سامانه اطلاع رسانی پرونده اشخاص

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه اطلاع رسانی پرونده اشخاص

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سامانه اطلاع رسانی پرونده اشخاص

سامانه اطلاع رسانی پرونده اشخاص سامانه ای است که امکان اطلاع از روند پرونده و پیگیری آن را به صورت غیر حضوری فراهم نموده است. این سامانه در واقع یکی از زیر مجموعه های سایت عدل ایران با آدرس اینترنتی adliran.ir می باشد.

پیش از این افراد مجبور بودند برای پیگیری پرونده قضایی خود و اطلاع از روند پرونده قضایی به صورت حضوری به مراکز مربوطه مراجعه نمایند. ولی امروزه و با توسعه و گسترش حوزه های الکترونیکی، پیگیری پرونده قضایی اشخاص حقیقی و اطلاع از روند پرونده به صورت غیر حضوری و آنلاین فراهم شده است.

در ادامه این مطلب به توضیح در رابطه با سامانه اطلاع رسانی پرونده اشخاص، نحوه ورود به سامانه و پیگیری پرونده اشخاص توضیح خواهیم داد. با ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

معرفی سامانه اطلاع رسانی پرونده اشخاص

سامانه اطلاع رسانی پرونده اشخاص در واقع بخش از سامانه عدل ایران adliran.ir می باشد و افراد مختلف می توانند برای اطلاع و پیگیری روند پرونده قضایی خود به آن مراجعه نمایند.

پیش از این پیگیری پرونده های قضایی و اطلاع از روند پرونده در مراجع قضایی با مراجعه حضوری به دادگاه ها و دادسراها، امکان پذیر بود و افراد برای اطلاع از وضعیت پرونده خود باید به صورت حضوری در ساعت مناسب به مراکز مربوطه مراجعه می نمودند ، این روند علاوه بر اتلاف زمان زیاد، باعث شلوغی و افزایش حجم ترددات و مراجعات به مراکز مربوطه می گردید.

امروزه و با راه اندازی سامانه جامع عدل ایران، انجام بسیاری از امور قضایی بدون نیاز به مراجعه حضوری به مراکز مختلف و صرفا به صورت آنلاین از طریق این سامانه فراهم شده است.

ادامه مطلب
سایت دریافت کارت ورود به جلسه آزمون استخدامی وزارت بهداشت

آشنایی با سامانه اطلاع رسانی پرونده اشخاص

سامانه عدل ایران درگاه خدمات الکترونیکی رسمی قوه قضاییه جمهوری اسلامی محسوب می شود که با نام های دیگری نظیر سامانه ثنا نیز شناخته می شود.

این سامانه با هدف انجام خدمات قضایی به صورت غیر حضوری راه‌اندازی شده است و کاربران می توانند با مراجعه و ورود به این سامانه از امکانات مختلف ارائه شده نظیر دریافت ابلاغیه به صورت الکترونیکی، ثبت درخواست گواهی عدم سوء‌ پیشینه، پیگیری روند پرونده‌ها و … استفاده نمایید.

برای ورود به سامانه اطلاع رسانی پرونده اشخاص باید ابتدا به سامانه عدل ایران adliran.ir وارد شده و در ادامه مراحل با ورود اطلاعات کد ملی و یا اطلاعات پرونده از روند پرونده خود مطلع شوید.

 

ورود به سامانه اطلاع رسانی پرونده اشخاص

همان طور که پیش از این هم اشاره شد با مراجعه به سامانه اطلاع رسانی پرونده اشخاص می توانید از روند پرونده قضایی خود اطلاع پیدا نمایید.

لازم است دقت داشته باشید که برای ورود به سامانه اطلاع رسانی پرونده اشخاص و اطلاع از روند پرونده قضایی خود باید ابتدا در سامانه ثنا ثبت نام نموده و دارای نام کاربری و رمز عبور سامانه ثنا باشید. پس از انجام این مراحل می توانید با ورود به سایت عدل ایران و وارد شدن به حساب کاربری خود برای اطلاع از روند پرونده ویا پیگیری آن اقدام نمایید.

برای ورود به سامانه اطلاع رسانی پرونده اشخاص و اطلاع از وضعیت پرونده و پیگیری پرونده های قضایی باید به این ترتیب عمل نمایید.

ابتدا به سامانه عدل ایران وارد شوید، به این منظور در صفحه مرورگر خود آدرس اینترنتی سامانه عدل ایران adliran.ir  را وارد نمایید، پس از این به طور مستقیم به سامانه اطلاع رسانی پرونده اشخاص عدل ایران وارد خواهید شد.

ادامه مطلب
اپلیکیشن نوبت دهی تامین اجتماعی

سامانه اطلاع رسانی پرونده اشخاص

 

پس از ورود به صفحه اصلی سامانه، گزینه سامانه اطلاع رسانی پرونده اشخاص را انتخاب کنید . در ادامه مطلب نحوه اطلاع از پرونده را توضیح خواهیم داد.

ورود به سامانه اطلاع رسانی پرونده اشخاص

نحوه اطلاع از پرونده در سامانه اطلاع رسانی پرونده اشخاص

پیش از این اطلاع از روند پرونده و یا پیگیری آن تنها با مراجعه حضوری به مراکز قضایی امکان پذیر بود ولی هم اکنون افراد مختلف می توانند با ورود به سامانه عدل ایران و از قسمت سامانه اطلاع رسانی پرونده اشخاص ، بدون هیچ مراجعه حضوری و صرفا به صورت آنلاین از وضعیت پرونده خود مطلع شوند.

با مراجعه به این سایت می توانید با دو روش پیگیری پرونده قضایی با کد ملی یا پیگیری پرونده قضایی با شماره پرونده برای اطلاع از روند پرونده خوداقدام نمایید.

همان طور که پیش از این هم اشاره شد باید پیش از این در سامانه ثنا ثبت نام نموده باشید تا بتوانید با ورود اطلاعات لازم به حساب کاربری خود وارد شده و از خدمات الکترونیک قضایی استفاده نمایید.

برای اطلاع از روند پرونده در سامانه اطلاع رسانی پرونده اشخاص باید به این ترتیب عمل نمایید.

طبق توضیحات ارائه شده به سامانه عدل ایران و قسمت سامانه اطلاع از پرونده اشخاص وارد شوید.

بعد از ورود به صفحه جدید با سه گزینه اطلاع رسانی پرونده برای اشخاص حقیقی، اطلاع رسانی پرونده برای وکلا و اطلاع رسانی پرونده با رمز پرونده مواجه خواهید شد.

نحوه ورود به سامانه اطلاع رسانی پرونده اشخاص

 

در صورتی که رمز پرونده خود را دارید می توانید با استفاده از گزینه اطلاع رسانی با رمز پرونده اقدام نمایید. استفاده از گزینه اطلاع رسانی پرونده برای اشخاص حقیقی راحت تر می باشد.

ادامه مطلب
سایت ثبت نام وام فرزندآوری 1402 - تکمیل فرم ثبت نام

بر روی گزینه مشخص شده در تصویر کلیک نمایید. پس از انجام این مرحله به صفحه جدیدی هدایت خواهید شد.

پیگیری پرونده قضایی در سامانه اطلاع رسانی پرونده اشخاص

 

در این صفحه شماره ملی ثبت شده در سامانه ثنا و رمز عبور خود را در کادر مخصوص آن وارد نموده و بر روی گزینه مرحله بعد کلیک کنید.

ورود به سامانه اطلاع رسانی پرونده اشخاص برای پیگیری پرونده قضایی

پس از این، از طرف سامانه رمز موقتی به شماره تلفن همراه شما که پیش از این در سامانه ثنا ثبت نمودید ارسال خواهد شد. کد دریافت شده را در کادر مربوط به آن وارد نمایید.

پس از انجام این مراحل خواهید توانست به اطلاع رسانی پرونده اشخاص وارد شوید و برای اطلاع از روند پرونده خود اقدام نمایید.

بعد از ورود به حساب کاربری خود در سامانه با این صفحه روبرو می شوید.

نحوه اطلاع از پرونده در سامانه اطلاع رسانی پرونده اشخاص

مشاهده می کنید که تمامی کادرهای موجود به جز قسمت شماره پرونده پر می باشد.

در قسمت مربوط به شماره پرونده، شماره پرونده خودرا وارد نمایید و در ادامه گزینه سبز رنگ بازیابی اطلاعات را بفشارید.

پس از انجام این مراحل و بازیابی اطلاعات، تمامی اطلاعات پرونده برای شما به نمایش در خواهد آمد و می توانید روند پرونده خود را بدون مراجعه حضوری و صرفا از طریق سامانه اطلاع رسانی پرونده اشخاص مشاهده نمایید.

 

برای ورود مستقیم به سامانه اطلاع رسانی پرونده قضایی اشخاص ، عدل ایران کلیک کنید

 

همان طور که در متن مقاله توضیح داده شد ، سامانه اطلاع رسانی پرونده اشخاص در واقع زیر مجموعه ای از سایت عدل ایران adliran.ir می باشد و می توانید با مراجعه به آن به صورت غیر حضوری و بدون مراجعه به دادگاه ها و دادسراها از روند پرونده قضایی خود مطلع شوید.

ادامه مطلب
سایت ثبت نام کارت سوخت www.moc.gov.ir

در صورتی که پس از خواندن این مطلب سوالی داشته و یا نیاز به راهنمای بیشتری دارید می توانید سوالات و ابهامات خود را از قسمت کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید. پس از دریافت ، کارشناسان این مجموعه به پرسش های شما پاسخ خواهند داد. همچنین می توانید از همین طریق با ما در ارتباط بوده و نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

سؤالات متداول سامانه اطلاع رسانی پرونده اشخاص

بله با مراجعه به سامانه عدل ایران و قسمت سامانه اطلاع رسانی پرونده اشخاص می توانید به صورت غیر حضوری از روند پرونده قضایی خود مطلع شوید.

برای ورود به این سامانه باید به سامانه عدل ایران و در ادامه به قسمت اطلاع رسانی پرونده اشخاص وارد شوید با توجه به راهنمایی های ارائه شده در متن می توانید به حساب کاربری خوددر این سایت وارد شوید.

در این خصوص و مراحل مربوط به آن در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است برای اطلاع بیشتر در این خصوص به متن مقاله مراجعه فرمایید.

لینک کوتاه مقاله :

متن سربرگ خود را وارد کنید

انتشار مقاله در شبکه های اجتماعی

امتیاز دهی به مقاله

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه اطلاع رسانی پرونده اشخاص

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا