سامانه ملی املاک و اسکان amlak.mrud.ir + ورود به سامانه املاک و اسکان

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه املاک و اسکان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سامانه ملی املاک و اسکان کشور با هدف ثبت و ذخیره اطلاعات مربوط با حوزه اسکان و املاک کشور راه اندازی شده است. این سامانه زیر نظر وزارت راه و شهر سازی و با آدرس اینترنتی amlak.mrud.ir در دسترس می باشد.

سامانه ملی املاک و اسکان چیست ؟ سامانه املاک و اسکان که به «سامانه یکتا املاک» یا «سامانه املاک خالی» یا «سامانه ملی املاک» نیز معروف است، به دلیل جمع‌آوری اطلاعات سکونتی اشخاص صاحب مسکن و شناسایی خانه‌های خالی راه اندازی شده است. تمامی سرپرستان خانوار مؤظف هستند تا در آدرس سامانه املاک و اسکان به نشانی اینترنتی amlak.mrud.ir ثبت نام کنند.

در واقع مالکان واحدهای مسکونی، سرپرستان خانوارها و مستاجران می بایست با مراجعه به amlak.mrud.irسامانه املاک و اسکان، برای ثبت نام املاک تحت تملک خود اقدام نمایند.

در ادامه این مطلب به توضیح درباره سامانه amlak.mrud.ir ، ورود به سامانه املاک و اسکان ، نحوه amlak.mrud.ir ثبت نام در سایت ملی املاک و اسکان کشور و … می پردازیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

amlak.mrud.irسامانه املاک و اسکان
amlak.mrud.irسامانه املاک و اسکان

سامانه ملی  املاک و اسکان amlak.mrud.ir

وزارت راه و شهر سازی در راستای ساماندهی وضعیت املاک در کشور اقدام به راه اندازی سامانه ای با نام amlak.mrud.irسامانه املاک و اسکان نموده است.

ثبت نام در amlak.mrud.irسامانه املاک و اسکان از ابتدای سال 1400 به بعد الزامی بوده و مالکان، مستاجران و … می بایست با حضور در این سامانه نسبت به ثبت اطلاعات ملکی خود اقدام نمایند. این افراد در صورت در اختیار داشتن ملک و عدم ثبت آن در این سامانه مشمول جرایم مشخص شده در قانون خواهند شد.

مقاله پیشنهادی : پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش

ثبت نام در سامانه ملی املاک و اسکان کشور

هدف از ثبت نام در این سامانه و ثبت مشخصات املاک به دست آوردن اطلاعات دقیق از وضعیت مسکن و سکونت خانوارها می باشد. البته با توجه به اینکه یکی از اهداف سامانه ملی املاک و اسکان شناسایی واحدهای مسکونی خالی از سکنه می باشد به این منظور و مطابق با قانون مصوب سال 1390 ، واحدهای خالی از سکنه به سازمان امور مالیاتی معرفی خواهند شد.

سامانه ملی املاک و اسکان کشور با آدرس اینترنتی amlak.mrud.ir در دسترس می باشد و افرادی که تاکنون در این سامانه ثبت نام ننموده اند می بایست با مراجعه به amlak.mrud.ir نسبت به ثبت اطلاعات مالکیت و محل سکونت و یا بروزرسانی و تکمیل اطلاعات اقدام نمایند.

مقاله پیشنهادی » سامانه اظهارنامه اجاره املاک

نحوه ورود به سامانه املاک ملی و اسکان amlak.mrud.ir

دقت داشته باشید که ثبت نام کلیه افراد از جمله مالک و مستاجر در سامانه الزامی بوده و همه این افراد باید بعد از ورود به سامانه، املاک تحت مالکیت خود را ثبت نمایند. ثبت املاک در سامانه ملی املاک و اسکان کشور بر خلاف سایت ثبت معاملات و املاک کشور اجباری و الزامی می باشد.

برای ورود به سامانه ملی املاک و اسکان کشور باید به این ترتیب عمل نمایید.

ابتدا آدرس اینترنتی سامانه ملی املاک و اسکان کشور یعنی amlak.mrud.ir را در صفحه مرورگر خود وارد و جستجو نمایید. پس از جستجوی آدرس اینترنتی مذکور به طور مستقیم به سایت املاک و اسکان وارد خواهید شد و می توانید برای ثبت ملک مورد نظر خود اقدام نمایید.

سامانه ملی املاک و اسکان کشور

 

  • اشخاص حقیقی بعد از ورود به سامانه می بایست بر روی گزینه “ورود افراد حقیقی از طریق دولت من” کلیک نمایند. 

ورود به سامانه ملی املاک و اسکان کشور

  • بعد از کلیک بر روی این گزینه به پنجره دولت هوشمند هدایت خواهید شد. بعد از ورود به صفحه جدید، باید شماره تلفن همراه ( شماره تلفن همراه باید به اسم خود فرد باشد) را در کادر مخصوص آن وراد نموده و پس از آن کد امنیتی مندرج در صفحه را نیز کلیک نمایید. در ادامه گزینه ارسال رمز یکبار مصرف را بفشارید.

نحوه ورود به سامانه ملی املاک و اسکان کشور

در صفحه جدید کد فعالسازی که به شماره تلفن همراه وارد شده در سامانه ارسال شده است را وارد نمایید.

اگر پیش از این به سامانه پنجره خدمات دولت هوشمند وارد نشده اید و اولین بار است به این سامانه وارد می شود باید اطلاعات دیگری از جمله کد ملی، تاریخ تولد و کد پستی را نیز تکمیل نمایید.

پس از انجام مراحل گفته شده به سایت ملی املاک و اسکان کشور وارد خواهید شد و می بایست نسبت به ثبت اقامتگاه و محل سکونت خود اقدام نمایید.

مقاله پیشنهادی » سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ssaa.ir

نحوه ثبت ملک در سامانه املاک و اسکان کشور amlak.mrud.ir

همان طور که گفته شد با مراجعه به سامانه ملی املاک و اسکان کشور باید نسبت به ثبت اطلاعات ملکی و محل سکونت خود اقدام نمایید. دقت داشته باشید که علاوه بر فرآیند ثبت اطلاعات در سایت املاک و اسکان و مشخص شدن محل سکونت افراد و مالکان ممکن است در آینده بر مبنای این اطلاغات ثبت شده تصمیماتی اتخاذ شود بنابراین کلیه افراد می بایست اطلاعات املاک و محل سکونت خود را به صورت دقیق و صحیح در سامانه تکمیل نمایند تا در آینده با مشکلی روبه رو نباشند.

دقت داشته باشید که علاوه بر ثبت واحدهای مسکونی، ثبت املاک تجاری و اداری نیز در این سامانه ضروری می باشد.  در ادامه نحوه ثبت ملک در سامانه ملی املاک و اسکان کشور توضیح داده خواهد شد.

ابتدا به روش توضیح داده شده در بالا به سامانه ملی املاک و اسکان کشور وارد شوید، بعد از ورود به این سامانه با صفحه مربوط به تکمیل اطلاعات هویتی روبه رو خواهید شد.

کلیه اطلاعات هویتی خواسته شده از جمله نام ، نام خانوادگی، محل تولد، اطلاعات تماس و … را در کادرهای مخصوص به آن وارد نمایید. پس از تکمیل کلیه اطلاعات گزینه ثبت در انتهای صفحه را بفشارید.

ثبت اطلاعات در سامانه ملی املاک و اسکان کشور

 

  • پس از این باید برای ثبت مشخصات اقامتگاه اصلی اقدام نمایید. بنا به شرایط خود یکی از دو گزینه مالک هستم، یا شخص دیگری مالک را انتخاب نمایید.

ثبت اقامتگاه در سامانه ملی املاک و اسکان کشور

  • در صورتی که مالک هستید اطلاعات مربوط به مالکیت ( نوع سند، سناسه یکتا سند مالکیت و … ) را وارد نمایید.

ثبت اطلاعات سند در سامانه ملی املاک و اسکان کشور

پس از این در صفحه جدید اطلاعات مربوط به ملک از جمله کد پستی، پلاک اصلی و فرعی و …. را با دقت تکمیل کنید.

در بخش تعیین تکلیف، اطلاعات خواسته شده در خصوص قبوض از جمله نوع قبض، شناسه قبض را وارد نموده و در انتها گزینه ثبت نهایی را کلیک نمایید.

توجه داشته باشید در صورتی که در طی مراحل و هنگام ثبت املاک در سامانه دچار اشتباه شدید می توانید نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایید.

مقاله پیشنهادی » سامانه احراز محل سکونت دانش آموزان

نحوه ثبت نام مستاجران در سامانه ملی املاک و اسکان کشور amlak.mrud.ir

همان طور که گفته شد مستاجران نیز باید با مراجعه به سامانه ملی املاک و اسکان کشور با آدرس اینترنتی amlak.mrud.ir ، اطلاعات هویتی و اطلاعات مربوط به ملک استیجاری محل سکونت خودرا تکمیل نمایند.

نحوه ثبت نام مستاجران در سامانه ملی املاک و اسکان کشور به این ترتیب می باشد

ابتدا به سامانه ملی املاک و اسکان کشور amlak.mrud.ir وارد شوید. بعد از ورود به سامانه اطلاعات هویتی لازم را تکمیل نمایید.

در هنگام ثبت مشخصات اقامتگاه اصلی، از میان دو گزینه “مالک هستم ” یا “شخص دیگری مالک است” گزینه دوم را انتخاب نمایید.

پس از این می بایست اطلاعات مورد نیاز از جمله ، کد پستی محل سکونت، متراژ، طبقه و واحد ملک استیجاری محل سکونت، شناسه قبض، تاریخ شروع اقامت، کد ملی و نام مالک را وارد نمایید. در انتها اطلاعات وارد شده را ثبت و تایید نمایید.

اطلاعات مورد نیاز برای ثبت در سامانه ملی املاک و اسکان

برای ثبت نام در سامانه ملی املاک و اسکان نیاز به اطلاعات و مدارک مختلفی دارید. بهتر است پیش از شروع روند ثبت نام در سامانه ، کلیه اطلاعات و مدارک خود را در دسترس داشته باشید تا در حین ثبت نام در سامانه به مشگل بر نخورید.

در ادامه می توانید اطلاعات مورد نیاز برای ثبت نام در سامانه ملی املاک و اسکان را مشاهده نمایید.

ثبت نام در amlak.mrud.ir سامانه املاک و اسکان

اطلاعات لازم برای ثبت ملک تحت مالکیت و اقامتگاه با مالکیت خود

    • کد پستی

    • متراژ

    • طبقه و واحد

    • سال ساخت (سال نصب اولین انشعاب یا سال پایان کار)

    • شناسه قبض برق

    • شماره دفتر املاک الکترونیک یا ترکیب شماره دفتر املاک و شماره صفحه (برای اسناد رسمی تکبرگ)

    • نام حوزه و بخش ثبتی (برای اسناد رسمی تکبرگ)

    • شماره پلاک ثبتی اصلی و فرعی (برای اسناد رسمی تکبرگ)

    • شناسه ملی جغرافیایی املاک و مستغلات (کد جام) (برای اسناد رسمی تکبرگ)

    • میزان مالکیت (بر حسب دانگ)

    • تاریخ شروع مالکیت

    • اطلاعات اقامت (شامل تاریخ شروع اقامت و کد/شناسه ملی ساکن ملک)

اطلاعات لازم برای ثبت اقامتگاه مستاجران

    • کد پستی

    • متراژ

    • طبقه و واحد

    • شناسه قبض برق

    • تاریخ شروع اقامت

    • نوع اقامتگاه

    • کد ملی/نام مالک حقیقی/حقوقی

سامانه ملی املاک و اسکان کشور سامانه ای است که توسط وزارت راه و شهرسازی و با هدف ثبت اطلاعات مربوط به املاک و اسکان در کشور و همچنین ساماندهی وضعیت املاک راه اندازی شده است. تمامی افراد دارای ملک (استیجاری یا تحت تملک) می بایست با مراجعه به این سامانه برای تکمیل اطلاعات ملکی و محل سکونت خود اقدام نمایند

برای ورود مستقیم به  سایت املاک و اسکان کشور کلیک کنید.

در این مقاله به توضیح در رابطه با amlak.mrud.irسامانه املاک و اسکان نحوه ورود به سامانه ملی املاک و اسکان کشور، ثبت نام در سامانه ملی املاک و اسکان کشور، ثبت نام مستاجران در سامانه ملی املاک ، مدارک مورد نیاز برای ثبت نام و … پرداخته شد،

در صورتی که پس از خواندن این مطلب سوالی داشته و یا نیاز به راهنمای بیشتری دارید می توانید سوالات و ابهامات خود را از قسمت کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید. پس از دریافت ، کارشناسان این مجموعه به پرسش های شما پاسخ خواهند داد. همچنین می توانید از همین طریق با ما در ارتباط بوده و نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

مقاله پیشنهادی » استعلام فرم ج وزارت راه و شهرسازی

سؤالات متداول سامانه ملی املاک و اسکان amlak.mrud.ir

سایت املاک و اسکان کشور با آدرس اینترنتی amlak.mrud.ir در دسترس می باشد و کلیه افراد می توانند با مراجعه به این سامانه نسبت به ثبت مشخصات ملکی خود اقدام نمایند.

این سامانه با هدف ثبت و ذخیره اطلاعات مربوط با حوزه اسکان و املاک کشور و ساماندهی وضعیت املاک راه اندازی شده است.

در رابطه با ثبت ملک در سایت ملی املاک و اسکان کشور در متن بالا به طور کامل توضیح داده شده است برای اطلاع از این مورد به متن مقاله مراجعه نمایید.

6/6 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه املاک و اسکان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا