سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ssaa.ir

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ssaa.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ssaa.ir

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در راستای ارائه طیف وسیعی از خدمات به کاربران اقدام به راه اندازی سامانه ای با نام سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ssaa.ir نموده است.

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به عنوان یکی از نهادهای مهم کشوری به طور قطع نقش مهم و تاثیر گذاری در امور مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی ایفا می نماید. این سازمان با دارا بودن حدود 100 سال پیشینه ، یکی از سازمان های مهم در کشور می باشد.

این سامانه به ارائه طیف وسیعی از خدمات ثبتی می پردازد،کاربران می توانند با ورود به سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ssaa.ir از خدمات و امکانات موجود بنا به نیاز خود استفاده نمایند

سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

امروزه با فراهم شدن بسترهای الکترونیکی مناسب در سطح کشور بسیاری از ارگان ها و سازمان ها اقدام به راه اندازی سامانه های زیادی برای ارائه خدمات به کاربران نموده اند. افراد می توانند بسیاری از امور خود را صرفا با مراجعه به این سامانه ها و بدون نیاز به مراجعه حضوری به انجام برسانند، این روند علاوه بر صرفه جویی در وقت و زمان و جلوگیری از مراجعات حضوری ، باعث تسریع در روند انجام امور خواهد شد.

سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز با هدف تسهیل و تسریع دسترسی کاربران به امور مربوط به قوه قضاییه راه اندازی شده است. این سامانه با آدرس اینترنتی ssaa.ir در دسترس بوده و کاربران می توانند با مراجعه به این سامانه به امکانات زیادی از جمله استعلام ممنوع الخروجی، ثبت شرکت و موسسه ، ثبت درخواست صدور سند مالکیت تصدیق اصالت سند مالکیت و …. دسترسی داشته باشند.

نحوه ورود به سامانه ثبت اسناد و املاک کشور

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به عنوان یکی از سازمان های مهم کشوری که زیر نظر قوه قضاییه فعالیت می نماید به ارائه خدمات زیادی به کاربران می پردازد ، سامانه این سازمان یعنی سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با آدرس اینترنتی www.ssaa.ir در دسترس می باشد.

برای استفاده از امکانات و خدمات مختلف این سامانه و همچنین اطلاع از اخبار و اطلاعیه های مرتبط باید ابتد ابه سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ssaa.ir وارد شوید. برای ورود به این سامانه تنها کافی است آدرس اینترنتی آن یعنی ssaa.ir را در صفحه مرورگر خود سرچ نمایید. پس از جستجو این آدرس اینترنتی به طور مستقیم به سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور وارد خواهید شد.

سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

بعد از ورود به این سامانه متوجه خواهید شد که این سامانه دارای امکانات و خدمات زیادی در زمینه ثبت سند شرکت و موسسه، ثبت املاک، تصدیق اصالت سند و … می باشد و می توانید از بخش های مختلف به فراخور نیاز خود استفاده کنید.

برای ورود به حساب کاربری خود بر روی گزینه مشخص شده در تصویر کلیک نمایید.

ورود به سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

پس از ورود به صفحه جدید می بایست اطلاعات خواسته شده از جمله نام کاربری و رمز عبور را وارد نموده و در ادامه گزینه ورود را کلیک نمایید.

نحوه ورود به سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

در صورتی که هنوز در سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ثبت نام ننموده ودارای نام کاربری و رمز عبور نیستید می توانید در این سامانه ثبت نام نمایید.

ثبت نام در سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ssaa.ir

استفاده از بسیاری از امکانات و خدمات موجود در سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ssaa.ir نیازی به ثبت نام و عضویت در سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ندارد ولی برای استفاده از تعدادی از این خدمات می بایست در سامانه عضو بوده و پس از این با وارد کردن اطلاعات کاربری به حساب کاربری خود وارد شوید.

در صورتی که نیاز به عضویت و ثبت نام در سامانه دارید می توانید به این ترتیب اقدام نمایید. بعد از ورود به سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بر روی گزینه ثبت نام کلیک کرده و در ادامه عضویت را بفشارید.

ثبت نام در سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

نحوه ثبت نام در سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

پس از انجام این مراحل به صفحه مربوط به عضویت وارد خواهید شد. در صفحه جدید، کلیه اطلاعات درخواستی از جمله نام، نام خانوادگی، کد ملی، نام کاربری، کلمه عبور مد نظر، ایمیل آدرس و … را به درستی تکمیل نمایید.

تکمیل فرم ثبت نام سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

پس از انجام کامل مراحل و وارد کردن کد امنیتی بر روی گزینه ارسال فرم کلیک نمایید. با تکمیل مراحل در سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور عضو خواهید شد و از این به بعد در صورت نیاز می توانید با وارد کردن اطلاعات کاربری مانند نام کاربری و رمز عبور به حساب خود در سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ssaa.ir وارد شوید.

 

امکانات سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ssaa.ir

در ادامه در مورد مهمترین بخش های این سامانه توضیحاتی را ارائه خواهیم داد.

بخش اطلاع رسانی سامانه سازمان ثبت اسنادو املاک کشور

همان طور که از نام این بخش مشخص است با مراجعه به این قسمت می توانید در بسیاری از زمینه ها اطلاعات لازم مورد نیاز را به دست آورید. این بخش از قسمت های مختلفی مانند قوانین و مقررات، بخشنامه ها، تعرفه هزینه ها، جستجوی دفترخانه ها، راهنمای میز خدمت الکترونیک، آگهی ها و … تشکیل شده است.

قسمت اطلاع رسانی سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

استعلامات ثبتی سامانه سازمان ثبت اسنادو املاک کشور

یکی از بخش های مهم سامانه سازمان ثبت اسنادو املاک کشور بخش مربوط به استعلامات ثبتی این سامانه است. با ورود به قسمت خدمات الکترونیک سامانه می توانید به این بخش دسترسی پیدا نمایید. این بخش شامل چند قسمت بوده که در ادامه به معرفی هر کدام از قسمت ها خواهیم پرداخت.

قسمت اطلاعات ثبتی سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

تصدیق اصالت سند مالکیت

با استفاده از بخش تصدیق اصالت سند مالکیت ، می توانید برای استعلام سند مالکیت اقدام نمایید. پس از کلیک بر روی این گزینه و ورود به صفحه جدید می توانید با وارد کردن اطلاعات خواسته شده از جمله کد ملی مالک، واحد ثبتی، نوع سند، شماره دفتر املاک الکترونیکی برای تصدیق اصالت سند مالکیت و اطلاع از اصالت آن اقدام نمایید.

تصدیق اصالت اسناد و اوراق دفاتر اسناد رسمی

در قسمت تصدیق اصالت اسناد و اوراق دفاتر اسناد رسمی، امکان بررسی اصالت اسناد و اوراق دفاتر رسمی وجود دارد با ورود به این قسمت و ورود اطلاعاتی از جمله شماره سند و رمز می توانید برای تصدیق اصالت اسناد و اوراق دفاتر اسناد رسمی اقدام نمایید.

استعلام ممنوع الخروجی

یکی از خدمات مهم ارائه شده در سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ssaa.ir ، امکان استعلام ممنوع الخروجی افراد است. با ورود به این بخش و تکمیل اطلاعاتی از جمله نام و نام خانوادگی، شماره ملی، شماره شناسنامه و تاریخ تولد می توانید از ممنوع الخروجی خود و یا دیگران اطلاع حاصل نمایید.

پیگیری استعلام الکترونیکی ملک

در صورتی که در صدد پیگیری استعلام الکترونیکی ملک خود هستید می توانید با مراجعه به سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای این امر اقدام نمایید. پس از کلیک بر روی گزینه گفته شده به صفحه ای هدایت خواهید شد و باید شناسه یکتای استعلام 18 رقمی خود را در کادرمربوطه وارد نمایید. پس از انجام این مرحله و با ورود اطلاعات گفته شده می توانید استعلام الکترونیکی ملک خود را در سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور پیگیری نمایید.

استعلام شناسه ملی

در صورتی که قصد استعلام شناسه ملی فردی را برای اطمینان از صحت اطلاعات ارائه شده دارید می توانید با ورود به قسمت استعلام شناسه ملی، شناسه ملی مورد نظر خود را استعلام نمایید.

دفاتر طلاق دارای ظرفیت ثبت واقعه

افراد مختلف می توانند پیش از مراجعه به این گونه دفاتر با مراجعه به سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ssaa.ir لیست دفاتر طلاق دارای ظرفیت ثبت واقعه را مشاهده نمایید زیرا این دفاتر ( دفاتر طلاقی که زیر نظر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور انجام وظیفه می نمایند)، دارای ظرفیت مشخصی بوده و مجاز به رعایت سقف معینی برای ثبت واقعه هستند بنابراین بهتر است پیش از مراجعه حضوری با مراجعه به سامانه این قسمت را چک نمایید.

دفاتر اسناد رسمی دارای ظرفیت ثبت سند

آخرین قسمت مربوط به استعلامات ثبتی سامانه سازمان سند اسناد و املاک کشور ، قسمت دفاتر اسناد رسمی دارای ظرفیت ثبت سنداست. پیش از مراجعه حضوری به دفاتر اسناد رسمی و با مراجعه به سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می توانید لیست دفاتر اسناد رسمی دارای ظرفیت برای ثبت سند را مشاهده نموده و پس از این برای مراجعه حضوری قدام نمایید.

ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری سامانه سازمان سند اسناد و املاک کشور 

در صورتی که فردی یا تعدادی از افراد قصد ثبت شرکت یا موسسه را داشته باشند می توانند با مراجعه به سامانه سازمان سند اسناد و املاک کشور و با استفاده از قسمت ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری برای این امر اقدام نموده و به صورت غیر حضوری شرکت و موسسه خود را در سامانه ثبت نمایند.

قسمت ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

با استفاده از این قسمت می توانید برای انجام امور زیر اقدام نمایید.

  • تاسیس شخصیت حقوقی

  • صورت جلسه تغییرات

  • پذیرش اظهارنامه پلمب دفاتر قانونی

  • اطلاعات عمومی شخصیت حقوقی
  • اظهارنامه دفتر ثبت تجارتی
  • درخواست کد فراگیر
  • پیگیری درخواست
  • انصراف از درخواست
  • فرم های ثبت شرکت ها و موسسات تجاری
  • بیانیه سطح توافقات خدمات

مرکز مالکیت معنوی سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

یکی دیگر از امکانات فراهم شده در سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ssaa.ir بخش مربوط به مرکز مالکیت معنوی سامانه است. این بخش مربوط به ثبت اختراع، ثبت اظهارنامه های طرح های تجاری و … می باشد.

 

قسمت مرکز مالکیت معنوی سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

با استفاده از این قسمت می توانید به بخش های مختلفی از جمله موارد زیر دسترسی پیدا کنید

  • ثبت اظهارنامه اختراع
  • ثبت اظهارنامه طرح های صنعتی
  • ثبت اظهارنامه علامت تجاری
  • جستجو در بانک علائم تجاری
  • جستجو در بانک اختراعات
  • بیانیه سطح توافق خدمات

 

بخش اجرای اسناد رسمی سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

یکی دیگر از بخش های سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، بخش اجرای اسناد رسمی است با مراجعه به این بخش امکان استفاده از خدمات زیر فراهم است.

  • پیگیری پرونده اجرا
  • فرم های اجراییه اسناد رسمی
  • پرداخت هزینه تقاضانامه صدور سایر اجراییه
  • بیانیه سطح توافقات خدمات

قسمت اجرای اسناد رسمی سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

بخش املاک سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

از دیگر بخش های سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بخش مربوط به املاک است. با استفاده از این گزینه می توانید به طور مستقیم به سامانه ثبت درخواست صدور سند مالکیت و سامانه مدیریت اطلاعات و مستند سازی املاک دولتی وارد شوید.

قسمت املاک سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

با مراجعه به سامانه ثبت درخواست صدور سند مالکیت افراد می توانند برای ثبت درخواست جهت صدور سند مالکیت برای ملک تحت تملک خود اقدام نمایند. همچنین با ورود به سامانه مدیریت اطلاعات و مستند سازی املاک دولتی می توانید اطلاعات لازم در خصوص املاک دولتی را به دست آورید. 

 

برای ورود مستقیم به ssaa.ir سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور کلیک کنید.

در این مقاله به معرفی سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ، نحوه ورود به این سامانه وبخش ها و امکانات مختلف آن پرداختیم، در صورتی که در این زمینه سوالی دارد می توانید از طریق کامنت سوال خود را با کارشناسان این مرکز در میان بگذارید. همچنین می توانید از همین طریق سوالات، نظرات و انتقادات خود ارسال نموده و با ما در ارتباط باشید.

سؤالات متداول سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ssaa.ir

کلیه افراد می تواند با مراجعه به این سامانه از امکانات و خدمات موجود در بخش های محتلف استفاده نمایند. برای دسترسی و استفاده از خدمات باید ابتدا در سامانه ثبت نام نماید.

سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور یک سامانه جامع بوده و دارای بخش های مختلفی از جمله استعلامات ثبتی، ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری ، بخش اجرای اسناد رسمی ، بخش املاک و … می باشد. در مقاله بالا در خصوص بخش های مختلف این سامانه توضیح داده شده است.


بله، امکان استعلام ممنوع الخروجی افراد در سامانه وجود دارد. با مراجعه به بخش استعلامات ثبت و گزینه استعلام ممنوع الخروجی می توانید از این خدمت استفاده نمایید.

لینک کوتاه مقاله :

متن سربرگ خود را وارد کنید

انتشار مقاله در شبکه های اجتماعی

6/6 - (14 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ssaa.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا