سامانه انتخاب رشته آزمون سراسری دانشگاه ‌های دولتی www.sanjesh.org

جهت مشاوره تلفنی در زمینه انتخاب رشته آزمون سراسری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سامانه انتخاب رشته آزمون سراسری دانشگاه ‌های دولتی www.sanjesh.org موضوع مقاله امروز است. مطالعه این مقاله به افراد کمک میکند تا به آسانی با فرآیند انتخاب رشته دانشگاه دولتی آشنا شوند. تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

دانشگاه‌های سراسری، به عنوان مراکز تحصیلی پراستقبال در جامعه، نقش بسیار مهمی در توسعه علمی و فرهنگی کشورها ایفا می‌کنند. این دانشگاه‌ها از تنوع بسیاری از رشته‌های تحصیلی برخوردار هستند که به دانشجوان امکان می‌دهند در زمینه‌های مختلف تخصص و دانش کسب کنند. انتخاب رشته در دانشگاه سراسری، مرحله‌ای حیاتی است که تحت تأثیر توانمندی‌ها، علاقه‌مندی‌ها و اهداف آینده دانشجو قرار دارد.

این تصمیم گامی مهم در مسیر آینده تحصیلی و حرفه‌ای دانشجویان است و باید با دقت و آگاهی به عمل آید. از یک سو، دانشجوان باید مطالب درسی و فرصت‌های شغلی رشته مورد نظر را بررسی کرده و از سمت دیگر، به توانمندی‌ها و علاقه‌مندی‌های خود توجه نمایند. انتخاب رشته در دانشگاه سراسری به‌ویژه نیازمند شناخت دقیق از خود و اهداف آینده است تا دانشجویان بتوانند در مسیر تحصیلی‌شان به بهترین نحو پیش بروند و در دنیای پویای تحصیل و کار به عنوان افراد موفقی برجسته شناخته شوند.

انتخاب رشته آزاد و سراسری

در ایران، دانشجویان با قبولی در آزمون سراسری (کنکور) می‌توانند وارد دانشگاه‌های دولتی و دانشگاه‌های آزاد شوند. در دانشگاه‌های سراسری دولتی، به دلیل محدودیت‌های ظرفیت و امتیازات سهمیه‌ای، انتخاب رشته به صورت رتبه‌بندی انجام می‌شود و تنها داوطلبان با رتبه‌های بالا قادر به ورود به رشته‌های محدودی هستند.

لازم است بدانید که گرچه کنکور سراسری و آزاد یکسان است اما انتخاب رشته آزاد و سراسری یکی نیست و هر یک در زمان و سایت مجزا انجام میشوند. در مقالات گذشته در مورد انتخاب رشته آزاد به خوبی صحبت نمودیم. در این مقاله نیز در مورد انتخاب رشته سراسری میخوانیم.

انتخاب رشته پیام نور و غیرانتفاعی

پس از شرکت در آزمون کنکور در دی ماه و تیر ماه، داوطلبان می‌بایست نمره و تراز کنکور خود را بررسی کرده و با توجه به آن در زمان مناسب، اقدام به انتخاب رشته‌های مورد علاقه خود نمایند. سازمان سنجش در دفترچه انتخاب رشته کنکور 1402، لیست رشته‌های مختلف دانشگاهی را اعلام کرده که شامل دوره‌های روزانه، شبانه، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان می‌شود.

این اطلاعات همچنین بر روی سایت رسمی سازمان سنجش نیز منتشر می‌شود تا داوطلبان بتوانند با دقت رشته‌های مورد نظر خود را انتخاب کرده و به تحصیل در محیطی مناسب و مطابق با تراز و علاقه خود ادامه دهند.

خرید کارت اعتباری انتخاب رشته برای دانشگاه‌های پیام نور و غیرانتفاعی در با آغاز فرآیند انتخاب رشته ۱۴۰۲، در  سایت سنجش اضافه خواهد شد. داوطلبان، در صورتی که در زمان ثبت نام اقدام به اعلام علاقمندی نکرده باشند، می‌توانند همزمان با شروع فرآیند انتخاب رشته، به خرید کارت علاقمندی به دانشگاه‌های مذکور بپردازند. این اقدام به طور همزمان با شروع انتخاب رشته و به منظور تسهیل فرآیند صورت می‌گیرد.

مقاله پیشنهادی  : سامانه جامع آزمون سراسری my.sanjesh.org

معرفی سامانه انتخاب رشته آزمون سراسری دانشگاه ‌های دولتی

داوطلبان موظفند به سایت انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲ به آدرس sanjesh.org مراجعه کنند و ضمن مطالعه دقیق شرایط و ضوابط مرتبط با انتخاب رشته، از میان مجموعه‌ای از گروه‌های آزمایشی موجود، رشته‌های مناسب با تخصص خود را انتخاب کنند. در این مرحله، داوطلبان می‌توانند تا 150 کد رشته محل را بدون پرداخت هزینه انتخاب کنند و انتخاب‌های خود را از طریق فرم اینترنتی مربوطه ثبت کنند.

مراحل انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 به طور خلاصه

  1. جست و جو آدرسorg در مرورگر
  2. دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲ و مطالعه دقیق آن بطور کامل
  3. تعیین رشته محل های مرتبط با گروه آزمایشی امتحانی
  4. اولویت بندی انتخاب ها بر اساس علاقه و بازار کار
  5. تکمیل فرم انتخاب رشته با دقت و بازبینی آن
  6. دریافت کد رهگیری و پرینت آن

نکته مهم در مورد تکمیل فرم انتخاب رشته آزمون سراسری

توصیه می‌شود داوطلبان شخصا اقدام به پر نمودن اطلاعات رشته‌های مورد نظر خود کنند. بهتر است این کار را به دیگران یا اشخاص غیرمعتبر واگذار نکنند. این مسئله بسیار مهم است زیرا مسئولیت انتخاب رشته به عهده داوطلبان است و امکان تصحیح اشتباه در انتخاب رشته در آزمون امسال وجود ندارد. بهترین راهکار این است که خودتان اطلاعات مورد نیاز را وارد کرده و تصمیمات مهم را به صورت شخصی بگیرید.

مقاله پیشنهادی » سایت سازمان سنجش sanjesh.org 

 

ورود به سامانه انتخاب رشته آزمون سراسری دانشگاه ‌های دولتی

مرورگر خود را روی لپتاپ یا کامپیوتر خود بازکنید و آدرس سایت  www.sanjesh.org در آن تایپ نمایید. حال وارد سایت سازمان سنجش شده اید. تصویری مطابق تصویر زیر مشاهده خواهید نمود.

انتخاب رشته آزمون سراسری دانشگاه ‌های دولتی

روی اولین گزینه از سمت راست که با رنگ آبی کلمه “سراسری” روی ان درج شده است؛ کلیک نمایید. حال صفحه زیر به نمایش درخواهد آمد. در این قسمت  میتوانید اطلاعیه های مهم سازمان سنجش را مطالطه کنید و اخبار جدید را پیگیر شوید. بعد از بررسی اطلاعیه و اخبار به سراغ دفترچه راهنمای انتخاب رشته بروید. آن را چندین بار بررسی کرده و بخوانید.

انتخاب رشته آزمون سراسری دانشگاه ‌های دولتی 1

  • در قسمت اطلاعیه های آزمون سراسری روی گزینه  سامانه انتخاب رشته با آزمون سراسری کلیک نمایید.

انتخاب رشته آزمون سراسری دانشگاه ‌های دولتی 2

در بخش بعد باید تابعیت و کد ملی خود را تعیین کنید و کد امنیتی را به درستی وارد نمایید. روی ورود کلیک کنید و دوباره گزینه انتخاب رشته را انتخاب کنید.

انتخاب رشته آزمون سراسری دانشگاه ‌های دولتی 3

ثبت نام در سامانه انتخاب رشته آزمون سراسری دانشگاه ‌های دولتی

در این قسمت فرمی برای داوطلبان به نمایش در خواهد آمد که در آن باید معدل دیپلم و سوابق تحصیلی درج شود  و پس از تکمیل نمودن فرم مذکور بر روی دکمه تایید و ادامه کلیک کنند.  در فرم باید اقدام به درج سریال علاقه مندی پیام نور، غیر انتفاعی نمایید.

انتخاب رشته آزمون سراسری دانشگاه ‌های دولتی 4

داوطلبان می توانند بر اساس گروه آزمایشی که در کنکور شرکت اکرده اند حداکثر 150 رشته محل از بین رشته محل های مندرج در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری در فرم انتخاب رشته ثبت کنند. بهتر است تمام 150 انتخاب خود را ابتدا در ورقه پیش نویس وارد نمایید و سپس با دقت بسیار وارد سایت انتخاب رشته کنید. در پایان دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری، پیش نویس انتخاب رشته با 5 ستون شامل ردیف، دوره ، کد رشته ، نام رشته و گرایش و نام دانشگاه یا موسسه قرار داده شده است

پس از تکمیل فرم انتخاب رشته آزمون سراسری کد رهگیری 15 رقمی به داوطلب نشان داده میشود که موظف است تا آخر اعلام نتایج پایانی کنکور از آن مراقبت کند.  این کد را پرینت بگیرید و در ورد نیز ذخیره کنید تا در صورت از دست دادن یکی از آنان راه دومی نیز برای دسترسی وجود داشته باشد.

بهترین مشاور انتخاب رشته آزمون سراسری

زومیک وب، به عنوان یکی از پلتفرم‌های معتبر و با سابقه در حوزه مشاوره انتخاب رشته، بهترین همراه شما در مسیر تحصیلی خود خواهد بود. با سابقه‌ای درخشان در ارائه مشاوره‌های دقیق و کارآمد به داوطلبان کنکور و انتخاب رشته، زومیک وب توانسته است تعداد زیادی از دانش‌آموزان و دانشجویان را به انتخاب درست و موفقیت‌آمیز رشته تحصیلی خود هدایت کند.

اگر به دنبال راهنمایی دقیق و کامل برای انتخاب رشته دانشگاهی هستید، زومیک وب به عنوان بهترین مشاور انتخاب رشته آماده است تا با تیمی مجرب و متخصص، شما را در مسیر انتخاب رشته مناسب همراهی کند. تیم مشاوران متخصص زومیک وب با توجه به توانایی‌ها، علاقه‌ها و تجربیات شما، به شناسایی بهترین گزینه‌ها برای تحصیل در رشته‌ای که به شما علاقه دارید، می‌پردازد.

اگر می‌خواهید با اطمینان و اطلاعات دقیق به انتخاب رشته بپردازید و از تجربه‌ی مشاوره حرفه‌ای و کارآمد بهره‌مند شوید، به شما توصیه می‌شود تا به وب‌سایت زومیک مراجعه کنید و از خدمات حرفه‌ای این پلتفرم بهره‌برداری کنید. با زومیک وب، مسیر تحصیلی خود را با اطمینان و موفقیت طی کنید.

سؤالات متداول سامانه انتخاب رشته آزمون سراسری دانشگاه ‌های دولتی

پاسخ: برای انتخاب رشته مناسب، ابتدا به علاقه‌ها، استعدادها و توانایی‌هایتان توجه کنید. سپس با مشاوره افراد متخصص و اطلاع از درآمد، شرایط شغلی و چشم‌انداز آینده‌ی هر رشته، تصمیم‌گیری کنید.

پاسخ: بله، در بسیاری از دانشگاه‌ها امکان تغییر رشته در دوره‌های بعدی وجود دارد، اما برخی شرایط و محدودیت‌هایی نیز ممکن است وجود داشته باشد.

پاسخ: خیر، تراز کنکور تنها یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب رشته است. علاقه، توانایی‌ها، عوامل شخصی، شرایط زندگی و اطلاعات در مورد رشته مورد نظر نیز باید در نظر گرفته شوند.

6/6 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه انتخاب رشته آزمون سراسری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا