سایت سازمان ثبت احوال sabteahval.ir

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سایت سازمان ثبت احوال sabteahval.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سایت سازمان ثبت احوال – ورود به سامانه sabteahval.ir

در حال حاضر استفاده از بسیاری از خدمات سازمان ثبت احوال کشور با مراجعه به سایت سازمان ثبت احوال کشور امکان پذیر شده است. سازمان ثبت احوال، یکی از سازمان های مهم و حیاتی کشور است که وظیفه ثبت امور مهمی  از جمله ولادت و وفات را بر عهده دارد.

علاوه بر ثبت ولادت ها و وفات، این سازمان وظایف مهم دیگری مانند تعویض شناسنامه، ثبت موارد ازدواج و طلاق، جمع آوری و انتشار آمار های مختلف، صدور کارت های هویتی و … را نیز بر عهده دارد.

در سال های اخیر بسیاری از سازمان ها و ارگان ها برای ارائه خدمات شروع به فعالیت در بستر اینترنتی کشور کرده اند و برای جلوگیری از اتلاف و هدر رفت زمان اقدام به راه اندازی سایت ها و سامانه هایی نموده اند. تمامی افراد که در صدد دریافت خدمتی از ارگان های مربوطه هستند می توانند با مراجعه به این سایت ها از بخش زیادی از امکانات و خدمات آن ها به صورت غیر حضوری بهره برده و بدون اتلاف وقت به هدف خود برسند.

سازمان ثبت احوال کشور نیز در جهت ایجاد بستر اینترنتی مناسب برای ارائه خدمت بهینه به مردم اقدام به راه اندازی سایت سازمان ثبت احوال کشور نموده است. این سازمان با استفاده از این سامانه خدمات بسیار زیادی را به صورت غیر حضوری در اختیاری مردم قرار می هد.

 افراد می توانند با ورود به سامانه sabteahval.ir که در حقیقت سایت سازمان ثبت احوال کشور است از خدمات این سازمان استفاده نمایند. در ادامه می توانید با نحوه ورود به سایت sabteahval.ir و استفاده از امکانات سایت سازمان ثبت احوال کشور آشنا شوید.

سایت سازمان ثبت احوال sabteahval.ir

استفاده از خدمات غیر حضوری سامانه ها از جمله سایت ثبت احوال کشور باعث جلوگیری از هدر رفت و اتلاف زمان و سرعت در روند انجام امور می گردد. افراد می توانند به جای مراجعه حضوری به سازمان ها و ارگان ها از طریق بستر اینترنتی ایجاد شده برای انجام امور خود اقدام کنند.

بسیاری از خدمات پر کاربرد سازمان ثبت احوال کشور از جمله فرآیند انتخاب نام نوزادان تازه متولد شده، صدور گواهی فوت برای متوفی، ثبت درخواست برای کارت ملی هوشمند، تغییر نام و نام خانوادگی، درخواست صدور شناسنامه المثنی و … از طریق سایت سازمان ثبت احوال کشور قابل دسترسی می باشد.

ورود به سایت سازمان ثبت احوال کشور

برای استفاده از خدمات سازمان ثبت احوال کشور، همگان می توانند با استفاده از دسترسی های و امکانات سایت ثبت احوال کشور برای انجام امور مد نظر خود اقدام نمایند. همان طور که اشاره شد با استفاده از سامانه ثبت احوال کشور می توان از گستره وسیع و پر کاربردی از خدمات این سازمان استفاده نمود.

ادامه مطلب
سایت آموزش و پرورش استان لرستان lorestan.medu.gov.ir

برای استفاده از خدمات و امکانات سایت سازمان ثبت احوال کشور باید به این سامانه وارد شوید

برای ورود به سامانه sabteahval.ir، در صفحه مرورگر تلفن یا کامپیوتر خود آدرس اینترنتی سایت سازمان ثبت احوال کشور یعنی sabteahval.ir را تایپ و سپس جستجو نمایید

با جستجو عبارت مذکور به طور مستقیم به سایت ثبت احوال کشور وارد می شوید

ثبت احوال کشور

با مراجعه به سایت سازمان ثبت احوال کشور می توانید امکانات و اطلاعات این سامانه را مشاهده کرده و در مورد گستره خدمات رسانی این سازمان اطلاعات بیشتری کسب کنید.

لازم به ذکر است که بسیاری از خدماتی که اشاره شد به صورت غیر حضوری و از طریق اینترنتی برای کاربران مهیا است ولی برای تعدادی از خدمات این سازمان افراد باید به صورت حضوری به سازمان ثبت احوال مراجعه نمایند همچنین بسیاری از خدمات این سازمان نیز از طریق دفاتر پیشخوان دولت ارائه می شود.

چنانچه خدمت مد نظر شما از طریق سایت سازمان ثبت احوال کشور قابل ارئه نبود می بایست به صورت حضوری به سازمان ثبت احوال و یا دفاتر پیشخوان دولت مراجعه نمایید.

خدمات الکترونیک سایت سازمان ثبت احوال کشور

همان طور که اشاره شد برای استفاده از خدمات الکترونیک سایت سازمان ثبت احوال کشور باید به سامانه sabteahval.ir وارد شوید. برای آشنایی و استفاده از خدمات الکترونیک این سازمان بر روی گزینه خدمات الکترونیکی کلیک نمایید.

سایت ثبت احوال کشور

مشاهده می نمایید که بسیاری از خدمات از جمله ثبت نام کارت ملی هوشمند، اعلام تغییر نشانی، مدارک پیدا شده، درخواست انتخاب نام ، درخواست صدور گواهی تجرد، درخواست گواهی فوت با استفاده از این سامانه امکان پذیر است. ثبت نام در سامانه ثبت احوال 

ثبت نام کارت ملی هوشمند

می دانید که دریافت کارت ملی هوشمند یکی از الزامات هر فرد می باشد و افراد برای مراجعه به بسیاری از ادارات و استفاده از خدمات در سطح جامعه نیاز به ارائه کارت ملی هوشمند دارند.

بسیاری از افراد که کارت ملی هوشمند ندارند می توانند از گزینه ثبت نام کارت ملی هوشمند برای دریافت آن اقدام نمایند.

مدارک پیدا شده

شاید شما هم شنیده  باشید که خواسته می شود در هنگام پیدا کردن مدارک هویتی افراد آنها را به صندوق های پستی بیاندازند. ممکن است بسیاری از افراد این مدارک را به صندوق های پستی انداخته یا به طور مستقیم به مراکز ثبت احوال کشور تحویل نمایند

افرادی که مدارک آن ها مفقود شده است می توانند به سایت ثبت احوال کشور مراجعه نموده و با استفاده از این سامانه، مدارک خود از  جمله کارت ملی، شناسنامه و … را با وارد کردن مشخصات خود جستجو نمایند.  بین مدارکی در اختیار سازمان ثبت احوال کشور گذاشته شده است جستجو انجام خواهد گرفت تا مشخص شود اسناد هویتی شما در اختیار این سازمان می باشد یا نه. استعلام شناسنامه از ثبت احوال 

درخواست انتخاب نام

با ورود به سایت سازمان ثبت احوال کشور می توانید برای درخواست انتخاب نام اقدام نمایید. در صورتی که پدر و مادری تمایل دارند نام جدیدی برای فرزند خود انتخاب نمایند باید به سامانه ثبت احوال کشور مراجعه نموده و از وضعیت تصویب یا عدم تصویب نام مورد نظر مطلع شوند. با استفاده از گزینه درخواست نام می توانید نام مد نظر خود را درخواست داده و یا اگر قبلا درخواست داده اید از گزینه پیگیری، برای پیگیری این روند استفاده نمایید.

ادامه مطلب
ثبت نام دکتری وزارت علوم

مقاله پیشنهادی : سامانه فرزند خواندگی

ورود به سامانه ثبت احوال با کد ملی

در حال حاضر ورود به سایت سازمان ثبت احوال sabteahval.ir از طریق نام کاربری و رمز عبوری امکان پذیر می باشد که در اختیار آن فرد قرار میدهند. ورود به سامانه ثبت احوال با کد ملی اکنون در سایت امکان پذیر نمی باشد.

توجه داشته باشید سایت سازمان ثبت احوال با ادرس sabteahval.ir در اخیتار مردم عزیزان می باشد و بدون نیاز به ثبت نام میتوانند از بسیاری از خدمات این سایت بهرمند شوند.

خدمات سازمان ثبت احوال کشور

سازمان ثبت احوال کشور به ارائه خدمات مختلفی می پردازد. بعد از ورود به سایت ثبت احوال کشور با انتخاب گزینه معرفی خدمات می توانید با کلیه خدمات سازمان سازمان ثبت احوال کشور آشنا شوید.

ثبت احوال کشور 1

از جمله خدماتی که توسط این سازمان ارائه می شود می توان به این موارد اشاره نمود

صدور شناسنامه

صدور کارت ملی

ثبت ازدواج و طلاق

ارائه گواهی فوت

ثبت تغییرات آدرس محل سکونت

صدور گواهی تجرد

تعرفه خدامت

تغییر مشخصات هویتی مانند نام و نام خانوادگی

پاسخ به استعلام های هویتی افراد

صدور گواهی ولادت برای اتباع خارجی

با انتخاب هر یک از این بخش ها می توانید اطلاع دقیقی در مورد اقدام برای مراحل مختلف، مدارک مورد نیاز، نحوه مراجعه به صورت حضوری یا غیر حضوری و…به دست آورید. دریافت تصویر کارت ملی از ثبت احوال

آدرس مراکز ثبت احوال کشور

بسیاری از خدمات سازمان ثبت احوال کشور از طریق ورود به سامانه sabteahval.ir قابل استفاده می باشند، با این حال برای برخی از خدمات نیاز به مراجعه حضوری به مراکز ثبت احوال و یا دفاتر پیشخوان دولت دارید برای کسب اطلاعات در مورد مراکز ثبت احوال کشور می توانید از گزینه مراکز ثبت احوال، نشانی و شماره تماس ادارات را انتخاب نمایید. استعلام اسم از ثبت احوال

مراکز ثبت احوال کشور 1

با استفاده از این گزینه می توانید از آدرس ، شماره تلفن، وب سایت مراکز ثبت احوال کشور مطلع شده و برای مراجعات حضوری خود از آن استفاده نمایید.

آدرس دفاتر پیشخوان دولت استان ها

برای استفاده از تعدادی از خدمات مربوط به سازمان ثبت احوال کشور لازم است به مراکز پیشخوان دولت در شهر یا استان مد نظر خود مراجعه کنید. اگر از نام و نشانی مراکز پیشخوان دولت آگاهی لازم را ندارید می توانید بعد از مراجعه به سایت سازمان ثبت احوال کشور و از قسمت مراکز ثبت احوال کشور، گزینه دفاتر پیشخوان دولت ارائه دهنده خدمات ثبت احوال را انتخاب نمایید.شناسنامه با کد ملی 

بعد از این از نوار بالا بر روی گزینه دفاتر پیشخوان ارئه دهنده خدمات ثبت احوال کلیک کرده. نام تمامی مراکز پیشخوان دولت استان ها به تفکیک هر استان آورده شده است با انتخاب نام استان محل سکونت خود می توانید آدرس تمامی دفاتر پیشخوان برای دریافت خدمات را به دست آورید.

ادامه مطلب
سایت موسسه زبان گوته dsit.org.ir

سازمان ثبت احوال کشور از طریق سایت سازمان ثبت احوال به ارائه بسیاری از خدمات به صورت غیر حضوری می پردازد ، افرادی که نیازمند استفاده از این خدمات هستند می توانند با ورود به سامانه sabteahval.ir به صورت غیر حضوری اقدام نمایند. چنانچه در مورد خدمات این سامانه سوالی داشته یا نیاز به مشاوره بیشتری دارید می توانید با شماره های درج شده در صفحه تماس حاصل کرده و از راهنمایی مشاوران این مرکز استفاده نمایید.

مقاله پیشنهادی : سامانه میخک

دریافت کپثی شناسامانه میخکسنامه با کد ملی

سامانه هدا یا سامانه هویت دیجیتالی ایرانیان یکی از سامانه هایی است که توسط سازمان ثبت احوال کشور و برای انجام احراز هویتی اینترنتی راه اندازی شده است افراد مختلف در صورت نیاز می توانند برای احراز هویت جهت دریافت نشان ویژه کسب و کارهای آنلاین با مراجعه به این سامانه اقدام نمایند سامانه هدا یا همان سامانه هویت دیجیتالی ایرانیان با آدرس اینترنتی auth.ncr.ir/hooda-ap در دسترس می باشد ، در ادامه این مطلب به توضیح بیشتر در مورد این سامانه، نحوه ورود و ثبت نام در سایت هدا ثبت احوال و … خواهیم پرداخت.

تغییر نشانی منزل در سایت سازمان ثبت احوال

طبق اعلام ثبت‌ احوال تمامی دستگاه‌ها برای ارائه خدمات به شهروندان موظفند آخرین نشانی افراد را از پایگاه نشانی سازمان ثبت احوال استعلام کنند.

دستگاه‌ها موظفند آخرین استعلام نشانی افراد برای ارائه خدمات را از سازمان ثبت احول استعلام و دریافت کنند، لذا جهت جلوگیری از هر گونه اختلال در خدمات شهروندان باید آخرین نشانی خود را ظرف مدت ۲۰ روز به سازمان ثبت احوال کشور اعلام کنند.

با توجه به قانون الزام تخصیص شماره ملی و کد پستی و آئین نامه مربوط به آنکه مصوبه جلسه یازدهم شورای اجرایی فناوری اطلاعات و نیز ماده ۶۳ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است کلیه افرادی که آدرس محل سکونتشان تغییر می‌کند باید به سایت ثبت احوال به نشانی www.sabteahval.ir یا از طریق سامانه سهیم به نشانی sahim.sabteahval.ir مراجعه و مراحل مربوط به تغییر نشانی خود را از این طریق انجام دهند تا از هرگونه مشکل احتمالی در ارائه خدمات به آنها جلوگیری شود.

سازمان ثبت احوال کشور متولی مدیریت نشانی اشخاص حقیقی و ارائه آمار و گزارش‌های جابجایی و مهاجرت مبتنی بر اطلاعات پایگاه نشانی ایرانیان است و با توجه به آثار مهم ثبت نشانی در سامانه سازمان ثبت احوال کشور تلاش شده شرایط تسریع و تسهیل این امر برای شهروندان فراهم شود.

مطابق قانون چنانچه نشانی محل سکونت هر یک از هموطنان تغییر کند یا ثبت نشده باشد، می‌بایست به منظور تسهیل در این امر و کاهش رفت و آمدها و جلوگیری از مشکلات در ارائه خدمات در آینده نشانی جدید خود را در سامانه تغییر نشانی در پایگاه اطلاع رسانی ثبت احوال ثبت کنند چراکه خدمات دستگاه‌های مختلف نیز براساس نشانی ثبت شده در این سامانه ارائه می‌شود و دستگاه‌ها نیز موظف هستند آخرین استعلام نشانی افراد برای ارائه خدمت را از سازمان ثبت احول دریافت کنند.

ادامه مطلب
سایت شبکه آموزشی تربیتی رشد roshd.ir

بنابراین با توجه به قانون ملاک نشانی افراد برای برخورداری از خدمات اداری و دولتی، نشانی ثبت شده در پایگاه سازمان ثبت احوال خواهد بود و برای هر فرد ایرانی در کنار کد ملی وی آخرین نشانی ثبت شده در سامانه استعلام و ملاک عمل قرار می‌گیرد.

لذا ضروری است در صورت تغییر و جابه جایی مکانی و به تبع آن تغییر نشانی و آدرس پستی از طریق لینک سامانه تغییر نشانی نسبت به به روز رسانی نشانی خود اقدام کنند؛ درواقع شهروندان می‌توانند برای اعلام تغییر آدرس و کدپستی خود به سامانه هویت یکتای ملی ایرانیان(سهیم) به آدرس www.sahim.sabteahval.ir مراجعه و ظرف مدت کمتر از ۵ دقیقه به صورت رایگان اقدام به این امر نمایند.

لازم به ذکر است، پیشنهاد سازمان ثبت احوال کشور در مورد پایگاه نشانی قانونی در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ به تصویب رسیده است و تمامی اشخاص حقیقی را با لحاظ کلیه الزامات امنیتی بر روی پایگاه مذکور فراهم نماید و سازمان ثبت احوال می‌بایست از طریق تبادل اطلاعات و برقراری سرویس‌های الکترونیکی نسبت به ارائه این نشانی‌های قانونی به تمامی دستگاه‌ها، شرکت‌های دولتی، مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی اقدام نماید.

در واقع سازمان ثبت احوال کشور را مکلف کردند تا امکان ثبت برخط و بروزرسانی نشانی قانونی تمامی اشخاص حقیقی را با لحاظ کلیه الزامات امنیتی بر روی پایگاه مذکور فراهم کرده تا از این پس اقامتگاه قانونی هر شخص نشانی مندرج شده تمامی دستگاه‌ها برای ارائه خدمات به شهروندان موظفند آخرین نشانی افراد را از پایگاه نشانی سازمان ثبت احوال کشور و از طریق سرویس‌های الکترونیکی این سازمان استعلام و دریافت نمایند.

لینک ورود به سایت  تغییر نشانی منزل در سایت سازمان ثبت احوال بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

سامانه سهیم ثبت احوال، عنوان سامانه ای است که توسط سازمان ثبت احوال، با اهدافی نظیر تحقق نظام هویت معتبر در فضای مجازی و دسترسی اینترنتی به اطلاعات سببی و نسبی شهروندان ایرانی، راه اندازی شده و ثبت نام و ورود به درگاه سایت آن، از طریق جستجوی آدرس sahim.sabteahval.ir و احراز هویت در آن می باشد.

 
سؤالات متداول سایت سازمان ثبت احوال - ورود به سامانه sabteahval.ir

برای  ورود به سامانه sabteahval.ir ، در صفحه مرورگر تلفن یا کامپیوتر خود آدرس اینترنتی سایت سازمان ثبت احوال کشور یعنی sabteahval.ir را تایپ و سپس جستجو نمایید

در صورت تغییر و جابه جایی مکانی و به تبع آن تغییر نشانی و آدرس پستی از طریق لینک سامانه تغییر نشانی نسبت به به روز رسانی نشانی خود اقدام کنند؛ درواقع شهروندان می‌توانند برای اعلام تغییر آدرس و کدپستی خود به سامانه هویت یکتای ملی ایرانیان(سهیم) به آدرس www.sahim.sabteahval.ir مراجعه و ظرف مدت کمتر از ۵ دقیقه به صورت رایگان اقدام به این امر نمایند.

در حال حاضر ورود با کد ملی برای سایت سازمان ثبت احوال فراهم نمی باشد.

لینک کوتاه مقاله :

متن سربرگ خود را وارد کنید

انتشار مقاله در شبکه های اجتماعی

5.8/6 - (13 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سایت سازمان ثبت احوال sabteahval.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا