سامانه همتا hamta.ntsw.ir

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه همتا hamta.ntsw.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سامانه همتا hamta.ntsw.ir

سامانه  همتا hamta.ntsw.ir برای ثبت و اصالت سنجی تمام تلفن های همراه ارائه شده در بازار، راه اندازی شده است. سامانه همتا چیست و چه کاربردی دارد؟ در واقع سامانه همتا رجیستری تائید اصالت تلفن همراه خریداری شده و یا فروخته شده نسبت به انتقال و فعال سازی مجدد آن  را بررسی میکند و راهی برای جلوگیری از کالاهای قاچاق می باشد.

سایت همتا با آدرس hamta.ntsw.ir برای کاربرانی که گوشی آکبند یا دسته دوم تهیه کرده اند می باشد که برای فعال شدن تلفن های همراه لازم است کد IMEI که در واقع شناسه قانونی دستگاه محسوب می شود در این سامانه ثبت کنند.

در ادامه در مورد رجیستری گوشی در سامانه همتا نحوه ورود به سامانه همتا hamta.ntsw.ir آموزش انتقال مالکیت در سامانه همتا دانلود اپلیکیشن همتا با یک دیگر صحبت خواهیم کرد.

سامانه همتا چیست؟

ورود به سامانه همتا www.hamta.ntsw.ir

 سامانه همتا www.hamta.ntsw.ir طرح ثبت دستگاه های سیمکارت خور رجیستری، در راستای عمل به منظور مبارزه سیستمی با قاچاق دستگاه های دارای سیم کارت، توسط ستاد مرکز ی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با همکاری دو وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات راه اندازی شده است.

سامانه همتا چیست؟ (سامانه هوشمند مدیریت تجهیزات ارتباطی)، سامانه‌ای است که در راستای اجرای طرح ثبت دستگاه های سیم‌کارت‌خور (رجیستری)، پیاده سازی شده است. در این سامانه، هر دستگاه، تحت مالکیت یک سیم کارت قرار گرفته است. سیم کارت مالک دستگاه، قادر خواهد بود فرایندهای مختلف سامانه همتا از قبیل انتقال مالکیت و … را برای دستگاه انجام دهد.

برای ورود و رجیستر گوشی در سامانه همتا در قدم اول باید به آدرس اینترنتی hamta.ntsw.ir را در گوگل سرچ کرده و سپس طبق تصویر زیر اطلاعات خواسته شده را در کادر های مربوط وارد کنید. 

 سامانه همتا www.hamta.ntsw.ir

طبق تصویر بالا اطلاعات را وارد کنید و سپس بر روی گزینه کلیک کنید. تا وارد پرتال کاربری خود در سایت همتا شوید.

فعال سازی گوشی در سامانه همتا

هر دستگاه نیازمند فعالسازی (آکبند، انتقال مالکیت داده شده، دارای درخواست مسافری تأیید شده)، باید از طریق سامانه همتا با واردکردن شناسه(IMEI)، شماره سیم کارت و کد فعال سازی، برای سیم کارت مورد نظر فعال سازی شود.

جهت فعال سازی دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند فعال سازی دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند فعال سازی دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

ثبت نام تلفن همراه از طریق کد دستوری سامانه همتا

ابتدا با سیم کارت دلخواه (جهت جلوگیری از فعال سازی اشتباه ترجیحاً سیم کارت خریدار باشد)، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کنید.

ادامه مطلب
سامانه هدا ثبت احوال auth.ncr.ir/hooda-ap

active phone 1

  • در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۲، گزینه «فعالسازی» را انتخاب کنید.

active phone 2

در مرحله بعدی، باید شناسه(IMEI) دستگاهی که قصد فعال سازی آن را دارید، وارد کنید.

(- شناسه (IMEI) دستگاه چیست؟ شناسه دستگاه یا IMEI، یک شناسه بین‌المللی با 15 رقم است. این شناسه برای هر دستگاه با قابلیت نصب سیم‌کارت منحصربه‌فرد است. شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است. برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و …) استفاده شود. )

شناسه(IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌ مشاهده است. برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه(IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و …) استفاده شود.

active phone 3

  • در این مرحله باید شماره سیمکارتی که قصد فعالسازی دستگاه با آن سیمکارت را دارید، وارد کنید.

active phone 4

  • در این مرحله باید کد فعالسازی را وارد کنید. کد فعالسازی یک عدد ۶ رقمی است که با صفر شروع نمیشود.

active phone 5

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که در آن شناسه(IMEI) و شماره سیمکارت وارد شده نمایش داده شده است. درصورتیکه اطلاعات این پیغام مورد تأیید شما است، عدد ۱ را وارد نمایید.

active phone 6

درنهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر فعال سازی موفق دستگاه با شناسه(IMEI) مربوطه، برای شماره سیمکارت ارائه شده است. این پیغام به صورت پیامکی نیز ارسال خواهد شد.

active phone 7

پیامد عدم فعال سازی دستگاه

در صورتی که دستگاه قانونی خریداری شده برای سیم کارت خریدار فعال سازی نگردد، بسته به آکبند یا کارکرده بودن دستگاه، پیامدهای زیر حاصل خواهد شد.

  1. در صورتی که فعال سازی دستگاه آکبند قانونی به کمک کد فعال سازی انجام نشود، این دستگاه پس از مدت کوتاهی قطع خواهد شد.
  2. در صورتی که فعال سازی دستگاه کارکرده، به کمک کد فعال سازی موجود در پیامک انتقال مالکیت HAMTA انجام نشود، این دستگاه همچنان تحت مالکیت سیم کارت قبلی باقی مانده و در صورت ایجاد مشکلات احتمالی و سوء استفاده از شناسه(IMEI) دستگاه، کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه، برای سیم کارت قبلی در نظر گرفته خواهد شد.

تطابق شناسه(IMEI)های ذکر شده در پیامک تأیید فعال سازی با شناسه(IMEI)های دستگاه

پس از انجام موفق فرایند فعال سازی، شناسه(IMEI)های فعال شده برای سیم کارت فعال کننده دستگاه، پیامک می شود.

دقت داشته باشید شناسه(IMEI)های ذکر شده در پیامک تایید فعال سازی، باید با شناسه(IMEI) های دستگاه (قابل رویت روی جعبه، پشت باتری، شماره گیری #06#*)، تطابق کامل داشته باشند.

هرگونه عدم مطابقت بین شناسه(IMEI) های ذکر شده در پیامک تایید فعال سازی، با شناسه(IMEI)های دستگاه را با همکاران ما در مرکز پاسخ گویی همتا به شماره 096366 در میان گذارید.

ادامه مطلب
سامانه فیش حقوقی جانبازان isaarit.isaar.ir

فعال سازی تمام اسلات‌های دستگاه‌های دو یا چند سیکارته با یک کد فعال سازی

برای فعالسازی دستگاه‌های دو یا چند سیمکارته، تنها کافیست با استفاده از کد فعالسازی درج شده روی کارت گارانتی، شناسه(IMEI) یکی از اسلات‌ها (محل سیمکارت) را فعال نمود. با فعالسازی یک شناسه(IMEI)، شناسه(IMEI) مربوط به اسلات‌های دیگر نیز بصورت خودکار فعال خواهند شد. دقت داشته باشید که کد فعالسازی، یک کد یکبار مصرف است و پس از فعالسازی دیگر قابل استفاده مجدد نیست.

دستگاه‌های روشن قبل از شروع طرح، بی نیاز از فعال سازی

دستگاه‌هایی که تا قبل از مشمول شدن در طرح رجیستری در شبکه فعال بوده‌اند، به عنوان دستگاه مجاز شناخته شده و می‌توانند از شبکه‌های اپراتوری به‌صورت دائم استفاده کنند و احتیاجی به فعال‌سازی ندارند. دقت داشته باشید درصورتیکه صاحب این دستگاه قصد فروش آن را داشته باشد، باید ابتدا دستگاه را از طریق فرایند افزودن دستگاه، تحت مالکیت قطعی سیم کارت خود در آورده و سپس، از طریق فرآیند انتقال مالکیت، مالکیت آن را به سیم کارت دیگری منتقل نماید.

آموزش رجستری گوشی در سامانه همتا

 برای رجیستری در سامانه همتا  ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند افزودن دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند افزودن دستگاه، با استفاده از سایت اینترنتی www.hamta.ntsw.ir و کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود. 

افزودن دستگاه از طریق وبسایت اینترنتی hamta.ntsw.ir

در ابتدا به سایت اینترنتی سامانه همتا به آدرس hamta.ntsw.ir  مراجعه نمایید. برای ورود به سامانه می‌توان از شماره سیم کارت استفاده نمود و یا اینکه ابتدا در سامانه ثبت‌نام کرد و سپس با استفاده از کد ملی وارد سامانه شد. در اینجا ما قصد داریم تا با شماره سیم کارت وارد سامانه شویم.

add phone 1

در این مرحله شماره سیم کارتی که پیش از شروع طرح روی دستگاه‌تان بوده را وارد نموده و دکمه ورود را انتخاب نمایید. رمز عبور موقت برای شماره شما ارسال می‌شود. رمز عبور موقت را وارد کرده و وارد کارتابل خود در سامانه همتا شوید.

add phone 2

  • پس از ورود به کارتابل خود در سامانه همتا، در بخش مدیریت دستگاه‌ها، گزینه افزودن دستگاه را انتخاب کنید.

add phone 3

در مرحله بعدی لازم است تا شناسه(IMEI) دستگاه خود را وارد نموده و گزینه ثبت را انتخاب کنید.

دقت داشته باشید، شناسه(IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌رؤیت است. برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه(IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و …) استفاده شودadd phone 4

درصورتی‌که دستگاه شما دوسیمکارته باشد، پس از وارد کردن اولین شناسه(IMEI)، سامانه به‌صورت خودکار، موضوع را تشخیص داده و پیغامی مبنی بر «وارد کردن شناسه(IMEI) دوم دستگاه» را برای شما نمایش می‌دهد و شما باید شناسه(IMEI) دوم دستگاه‌تان را هم وارد نمایید.

ادامه مطلب
سامانه دریافت ارز اربعین

مشکل در تشخیص تعداد اسلات (محل قرارگیری سیم کارت) در همتا

درصورتی‌که دستگاه شما دو اسلات (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم‌کارت) است اما پیغام مربوطه نمایش داده نمی‌شود و شما نمی‌توانید شناسه(IMEI) دوم دستگاه‌تان را به همتا اظهار کنید یا اینکه دستگاه شما تک اسلات است اما سامانه از شما، شناسه(IMEI) دوم را می خواهد، با مرکز پاسخ‌گویی سامانه همتا با شماره 096366 تماس حاصل نموده و مشکل را مطرح کنید.

add phone 5

چنانچه شناسه(IMEI)های اظهار شده، با سیم‌کارتی که در حال حاضر در کارتابل آن هستید، پیش از شروع طرح رجیستری، در شبکه اپراتوری داخل کشور، سابقه فعالیت داشته باشند، فرآیند به‌صورت موفقیت‌آمیز انجام خواهد شد.

add phone 6

در ادامه، می‌توانید با انتخاب گزینه «مدیریت دستگاه‌ها» از منوی سمت راست، شناسه(IMEI)‌های اضافه شده به کارتابل را به همراه نشان تجاری و مدل دستگاه مشاهده نمایید.

add phone 7

add phone 8در صورت تکمیل اطلاعات خواسته شده گوشی شما در سامانه رجستری همتا ثبت خواهد شد.

استعلام اصالت گوشی در سامانه هتما

جهت استعلام اصالت دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از چهار روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند استعلام اصالت را انجام داد:

  1. پیامک به شماره ۷۷۷۷
  2. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  3. کد دستوری #۷۷۷۷*
  4. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرایند استعلام اصالت با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

لازم است تا کد دستوری #۷۷۷۷* را با یک  شماره سیم کارت دلخواه شماره‌گیری نموده و دکمه برقراری تماس را انتخاب نمایید.

registered phone 1

  • در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۱، گزینه استعلام اصالت را انتخاب کنید.

registered phone 2

در این مرحله باید 15 رقم ابتدایی شناسه(IMEI) دستگاه را بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و …) وارد کنید. این شناسه(IMEI)، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌رؤیت است. پس در این مرحله احتیاجی به باز کردن جعبه دستگاه نیست.

registered phone 3

  • درصورتی‌که شناسه(IMEI) را به درستی وارد کرده باشید، پاسخ استعلام به‌صورت پیامک برای شما ارسال خواهد شد.

registered phone 4

دانلود اپلیکیشن همتا hamta.ntsw.ir

hamta.ntsw .ir برنامه همتا رجستری
اپلیکیشن « همتاHAMTA » در واقع یک پلتفرم داخلی جهت اجرای طرح ممانعت از ورود گوشیهای قاچاق و غیر قانونی به کشور است که در راستای اجرای این طرح توسعه یافته و ارائه دهنده خدمات آنلاین و مرتبط با آن است. با استفاده از این اپ به راحتی می توانید از وضعیت کلی تلفن همراه خریداری شده خود مطلع شوید، آن را رجیستر کرده و از اصالت دستگاه نیز اطمینان حاصل کنید. خدمات دیگری از جمله فعال سازی گوشی با سیم کارت جدید و یا انتقال مالکیت تلفن همراه نیز از طریق همین سامانه همتا hamta.ntsw.ir و به صورت آنلاین امکان پذیر است.
 
برنامه همتا رجستری سایت hamta.ntsw.ir در واقع سامانه ای هوشمند جهت استعلام و بررسی وضعیت رجیستری و اصالت موبایل های وارد شده به کشور بوده که با هدف جلوگیری از قاچاق تلفن همراه طراحی و توسعه داده شده است. کلیه موبایلهایی که از گمرگ وارد ایران می شوند باید به صورت قانونی و از طریق همتا، ثبت رسمی شوند تا بتوانند از سوی اپراتورهای همراه آنتن دریافت کنند. 
سؤالات متداول سامانه همتا  hamta.ntsw.ir

 سامانه همتا در صورت تطابق  IMEIو کد فعال‌سازی ارسال شده، تجهیز مورد نظر را برای شماره تلفن خریدار فعال نموده و اطلاعات IMEI و شماره سیم‌کارت خریدار را برای ارائه خدمات مخابراتی به اطلاع سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و اپراتورهای تلفن همراه می‌رساند. پس از فعال‌سازی دستگاه، با مراجعه به یکی از درگاه‌های سامانه همتا می‌توانید از خدماتی نظیر مشاهده اطلاعات تجهیزات فعال سیم‌کارت خود، اعلام سرقت، مشاهده تاریخچه تجهیز و… بهره‌مند شوید.

دستگاه‌های استاندارد و معتبر، به تعداد شکاف برای قرار دادن سیم کارت، شناسه(IMEI) دارند که بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌رؤیت است چنانچه دستگاه دوسیمکارته‌ای دارید که پیش از شروع طرح با سیم کارت خود از آن استفاده می‌نموده‌اید اما شناسه(IMEI)های درج شده بر روی جعبه، پشت باتری یا نمایش داده شده با شماره‌گیری #06#*، یکسان هستند، با مرکز پاسخ گویی سامانه همتا با شماره 096366 تماس گرفته و موضوع را مطرح نمایید.

ادامه مطلب
سایت عدل ایران adliran.ir

 سامانه همتا www.hamta.ntsw.ir طرح ثبت دستگاه های سیمکارت خور رجیستری، در راستای عمل به منظور مبارزه سیستمی با قاچاق دستگاه های دارای سیم کارت، توسط ستاد مرکز ی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با همکاری دو وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات راه اندازی شده است.

جهت ورود به سایت سامانه همتا به نشانی اینترنتی hamta.ntsw.ir مراجعه کنید.

خیر، دستگاه مسافری برای استفاده شخصی شخص مسافر بوده و در صورتی که بخواهد مورد استفاده تجاری و خرید و فروش قرار گیرد، قطع خواهد شد.
فقط در صورتی که در ثبت این دستگاه هیچگونه تخلفی انجام نشده باشد و همچنین به عنوان دستگاه کارکرده (دست دوم) از مسافر واقعی خریداری شود برای آن مشکلی ایجاد نخواهد شد.
توجه داشته باشید این دستگاه ها هیچگونه گارانتی و خدمات پس از فروشی ندارند.
بنابراین تأکید سامانه همتا بر عدم خرید دستگاه های مسافری است و در صورت بروز هرگونه مشکل، شخص خریدار متضرر خواهد شد.

در صورتی که دستگاه دو سیم‌کارته‌ای (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم کارت) دارید و پس از انجام فرایند افزودن دستگاه، برای سیم‌کارت دوم دستگاه پیام هشدار انتقال مالکیت با ذکر مهلت قطع دریافت کردید، آموزش تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار را پس از افزودن دستگاه ملاحظه نمائید.

لینک کوتاه مقاله :

متن سربرگ خود را وارد کنید

انتشار مقاله در شبکه های اجتماعی

امتیاز دهی به مقاله

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه همتا hamta.ntsw.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا