سامانه سمیع saamie.ir

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه سمیع saamie.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سامانه سمیع saamie.ir

سامانه سمیع، سامانه ای است که توسط اتحادیه های سازمان ملی حمل و نقل و به منظور پرداخت الکترونیکی عوارض خودرو راه اندازی شده است، دارندگان خودرو می توانند با مراجعه به این سامانه به صورت الکترونیکی و غیر حضوری اقدام به پرداخت عوارض خودرو نمایند.

سامانه سمیع مخفف عبارت “سامانه ملی یکپارچه عوارض” می باشد که با هدف بسط و گسترش ارائه خدمات به صورت غیر حضوری و در جهت فاه حال مالکان خودرو و راننگان راه اندازی شده است.

در این مطلب قصد داریم در مورد سامانه saamie.ir، نحوه ورود به این سامانه، استعلام و پرداخت عوارض خودرو و … توضیح دهیم تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

سامانه سمیع

امروزه و با فراهم شده بسترهای الکترونیکی مناسب در کشور، انجام بسیاری از کارها لزوما نیازی به مراجعه حضوری به مراجع ذیربط نداشته و افراد میتوانند صرفا به صورت غیر حضوری و با مراجعه به سامانه های ایجاد شده برای انجام امور مد نظر خود اقدام نمایند. سامانه سمیع نیر با هدف ارائه هر چه بیشتر خدمات الکترونیک و تسریع در روند انجام امور مربوط به پرداخت عوارض خودرو ایجاد شده است.

رانندگان و مالکان خودرو می توانند با مراجعه به این سامانه به راحتی برای پرداخت عوارض خودرو اقدام نمایند، روند استعلام و پرداخت عوارض خودرو به صورت اینتنرتی موجب تسریع در فرآیند انجام امور و کاهش میزان مراجعات و ترددات به مراکز مربوطه برای استعلام و پرداخت عوارض خودرو می گردد.

سامانه سمیع

سامانه سمیع با نشانی اینترنتی saamie.ir در دسترس کاربران می باشد. در ادامه نحوه ورود به سایت سمیع و استعلام و پرداخت عوارض شهرداری را توضیح خواهیم داد.

ورود به سامانه سمیع saamie.ir

همان طور که پیش از این هم اشاره شد سامانه یکپارچه ملی پرداخت عوارض خودرو یا سایت سمیع با نشانی اینترنتی saamie.ir توسط اتحادیه های سازمان ملی حمل و نقل با هدف ارائه بیشتر خدمات غیر حضوری و به منظور رفاه حال رانندگان و مالکان خودروها راه اندازی شده است.

برای ورود به سمیع می بایست آدرس اینترنتی این سامانه یعنی saamie.ir را در صفحه مرورگر خود وارد و جستجو نمایید، پس از جستجوی آدرس اینترنتی مذکور به طور مستقیم به سامانه یکپارچه ملی پرداخت عوارض خودرو وارد خواهید شد و می توانید برای استعلام و پرداخت عوارض خودرو اقدام نمایید.

ثبت نام در سامانه سمیع saamie.ir

مالکان خودرو می توانند با ورود به سامانه سمیع برای استعلام عوارض و پرداخت آنلاین عوارض خودرو اقدام نمایند.

متقاضیان باید توجه داشته باند که امکان ثبت نام در سامانه یکپارچه ملی پرداخت عوارض خودرو وجود ندارد و می بایست برای اولین بار برای انجام ثبت‌نام به صورت حضوری به دفاتر پیشخوان یا شهرداری محل سکونت خود مراجعه نمایند. این افراد باید با به همراه داشتن رسید عوارض پرداختی سال‌های قبل و سند خودرو (برگ سبز) به مراکز گفته شده مراجعه نموده و برای ثبت اطلاعات و مشخصات خودرو در سامانه سمیع ثبت نام نمایند.

متقاضیان پس از تکمیل ثبت نام، می توانند نام کاربری و رمز عبور خود را برای ورود به سامانه جامع سمیع را دریافت کنید. پس از این می توانید به صورت غیر حضوری به سامانه سمیع وارد شده و برای موارد مرتبط با پرداخت عوارض خودرو از این سایت اقدام نمایید.

 

پرداخت عوارض خودرو در سامانه سمیع saamie.ir

توجه داشته باشید که با مراجعه به سامانه پرداخت عوارض خودرو می توانید برای پرداخت عوارض خودرو‌های سبک و سواری‌ اقدام نمایید و پرداخت عوارض خودروهای سنگین، کامیون‌ها، وانت‌بار‌ها و موتورسیکلت‌ها از طریق این سایت انجام نمی پذیرد.

برای پرداخت عوارض خودرو در سامانه سمیع ابتدا به روش گفته شده به این سامانه وارد شوید، پس از ورود به صفحه اصلی سامانه، گزینه “پرداخت عوارض خودرو” را کلیک کنید.

پرداخت عوارض خودرو در سامانه سمیع

بعد از این به صفحه جدیدی هدایت خواهید شد، اطلاعات خواسته شده مانند نام ، نام خانوادگی، شماره تلفن، تاریخ تولد و … را با دقت وارد نموده و در پایان گزینه “استعلام” را کلیک کنید.

 با انجام این مراحل می توانید از مبلغ بدهی عوارض خود مطلع شوید و با استفاده از اطلاعات کارت بانکی برای پرداخت هزینه اقدام کنید.

 

نحوه استعلام پرداخت عوارض خودرو saamie.ir

دارندگان خودرو با داشتن اطلاعات vin می توانند بعد از ورود به سامانه سمیع برای استعلام پرداخت عوارض خودرو خود نیز اقدام نمایند.

استعلام پرداخت عوارض خودرو saamie.ir

به این منظور پس از ورود به صفحه اصلی سامانه، بر روی گزینه استعلام پرداخت عوارض خودرو کلیک کنید. پس از ورود به صفحه جدید اطلاعات خواسته شده را تکمیل نموده و در نهایت بر روی گزینه استعلام کلیک کنید.

 

برای ورود مستقیم به سامانه یکپارچه ملی پرداخت عوارض خودرو کلیک کنید.

 

همان طور که پیش از این هم مطالعه نمودید سامانه یکپارچه ملی پرداخت عوارض خودرو  با نشانی اینترنتی saamie.ir در راستای استعلام و پرداخت عوارض خودرو به صورت غیر حضوری ایجاد شده است.

مالکان و دارندگان خودرو می توانند با مراجعه به این سامانه به صورت غیر حضوری و اینترنتی برای پرداخت عوارض خودرو اقدام نمایند.
در این مقاله در رابطه با saamie.ir، نحوه ورود به این سامانه و انجام ثبت نام، پرداخت و استعلام عوارض خودرو و … توضیحات کامل و لازم ارائه گردید. در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتری دارید می توانید سوالات و ابهامات خود را از طریق قسمت کامنت با ما در میان بگذارید ، کارشناسان این مجموعه پس از دریافت سوالات به شما پاسخ خواهند داد. همچنین می توانید نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را نیز از همین طریق با ما به اشتراک بگذارید، بدون شک دریافت نظرات سازنده شما در ادامه مسیر برای ما یاری رسان خواهد بود.

سؤالات متداول سامانه سامانه سمیع saamie.ir

سامانه یکپارچه ملی پرداخت عوارض خودرو  سامانه ای است که با نشانی اینترنتی saamie.ir و با هدف پرداخت عوارض خودرو به صورت الکترونیکی ایجاد شده است.

پس از ورود به سامانه می توانید با تکمیل اطلاعات خواسته شده برای پرداخت عوارض اقدام نمایید، پیش از این می بایست با مراجعه به دفاتر پیشخوان و یا شهرداری ها ثبت نام خود را انجام نمایید.

در این رابطه در متن مقاله بالا به طور کامل توضیح داده شده است، به متن بالا مراجعه فرمایید.

لینک کوتاه مقاله :

متن سربرگ خود را وارد کنید

انتشار مقاله در شبکه های اجتماعی

امتیاز دهی به مقاله

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه سمیع saamie.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا