سامانه مشاغل خانگی mkh.mcls.gov.ir

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه مشاغل خانگی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

امروزه مشاغل خانگی به عنوان یک بخش مهم در اقتصاد ایران و جهان، به ایفای نقش پرداخته و علاقمندان زیادی را جذب خود نموده است،کسب و کارهای خانگی یکی از راه های کسب درآمد بوده که برای شروع فعالیت نسبت به سایر مشاغل نیاز به سرمایه و آورده کمتری داشته و فرد می تواند در محیط خانه و بعد از کسب مجور و با کمک تسهیلات در نظر گرفته شده برای این دست مشاغل، به فعالیت بپردازد.

سامانه مشاغل خانگی سامانه ای زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده و بستری مناسب برای اطلاع از مشاغل ، ثبت نام مشاغل خانگی، اطلاع از فهرست مشاغل خانگی و … فراهم نموده است.

در این مطلب به راهنمایی در مورد سامانه مشاغل خانگی mkh.mcls.gov.ir، نحوه ورود به این سامانه، انجام ثبت نام در سایت مشاغل خانگی و …خواهیم پرداخت، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

سامانه مشاغل خانگی

کسب و کار‌ خانگی به فعالیتی گفته می شود که می‌تواند اعضای یک خانواده را با داشتن یک شغل واحد در منزل به درآمدزایی برساند، این مشاغل دارای مزایا بسیار زیادی می باشند، یکی از مهمترین این مزایا و ویژیگی ها نیاز به سرمایه کمتر و حذف هزینه های مربوط به اجاره مکان، تامین نیروی انسانی، هزینه های مربوط به حمل و نقل و جابه جایی و … است.

برای حمایت از افرادی که در صدد راه اندازی کسب و کار خود هستند سامانه ای با نام  سامانه مشاغل خانگی به نشانی اینترنتی mkh.mcls.gov.ir راه اندازی شده است. این سامانه زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده و با مراجعه و ورود به این سامانه می توانید اطلاعات لازم در خصوص مشاغل خانگی، ثبت نام در سامانه، فهرست رشته های مشاغل خانگی – اطلاعات تعدادی از رشته های مشاغل خانگی – فرم ثبت نام متقاضیان به تفکیک مستقل- تحت پوشش – پشتیبان و … را به دست آورید.

در ادامه در مورد نحوه ورود به سامانه مشاغل خانگی ،ثبت نام در سایت مشاغل خانگی mkh.mcls.gov.ir، فهرست مشاغل خانگی و … بیشتر توضیح می دهیم.

مقاله پیشنهادی « سامانه کارا وزارت کار 

ورود به سامانه مشاغل خانگی mkh.mcls.gov.ir

با ورود به سامانه مشاغل خانگی می توانید از آخرین اخبار و اطلاعیه های در مورد مشاغل خانگی کسب اطلاع نموده و از قسمت ها و بخش های مختلف این سامانه از جمله ثبت نام در سامانه، راهنمای متقاضیان مشاغل خانگی، فهرست رشته های مشاغل خانگی، قانون مشاغل خانگی و … استفاده نمایید.

برای ورود به سامانه مشاغل خانگی می بایست در صفحه مرورگر خود آدرس اینترنتی این سامانه یعنی mkh.mcls.gov.ir را تایپ کرده و سرچ نمایید. بعد از این به طور مستقیم به سایت مشاغل خانگی وارد خواهید شد. با استفاده از لینک موجود در انتهای صفحه نیز می توانید به طور مستقیم و بدون طی این مراحل به سامانه وارد شوید.

سامانه مشاغل خانگی

مقاله پیشنهادی « سایت بیمه بیکاری

ثبت نام در سامانه مشاغل خانگی mkh.mcls.gov.ir

همان طور که پیش از این هم گفته شد با ورود به سایت مشاغل خانگی می توانید اطلاعات زیادی در مورد این دست از شغل ها و قوانین مربوط به آن ها به دست آوردید. گرچه فعالیت این سامانه بیشتر در راستای اطلاع رسانی در مورد مشاغل خانگی بوده ولی استفاده از بعضی خدمات این سامانه منوط به ثبت نام در سامانه مشاغل خانگی می باشد. برای ثبت نام مجوز کار مشاغل خانگی باید به این ترتیب عمل نمایید.

مقاله پیشنهادی « سامانه جستجوی شغل

ابتدا به سایت با نشانی اینترنتی mkh.mcls.gov.ir وارد شوید.

پس از ورود به سامانه و در صفحه اصلی گزینه ثبت نام در سامانه را انتخاب کنید.

ثبت نام در سامانه مشاغل خانگی

پس از انجام این مرحله به صفحه جدید وارد خواهید شد، برای انجام ثبت نام بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید؛ با توجه به شرایط و موارد مد نظر یکی از گزینه های  ثبت نام متقاضی مستقل، ثبت نام متقاضی تحت پوشش فرد پشتیبان و ثبت نام متقاضی پشتیبان را انتخاب کنید.

پس از این می بایست در مراحل بعد اطلاعات خواسته را تکمیل کنید.

اطلاعات فردی ( نام، نام خانوادگی، نام پدر، جنسیت، وضعیت تاهل، شماره  شناسنامه، تاریخ تولد و …. )

اطلاعات مربوط به محل سکونت و اقامتگاه

وضعیت ایثارگری

نحوه انجام کار ( حضوری یا مجازی بودن فروش)

اطلاعات وضعیت سلامتی جسمانی متقاضی مشاغل خانگی

  1. میزان و نوع تحصیلات
  2. شغل مورد تقاضا
  3. مهارت و توانایی ها
  4. سابقه کارآفرینی
  5. مجوزهای دریافتی

مقاله پیشنهادی » سایت بیمه بیکاری

پس از ثبت و تکمیل اطلاعات گفته شده، به شما کد رهگیری ارائه می شود. این کد را می بایست برای استفاده در مراحل بعد نگهداری کنید. پس از این گزینه ادامه را بفشارید تا به مرحله ی بعدی ثبت نام وارد شوید.

در ادامه می بایست اطلاعات مربوط به فعالیت مد نظر را تکمیل کنید. خلاصه ای از کار مد نظر که تمایل به انجام آن دارید، سابقه در شغل مد نظر، و … رابه طور کامل تکمیل نمایید.

پس از این می بایست نحوه بازاریابی محصولات و چگونگی ارسال برای مشتری را نیز مشخص کنید.

گام بعد به تکمیل مشخصات فعالیت اختصاص دارد که باید ابتدا خلاصه ای از کسب و کار خودتان را وارد کنید. سپس، دارا بودن یا عدم سابقه فعالیت در رشته مورد نظر خود را تکمیل و در صورت برخورداری از حق کپی رایت، آن را مشخص کنید. حال، مزیت رقابتی محصولات خود را بیان کنید و شرایطی که کسب و کار شما تحت تاثیر آن قرار می گیرد را نام ببرید.

پس از اینکه این موارد را کامل کردید پرسش های مربوط به سرمایه کسب و کار هزینه تجهیزات و مواد اولیه و مخارج و … را نیز کامل و ثبت نام خود را نهایی نمایید.

در انتها و پس از تکمیل کلیه اطلاعات خواسته شده می بایست گزینه تایید نهایی را فعال نموده و بر روی پایان ثبت نام مشاغل خانگی کلیک کنید.

برای ورود به سامانه ثبت نام مشاغل خانگی کلیک کنید.

در این مطلب به توضیح در رابطه با سامانه مشاغل خانگی، نحوه ورود به این سامانه و انجام ثبت نام مجوز مشاغل خانگی و مراحل مختلف مربوط به ثبت نام پرداختیم ، در صورتی که پس از خواندن این مطلب سوالی داشته و یا نیاز به راهنمای بیشتری دارید می توانید سوالات و ابهامات خود را از قسمت کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید. 

پس از دریافت ، کارشناسان این مجموعه به پرسش های شما پاسخ خواهند داد. همچنین می توانید از همین طریق با ما در ارتباط بوده و نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

مقاله پیشنهادی « سامانه شکایت اداره کار

سؤالات متداول سامانه مشاغل خانگی mkh.mcls.gov.ir

بله، می توانید به صورت غیر حضوری و با مراجعه به سامانه مذکور اقدام به ثبت نام نمایید

این سامانه با نشانی اینترنتی mkh.mcls.gov.ir در دسترس می باشد.

در این رابطه در متن مقاله بالا به طور کامل توضیح داده شده است، به متن بالا مراجعه نمایید.

6/6 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه مشاغل خانگی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا