماح جهت ثبت نام سفرهای زیارتی در نظر گرفته شده است، علاقمندان به شرکت در پیاده روی اربعین می توانند در صورت دارا بودن شرایط لازم برای انجام ثبت نام خود اقدام نمایند.

ثبت نام اربعین در سال های گذشته با استفاده از این سامانه انجام می پذیرفت، ولی تاکنون درباره ثبت نام سامانه سماح 1402 اطلاعیه ای منتشر نشده است. در صورت انتشار اطلاعیه حدید اطلاع رسانی صورت خواهد پذیرفت.

برای انجام  ثبت نام در سامانه سما کربلا باید به این ترتیب عمل نمایید.

  • ابتدا به سایت سماح با نشانی اینترنتی samah.haj.ir وارد شوید. پس از ورود به سامانه ابتدا لازم است کلیه شرایط و ضوابط لازم را مطالعه نمایید.
  • در صورت داشتن شرایط لازم گزینه “با شرایط ثبت نام موافق هستم” را فعال نمایید و در ادامه عبارت امنیتی مندرج در صفحه را نیز وارد نموده و بر روی گزینه شروع ثبت نام کلیک کنید.
ثبت نام سامانه سماح
my haj ir
  • پس از این به صفحه ثبت نام وارد خواهید شد. شماره تلفن همراه خود را در کادر مشخص شده وارد نموده و بر روی گزینه ارسال کد کلیک کنید.بعد از این کلیه پیامک های مربوطه به این شماره تلفن همراه برای شما ارسال خواهد شد.

نحوه ثبت نام سامانه سماح

  • کد تاییدی که برای شما ارسال شده را در کادر مخصوص آن وارد نموده و گزینه ادامه را کلیک کنید.
  • پس از این می بایست کلیه اطلاعات لازم از جمله اطلاعات هویتی، اطلاعات مربوط به گذرنامه، تاریخ اعزام ، تاریخ خروج از کشور، مرز محل خروج، وسیله نقلیه و … را به درستی تکمیل نمایید و گزینه ثبت و ادامه را کلیک کنید.
  • پس از انجام ثبت نام به مرحله پرداخت هزینه وارد خواهید شد. پس از انجام کلیه مراحل می توانید رسید ثبت نام خود را دریافت نمایید.

مقاله پیشنهادی » برنامه پلیس من

شرایط ثبت نام در سامانه سماح samah.haj.ir

برای انجام ثبت نام در سامانه سماح می بایست دارای شرایط لازم باشید و در صورت دارا بودن شرایط می توانید در این سامانه ثبت نام نمایید. توجه داشته باشید که تاکنون شرایط ثبت نام اربعین 1402 اعلام نشده است. در صورت انتشار این شرایط اطلاع رسانی صورت خواهد پذیرفت. شرایط ثبت نام در پیاده روی اربعین در سال گذشته شامل موارد زیر بوده است.

  • تزریق دو دوز واکسن کرونا و داشتن کارت واکسن
  • جواب تست PCR متقاضی می بایست حدود 72 ساعت قبل از تاریخ اعزام آماده بوده تا در صورت لزوم به مراجع مربوطه ارائه گردد.
  • داشتن گذرنامه با داشتن حداقل 6 ماه اعتبار از تاریخ اعزام لازم می باشد(متقاضیان حضور در پیاده روی اربعین در صورت نداشتن گذرنامه موقت می توانند از برگه تردد موقت نیز استفاده نمایند)
  • متقاضیان سفر به عراق برای شرکت در پیاده روی اربعین می بایست با مراجعه به سامانه سماح در این سامانه ثبت نام نموده باشند. انجام ثبت نام در این سامانه به منزله اعزام قطعی نبوده و اعزام زائران منوط به موافقت دولت عراق می باشد.
  • بهتر است افراد دارای بیمارهای خاص از ثبت نام خود خودداری نمایند. لازم است دیگر افراد مانند زنان باردار یا افراد دارای بیماری با موافقت پزشک خود برای انجام ثبت نام اقدام نمایند.

همان گونه که در مقاله بالا نیز به طور مبسوط اشاره شد سماح ، سامانه ای است که با هدف ثبت نام از داوطلبان شرکت در مراسم اربعین در کشور عراق با نشانی اینترنتی samah.haj.ir راه اندازی شده است.

علاقمندان به شرکت در مراسم اربعین 1402 می توانند با مراجعه به این سامانه در زمان مقرر برای انجام پیش ثبت نام خود اقدام نمایند.
در این مقاله در رابطه با سامانه سماح، ورود به سامانه سماح، ثبت نام در سایت و … توضیحات کامل و لازم ارائه گردید. در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتری دارید می توانید سوالات و ابهامات خود را از طریق قسمت کامنت با ما در میان بگذارید ، کارشناسان این مجموعه پس از دریافت سوالات به شما پاسخ خواهند داد.

همچنین می توانید نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را نیز از همین طریق با ما به اشتراک بگذارید، بدون شک دریافت نظرات سازنده شما در ادامه مسیر برای ما یاری رسان خواهد بود.

سؤالات متداول سامانه سماح samah.haj.ir

سماح سامانه ای است که توسط سازمان حج و زیارت کشور و در جهت ثبت نام از علاقمندان به شرکت در مراسم اربعین راه اندازی شده است.

ثبت نام اربعین 1402 به صورت غیر حضوری و از طریق سامانه samah.haj.ir انجام می پذیرد، نحوه ثبت نام در سامانه سماح در مقاله بالا به طور کامل شرح داده شده است. برای اطلاع از این مورد به متن بالا مراجعه نمایید.

تاکنون زمان ثبت نام اربعین 1402 منتشر نشده است، در صورت اطلاع از این مورد اطلاع رسانی انجام خواهد پذیرفت.

6/6 - (5 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه سماح

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا