سایت ثبت نام کارت سوخت www.moc.gov.ir

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سایت ثبت نام کارت سوخت www.moc.gov.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت نام کارت سوخت

دارندگان وسایل نقلیه می توانند با استفاده از روش های مختلفی برای ثبت نام کارت سوخت اقدام نمایند یکی از این روش ها ثبت درخواست کارت سوخت با مراجعه به سایت ثبت نام کارت سوخت mob.gov.ir می باشد.

کارت سوخت، کارتی است که در طول دوران سهمیه بندی بنزین مورد استفاده دارندگان وسایل نقلیه قرار می گرفت و شهروندان می توانستند با استفاده از آن اقدام به سوخت گیری در جایگاه ها نمایند. این روند پس از آن مدتی بدون اعمال سهمیه ادامه داشت، ولی مجددا از سال 1398 به بعد، کارت سوخت دوباره به پروسه سوخت گیری بازگشت.

با توجه به افزایش بیش از حد تعداد وسایل نقلیه و وجود آلودگی‌ بخصوص در شهرهای بزرگ، کارت سوخت یکی از تدابیر اندیشیده بود تا افراد و دارندگان وسایل نقلیه بتوانند در زمینه استفاده بهینه از سوخت و مدیریت آن برنامه ریزی بیشتری داشته و شاهد کاهش مشکلات ایجاد شده از جمله معظل آلودگی باشیم.

در ادامه این مقاله در خصوص سایت ثبت نام کارت سوخت، نحوه ثبت نام در سایت ، روش های ثبت نام کارت سوخت و … توضیح خواهیم داد، در ادامه مطلب باما همراه باشید.

سایت ثبت نام کارت سوخت

درپی سهمیه بندی شدن بنزین، استفاده از کارت سوخت در جایگاه های سوخت و انجام سوخت گیری با استفاده از آن الزامی می‌­باشد و دارندگان وسایل نقلیه برای انجام سوخت گیری در جایگاه ها ملزم به استفاده از کارت سوخت هستند. صاحبان کارت سوخت با توجه به میزان سهمیه ماهانه خود می توانند از بنزین به نرخ دولتی استفاده نمایند.

پیش از این ثبت نام کارت سوخت تنها به صورت حضوری و با مراجعه فیزیکی به مراجع مربوطه ماننددفاتر پلیس ۱۰+ انجام می پذیرفت، ولی اکنون با فراهم شده بسترهای الکترونیکی مناسب در کشور، انجام بسیاری از کارها از جمله ثبت نام کارت سوخت، لزوما نیازی به مراجعه حضوری به مراجع ذیربط نداشته و افراد میتوانند با روش های غیر حضوری مختلف اقدام به ثبت نام برای دریافت این کارت نمایند.

یکی از این روش های غیر حضوری برای ثبت نام کارت سوخت، مراجعه به سایت ثبت نام کارت سوخت و ثبت درخواست می باشد. متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت دولت همراه که برای ثبت نام کارت سوخت نیز کاربرد دارد و در این مقاله با عنوان سایت ثبت نام کارت سوخت آورده شده است مراجعه نموده و برای ثبت درخواست خود اقدام نمایند.

ادامه مطلب
سایت بیمه کوثر www.kins.ir

سایت ثبت نام کارت سوخت یا سایت دولت همراه با نشانی اینترنتی mob.gov.ir در دسترس می باشد.

مقاله پیشنهادی » سامانه پنجره خدمات دولت

همان طور که پیش از این هم اشاره شد، مراجعه به سایت ثبت نام کارت سوخت و ثبت درخواست در این سامانه تنها یکی از روش ها می باشد و روش های دیگری نیز برای ثبت نام کارت سوخت وجود دارد که در این مطلب به آن اشاره خواهیم نمود.

ورود به سایت ثبت نام کارت سوخت

همان طور که اشاره شد با ورود به سایت ثبت نام کارت سوخت می توانید برای ثبت درخواست خود به صورت غیر حضوری اقدام نمایید.

مالکان خودرو و یا دارندگان موتورسیکلت که فاقد کارت سوخت می‌ باشند می توانند با مراجعه به سامانه درگاه ملی خدمات دولت درخواست خود را ثبت نموده و یا اپلیکیشن خدمات دولت همراه را نصب کنند.

برای ورود به سایت ثبت نام کارت سوخت می بایست آدرس اینترنتی این سامانه یعنی mob.gov.ir را در صفحه مرورگر خود وارد و جستجو نمایید، پس از جستجوی آدرس اینترنتی مذکور به طور مستقیم به درگاه ملی خدمات دولت، سایت ثبت نام کارت سوخت وارد خواهید شد و می توانید برای ثبت درخواست خود اقدام نمایید.

پس از ورود به سامانه می بایست مراحل احراز هویت را طی نموده تا به سایت ثبت نام وارد شده و بتوانید ثبت نام خود را انجام نمایید.

شماره تلفن همراه و کد امنیتی موجود در صفحه را وارد کرده و پس از درج عبارت امنیتی موجود در صفحه بر روی گزینه ارسال رمز یک بار مصرف کلیک کنید.

سامانه ثبت نام کارت سوخت

در گام بعد کد ارسال شده به گوشی تلفن همراه خود را در کادرمربوط به آن وارد نمایید تا بتوانید به سامانه وارد شوید.

ورود به سامانه ثبت نام کارت سوخت

ثبت نام کارت سوخت در سایت mob.gov.ir

همان طور که پیش از این هم توضیح دایدم یکی از روش های ثبت نام کارت سوخت مراجعه به سایت ثبت نام کارت سوخت یا همان سایت دولت همراه و ثبت درخواست در این سامانه می باشد.

پس از ورود به این سایت به روش گفته شده می توانید برای انجام ثبت نام کارت سوخت خود اقدام نمایید.

ادامه مطلب
کارت طلایی سایپا - سایت کارت طلایی سایپا

توجه داشته باشید که شماره تلفن همراه ثبت شده در سامانه باید به نام خود فرد باشد در این صورت فرآیند ثبت نام شما در این سامانه انجام نخواهد شد.

  • پس از این از قسمت ثبت نام کارت سوخت، باید کلیه اطلاعات هویتی را تکمیل نمایید. پس از تکمیل اطلاعات گزینه بررسی را کلیک کنید.

  • پس از ورود اطلاعات، پیامکی حاوی تایید اطلاعات برای شما ارسال می‌ شود. در صورت که اطلاعات وارده درست بوده و آن ها را تایید نمایید به صفحه ی جدیدی هدایت خواهید شد.

  • در گام بعد بعد از ورود به صفحه جدید می بایست نوع وسیله نقلیه، شماره سریال آن و یا کد شناسایی خودرو یا VIN را وارد نمایید. پس از تکمیل این اطلاعات دکمه تایید را بفشارید.

  • پس از انجام این مراحل و در مرحله آخر باید یکی از کارت های بانکی مالک خودرو یا موتور سیکلت را انتخاب و تایید کنید.

  • پس از پایان مراحل و انجام ثبت نام به شما کد رهگیری ارائه خواهد شد و می بایست این کد را برای استفاده در مراحل بعد نگهداری نمایید.

مقاله پیشنهادی » سامانه کارت سوخت جامانده

روش های ثبت نام کارت سوخت

پیش از این هم گفتیم که برای ثبت نام کارت سوخت روش های مختلفی وجود دارد که یکی از این روش ها ثبت نام کارت سوخت با مراجعه به سایت ثبت نام کارت سوخت یا همان سایت دولت همراه می باشد.

برای ثبت نام کارت سوخت با استفاده از روش های زیر نیز می توانید اقدام نمایید.

  • مراجعه حضوری به شعب پلیس +۱۰ 

  • استفاده از اپلیکیشن دولت همراه

  • ارسال کد دستوری با موبایل

 

مدارک لازم برای ثبت نام کارت سوخت

برای مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +۱۰ به منظور دریافت کارت سوخت باید این مدارک را به همراه داشته باشید.

  • رونوشت شناسنامه و کارت ملی مالک یا وکیل او

  • کدپستی ۱۰ رقمی و شماره مالک به‌همراه نشانی محل سکونت وی

  • اصل و کپی کارت، بنچاق یا سند خودرو

  • بیمه‌نامه خودرو یا موتورسیکلت

برای ورود مستقیم به سایت ثبت نام کارت سوخت کلیک کنید.

سامانه ۰۹۶۲۷ پاسخگوی کارت هوشمند سوخت

 

بله، سامانه 09627 پاسخگوی کارت هوشمند سوخت است. این سامانه، توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران راه‌اندازی شده است و به صورت 24 ساعته و هفت روز هفته، پاسخگوی سوالات و مشکلات مردم در زمینه کارت هوشمند سوخت است.

ادامه مطلب
سایت ثبت نام کنکور کاردانی فنی و حرفه ای | sanjesh.org

شما می‌توانید با شماره تلفن 09627 تماس بگیرید و سوالات و مشکلات خود را در زمینه کارت هوشمند سوخت مطرح کنید. کارشناسان این سامانه، به صورت رایگان و در اسرع وقت، به سوالات و مشکلات شما پاسخ خواهند داد.

علاوه بر تماس تلفنی، می‌توانید از طریق سامانه الکترونیکی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران نیز به سوالات و مشکلات خود در زمینه کارت هوشمند سوخت پاسخ دهید. برای این کار، باید به سایت این شرکت به آدرس niopdc.ir مراجعه کنید و در سامانه ثبت نام کنید. پس از ثبت نام، می‌توانید از طریق بخش «کارت هوشمند سوخت»، سوالات و مشکلات خود را مطرح کنید.

برخی از سوالات و مشکلاتی که می‌توانید از طریق سامانه 09627 یا سامانه الکترونیکی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران مطرح کنید، عبارتند از:

  • مشاهده مانده حساب کارت سوخت
  • مشاهده سابقه سوخت‌گیری
  • مشاهده تاریخ انقضای کارت سوخت
  • اعلام مفقودی یا سرقت کارت سوخت
  • تعمیر کارت سوخت
  • خرید کارت سوخت المثنی

سامانه 09627، یک سامانه جامع و کامل در زمینه کارت هوشمند سوخت است که به مردم کمک می‌کند تا مشکلات خود را در این زمینه به سرعت و به راحتی حل کنند.

همان گونه که در مقاله بالا نیز به طور مبسوط اشاره شد، دارندگان وسایل نقلیه می توانند با مراجعه به سایت ثبت نام کارت سوخت برای ثبت درخواست خود اقدام نمایند.

نتیجه گیری سایت ثبت نام کارت سوخت

برای ثبت نام کارت سوخت، می‌توانید به سایت پلیس +10 مراجعه کنید. در این سایت، می‌توانید با وارد کردن کد ملی و شماره تلفن همراه خود، ثبت نام کنید.

پس از ثبت نام، باید مدارک زیر را به یکی از دفاتر پلیس +10 ارائه دهید:

  • کپی شناسنامه و کارت ملی مالک خودرو
  • کپی کارت خودرو
  • کپی بیمه نامه خودرو
  • کپی سند مالکیت خودرو

پس از ارائه مدارک، کارت سوخت شما صادر خواهد شد.

مراحل ثبت نام کارت سوخت

برای ثبت نام کارت سوخت، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. به سایت پلیس +10 به آدرس 10.police.ir مراجعه کنید.
  2. در صفحه اصلی سایت، روی گزینه «کارت سوخت» کلیک کنید.
  3. در صفحه باز شده، کد ملی و شماره تلفن همراه خود را وارد کنید.
  4. روی دکمه «ثبت نام» کلیک کنید.
  5. در صفحه باز شده، اطلاعات خواسته شده را وارد کنید.
  6. کد امنیتی را وارد کنید و روی دکمه «ثبت» کلیک کنید.

پس از ثبت نام، کد پیگیری به شما ارسال خواهد شد. با استفاده از این کد پیگیری، می‌توانید وضعیت درخواست خود را پیگیری کنید.

ادامه مطلب
نحوه ورود به سامانه ثبت من my.ssaa.ir

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام کارت سوخت

برای ثبت نام کارت سوخت، باید مدارک زیر را به یکی از دفاتر پلیس +10 ارائه دهید:

  • کپی شناسنامه و کارت ملی مالک خودرو
  • کپی کارت خودرو
  • کپی بیمه نامه خودرو
  • کپی سند مالکیت خودرو

شرایط ثبت نام کارت سوخت

برای ثبت نام کارت سوخت، باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • خودروی شما باید دارای پلاک ملی باشد.
  • خودروی شما باید دارای بیمه نامه معتبر باشد.
  • خودروی شما باید دارای سند مالکیت باشد.

هزینه ثبت نام کارت سوخت

هزینه ثبت نام کارت سوخت، 5000 تومان است. این مبلغ باید به صورت نقدی یا کارت بانکی پرداخت شود.

مدت زمان صدور کارت سوخت

مدت زمان صدور کارت سوخت، حداکثر 15 روز کاری است.

نحوه پیگیری وضعیت درخواست کارت سوخت

برای پیگیری وضعیت درخواست کارت سوخت، می‌توانید از طریق سایت پلیس +10 اقدام کنید. برای این کار، باید کد پیگیری خود را وارد کنید.

همچنین، می‌توانید با شماره تلفن 09627 تماس بگیرید و وضعیت درخواست خود را پیگیری کنید.


در این مقاله در رابطه با سایت ثبت نام کارت سوخت، نحوه ورود به این سامانه و ثبت درخواست، مدارک لازم و … توضیحات کامل و لازم ارائه گردید. در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتری دارید می توانید سوالات و ابهامات خود را از طریق قسمت کامنت با ما در میان بگذارید ، کارشناسان این مجموعه پس از دریافت سوالات به شما پاسخ خواهند داد.

همچنین می توانید نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را نیز از همین طریق با ما به اشتراک بگذارید، بدون شک دریافت نظرات سازنده شما در ادامه مسیر برای ما یاری رسان خواهد بود.

مقاله پیشنهادی » سایت استعلام کارت هوشمند با شماره ملی

سؤالات متداول سایت ثبت نام کارت سوخت

سامانه ثبت نام کارت سوخت همان سایت دولت همراه با نشانی mob.gov.ir می باشد و متقاضیان می توانند با مراجعه به این سامانه برای انجام ثبت نام خود اقدام نمایند.

با مراجعه به سایت mob.gov.ir، استفاده از کد دستوری موبایل، نصب اپلیکیشین دولت همراه می توانید به صورت غیر حضوری برای انجام ثبت نام کارت سوخت اقدام نمایید.

در این رابطه در متن بالا یه طور کامل توضیح داده شده است، به مقاله بالا مراجعه فرمایید.

امتیاز دهی به مقاله

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سایت ثبت نام کارت سوخت www.moc.gov.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا