سامانه دریافت ارز اربعین

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه دریافت ارز اربعین

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سامانه دریافت ارز اربعین

هر ساله و در آستانه شروع پیاده روی اربعین، خدمات مختلفی از سوی ارگان های مختلف برای شرکت کنندگان در این مراسم بزرگ ارائه می گردد. یکی از موضوعات مهم و مورد توجه برای شرکت کنندگان در این مراسم به نحوه دریافت ارز اربعین مربوط می شود.

زائرین می توانند پس از انجام نام نویسی خود با طی مراحل برای دریافت ارز اقدام نمایند. در این مقاله در نظر داریم در رابطه با سامانه دریافت ارز اربعین، انجام مراحل مربوط به دریافت ارز اربعین، شرایط و مدارک مورد نیاز و … به طور کامل توضیح دهیم، در ادامه این مطلب باما همراه باشید.

اربعین

سامانه دریافت ارز اربعین 1402

پیاده‌رَوی اربعین و شرکت در مراسم راهپیمایی اربعین یکی از آیین های قدیمی شیعی است که هرساله در آستانه ورود به اربعین حسینی و روزهای نزدیک به 20 ماه صفر انجام می گیرد. هر ساله تعداد زیادی از عاشقان امام حسین ( ع) در کشور عراق در تاریخ نزدیک به این رویداد اقدام به شرکت در پیاده روی باشکوه اربعین می نمایند، علاوه بر زائران عراقی، افراد زیادی نیز کشورهای دیگر به خصوص ایران علاقه به حضور و شرکت در پیاده روی اربعین دارند.

بسیاری از زائران ممکن است به دلیل نداشتن ارز اربعین پس از ورود به کشور عراق دچار مشکل شده و یا در تامین هزینه و خرید ها با سختی روبرو شوند، بنابراین بهتر است پیش از سفر در رابطه با دریافت ارز اربعین و مراحل مربوط به آن آگاهی کامل داشته تا دوران سفر و تشرف به عراق را با خیالی آسوده تر سپری نمایید.

ادامه مطلب
سایت بانک ملی bmi.ir

زائرین امام حسین (ع) می بایست برای شرکت در این مراسم بزرگ، ابتدا در بازه زمانی مشخص شده در سامانه «سماح» نام‌نویسی نموده باشند، پس از این می توانند با مراجعه به صرافی‌های عضو بازار متشکل ارز ایران یا شعب منتخب بانک‌های عامل برای دریافت ارز مورد نظر خود اقدام نمایند.

مقاله پیشنهادی » سایت ثبت نام اربعین برای اتباع 1402

شرایط دریافت ارز اربعین

دریافت ارز اربعین مستلزم داشتن شرایط لازم می باشد. داوطلبان حضور در راهپیمایی اربعین که بالاتر از 18 سال سن داشته و پیش از این در سامانه سماح ثبت نام نموده اند می توانند برای دریافت ارز اربعین اقدام نمایند.

توجه داشته باشید که سامانه ای جهت ثبت تقاضای ارز به صورت اینترنتی و آنلاین وجود ندارد و دریافت ارز اربعین مستلزم ثبت نام و انجام مراحل، در سامانه سماح می باشد. پس از انجام ثبت نام در سامانه سماح، زائران می توانند با مراجعه به مراکز فروش ارز که اسامی آن ها اعلام می گردد برای دریافت ارز مد نظر اقدام نموده و ارز مورد نیاز خود را تا سقف مبلغ یک صد دلار یا یک صد و پنجاه هزار دینار عراق خریداری نمایند. زائرانی که در این سامانه ثبت‌نام نکرده باشند، امکان دریافت ارز زیارتی اربعین را ندارند.

باید توجه داشته باشید که این شرایط و مبالغ مربوط به سال گذشته بوده و در صورت اعلام مبالغ سال 1402، اطلاع رسانی صورت خواهد پذیرفت.

نکته قابل توجه دیگر این است که زائران و علاقمندان به حضور در آیین پیاده روی اربعین می بایست شخصا برای دریافت ارز به مراکز فروش ارز مراجعه نمایند و امکان مراجعه فرد دیگری به غیر از شخص زائر از جمله بستگان، اقوام و دوستان زائر مورد قبول نمی باشد.

ادامه مطلب
سامانه نوبت دهی تعویض پلاک nobatdehi.epolice.ir

بهتر است پیش از سفر با مراجعه به بانک ها و صرافی های اعلام شده برای دریافت ارز اقدام نموده و این روند را به روزهای پایانی موکول ننماید.

مقاله پیشنهادی »  سایت ثبت نام اربعین 1402

مدارک لازم برای دریافت ارز اربعین

همان طور که در متن بالا اشاره شد، علاقمندانی که پیش از این در سامانه سماح ثبت نام نموده اند می توانند با مراجعه به یکی از صرافی‌های عضو بازار متشکل ارز ایران یا شعب منتخب بانک‌های عامل برای دریافت ارز اربعینن اقدام نموده و ارز مد نظر خو د را خریداری نمایند.

متقاضیان دریافت ارز اربعین می بایست به هنگام مراجعه به مراکز مربوطه مدارک لازم برای دریافت ارز اربعین را به همراه داشته و مدارک را ارائه نمایند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ارز اربعین شامل موارد زیر می باشد

  • اصل کارت ملی
  • کارت بانکی فرد
  • شماره تلفن همراه

تمامی این مدارک می بایست به نام خود شخص زائر باشد.

پس از تایید صحت و انطباق مدارک از سوی مسئول فروش؛ شخص زائر می تواند برای خریداری ارز اربعین اقدام نماید.

همان گونه که در مقاله بالا نیز به طور کامل اشاره شد و مطالعه فرمودید علاقمندان به حضور در پیاده روی بزرگ اربعین می توانند پس از انجام ثبت نام در سامانه سماح، برای دریافت ارز اربعین به صورت حضوری به بانک ها و صرافی های اعلام شده مراجعه نمایند.

مقاله پیشنهادی «  سایت دریافت گذرنامه دانشجویی


در این مقاله در رابطه با سامانه دریافت ارز اربعین 1402، شرایط و مدارک لازم برای دریافت ارز اربعین و … توضیحات کامل و لازم ارائه گردید. در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتری دارید می توانید سوالات و ابهامات خود را از طریق قسمت کامنت با ما در میان بگذارید ، کارشناسان این مجموعه پس از دریافت سوالات به شما پاسخ خواهند داد. همچنین می توانید نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را نیز از همین طریق با ما به اشتراک بگذارید، بدون شک دریافت نظرات سازنده شما در ادامه مسیر برای ما یاری رسان خواهد بود.

ادامه مطلب
سامانه ثبت نام تراکتور sale.itmco.ir

مقاله پیشنهادی » سایت دریافت گذرنامه دانشجویی

سؤالات متداول سامانه دریافت ارز اربعین

سامانه ای جهت ثبت تقاضای ارز ویژه اربعین به صورت اینترنتی و آنلاین وجود ندارد و دریافت ارز اربعین مستلزم ثبت نام و انجام مراحل در سامانه سماح می باشد.

در این رابطه در متن مقاله بالا به طور کامل توضیح داده شده است. به متن مقاله مراجعه فرمایید.

خیر، زائران و علاقمندان به حضور در آیین پیاده روی اربعین می بایست شخصا برای دریافت ارز به مراکز فروش مراجعه نمایند.

لینک کوتاه مقاله :

متن سربرگ خود را وارد کنید

انتشار مقاله در شبکه های اجتماعی

امتیاز دهی به مقاله

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه دریافت ارز اربعین

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا