استعلام سهمیه بنزین اسنپ در سماس samas.moi.ir

جهت مشاوره تلفنی در زمینه استعلام سهمیه بنزین اسنپ در سماس

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

با دقت کردن به روی کار آمدن طرح سهمیه بندی های بنزین رانندگان،مردم باید بر اساس سهمیه بنزین های ماهیانه خودشان بنزین مصرف کنند به جزء این صورت باید با هزینه آزاد بنزین خریداری کند برای مصرف های خودشان.

سامانه سماس به نشانه اینترنتی samas.moi.ir سامانه‌ای هست که برای دیدن آنلاین خرید وضعیت سوختگیری راننده‌ها پیاده شده است.

در واقع،این سامانه برای فهمیدن و وضعیت و موقعیت های سفر،اندازه سفر ها و میزان بنزین به صرفه و مصرفی پیاده شده است رانندگان می‌توانن با رفتن به این سامانه از تمامی میزان موجودی های بنزین خود آگاه باشند.

در ادامه این مطالب می خواهیم شما را با چگونگی نحوه استفاده از برنامه سامانه سماس بنزین و نحوه ورود به سامانه سماس بنزین آشنا کنیم پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

ورود به سامانه سماس بنزین samas

در این بخش مقدمه ای راجب سامانه سماس بنزین samas هست.

تمامی راننده‌هایی که دارای یک خودرو به اسم خودشان هست می‌توانند به سامانه سماس بنزین بروند و مراحل های مربوط به استعلام مقدار باقیمانده بنزین های خود را انجام دهند. لازم به گفتن بود است که سامانه سماس کشور،کارهای مختلف دیگری را هم به جز استعلام بنزین انجام می‌دهد مانند استعلام رانندگان و راهنمای سوخت گیری و سوالات متداول هست.

کسانی که قصد تجربه از تمامی امکانات سایت سماس کشور را دارند، باید که اول به سامانه سماس وارد شود. بعداز ورود به این سامانه بخش‌های متنوعی همچنان مانند استعلام رانندگان،راهنمای سوخت گیری، سوالات متداول و… موجود است که کاربران می‌توانند احتیاجات خود از تمامی امکانات که در سایت سماس قرار داده شده استفاده کنند.

سامانه سماس samas بنزین،زیر نظارت وزارت کشور راه پیاده شده است و در حال حاضر نیز خدمات متنوعی را به صورت آنلاین و بدون نیاز به حضور می کند. بنابراین،کسانی که قصد استفاده از خدمات مختلف سایت سماس که زیر نظر وزارت کشور ایران است استفاده کنند می توانند به نشانی اینترنتی samas.moi.ir وارد شوند.

معرفی سامانه سماس بنزین samas

در این بخش مقاله ای می خواهیم سامانه سماس ینزین را معرفی کنیم.

از وقتی که طرح سهمیه بندی بنزین در کشور عزیزمان ایران روی کار آمده است،تاکسی‌های اینترنتی دچار اختلالات زیادی شدند،چه آنکه هیچ بستر مهمی و مناسبی برای برطرف کردن میزان بنزین مورد نیاز آنها پیاده نشده است. به همین دلیل،وزارت کشور آغاز به راه اندازی سامانه‌ای به نام سامانه سماس کرده.

اسم سامانه سماس بنزین از از خلاصه عبارت سامانه مشترک اطلاعات سفر گرفته شده است در همین ردیف نیز امکاناتی دیگری عرضه می‌کند .  سامانه سماس بنزین ،با اهداف عرضه امکانات  غیر حضوری به رانندگان در کشور ایران پیاده شده است

سایت سماس بنزین به نشانی samas.moi.ir برای زیر نظر گرفتن بر فعالیت ارائه دهنده‌ها امکانات هوشمند الکتریکی مسافر پیاده شده است و هم اکنون زیر نظر وزارت کشور در حال فعالیت هست همه اطلاعاتی که ربط دارند به عرضه کننده‌ها امکانات آنلاین مسافر،رانندگان اطلاعات سفر در سامانه سماس کشور ثبت خواهد شد. همه این اطلاعات به صورت آنلاین و بر خط این ثبت و سپس به اختیار وزارت کشور قرار داده می‌شود.

تمام رانندگانی که در تاکسی‌های هوشمند و اینترنتی هستند می توانند با ورود به سایت سماس وزارت کشور،از تمامی موجودی سوخت خود با خبر شوند. همچنین،این سامانه خدمات دیگری نیز مانند تغییر رمز کارت سوخت بازیابی رمز کارت سوخت،میزان واریز اعتبار سوخت و… را نیز عرضه می‌کند

استعلام سهمیه بنزین از سامانه سماس

هم اکنون،با توجه به سهمیه‌های بنزین هر کس که بر اساس کد ملی هر کس به موجودی سوخت آن واریز می‌شود،میشود که استعلام سهمیه بنزین با کد ملی هر فرد امکان خواهد داشت. برای استعلام سهمیه بنزین،نیاز است که فرد به سامانه سماس وزارت کشور نشانی samas.moi.ir وارد شود، بعد از ورود به بخش (استعلام رانندگان) مرحله استعلام موجودی بنزین خود را انجام می‌دهند.

ابتدا وارد (سامانه سماس) می‌شویم و بعد بر روی گزینه استعلام رانندگان کلید می‌کنیم

در مرحله دوم کافیست که فقط کد ملی مالک و یا راننده تاکسی را در قسمتی که مشخص شده است وارد کنید پس از وارد کردن کد امنیتی جای خود بر روی گزینه استعلام بزنید.

سهمیه بنزین اسنپ در سماس samas.moi .ir

در بخش سوم وقتی که کد ملی شما در این سامانه وجود داشته باشد،با صفایی همانند تصویر زیر روبرو خواهید شد که باید بر روی گزینه (مانند اعتبار سوخت) کلید کنید.

سهمیه بنزین اسنپ در سماس samas.moi .ir 1

بخش چهارم شما باید رمز کارت سوخت خود را وارد کنید و بر روی گزینه استعلام کلیک کنید میزان اعتبار کارت سوخت شما هم نشان داده می‌شود.

سهمیه بنزین اسنپ در سماس samas.moi .ir 2

اشخاصی که درخواست خود را برای گرفتن کارت سوخت ثبت کرده‌اند،می‌توانم با مراجعه به سامانه پیگیری کارت سوخت،عدم دریافت کارت سوخت ماشین یا موتور سیکلت خود را گزارش دهد پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

ورود به سامانه سماس تاکسی تلفنی اسنپ و آژانس

سامانه سماس وزارت کشور،اول با هدف عرضه امکانات به تاکسی‌های تلفنی پیاده شده است،اما فعلاً خدمات مختلف دیگری را نیز عرضه می‌کند. در راننده‌های تاکسی‌های تلفنی اسنپ،آژانس و یا… هستند،می‌توانید با ورود به سامانه سماس تاکسی تلفنی از تمامی وضعیت موجودی سوخت خود باخبر شوید.

همچنین،همین سامانه خدمات مختلف دیگری را نیز مانند تاریخچه برداشت و یا واریز اعتبار و… عرضه می‌کند. توجه داشته باشید که برای ورود به این سامانه،تنها نیاز به نیز به کد ملی شما می‌باشد. بنابراین،نیاز به وارد کردن اطلاعات دیگری نیست.

سایت سهمیه بنزین

سایت سهمیه بنزین ، سامانه سماس (سامانه مشترک اطلاعات سفر) نام دارد. این سامانه توسط وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران راه‌اندازی شده است و امکان استعلام سهمیه و اعتبار سوخت، گزارش‌گیری از موجودی اعتبار سوخت، زمان واریز اعتبار و تاریخچه برداشت اعتبار را فراهم می‌کند.

برای ورود به سایت سماس، می‌توانید عبارت «سامانه سماس» یا آدرس سایت به نشانی samas.moi.ir را در مرورگر دستگاه خود جست و جو کنید. پس از ورود به سایت، در صفحه اصلی، گزینه «استعلام اعتبار سوخت» را انتخاب کنید. در این صفحه، باید کد ملی خود را وارد کرده و کد امنیتی را در کادر مربوطه وارد کنید. سپس، بر روی دکمه «استعلام» کلیک کنید.

در صورتی که اطلاعات وارد شده صحیح باشد، صفحه‌ای باز می‌شود که در آن اطلاعات مربوط به سهمیه و اعتبار سوخت شما نمایش داده می‌شود. این اطلاعات شامل موارد زیر است:

  • کد ملی
  • نام و نام خانوادگی
  • شماره تلفن همراه
  • سهمیه بنزین
  • اعتبار سوخت
  • تاریخ واریز اعتبار
  • تاریخچه برداشت اعتبار

برای مشاهده سهمیه و اعتبار سوخت، نیازی به ثبت‌نام در سامانه سماس نیست. در صورتی که حتی یک دوره سهمیه سوخت به شما تعلق گرفته باشد، اطلاعات واریزی اعتبار شما در این سامانه ثبت شده است.

در حال حاضر، سهمیه بنزین برای خودروهای شخصی به صورت ماهانه و به میزان ۱۵۰ لیتر در نظر گرفته شده است. این سهمیه در روزهای دهم و بیستم هر ماه به حساب مالکان خودروها واریز می‌شود. اعتبار سوخت نیز به میزان ۱۰ لیتر در هر ماه به حساب مالکان خودروها واریز می‌شود.

در پاسخ به سوال شما، می‌توان گفت که سایت سهمیه بنزین، سامانه‌ای است که امکان استعلام سهمیه و اعتبار سوخت را برای دارندگان خودرو فراهم می‌کند. این سامانه توسط وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران راه‌اندازی شده است و به صورت رایگان در دسترس عموم قرار دارد.

دانلود برنامه سامانه سماس

در این بخش مقاله درمورد دانلود برنامه سامانه سماس حرف میزنیم .

با توجه به تردد بسیار تاکسی‌های شهری و نیز اینترنتی،سهمیه سوخت بنزین بیشتری نسبت به اندازه خودروهای نقلیه دیگر در نظر گرفته شده است که زیر نظر سازمان تاکسیرانی در اختیار این دسته از مردم قرار گرفته است. یکی از گروه‌های تاکسیرانی اینترنتی،اسنپ است که تعدادی از افراد به عنوان راننده تاکسی در این سازمان کار می‌کنند.

همونجور که همه فردی برای رانندگی با خودرو خود احتیاج به کارت بنزین دارد،رانندگان اسنپ نیز می‌توانند کارت سوخت مخصوص به خود را با توجه به سهمیه بنزین تعیین شده دریافت نمایند ‌. به همین منظور جهت رفاه حال داوطلبان راننده سامانه مجزایی با اسم سامانه سماس ایجاد شده تا رانندگان اینترنتی اسنپ بتوانند از امکانات عرضه شده در این سامانه نیز استفاده ببرند.

از جمله امکاناتی که رانندگان می‌توانند از طریق این سامانه دنبال کنند استعلام سهمیه سوخت بنزین اسنپ است. از این رو رانندگان اسنپ می‌توانم با وارد شدن به سامانه سماس و درجه کد ملی و تصویر امنیتی استعلام خود را پیگیر باشند و به سامانه مذکور وارد شوند. در واقع با انتخاب گزینه استعلام رانندگان؛راننده سم می‌تواند از امکانات مختلفی مانند تاریخچه واریز و برداشت،باقیمانده سوخت،بازنشانی و تغییر رمز اعتبار سوخت استفاده نمایند.

اگر بعد از خواندن این مقاله،سوالی یا شکی در خصوص سامانه سماس به نشانیsamas.moi.ir داشتید می‌توانید با کارشناس مرکز مشاوره سامانه‌ها تماس بگیرید. کارشناسان سامانه‌ها تمامی سوالات شما را به کامل‌ترین شکل ممکن پاسخگو هستند.

سؤالات متداول استعلام سهمیه بنزین اسنپ در سماس samas.moi.ir

سامانه سماس samas.moi.ir برای اعطای تسهیلات سوختی درست مصرف کردن مصرف سوخت راه‌اندازی شدن که توضیحات کامل در متن مقاله داده شده است ، پس برای دریافت اطلاعات بیشتر مقاله ما را مطالعه کنید.

استعلام اعتبار سوخت بنزین در سامانه سماس از طریق گزینه استعلام اعتباری سوخت در صفحه اصلی سایت امکان‌پذیر بوده که راهنمایی تحصیلی نحوه استعلام در این مقاله گذاشته شده است ، پس برای دریافت اطلاعات بیشتر مقاله ما را مطالعه کنید.

همانطور که در این مقاله توضیح داده شده،این سامانه خدماتی از قبل تاریخچه برداشت و یا واریز اعتبار را نشان می‌دهد ،پس برای دریافت اطلاعات بیشتر مقاله ما را مطالعه کنیم.

برای استعلام سهمیه بنزین اسنپ در سامانه سماس سوخت، باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. به سایت سماس سوخت به نشانی samas.moi.ir مراجعه کنید.
  2. در صفحه اصلی سایت، گزینه «استعلام رانندگان» را انتخاب کنید.
  3. در صفحه باز شده، کد ملی و رمز کارت سوخت خود را وارد کنید.
  4. کد امنیتی را در کادر مربوطه وارد کنید.
  5. بر روی دکمه «استعلام» کلیک کنید.

در صورتی که اطلاعات وارد شده صحیح باشد، صفحه‌ای باز می‌شود که در آن اطلاعات مربوط به سهمیه سوخت اسنپ شما نمایش داده می‌شود. این اطلاعات شامل موارد زیر است:

  • کد ملی
  • نام و نام خانوادگی
  • شماره تلفن همراه
  • سهمیه سوخت اسنپ
  • تاریخ واریز اعتبار

سهمیه سوخت اسنپ به ازای هر 100 کیلومتر پیمایش، معادل اعتباری 8.75 لیتر بنزین است. سقف پرداخت نیز حداکثر 300 لیتر بنزین خواهد بود.

توجه داشته باشید که برای مشاهده سهمیه سوخت اسنپ، باید حتماً فرم اطلاعات واریز سهمیه سوخت را در اپلیکیشن رانندگان اسنپ تکمیل کرده باشید.

در صورت فراموشی رمز کارت سوخت، می‌توانید با مراجعه به سایت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به نشانی niopdc.ir، رمز کارت سوخت خود را بازیابی کنید.

در ادامه، مراحل استعلام سهمیه بنزین اسنپ در سامانه سماس سوخت به صورت تصویری توضیح داده شده است:

  1. به سایت سماس سوخت به نشانی samas.moi.ir مراجعه کنید.
     
  2. در صفحه اصلی سایت، گزینه «استعلام رانندگان» را انتخاب کنید.
     
  3. در صفحه باز شده، کد ملی و رمز کارت سوخت خود را وارد کنید.
     
  4. کد امنیتی را در کادر مربوطه وارد کنید.
     
  5. بر روی دکمه «استعلام» کلیک کنید.
     
  6. در صورتی که اطلاعات وارد شده صحیح باشد، صفحه‌ای باز می‌شود که در آن اطلاعات مربوط به سهمیه سوخت اسنپ شما نمایش داده می‌شود.
6/6 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه استعلام سهمیه بنزین اسنپ در سماس

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا