سامانه سماس سوخت samas.moi.ir

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه سماس سوخت

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سامانه سماس یا سامانه مشترک اطلاعات سفر ، سامانه ای است که توسط وزارت کشور و در راستای نظارت بر چگونگی فعالیت ارائه دهندگان خدمات هوشمند مسافر راه اندازی شده است. این سامانه برای ثبت آنلاین اطلاعات ارائه دهندگان خدمات هوشمند مسافر، رانندگان و داده های سفر ایجاد شده است.

این سامانه با آدرس اینترنتی samas.moi.ir در دسترس می باشد و به ارائه خدماتی چون محاسبه اعتبار سوخت، ثبت آنلاین اطلاعات، نظارت بر عملکرد و جمع‌آوری داده‌های سفر و … می پردازد.

در ادامه این مقاله به توضیح در رابطه با سامانه سماس وزارت کشور samas.moi.ir ، ورود سامانه سماس، استعلام سوخت اعتباری، سامانه سماس سوخت، ثبت نام در سامانه و … می پردازیم.

سامانه سماس بنزین
سامانه سماس بنزین

سایت سماس سوخت 

سامانه سماس سوخت یا  سامانه سماس بنزین است که توسط وزارت کشور از سال 1398 شروع به کار نموده ست. این سایت با هدف انجام اموری از جمله سهمیه‌بندی سوخت برای رانندگان تاکسی‌های اینترنتی، رانندگان سرویس مدارس، رانندگان آژانس‌ها و …. شروع به فعالیت نموده است.

لازم به ذکر است که کلیه افراد فعال در حوزه اینترنتی حمل و نقل عمومی باید پس از ورود به این سامانه ، اطلاعات لازم در سایت سماس را تکمیل نمایند .همان طور که گفته شد این سامانه به ارائه خدماتی از جمله نظارت بر عملکرد و جمع‌ آوری داده‌های سفر، محاسبه اعتبار سوخت، ثبت آنلاین اطلاعات و … می پردازد.

توجه داشته باشید که برای استفاده از خدمات سامانه سماس بنزین ، نیازی به ثبت نام ندارید و با ورود اطلاعات کد ملی خود می توانید از خدمات مد نظر استفاده نمایید. این سامانه با نشانی اینترنتی samas.moi.ir در دسترس می باشد.

ثبت نام در سامانه سماس سوخت  samas.moi.ir

پیش از این و در هنگام شروع طرح سهمیه بندی بنزین سامانه ی مخصوصی برای انجام امور مربوط به آن وجود نداشت، و کلیه افراد فعال در این حوزه می بایست برای انجام امور خود به صورت حضوری به مراکز مربوطه مراجعه می نمودند.

با سرعت روند استفاده از بستر اینترنت و انجام کارها به صورت غیر حضوری، سامانه های زیادی نیز در جهت تسریع و تسهیل در روند انجام امور راه اندازی شده است. سامانه سماس نیز توسط وزارت کشور برای انجام بسیاری از امور مربوط به استعلام اعتبار سوخت و نظارت بر عملکرد ارائه دهندگان خدمات هوشمند و الکترونیکی مسافر ایجاد شده است.

رانندگان تاکسی های اینترنتی می توانند با ورود به این سامانه با نشانی اینترنتی samas.moi.ir از خدمات مختلف از جمله استعلام اعتبار سوخت و … استفاده نمایند.

لازم است توجه داشته باشید که برای استفاده از سایت سماس نیازی به ثبت‌نام در این سامانه نیست و پس از شروع به فعالیت در تاکسی های هوشمند و اینترنتی اطلاعات شما به صورت اتوماتیک برای دریافت سهمیه بنزین به وزارت کشور اعلام خواهد شد.

مقاله پیشنهادی «  سامانه کارت سوخت جامانده

ورود به سامانه سماس سوخت samas.moi.ir

رانندگان تاکسی های هوشمند و اینترنتی می توانند با ورود به سامانه سماس اطلاعات مورد نظر خود از جمله تاریخچه برداشت اعتبار سوخت، مانده اعتبار سوخت، تاریخچه واریز اعتبار را مشاهده نمایند.

برای ورود به سماس سوخت کافی است آدرس اینترنتی سامانه یعنی samas.moi.ir را در صفحه مرورگر خود وارد و جستجو نمایید.

پس از جستجوی این آدرس اینترنتی به طور مستقیم به سایت مشترک اطلاعات سفر یا سماس سوخت وارد می شوید.

سامانه سماس

استعلام سهمینه بنزین سامانه سماس سوخت

در سامانه samas.moi.ir امکان استعلام سهمینه بنزین با استفاده از کد ملی وجود دارد، رانندگان می توانند با مراجعه به این سامانه با ورود کد ملی خود برای استعلام سهمینه بنزین خود اقدام نمایند.

به این منظور پس از ورود به سامانه سماس، بر روی گزینه استعلام رانندگان کلیک کنید.

استعلام سهمیه بنزین سامانه سماس
استعلام سهمیه بنزین

پس از این به پنجره واحد خدمات وزارت کشور وارد می شوید. شماره تلفن همراه و کد امنیتی مندرج در صفحه را وارد نموده و بر روی گزینه ارسال رمز یکبار مصرف کلیک کنید. بعد از این رمز ارسال شده به گوشی تلفن همراه خود را در کادر مخصوص به آن وارد نمایید.

پس از انجام احراز هویت، می توانید برای انجام استعلام اعتبار سوخت اقدام کنید. به این منظور، کد ملی خود را در کادر اول وارد نموده و بعد از این کد امنیتی موجود در صفحه را نیز تکمیل کرده و بر روی گزینه استعلام کلیک کنید.

نحوه استعلام سهمیه بنزین سامانه سماس
استعلام سهمیه بنزین

پس از انجام این مراحل در صورتی که به کد ملی شما، اعتباری واریز شده باشد می توانید از جزئیات مربوط به آن و مانده اعتبار سوخت مطلع شوید. استعلام سهمیه بنزین با موفقیت انجام شد.

مقاله پیشنهادی « سایت ثبت نام کارت سوخت

در این مرحله اگر به کد ملی شما اعتبار سوختی واریز شده باشد، اطلاعات و میزان اعتبار سوخت شما قابل نمایش می باشد و می توانید از آخرین وضعیت و باقی مانده اعتبار سوخت خود در این سامانه مطلع شوید.

برای ورود مستقیم به  سایت سماس سوخت samas.moi.ir  کلیک کنید.

در مقاله پیش رو به توضیح در رابطه با سامانه سماس سوخت وزارت کشور، ورود به سامانه، استعلام سوخت اعتباری، ثبت نام در سامانه samas و … پرداختیم. در صورتی که پس از خواندن این مطلب سوالی داشته و یا نیاز به راهنمای بیشتری دارید می توانید سوالات و ابهامات خود را از قسمت کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید. پس از دریافت ، کارشناسان این مجموعه به پرسش های شما پاسخ خواهند داد. همچنین می توانید از همین طریق با ما در ارتباط بوده و نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

مقاله پیشنهادی » استعلام سهمیه بنزین اسنپ در سماس

سایت سهمیه بنزین

سایت سهمیه بنزین، سامانه سماس (سامانه مشترک اطلاعات سفر) نام دارد. این سامانه توسط وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران راه‌اندازی شده است و امکان استعلام سهمیه و اعتبار سوخت، گزارش‌گیری از موجودی اعتبار سوخت، زمان واریز اعتبار و تاریخچه برداشت اعتبار را فراهم می‌کند.

برای ورود به سایت سماس، می‌توانید عبارت «سامانه سماس» یا آدرس سایت به نشانی samas.moi.ir را در مرورگر دستگاه خود جست و جو کنید. پس از ورود به سایت، در صفحه اصلی، گزینه «استعلام اعتبار سوخت» را انتخاب کنید. در این صفحه، باید کد ملی خود را وارد کرده و کد امنیتی را در کادر مربوطه وارد کنید. سپس، بر روی دکمه «استعلام» کلیک کنید.

در صورتی که اطلاعات وارد شده صحیح باشد، صفحه‌ای باز می‌شود که در آن اطلاعات مربوط به سهمیه و اعتبار سوخت شما نمایش داده می‌شود. این اطلاعات شامل موارد زیر است:

  • کد ملی
  • نام و نام خانوادگی
  • شماره تلفن همراه
  • سهمیه بنزین
  • اعتبار سوخت
  • تاریخ واریز اعتبار
  • تاریخچه برداشت اعتبار

برای مشاهده سهمیه و اعتبار سوخت، نیازی به ثبت‌نام در سامانه سماس نیست. در صورتی که حتی یک دوره سهمیه سوخت به شما تعلق گرفته باشد، اطلاعات واریزی اعتبار شما در این سامانه ثبت شده است.

در حال حاضر، سهمیه بنزین برای خودروهای شخصی به صورت ماهانه و به میزان ۱۵۰ لیتر در نظر گرفته شده است. این سهمیه در روزهای دهم و بیستم هر ماه به حساب مالکان خودروها واریز می‌شود. اعتبار سوخت نیز به میزان ۱۰ لیتر در هر ماه به حساب مالکان خودروها واریز می‌شود.

سؤالات متداول سامانه سماس samas.moi.ir

سایت سماس سوخت سامانه ای است که توسط وزارت کشور و در راستای نظارت بر چگونگی فعالیت ارائه دهندگان خدمات هوشمند مسافر با آدرس اینترنتی samas.moi.ir ایجاد شده است.

سامانه سماس (سامانه مشترک اطلاعات سفر) سامانه‌ای است که به منظور سهمیه‌بندی سوخت برای رانندگان تاکسی‌های اینترنتی، رانندگان آژانس‌ها و سرویس مدارس و سایر ناوگان‌های عمومی راه‌اندازی شده است. با ورود به سامانه سماس، رانندگان می‌توانند از مانده اعتبار سوخت خود مطلع شوند.

نحوه ورود به سامانه سماس بنزین

  1. به آدرس اینترنتی samas.moi.ir مراجعه کنید.
  2. در صفحه اصلی سایت، روی گزینه «استعلام رانندگان» کلیک کنید.
  3. در صفحه باز شده، کد ملی خود را وارد کنید.
  4. کد امنیتی را وارد کنید.
  5. روی دکمه «استعلام» کلیک کنید.

برای استعلام سوخت در سامانه سماس، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. به آدرس اینترنتی samas.moi.ir مراجعه کنید.
  2. در صفحه اصلی سایت، روی گزینه «استعلام رانندگان» کلیک کنید.
  3. در صفحه باز شده، کد ملی خود را وارد کنید.
  4. کد امنیتی را وارد کنید.
  5. روی دکمه «استعلام» کلیک کنید.

پس از ورود به سامانه سماس، اطلاعات مربوط به سهمیه بنزین شما در صفحه نمایش داده می‌شود. این اطلاعات شامل موارد زیر است:

  • مانده اعتبار سوخت
  • تاریخچه واریز اعتبار سوخت
  • تاریخچه برداشت اعتبار سوخت

مراحل استعلام سوخت در سامانه سماس به صورت تصویری:

 

 

توجه:

  • برای ورود به سامانه سماس نیازی به ثبت‌نام نیست.
  • کد ملی و کد امنیتی را به دقت وارد کنید.

مشکلات احتمالی

در صورت بروز هرگونه مشکل در استعلام سوخت، می‌توانید با شماره 021-63681000 تماس بگیرید.

سایر امکانات سامانه سماس

علاوه بر استعلام سهمیه بنزین و مشاهده مانده اعتبار سوخت، سامانه سماس امکانات دیگری نیز دارد، از جمله:

  • ثبت درخواست واریز اعتبار سوخت
  • ثبت اعتراض به میزان سهمیه بنزین
  • پیگیری وضعیت درخواست‌ها

برای استفاده از این امکانات، باید در سامانه سماس ثبت‌نام کنید. برای ثبت‌نام در سامانه سماس، به آدرس اینترنتی samas.moi.ir مراجعه کنید و روی گزینه «ثبت‌نام» کلیک کنید.

برای استفاده از خدمات این سامانه نیاز به ثبت نام نمی باشد و پس از شروع به فعالیت در تاکسی اینترنتی اطلاعات شما جهت دریافت سهمیه بنزین به وزارت کشور ارائه می گردد.

در مورد استعلام اعتبار سوخت سایت سماس در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است، برای اطلاع بیشتر به متن مقاله مراجعه کنید.

برای استعلام سهمیه بنزین اسنپ در سامانه سماس سوخت، باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. به سایت سماس سوخت به نشانی samas.moi.ir مراجعه کنید.
  2. در صفحه اصلی سایت، گزینه «استعلام رانندگان» را انتخاب کنید.
  3. در صفحه باز شده، کد ملی و رمز کارت سوخت خود را وارد کنید.
  4. کد امنیتی را در کادر مربوطه وارد کنید.
  5. بر روی دکمه «استعلام» کلیک کنید.

در صورتی که اطلاعات وارد شده صحیح باشد، صفحه‌ای باز می‌شود که در آن اطلاعات مربوط به سهمیه سوخت اسنپ شما نمایش داده می‌شود. این اطلاعات شامل موارد زیر است:

  • کد ملی
  • نام و نام خانوادگی
  • شماره تلفن همراه
  • سهمیه سوخت اسنپ
  • تاریخ واریز اعتبار

سهمیه سوخت اسنپ به ازای هر 100 کیلومتر پیمایش، معادل اعتباری 8.75 لیتر بنزین است. سقف پرداخت نیز حداکثر 300 لیتر بنزین خواهد بود.

توجه داشته باشید که برای مشاهده سهمیه سوخت اسنپ، باید حتماً فرم اطلاعات واریز سهمیه سوخت را در اپلیکیشن رانندگان اسنپ تکمیل کرده باشید.

در صورت فراموشی رمز کارت سوخت، می‌توانید با مراجعه به سایت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به نشانی niopdc.ir، رمز کارت سوخت خود را بازیابی کنید.

در ادامه، مراحل استعلام سهمیه بنزین اسنپ در سامانه سماس سوخت به صورت تصویری توضیح داده شده است:

  1. به سایت سماس سوخت به نشانی samas.moi.ir مراجعه کنید.
     
  2. در صفحه اصلی سایت، گزینه «استعلام رانندگان» را انتخاب کنید.
     
  3. در صفحه باز شده، کد ملی و رمز کارت سوخت خود را وارد کنید.
     
  4. کد امنیتی را در کادر مربوطه وارد کنید.
     
  5. بر روی دکمه «استعلام» کلیک کنید.
     
  6. در صورتی که اطلاعات وارد شده صحیح باشد، صفحه‌ای باز می‌شود که در آن اطلاعات مربوط به سهمیه سوخت اسنپ شما نمایش داده می‌شود.
     
6/6 - (4 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه سماس سوخت

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

‫5 دیدگاه ها

  1. نحوه استعلام اعتبار سوخت بنزین 1402 در سامانه سماس samas.moi.ir به چه صورتی می باشد ؟

    1. در مقاله نحوه استعلام سوخت اعتباری توضیح داده شده است استعلام سهمیه اعتباری بنزین اسنپ نیز ماننده همان می باشد.

  2. سامانه سماس برای چی راه اندازی شده و مخصوص چه افرادی می باشد بنده راننده اسنپ هستم میشه لطفا جواب منو ایمیل کنید با تشکر از سایت خوبتون بسیارر عالیییس

    1. از اصلی ترین راه اندازی سامانه سماس سوخت :
      هنگامی که طرح سهمیه بندی بنزین در کشور راه‌اندازی شد، تاکسی‌های اینترنتی از جمله اسنپ مشکلات فراوانی در ارتباط با مشاهده و استعلام سهمیه اعتباری بنزین داشتند. مشاهده سهمیه اعتباری اسنپ برای رانندگان این مجموعه بسیار اهمیت دارد. از این رو وزارت کشور اقدام به راه‌اندازی سامانه‌ای به نام سماس کرد که در آن رانندگان می‌توانند سهمیه بنزین خود را مشاهده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا