سامانه فرزند خواندگی adoption.behzisti.net

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه فرزند خواندگی adoption.behzisti.net

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سامانه فرزند خواندگی adoption.behzisti.net

نخستین مرحله برای پذیرش کودک به فرزند خواندگی، دارا بودن شرایط لازم و پس از آن مراجعه به سامانه فرزند خواندگی است.

سامانه ملی فرزند خواندگی با آدرس اینترنتی adoption.behzisti.net در دسترس می باشد و کلیه افراد متقاضی سرپرستی کودکان بی سرپرست می توانند با مراجعه به این سامانه برای ثبت درخواست خود اقدام نمایند.

در قوانین و حقوق ایران راه هایی اندیشیده شده تا افرادی که متقاضی نگهداری از کودکان بی‌سرپرست هستند، با طی مراحل و در صورت دارا بودن شرایط بتوانند برای سرپرستی کودکان بی سرپرست اقدام کنند، در ادامه این مقاله به توضیح بیشتر در رابطه با سامانه adoption.behzisti.net ، ثبت نام در سامانه فرزند خواندگی، پیگیری ثبت نام فرزند خواندگی و … می پردازیم . برای کسب اطلاعات ببیشتر تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

سامانه فرزند خواندگی

متقاضیان سرپرستی کودکان بی سرپرست در داخل و خارج کشور می توانند با مراجعه به سامانه فرزند خواندگی adoption.behzisti.net فرآیند ثبت نام و کلیه مراحل خود را به صورت الکترونیکی و آنلاین انجام نمایند.

یکی از بزرگترین لذت‌های دنیا تجربه حس مادری، پدری و در آغوش کشیدن فرزند است. متاسفانه گاهی به دلایل مختلف افراد از تجربه این حس محروم می شوند. افراد در صورت واجد شرایط بودن می‌توانند با طی مراحل اقدام به پذیرش کودک به فرزندخواندگی کنند، اما از آن جایی که این فرآیند دارای حساسیت زیادی می باشد باید این روند به صورت قانونی و با رعایت اصول اخلاقی انجام پذیرد.

سامانه فرزند خواندگی

در کشور ما سازمان بهزیستی وظیفه نگهداری از کودکان بی سرپرست را دارا می باشد، ولی طبق قانون این سازمان می تواند سرپرستی کودکان بی سرپرست را با رعایت اصول و تمامی ضوابط به خانواده های واجد الشرایط واگذار کند تا این کودکان نیز فرصت تجربه بهره از مهر و محبت پدر و مادر را داشته باشند و در دامان پر مهر خانواده رشد و پرورش پیدا کنند.

افراد پس از اطلاع از کلیه ضوابط و قوانین می توانند با ورود به سایت فرزند خواندگی به نشانی اینترنتی adoption.behzisti.net برای ثبت نام در سامانه فرزند خواندگی اقدام کنند و کلیه مراحل لازم را انجام نمایند.

 

ورود به سامانه فرزند خواندگی adoption.behzisti.net

 طبق تعریف ارائه شده از سوی سازمان بهزیستی کشور، فرزند خواندگی به معنای اعطای سرپرستی کودکان بی سرپرست  تحت سرپرستی سازمان بهزیستی کشور به ‏خانواده‌های متقاضی واجد شرایط می باشد.

بسیاری از افراد که تمایل به پذیرش فرزندخوانده دارند از شرایط و روند این امر بی اطلاع هستند و نمی دانند که اولین گام برای پذیرش فرزند خواندگی چیست و چه کاری باید انجام دهند؟ اولین اقدام برای فرزندخواندگی، دارا بودن شرایط لازم و ثبت نام در سامانه ملی فرزند خواندگی می باشد.

متقاضیان می توانند با ورود به این سامانه و ثبت مشخصات درخواست خود را ارائه نمایند.دقت داشته باشید که صرف ورود و ثبت نام به سایت فرزند خواندگی، هیچ گونه حق و حقوقی برای شما ایجاد نمی کند و این روند صرفا ثبت درخواست اولیه می باشد.

برای ورود به سامانه فرزند خواندگی باید به این ترتیب عمل نمایید. ابتدا آدرس اینترنتی سامانه فرزند خواندگی یعنی adoption.behzisti.net را در صفحه مرورگر خود وارد و جستجو نمایید.

ورود به سامانه فرزند خواندگی

پس از جستجوی این آدرس اینترنتی به طور مستقیم به سایت فرزند خواندگی وارد می شوید و می توانید برای ثبت نام در سامانه فرزند خواندگی اقدام کنید.

 

ثبت نام در سامانه فرزند خواندگی adoption.behzisti.net

 در راستای تسهیل و ایجاد شفافیت بیشتر در روند پذیرش کودک به فرزند خواندگی، سامانه ای با نام سامانه فرزند خواندگی راه اندازی شده است. کلیه مراحل امر فرزندخواندگی از طریق سایت فرزند خواندگی به نشانی اینترنتی adoption.behzisti.net انجام می پذیرد، این سامانه با هدف شفافیت در روند درخواست فرزندخواندگی از ثبت تا حصول نتیجه، ایجاد شده است.

توجه داشته باشید که اولویت اعطای فرزند خواندگی به افراد به ترتیب زیر می باشد

  • خانواده های بدون فرزند که پنج سال از ازدواج آنها گذشته باشد و امکان فرزند آوری نداشته اند.

  • زنان و دختران مجرد

  • متقاضیان دارای فرزند

برای ثبت نام در سامانه فرزند خواندگی باید ابتدا به این سامانه وارد شوید.

بعد از ورود به سامانه بر روی گزینه ثبت نام در صفحه اصلی کلیک کنید.

ثبت نام در سامانه فرزند خواندگی

پس از این به صفحه جدید هدایت خواهید شد، کلیه ضوابط و قوانین موجود را مطالعه نمایید. در صورت قبول این شرایط گزینه مشخص شده را بفشارید.

نحوه ثبت نام در سامانه فرزند خواندگی

کشور محل سکونت خود را انتخاب کنید.

انجام ثبت نام در سامانه فرزند خواندگی

نوع خانواده خود را انتخاب کنبد.

انتخاب نوع خانواده در سامانه فرزند خواندگی

پس از این به صفحه مربوط به ثبت نام وارد می شوید. مراحل ثبت نام در سامانه فرزند خواندگی شامل مراحل دریافت کلمه شناسایی و رمز، تاییدیه شماره موبایل، محل اقامت ، اطلاعات خانوار، سابقه آدرس 5 سال اخیر، ثبت اولیه می باشد.

انجام ثبت نام در سامانه فرزند خواندگی کشور

این مراحل شش گانه را با دقت تکمیل نموده و ثبت درخواست خود در سامانه را نهایی نمایید.

پس از انجام ثبت نام می توانید با ورود به سامانه فرزند خواندگی و با ورود طلاعات خواسته شده برای پیگیری ثبت نام فرزند خواندگی اقدام نمایید.

 

پیگیری ثبت نام فرزند خواندگی

متقاضیانی که پیش از این با ورود به سامانه ملی فرزند خواندگی، ثبت نام خود را انجام داده و درخواست اولیه خود را ثبت نمودند می توانند با مراجعه به این سامانه برای پیگیری ثبت نام فرزند خواندگی اقدام نمایند.

برای پیگیری ثبت نام فرزند خواندگی باید ابتدا به سامانه adoption.behzisti.net وارد شوید.

پس ار ورود به سایت بر روی گزینه پیگیری پرونده کلیک کنید.

پیگیری پرونده در سامانه فرزند خواندگی

اطلاعات خواسته شده یعنی کلمه شناسایی ( شمراه موبایل متقاضی) و رمز عبور را در کادر مربوط به آن وارد نموده و گزینه ورود را کلیک کنید.

نحوه پیگیری پرونده در سامانه فرزند خواندگی

 

برای ورود به سامانه فرزند خواندگی کلیک کنید.

 

نخستین گام برای شروع روند پذیرش فرزندخواندگی، در واقع داشتن کلیه شرایط لازم و سپس ثبت نام در سایت ملی فرزندخواندگی با نشانی اینترنتی adoption.behzisti.net می باشد. کلیه متنقاضیان می توانند با ورود به این سامانه مراحل ثبت نام فرزند خواندگی را انجام نمایند.

در این مقاله به معرفی در رابطه سامانه adoption.behzisti.net ، ثبت نام در سامانه فرزند خواندگی، پیگیری ثبت نام فرزند خواندگی و … پرداختیم، در صورتی که پس از خواندن این مطلب سوالی داشته و یا نیاز به راهنمای بیشتری دارید می توانید سوالات و ابهامات خود را از قسمت کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید. پس از دریافت ، کارشناسان این مجموعه به پرسش های شما پاسخ خواهند داد. همچنین می توانید از همین طریق با ما در ارتباط بوده و نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

سؤالات متداول سامانه فرزند خواندگی adoption.behzisti.net

با استفاده از نشانی اینترنتی این سامانه adoption.behzisti.net و با توجه به راهنمایی های ارائه شده در مقاله می توانید به این سامانه وارد شوید.

ثبت نام در این سایت شامل شش مرحله می باشد. که باید اطلاعات خواسته شده در هر مرحله را با دقت تکمیل نمایید. در این خصوص در متن مقاله توضیحات بیشتری ارائه شده است.

بله والدین دارای فرزند به همراه گروه های دیگر می توانند برای پذیرش کودکان به سرپرستی بر حسب اولویت اقدام نمایند در متن مقاله می توانید در این خصوص بیشتر بخوانید.

لینک کوتاه مقاله :

متن سربرگ خود را وارد کنید

انتشار مقاله در شبکه های اجتماعی

امتیاز دهی به مقاله

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه فرزند خواندگی adoption.behzisti.net

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

یک دیدگاه

  1. سلام من ۴ ماه پیش ثبت نام کردم
    داخل کادر قرمز بالا واسم نوشته درخواست ارسال شده جهت بررسی شهرستان
    تا زمانی که به حالت پیش نویس نباشه نمیتونم مدارک اپلود کنم،درسته؟
    میشه راهنمایی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا