سامانه مشاهده نسخه الکترونیکی تامین اجتماعی توسط بیمار es.tamin.ir

جهت مشاوره تلفنی در زمینه مشاهده نسخه تامین اجتماعی توسط بیمار

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سازمان بیمه تامین اجتماعی کشور در جهت ارائه خدمات الکترونیک بیمه ای به افراد مختلف تحت پوشش این سازمان ، اقدام به راه اندازی سامانه های متعددی نموده است، این سامانه ها امکانات و خدمات بسیاری را در دسترس ببیمه شدگان قرار داده و افراد می توانند به صورت غیر حضوری و بر خط از امکانات ارائه شده استفاده نمایند.

در همین راستا امکان مشاهده نسخه الکترونیکی تامین اجتماعی توسط بیماران فراهم شده است، علاقمندان در صورت تمایل به مشاهده نسخه الکترونیک خود می توانند با ورود به سامانه مشاهده نسخه الکترونیکی تامین اجتماعی توسط بیمار برای مشاهده نسخه تجویز شده اقدام نمایند.

در ادامه این مقاله به توضیح بیشتر در رابطه با سامانه مشاهده نسخه الکترونیکی تامین اجتماعی توسط بیمار، نحوه ورود به این سامانه، مشاهده نسخه الکترونیک و …. به طور کامل توضیح خواهیم داد، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

سامانه مشاهده نسخه الکترونیکی تامین اجتماعی توسط بیمار

سازمان تأمین‌اجتماعی کشور در واقع یکی از پرمخاطب‌ترین و گسترده ترین نهادهای بیمه‌ای در سطح کشور بوده که چیزی حدود نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش حمایتی خود قرار داده است. این سازمان برای پاسخگویی به نیاز این حجم از افراد تحت پوشش ، نیازمند وجود زیر ساخت های گسترده و به روز می باشد.

این سازمان در راستای ارائه خدمات غیر حضوری به بیمه شدگان اقدام به ارائه بسیاری از خدمات این سازمان به صورت غیر حضوری و بر خط نموده است،

سامانه نسخه الکترونیکی تامین اجتماعی یکی از سامانه های سازمان تامین اجتماعی بوده که برای ثبت الکترونیکی و تایید نسخه‌های دارویی تجویز شده توسط پزشکان و مدیریت و پیگیری آنها توسط بیمار راه اندازی شده است.

در واقع روش قدیمی مربوط به نسخ کاغذی منسوخ شده است و پزشکان می توانند نسخه‌های دارویی را به جای اینکه به روش قدیمی و در دفترچه های کاغذی ثبت کنند به صورت الکترونیکی ثبت نمایند.

علاوه بر ثبت الکترونیکی نسخ، بیماران نیز می توانند در صورت تمایل به مشاهده نسخه الکرتوینک خود اقدام کنند. بیماران در صورت تمایل می توانند با مراجعه به سامانه مشاهده نسخه الکترونیکی تامین اجتماعی توسط بیمار و انجام مراحل نسخه الکترونیک خود را مشاهده کنند.

سامانه مشاهده نسخه الکترونیکی تامین اجتماعی توسط بیمار es.tamin.ir

سامانه مشاهده نسخه الکترونیکی تامین اجتماعی توسط بیمار در واقع درگاه خدمات الکترونیک سازمان تامین اجتماعی با نشانی اینترنتی  es.tamin.ir می باشد.

مقاله پیشنهادی « سامانه ارسال لیست بیمه تامین اجتماعی

ورود به سامانه مشاهده نسخه الکترونیکی تامین اجتماعی توسط بیمار es.tamin.ir

بیماران پس از ویزیت و تجویز نسخه الکترونیک می توانند با مراجعه به سامانه مشاهده نسخه الکترونیکی تامین اجتماعی توسط بیمار برای مشاهده نسخه تجویز شده اقدام نمایند.

پس از ورود به سامانه و ورود اطلاعات کاربری خود می توانید به حساب کاربری خود در این سایت وارد شده و نسخه مد نظر خود را مشاهده کنید.

برای ورود به سامانه مشاهده نسخه الکترونیکی تامین اجتماعی توسط بیمار می بایست آدرس اینترنتی این سامانه یعنی es.tamin.ir را در صفحه مرورگر خود تایپ و جستجو نمایید. پس از جستجوی این نشانی به طور مستقیم به سامانه مشاهده نسخه الکترونیکی تامین اجتماعی توسط بیمار وارد می‌شوید و می توانید با داشتن اطلاعات کاربری به پورتال کاربری خود در این سامانه وارد شوید و از خدمات متناسب و مرتبط با خود استفاده نمایید.

پس از ورود به صفحه اصلی سامانه، گزینه ورود به سامانه را کلیک کنید.

سامانه مشاهده نسخه الکترونیکی تامین اجتماعی توسط بیمار

در صفحه جدید اطلاعات خواسته شده از جمله نام کاربری و گذر واژه خود را وارد و گزینه ورود را کلیک نمایید. پس از ورود به حساب کاربری خود می توانید نسخه الکترونیک تجویز شده را مشاهده کنید.

ورود به سامانه مشاهده نسخه الکترونیکی تامین اجتماعی توسط بیمار

همانطور که اشاره شد استفاده از خدمات سایت خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی مستلزم ثبت نام در این سامانه می‌باشد. در صورتی که در این سامانه ثبت نام ننموده‌اید می‌بایست ابتدا برای انجام ثبت نام اقدام نمایید.

مقاله پیشنهادی « سایت بیمه تامین اجتماعی

نحوه ثبت نام در سامانه مشاهده نسخه الکترونیکی تامین اجتماعی توسط بیمار

همان طور که پیش از این هم اشاره کردیم در صورتی که در سامانه مشاهده نسخه الکترونیکی تامین اجتماعی توسط بیمار  ثبت نام ننموده و دارای اطلاعات کاربری نیستید می بایست ابتدا اقدام به ثبت نام در این سایت کنید. در صورتی که پیش از این در این سامانه ثبت نام نموده و از دیگر خدمات سامانه استفاده نموده اید نیازی به ثبت نام مجدد ندارید.

برای انجام ثبت نام پس از ورود به صفحه اصلی سامانه بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

ثبت نام در ورود به سامانه مشاهده نسخه الکترونیکی تامین اجتماعی توسط بیمار

پس از ورود به صفحه جدید گزینه اشخاص حقیقی را انتخاب کنید،

انجام ثبت نام در این سامانه و ثبت اطلاعات کاربری نیاز به طی مراحل مختلف دارد، اطلاعات خواسته شده در هر مرحله را تکمیل نموده و به مرحله بعد وارد شوید.

پس از تکمیل تمامی اطلاعات خواسته شده در 5 مرحله، اطلاعات درج شده را تایید و ثبت نام خود را نهایی نمایید.

پس از انجام ثبت نام و فعال شدن اطلاعات کاربری می‌توانید با ورود به صفحه اصلی سامانه و تکمیل اطلاعات کاربری به حساب کاربری خود وارد شده و نسخه الکترونیک خود را مشاهده نمایید.

نحوه مشاهده نسخه الکترونیک توسط بیمار

یش از این در مورد نحوه ورود به سامانه مشاهده نسخه الکترونیکی تامین اجتماعی توسط بیمار و ثبت نام در این سامانه به طور کامل توضیح دادیم. پس از اینکه با تکمیل اطلاعات کاربری یعنی نام کاربری و رمز عبور به حساب کاربری خود در سامانه وارد شدید می‌توانید با انجام مراحل زیر برای مشاهده نسخه الکترونیکی خود اقدام کنید.

پس از ورود به حساب کاربری از منوی موجود در ابتدای صفحه گزینه بیمه شدگان را انتخاب کنید، پس از مشاهده زیر گزینه‌ها گزینه خدمات سلامت الکترونیک و زیر گزینه نسخ الکترونیک من را کلیک کنید.

نحوه مشاهده نسخه الکترونیک توسط بیمار

پس از ورود به صفحه جدید در صورت صدور و ثبت نسخه الکترونیک توسط پزشک می‌توانید تمام نسخه‌های الکترونیک صادر شده خود را مشاهده نمایید

برای ورود مستقیم به سامانه مشاهده نسخه الکترونیکی تامین اجتماعی توسط بیمار کلیک کنید.

همان طور که در متن بالا به طور کامل اشاره  شد، امکان مشاهده نسخ الکترونیکی برای بیماران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی فراهم شده است. این افراد می توانند با مراجعه به سامانه مشاهده نسخه الکترونیکی تامین اجتماعی توسط بیمار یا همان سایت خدمات الکترونیک تامین اجتماعی به نشانی اینترنتی es.tamin.ir و طبق راهنمایی های ارائه شده برای مشاهده نسخ الکترونیکی خود اقدام نمایند.

در این مقاله در رابطه با سامانه مشاهده نسخه الکترونیکی تامین اجتماعی توسط بیمار ، نحوه ورود به این سامانه ، انجام ثبت نام ، مراحل مشاهده نسخ الکترونیکی و … توضیحات کامل و لازم ارائه گردید.

در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتری دارید می توانید سوالات و ابهامات خود را از طریق قسمت کامنت با ما در میان بگذارید ، کارشناسان این مجموعه پس از دریافت سوالات به شما پاسخ خواهند داد. همچنین می توانید نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را نیز از همین طریق با ما به اشتراک بگذارید، بدون شک دریافت نظرات سازنده شما در ادامه مسیر برای ما یاری رسان خواهد بود.

مقاله پیشنهادی » سایت سمت تامین اجتماعی

سؤالات متداول سامانه مشاهده نسخه الکترونیکی تامین اجتماعی توسط بیمار es.tamin.ir

سامانه مشاهده نسخه الکترونیکی تامین اجتماعی توسط بیمار چیست؟

بیماران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی کشور می توانند با مراجعه به این سامانه با نشانی اینترنتی es.tamin.ir و طی مراحل، نسخ الکترونیکی صادر شده توسط پزشک معالج خود را مشاهده نمایند.

برای ورود به سامانه مشاهده نسخه الکترونیکی تامین اجتماعی توسط بیمار به چه اطلاعاتی نیاز دارم؟

برای ورود به پورتال کاربری خود در این سامانه می بایست اطلاعات کاربری از جمله نام کاربری و رمز عبور خود را تکمیل نمایید.

نحوه مشاهده نسخه الکترونیک توسط بیمار به چه صورت است؟

در این رابطه در متن مقاله بالا به طور کامل توضیح داده شده است، برای اطلاع بیشتر از این موضوع به متن مقاله بالا مراجعه فرمایید.

5/6 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه مشاهده نسخه تامین اجتماعی توسط بیمار

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا