سامانه درخواست کفالت تامین اجتماعی

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سایت درخواست کفالت تامین اجتماعی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

یکی از امکانات و خدمات ارائه شده به صورت الکترونیک توسط سازمان تامین اجتماعی ، امکان ثبت درخواست کفالت می باشد، به این مضمون که افراد متقاضی کفالت می توانند بدون مراجعه به مراکز تامین اجتماعی و در صورت دارا بودن شرایط لازم ، درخواست کفالت را به صورت غیر حضوری ثبت و ارائه نمایند.

امکان ارائه درخواست برقراری کفالت از سوی بیمه شده یا مستمری بگیر اصلی با مراجعه به سامانه درخواست کفالت تامین اجتماعی امکان پذیر می باشد. سایت درخواست کفالت تامین اجتماعی در واقع سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی با نشانی اینترنتی eservices.tamin.ir می باشد.

در دامه مطلب به توضیح بیشتر در مورد سامانه درخواست کفالت تامین اجتماعی، نحوه ورود به این سامانه، ثبت نام و ثبت درخواست کفالت در سامانه eservices.tamin.ir و … خواهیم پرداخت.

سامانه درخواست کفالت تامین اجتماعی eservices.tamin.ir

سازمان تامین اجتماعی در راستای ارائه خدمات بهینه و با کیفیت بیشتر اقدام به ارائه بسیاری از خدمات این سازمان به صورت غیر حضوری نموده است و افراد مختلف می توانند با مراجعه به سامانه های مورد نظر از بسیاری از خدمات این سازمان به صورت غیر حضوری و بر خط بهره مند شوند.

یکی از خدمات سازمان تامین اجتماعی که امکان دسترسی به آن و ثبت درخواست به صورت بر خط وجود دارد، درخواست کفالت می باشد، بنابراین ارائه درخواست برقراری کفالت از سوی بیمه شده یا مستمری بگیر اصلی، برای والدین، شوهر بیمه شده زن و فرزند ذکور ازکارافتاده نیازی به مراجعه حضوری نداشت و افراد می توانند در صورت دارا بودن شرایط لازم با ورود به سامانه درخواست کفالت تامین اجتماعی برای ثبت درخواست خود اقدام نمایند.

سامانه ثبت درخواست کفالت تامین اجتماعی در واقع همان درگاه خدمات الکترونیک سازمان تامین اجتماعی با نشانی اینترنتی eservices.tamin.ir بوده که با مراجعه به این سامانه می توانید بدون نیاز به مراجعه حضوری و با انجام مراحل برای ثبت درخواست خود اقدام نمایید.

ادامه مطلب
سامانه ملی املاک و اسکان amlak.mrud.ir + ورود به سامانه املاک و اسکان

پس از ثبت درخواست برقراری کفالت در این سایت، درخواست ارائه شده به صورت هوشمند به سیستم متمرکز کفالت شعبه محل بیمه پردازی و یا دریافت مستمری متقاضی ارائه شده و شعب موظف هستند در اسرع وقت برای انجام امور مربوط اقدام نمایند.

مقاله پیشنهادی » اپلیکیشن نوبت دهی تامین اجتماعی

ورود به سامانه درخواست کفالت تامین اجتماعی

همان طور که اشاره شد مانند بسیاری از خدمات دیگر، امکان ثبت درخواست کفالت توسط فرد به صورت غیر حضوری و با مراجعه به سامانه درخواست کفالت تامین اجتماعی امکان پذیر است.

براین اساس بیمه شدگان و مستمری بگیرانی که والدین آنها در زمان ارائه درخواست مشمول هیچ صندوق بیمه ای یا بازنشستگی نبوده و سن پدر 60 سال تمام و بیشتر و مادر 55 سال و بالاتر باشند مشمول کفالت بوده و می توانند برای ثبت درخواست کفالت اقدام کنند.

در صورتی که سن همسر بیمه شده زن از 60 سال بیشتر بوده و طبق تشخیص کمیسیون پزشکی از کارافتاده کلی باشد، این فرد نیز می تواند در زمره افراد تحت تکفل قرار گیرد .

برای ثبت درخواست لازم است ابتدا به سامانه ثبت درخواست کفالت تامین اجتماعی وارد شوید.

برای ورود به این سایت می بایست آدرس اینترنتی سامانه یعنی eservices.tamin.ir را در صفحه مرورگر خود تایپ و جستجو نمایید. پس از جستجوی این نشانی به طور مستقیم به سایت خدمات الکترونیک تامین اجتماعی وارد می‌شوید و می توانید با داشتن اطلاعات کاربری به پورتال کاربری خود در این سامانه وارد شوید و برای ثبت درخواست کفالت اقدام نمایید.

سامانه درخواست کفالت تامین اجتماعی

پس از ورود به صفحه اصلی سامانه گزینه ورود به سامانه را انتخاب کنید.

ادامه مطلب
سایت بیمه سلامت ihio.gov.ir

ورود به سامانه درخواست کفالت تامین اجتماعی

در صفحه جدید اطلاعات خواسته شده از جمله نام کاربری و گذرواژه خود را وارد و گزینه ورود را کلیک نمایید. پس از این به حساب کاربری خود در این سامانه وارد خواهید شد.

مقاله پیشنهادی » سامانه نسخه الکترونیک تامین اجتماعی

نحوه ورود به سامانه درخواست کفالت تامین اجتماعی

ثبت نام در سامانه درخواست کفالت تامین اجتماعی eservices.tamin.ir

همانطور که مطالعه کردید امکان ثبت درخواست کفالت به صورت غیر حضوری و بر خط فراهم می باشد و به این منظور می بایست از طریق سامانه درخواست کفالت تامین اجتماعی اقدام نمایید. این سامانه در واقع همان درگاه خدمات الکترونیک سازمان تامین اجتماعی با نشانی اینترنتی eservices.tamin.ir می باشد.

استفاده از خدمات سایت خدمات اینترنتی تامین اجتماعی مستلزم ثبت نام در این سامانه می‌باشد. در صورتی که در این سامانه ثبت نام ننموده‌اید می‌بایست ابتدا برای انجام ثبت نام اقدام نمایید.

برای انجام ثبت نام پس از ورود به صفحه اصلی ، گزینه ثبت نام را کلیک کرده و با ادامه مراحل خواسته شده و تکمیل اطلاعات لازم ، ثبت نام خود را نهایی نمایید.

ثبت نام در سامانه درخواست کفالت تامین اجتماعی

در صورتی که پیش از این به این سامانه (درگاه خدمات الکترونیک سازمان تامین اجتماعی) وارد شده و از خدمات این سازمان استفاده کرده اید نیازی به ثبت نام مجدد ندارید و می توانید با همان اطلاعات به حساب کاربری خود وارد شوید.

مقاله پیشنهادی « ثبت نام هدیه زایمان تامین اجتماعی

نحوه ثبت درخواست کفالت در سایت eservices.tamin.ir

پیش از این در مورد نحوه ورود به سایت درخواست کفالت تامین اجتماعی و نحوه ایجاد حساب کاربری در این سامانه به طور کامل توضیح داده شد، یعد از ورود به حساب کاربری خود می توانید برای ثبت درخواست خود اقدام کنید.
 
  • پس از ورودبه حساب کاربری خود از گزینه بیمه شدگان ( در تصویر نشان داده شده است ) زیر گزینه امور بیمه‏ شدگان و در ادامه  درخواست برقراری کفالت را انتخاب کنید.

نحوه ثبت درخواست کفالت در سایت eservices.tamin.ir

  • پس از این شرایط و ضوابط درخواست کفالت برای شما نشان داده خواهد شد، در صورتی که واجد کلیه شرایط نشان داده شده هستید گزینه موافقم را کلیک کرده تا به مرحله بعد وارد شوید.
  • در گام بعد، کلیه اطلاعات هویتی فرد متقاضی نمایش داده شده و کاربر می بایست نسبت به انتخاب شعبه بیمه پردازی از بین شعبه یا شعب فعال که بصورت هوشمند توسط سیستم مشخص شده اقدام نماید.
  • در صورتی که کاربر، در صدد دریافت کفالت والدین خود باشد، می بایست کد ملی و تاریخ تولد والدین و همچنین نشانی محل سکونت والدین را تکمیل در ادامه گزینه دریافت اطلاعات از ثبت احوال را کلیک کند.
  • پس از این و در صورت تایید صحت اطلاعات، مشخصات هویتی پدر و مادر نمایش داده شده و می توانید در ادامه مراحل برای ثبت درخواست اقدام نمایید.
    توجه داشته باشید در صورت عدم احراز شرط سنی از سوی والدین و دارا بودن گواهی پزشک معالج مبنی بر از کارافتادگی، کاربر می بایست قبل از ثبت درخواست اقدام به بارگذاری گواهی مربوطه در قسمت تصاویر و مستندات کند.
  • چنانچه بیمه شده زن متقاضی دریافت کفالت شوهر خود باشد، می بایست پس از انتخاب کلید مربوطه ، اطلاعات مربوط به  کد ملی و تاریخ تولد همسر خود را در کادرهای مشخص شده وارد نماید.
  • با توجه به عدم امکان استعلام زوجین از سامانه ثبت احوال کشور، متقاضی باید برای بارگذاری صفحات موردنظر شناسنامه در قسمت تصاویر مدارک و مستندات اقدام کرده و در ادامه مراحل با انتخاب کلید مربوط درخواست خود را در سامانه ثبت نماید.
  • پس از اینکه درخواست خود را در سامانه ثبت نمودید، پیامکی به شماره تلفن همراه شما ارسال خواهد شد.
  • پس از انجام تحقیقات محلی توسط شعبه مربوطه، نتایج بررسی ها (تایید یا عدم تایید کفالت والدین / شوهر بیمه شده زن) در قالب پیامک به متقاضی اعلام خواهد شد.

برای ورود مستقیم به سامانه درخواست کفالت تامین اجتماعی کلیک کنید.

همان طور که مطالعه کردید ،کلیه بیمه شدگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی می توانند در صورت دارا بودن شرایط لازم برای ثبت درخواست کفالت والدبن / همسر/ فرند ذکور از کار افتاده از طریق سامانه درخواست کفالت تامین اجتماعی (سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی) به نشانی اینترنتی eservices.tamin.ir  اقدام نمایند.

در این مقاله در مورد سایت دریافت گواهی کسر از حقوق تامین اجتماعی ، نحوه ورود به سایت eservices.tamin.ir ، مراحل ثبت درخواست کفالت و … توضیحات کامل و لازم ارائه گردید.
 

در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتری دارید می توانید سوالات و ابهامات خود را از طریق قسمت کامنت با ما در میان بگذارید ، کارشناسان این مجموعه پس از دریافت سوالات به شما پاسخ خواهند داد. همچنین می توانید نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را نیز از همین طریق با ما به اشتراک بگذارید، بدون شک دریافت نظرات سازنده شما در ادامه مسیر برای ما یاری رسان خواهد بود.

مقاله پیشنهادی » سایت خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی

سؤالات متداول سامانه درخواست کفالت تامین اجتماعی

بله، افراد متقاضی کفالت والدین/ شوهر بیمه شده زن / فرزند ذکور از کار افتاده می توانند به صورت غیر حضوری و از طریق سامانه مربوطه برای ثبت درخواست کفالت اقدام نمایند.

ادامه مطلب
سامانه ارسال لیست بیمه تامین اجتماعی

سامانه ثبت درخواست کفالت تامین اجتماعی در واقع همان درگاه خدمات الکترونیک سازمان تامین اجتماعی با نشانی اینترنتی eservices.tamin.ir بوده که با مراجعه به این سامانه می توانید بدون نیاز به مراجعه حضوری و با انجام مراحل برای ثبت درخواست خود اقدام نمایید.

در این رابطه در متن بالا به طور کامل توضیح داده شده است، برای اطلاع از مراحل به متن مقاله مراجعه فرمایید.

امتیاز دهی به مقاله

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سایت درخواست کفالت تامین اجتماعی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا