سامانه سهیم sahim.sabteahval.ir

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه سهیم sahim.sabteahval.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سامانه سهیم sahim.sabteahval.ir

سامانه سهیم از جلمه سایت های خدماتی می باشد که متعلق به سازمان ثبت احوال کشور جهت انجام امور ثبتی، امکان بهره‌مندی افراد از خدمات ثبتی این سازمان را به صورت غیر حضوری فراهم کرده است که با ورود در این سامانه میتوان از خدمات ثبتی متنوع آن استفاده نمود،

در این مقاله در مورد موضاعاتی چون نحوه ورود و ثبت نام به در این سامانه با یک دیگر صحبت خواهیم کرد.

معرفی سامانه سهیم sahim.sabteahval.ir

معرفی سامانه سهیم sahim.sabteahval.ir

سامانه سهیم از جمله سامانه های خدماتی است که سازمان ثبت احوال کشور جهت انجام امور ثبتی، امکان بهره‌مندی افراد از خدمات ثبتی این سازمان را به صورت غیر حضوری فراهم کرده است که با ورود در این سامانه میتوان از خدمات ثبتی متنوع آن استفاده نمود.

یکی از اهداف شرکت ها و سازمان های بزرگ دولتی ایجاد بستری مناسب جهت ارائه خدمات مورد نیاز به افراد جامعه میباشد، سازمان ثبت احوال به عنوان یکی از مهم ترین سازمان های موجود در کشور جهت تحقق این هدف اقدامات ارزنده ای را در چند سال اخیر انجام داده است، که میتوان گفت از مهم ترین آنها ارائه خدمات ثبتی به صورت غیر حضوری میباشد.

این سازمان در ابتدا با ایجاد سامانه ثبت احوال من قسمتی از خدمات ثبتی افراد را در به صورت غیر حضوری ارائه مینمود، رفته رفته با گذشت زمان خدمات متنوعی به این سامانه اضافه گردید، ولیکن سازمان ثبت احوال جهت تحقق سند نظام هویت معتبر در فضای مجازی و با توجه به بند یک مصوبه کمیسیون عالی امنیت فضای مجازی مورخ ۲۰/۵/۹۹ نیازمند سامانه ای جامع برای اطلاع افراد ایرانی از وضعیت اطلاعات مرتبط با خانواده خود و همچنین انجام امورات ثبتی بود.

همچنین این سازمان به جهت انجام این هدف سامانه جدیدی به نام سامانه سهیم به نشانی sahim.sabteahval.ir ایجاد کرد، که در آن اطلاعات سببی و نسبی شهروندان ایرانی شامل اطلاعات پدر، مادر، خواهر، برادر، و همسر و فرزندان در (صورت وجود) درج شده است و افراد میتوانند جهت مطلع شدن از آن به سامانه سهیم مراجعه کرده و پس از ثبت نام از خدمات آن بهره‌مند شوند.

این سامانه اطلاعات والدین، فرزندان و همسر هر شخص ایرانی را نمایش میدهد، اما نکته که باید آن در نظر گرفت این است که این سامانه به تازگی تاسیس شده است و در حال تکمیل اطلاعات میباشد، لذا تمامی اطلاعات موجود درآن کامل و صحیح نیست، و لازم است افرادی که اطلاعات آنها با اطلاعات سامانه مغایرت دارد به صورت خود اظهاری این اطلاعات را ویرایش نمایند.

اطلاعات ویرایش شده در صورت تایید کارشناسان ثبت احوال مورد تایید قرار میگیرد.

سازمان ثبت احوال کشور ، یکی از سازمان های دولتی ایران است که ثبت و ساماندهی امور مربوط به احوال شخصیه همچون ولادت و فوت را بر عهده دارد.

نحوه ورود و ثبت نام به سامانه سهیم

برای اینکه شما بتوانید به سامانه سهیم سازمان ثبت احوال کشور دسترسی داشته باشید لازم است آدرس سامانه را به نشانی sahim.sabteahval.ir در نوار ابزار مرورگر خود وارد نمایید و یا اینکه با کلیک بر روی لینک زیر به صورت مستقیم وارد این سامانه شوید.

پس از اینکه وارد سامانه شدید با صفحه ای به شکل زیر مواجه خواهید شد که در آن لیستی از خدمات مورد ارائه این سامانه همراه با ایکن های آن به شما نشان داده خواهد، که برای استفاده از هریک از خدمات فوق لازم است ابتدا شما از طریق کلید ورود در سمت چپ بالای صفحه وارد این سامانه شده و سپس از خدمات آن استفاده نمایید.

نحوه ورود و ثبت نام به سامانه سهیم

شایان ذکر است برای استفاده از خدمات سامانه سهیم میبایست حتما وارد پرتال کاربری خود شده و یا در آن ثبت نام نمایید، تا بتوانید از خدمات این سامانه بهره‌مند شوید.

در مرحله بعد پس از اینکه شما کلید ورود را انتخاب کردید، به صورت مستقیم وارد سامانه هدا سازمان ثبت احوال کشور میشوید، که میبایست نام کاربری یا کد ملی و همچنین رمز عبور خود را وارد کرده و سپس کد امنیتی درج شده را به دقت وارد کنید و در نهایت بر روی گزینه ادامه کلیک نمایید.

نکته توجه داشته عملیات ورود را قبل از اتمام زمان تعیین شده انجام دهید در غیر این صورت سامانه شما را بیرون می‌اندازد و میبایست برای ورود مجددا اقدام نمایید.

ثبت نام در سامانه سهیم sahim.sabteahval.ir

لازمه بهره‌مندی از خدمات سامانه سهیم، ورود و احراز هویت در سامانه هدا سازمان ثبت احوال کشور میباشد که شما میبایست جهت ورود قبلا در آن ثبت نام کرده باشید، لذا چنانچه در این سامانه ثبت نام نکرده اید، باید در پایین صفحه ورود گزینه ثبت نام کاربر جدید را انتخاب نمایید.

نحوه ورود و ثبت نام به سامانه سهیم

در این مرحله شما باید اطلاعات خواسته شده جهت ثبت نام در سامانه هدا را در مدت زمان مشخص شده وارد نمایید

خدمات سامانه سهیم

سامانه سهیم خدمات مختلفی را جهت رفع نیاز عموم افراد ارائه میکند اما میتوان گفت بر اساس هدف این سامانه، که آن تحقق سند هویت معتبر در فضای مجازی است، مهم ترین خدمت سامانه سهیم اطلاع شهروندان از وضعیت اطلاعات خانواده شان در سازمان ثبت احوال میباشد، همچنین علاوه بر موارد ذکر شده این سامانه خدمات مختلفی را ارائه میدهد که در ادامه به ذکر این خدمات میپردازیم

  1. انتخاب نام
  2. ثبت نام کارت ملی هوشمند
  3. پایگاه اطلاعات خانوار
  4. پایگاه اطلاعات خانواده
  5. تغییر نام خانوادگی
  6. تغییر نام
  7. درخواست صدور گواهی تجرد
  8. درخواست تغییر نشانی
  9. رونوشت ازدواج و طلاق ایرانیان خارج از کشور
  10. رونوشت وفات
  11. رونوشت وفات اتباع
  12. هیئت حل اختلاف
  13. پیگیری
  14. مدارک پیدا شد
  15. ثبت شکایت
  16. اخبار و اطلاعیه های سازمان ثبت احوال
  17. قوانین و مقررات اسناد و مدارک ثبتی
  18. صدور پروانه ارائه خدمات ثبت احوال
  19. صدور گواهی نامه مدیر فنی دفاتر پیشخوان
  20. اپلیکیشن سامانه سهیم

دانلود و نصب برنامه سامانه سهیم ثبت احوال

همان طور که بیان شد این سامانه خدمات مختلف زیادی را ارائه میدهد لذا سازمان ثبت احوال به جهت سهولت افراد در استفاده از این سامانه اپلیکیشنی را برای برنامه های موبایل طراحی کرده است، تا افراد بتوانند از خدمات آن به راحتی استفاده نمایند.

دانلود و نصب برنامه سامانه سهیم ثبت احوال

جهت دانلود این برنامه لازم است از قسمت سمت چپ پایین صفحه گزینه «دانلود و نصب» که به رنگ سبز است را انتخاب نمایید  و منتظر شوید برنامه دانلود شود.

پس از اینکه برنامه را دانلود نمودید آن را نصب کرده و سپس اجرا کنید.

جهت ورود به سامانه هویت یکتای ملی ایرانیان سهیم ) sahim.sabteahval.ir کلیک کنید.

سامانه هدا یا سامانه هویت دیجیتالی ایرانیان یکی از سامانه هایی است که توسط سازمان ثبت احوال کشور و برای انجام احراز هویتی اینترنتی راه اندازی شده است افراد مختلف در صورت نیاز می توانند برای احراز هویت جهت دریافت نشان ویژه کسب و کارهای آنلاین با مراجعه به این سامانه اقدام نمایند.

سؤالات متداول سامانه سهیم sahim.sabteahval.ir

سامانه سهیم از جمله سامانه های خدماتی است که سازمان ثبت احوال کشور جهت انجام امور ثبتی، امکان بهره‌مندی افراد از خدمات ثبتی این سازمان را به صورت غیر حضوری فراهم کرده است که با ورود در این سامانه میتوان از خدمات ثبتی متنوع آن استفاده نمود.

برای ورود به سایت سامانه سهیم به نشانی الکترونیکی sahim.sabteahval.ir مراجعه کنید.

لینک کوتاه مقاله :

متن سربرگ خود را وارد کنید

انتشار مقاله در شبکه های اجتماعی

6/6 - (6 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه سهیم sahim.sabteahval.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا