ثبت نام در سامانه ثنا sana.adliran.ir 

جهت مشاوره تلفنی در زمینه ثبت نام در سامانه ثنا

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت نام در سامانه ثنا / سامانه ثنا یا سامانه ثبت نام الکترونیک قوه قضاییه یکی از سامانه های بسیار پرکاربرد قوه قضاییه می باشد. بسیاری از خدمات الکترونیک قضایی ارائه شده توسط قوه قضاییه از طریق این سامانه قابل دسترسی می باشند.

استفاده از بسیاری خدمات موجود در سایت قوه قضاییه (درگاه الکترونیک خدمات قضایی) منوط به ثبت نام در سامانه ثنا است، پیش از این ثبت نام سامانه ثنا به صورت حضوری انجام می پذیرفت ولی هم اکنون افراد مختلف می توانند با مراجعه به این سامانه به طور غیر حضوری و بر خط اقدام به ثبت نام نموده و پس از انجام ثبت نام و ورود به حساب کاربری خود از خدمات مختلف سایت ثنا بنا نیاز و شرایط استفاده نمایند.

در این مطلب نحوه ثبت نام غیر حضوری در سامانه ثنا sana.adliran.ir را به طور کامل شرح خواهیم داد. برای آشنایی با ثبت نام در این سایت و مشاهده مرحله به مرحله این روند همراه ما باشید.

ثبت نام در سامانه ثنا

سامانه ثنا، سامانه ای بسیار مفید و کاربردی بوده که توسط قوه قضاییه کشور و در راستای ارائه خدمات قضایی غیر حضوری به کاربران ایجاد شده است، بسیاری از خدمات قضایی به صورت برخط  از طریق این سامانه قابل دسترسی هستند و روز به روز هم بر تعداد خدمات ارائه شده توسط این سامانه افزوده می شود.

استفاده از بسیاری خدمات درگاه الکترونیک قوه قضاییه از جمله مشاهده و بررسی ابلاغیه های الکترونیک، نوبت دهی قضایی، دریافت گواهی عدم سوء پیشینه، ارائه و پیگیری درخواست عفو، استعلام وضعیت وکیل، دستیابی به فهرست واحدهای قضایی، استعلام مدارک قضایی و … با ثبت نام در سامانه ثنا sana.adliran.ir امکان پذیر است.

همان طور که اشاره شد برای استفاده از خدمات غیر حضوری قوه قضاییه می بایست ابتدا در سامانه ثنا ثبت نام نموده باشید و مراحل مربوط به احراز هویت و … را طی کرده باشید، پس از این با ورود به پنل کاربری خود در این سامانه می توانید به خدمات زیادی دسترسی پیدا نموده و برای انجام بسیاری از امور به صورت بر خط و آنلاین اقدام کنید.

پیش از این تنها امکان ثبت نام در سامانه ثنا به صورت حضوری امکان پذیر بود و افراد برای ثبت نام می بایست به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه نموده و فرم های لازم را تکمیل می نمودند ولی اکنون امکان ثبت نام سایت ثنا در منزل و حتی با گوشی نیز وجود دارد و می توانید به راحتی و به صورت بر خط کلیه مراحل ثبت نام از تکمیل فرم تا احراز هویت و واریز وجه و … را به صورت اینترنتی انجام نمایید.

مقاله پیشنهادی : سامانه ثنا

نحوه ثبت نام در سامانه ثنا

همان طور که اشاره شد استفاده از بسیاری از خدمات قوه قضاییه به طور غیر حضوری مستلزم ثبت نام در سامانه ثنا و انجام مراحل مربوط به آن است. پس از انجام ثبت نام در سامانه ثنا، می توانید با ورود اطلاعات مربوط ، به خدمت مورد نظر دسترسی پیدا نمایید،

ادامه مطلب
همراه بانک مسکن

لازم به ذکر است که برای ثبت نام در سایت ثنا می توانید به صورت غیر حضوری و یا به صورت حضوری و با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی  اقدام کنید. در صورتی که قصد دارید خودتان اقدام به ثبت نام در این سامانه کنید می توانید مراحل را طبق راهنمایی های زیر انجام دهید.

برای انجام ثبت نام می بایست ابتدا به سایت ثبت نام الکترونیک یا ثنا وارد شوید، برای ورود به سامانه ثنا کافی است در صفحه مرورگر خود آدرس اینترنتی این سامانه یعنی sana.adliran.ir را وارد نموده و جستجو نمایید. پس از سرچ آدرس اینترنتی مذکور به طور مستقیم به سایت ثنا قوه قضاییه وارد خواهید شد.

سامانه ثنا

بعد از ورود به صفحه اصلی گزینه های مختلفی را مشاهده می نمایند.

برای ثبت نام در سامانه ثنا sana.adliran.ir می بایست گزینه ثبت نام برخط ثبت نام شخص حقیقی را کلیک نمایند.

ثبت نام در سامانه ثنا sana.adliran.ir

پس از هدایت به پنجره جدید ، اطلاعات خواسته شده از جمله شماره ملی، تاریخ تولد و شماره  سریال شناسنامه، کد امنیتی موجود در صفحه را وارد نموده و در ادامه گزینه ادامه را کلیک نمایید.

ثبت نام در سامانه ثنا

پس از این، کلیه شرایط و ضوابط استفاده از سامانه ثنا را مشاهده می نمایید، پس از مطالعه موارد ذکر شده برای انجام ادامه مراحل دکمه تایید را بفشارید.

نحوه ثبت نام در سامانه ثنا در منزل

مشاهده می کنید که ثبت نام در سامانه ثنا نیازمند تکمیل مراحل مختلف است، در این مرحله کلیه اطلاعات شناسنامه ای خود از قبیل نام ، نام خانوادگی، دین، جنسیت، وضعیت تاهل و … را به صورت صحیح و دقیق تکمیل نموده و پس از تکمیل کلیه موارد دکمه مرحله بعد را کلیک نمایید.

ادامه مطلب
سایت ایران خودرو دیزل ikd.ir - ورود به سایت ایران خودرو دیزل

ثبت نام سامانه ثنا با گوشی

مرحله بعد مربوط به تکمیل اطلاعات تماس است. اطلاعات مربوط به شماره تلفن ثابت، شماره تلفن همراه، پست الکترونیک را در کادرهای مربوط به آن وارد کنید و در ادامه گزینه مرحله بعد را کلیک نمایید.

در گام بعد می بایست اطلاعات مربوط به اقامتگاه و محل سکونت خود را کامل کنید، اطلاعات مربوط به محل سکونت خود از جمله استان، شهر، شهرستان محل سکونت، کد پستی، آدرس دقیق و … را کامل کنید و طبق روال مراحل قبل گزینه مرحله بعد را کلیک نمایید.

در مرحله بعد اطلاعات مربوط به نام مستعار، تحصیلات، شغل و .. را وارد نمایید. پس از ثبت این اطلاعات، گزینه سبز رنگ ثبت اطلاعات اولیه را کلیک کنید.

سامانه ثبت نام ثنا

پس از ثبت اولیه اطلاعات، می بایست مرحله احراز شماره همراه را کامل کنید. در این مرحله یک کد به شماره تلفن همراه شما ارسال خواهد شد، کد دریافتی و شماره تلفن همراه را وارد نموده و در ادامه دکمه تایید کد امنیتی را بفشارید.

با انجام این مراحل مرحله اول ثبت نام اشخاص حقیقی پایان می پذیرد و می بایست ادامه مراحل را انجام دهید.

در این مرحله می بایست هزینه مربوط به احراز هویت را پرداخت کنید. از میان گزینه های موجود، یکی از کارگزاران را انتخاب کرده و دکمه پرداخت هزینه را بفشارید.

احراز هویت ثنا با گوشی

پس از این به درگاه پرداخت بانکی وارد می شوید و می بایست هزینه احراز هویت را پرداخت نمایید. به این منظور کلیه اطلاعات خواسته شده  مربوط به کارت بانکی خود را کامل کنید و مراحل مربوط به پرداخت هزینه را انجام داده و مبلغ خواسته شده را واریز کنید.

ثبت نام احراز هویت ثنا

پس از اینکه از طریق درگاه بانکی، هزینه را پرداخت نمودید و به سایت ثنا بر گشتید، گزینه سبز رنگ موجود در صفحه یعنی شروع احراز هویت غیر حضوری را کلیک کنید.

مرحله جدید، مرحله مربوط به گرفتن عکس و آپلود عکس در سامانه است، با استفاده از دوربین موبایل یا وب کم لپ تاپ، عکس خود را طوری که صورت در بین نقطه مشخص شده باشد، بگیرید.

احراز هویت سایت ثنا با گوشی

پس از گذراندن مرحله مربوط به ثبت عکس، به قسمت درج امضای الکترونیک می رسید، امضای خود را (با لمس صفحه موبایل ) درج کنید و در ادامه گزینه ثبت و ادامه را کلیک کنید.

ادامه مطلب
سامانه خرید آرد کشور gfloursale.banksepah.ir

مراحل ثبت نام سامانه ثنا

مرحله جدید مربوط به ارسال ویدئو می باشد، با ورود به صفحه  عبارتی را مشاهده می کنید،  در این مرحله باید در حین ادای جمله درج شده در صفحه از خود فیلم بگیرید. به این ترتیب که ابتدا بر روی دکمه (record a video) کلیک کنید و سپس عبارت موجود در صفحه را بخوانید. پس از تهیه فیلم و انجام مراحل با استفاده از گزینه ارسال ویدئو ، ویدئو را ارسال نمایید.

ثبت نام در سایت ثنا در منزل

با انجام مراحل احراز هویت و تکمیل ثبت نام نام کاربری و رمز عبور سامانه ثنا به شما ارائه خواهد شد و شما می توانید با استفاده از این اطلاعات به حساب کاربری خود وارد شده و از خدمات الکترونیک قضایی مد نظر خود استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید : درگاه خدمات الکترونیک قضایی (عدل ایران)

مدارک لازم برای ثبت نام سامانه ثنا

پیش از این درباره ی نحوه ثبت نام و مراحل و روند نام نویسی در سایت ثنا به طور کلی توضیح دادیم. همان طور که مشاهده کردید در طی مراحل نیاز به تکمیل اطلاعات مختلفی دارید. در ادامه یک بار دیگر به طور کلی مدارک و اطلاعات لازم برای ثبت نام در سامانه ثنا آورده شده است.

برای ثبت نام در سامانه ثنا در منزل  به صورت آنلاین نیاز به تکمیل اطلاعات هویتی، اطلاعات مربوط به تماس و محل اقامتگاه و … می باشد و در ادامه می توانید پس از واریز هزینه اقدام به احراز هویت آنلاین و ثبت عکس و ارسال ویدئو نمایید.

افرادی که ترجیح می دهند برای ثبت نام در سامانه ثنا به صورت حضوری به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه نمایند باید مدارک زیر را برای ثبت نام اولیه به همراه داشته باشند.

مقاله پیشنهادی » سایت عدل ایران
  • مدارک شناسایی مانند اطلاعات کارت ملی، شناسنامه و …
  • همراه داشتن یکی از قبوض آب، برق، گاز یا … برای تکمیل اطلاعات آدرس محل سکونت و کد پستی محل سکونت
  •  اطلاعات مربوط به تماس (تلفن ثابت، شماره تلفن همراه و …)
  •  نسخه اسکن شده عکس متقاضی ثبت نام

مدارک لازم برای فرآیند احراز هویت و ثبت نهایی سامانه ثنا به این شرح است

  •  کد رهگیری که در مرحله ثبت نام اولیه دریافت کردید
  • کارت ملی
  • شناسنامه داوطلب
  • شمراه تلفن همراه

بعد از به همراه داشتن این اطلاعات و انجام مراحل ثبت نام اولیه  و احراز هویت سامانه ثنا، ثبت نام شما در این سایت نهایی شده و در نهایت نام کاربری و رمز عبور سامانه ثنا را دریافت می کنید. پس از این با تکمیل اطلاعات کاربری خود می توانید برای دریافت ابلاغیه‌های قضایی و یا دیگر خدمات الکترونیک قوه قضاییه اقدام نمایید.

برای ورود مستقیم به سایت sana.adliran.ir کلیک کنید.

سامانه ثبت نام الکترونیک قضایی یا سامانه ثنا ، سامانه ای زیر نظر قوه قضاییه بوده که به ارائه خدمات مختلفی به صورت آنلاین و غیر حضوری می پردازد افرادی که قصد استفاده از خدمات غیر حضوری سامانه های قوه قضاییه را دارند باید در سامانه ثنا ثبت نام نموده و پس از انجام مراحل ثبت نام و احزار هویت و پس از دریافت نام کاربری و رمز عبور سامانه ثنا خواهند توانست از این خدمات غیر حضوری استفاده نمایند.

ادامه مطلب
سامانه ستکاوا setkava.com

در این مطلب به توضیح در رابطه با ثبت نام در سامانه ثنا و مراحل مختلف مربوط به ثبت نام ثنا پرداختیم ، در صورتی که پس از خواندن این مطلب سوالی داشته و یا نیاز به راهنمای بیشتری دارید می توانید سوالات و ابهامات خود را از قسمت کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید.

 پس از دریافت ، کارشناسان این مجموعه به پرسش های شما پاسخ خواهند داد. همچنین می توانید از همین طریق با ما در ارتباط بوده و نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

سؤالات متداول ثبت نام در سامانه ثنا sana.adliran.ir 

با مراجعه به سامانه ثبت نام الکترونیک ثنا به نشانی sana.adliran.ir می توانیدمراحل ثبت نام خود را انجام دهید.

بله می توانید به صورت غیر حضوری مراحل احراز هویت و ثبت نام خود را انجام دهید.

در خصوص نحوه ثبت نام در سامانه ثنا در متن بالا به طور کامل توضیح داده شده است. برای اطلاع بیشتر در این خصوص به متن مقاله مراجعه نمایید.

امتیاز دهی به مقاله

جهت مشاوره تلفنی در زمینه ثبت نام در سامانه ثنا

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا