سامانه رصد اشتغال rasad.mcls.gov.ir

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه رصد اشتغال

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سامانه رصد اشتغال یکی از سامانه های زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده که توسط دولت و با هدف ساماندهی وضعیت اشتغال ایجاد شده است. افراد جویای کار می توانند با ورود به سایت رصد اشتغال و با ثبت نام در سامانه، درخواست خود برای اشتغال را اعلام نمایند.

استانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی موطف بودند اطلاعات مربوط به اشتغالزایی را به صورت الکترونیکی در این سامانه ثبت نمایند. این سامانه با نشانی اینترنتی rasad.mcls.gov.ir در دسترس کاربران می باشد.

در ادامه این مقاله در خصوص سامانه رصد اشتغال، نحوه ورود به این سامانه، خدمات و امکانات مختلف و … توضیح می دهیم، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

سامانه رصد اشتغال

امروزه یکی از مهمترین معظلات و دغدغه های پیش روی جوانان پیدا نمودن شغل مناسب و مرتبط است، مسئله اشتغال یکی از دغدغه‌های اصلی جوانان بوده و به سادگی زندگی را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

سامانه رصد اشتغال یکی از راهبردهای دولت برای ساماندهی اشتغال در کشور بوده و افراد جویای کار می‌توانند با ورود به سامانه و ثبت نام ، درخواست خود مبنی بر اشتغال را ثبت نمایند.

سامانه رصد اشتغال کشور در راستای کسب اطلاعات دقیق از ورودی و خروجی های بازارکار و همچنین میزان اشتغال ایجاد شده است، از اهداف این سامانه می توان به ارائه خدمات مشاوره شغلی برای کارجویان، ارائه تسهیلات برای کسب مهارت در شغل مورد نظر، معرفی کارجویان برای استخدام به ارگان های مختلف و ایجاد اشتغال برای متقاضیان استخدامی و … اشاره نمود.

ادامه مطلب
ثبت نام در سامانه ثنا sana.adliran.ir 

سایت رصد اشتغال

تمامی دستگاه های اجرایی ملزم هستند اطلاعات مربوط به پرداخت تسهیلات خود اشتغالی و اشتغالزایی به بنگاه ها و صدور مجوز هایی که منجر به ایجاد اشتغال می شود را در سامانه رصد اشتغال با آدرس اینترنتی rasad.mcls.gov.ir ثبت نمایند.

مقاله پیشنهادی « سامانه شکایت اداره کار

ورود به سامانه رصد اشتغال rasad.mcls.gov.ir

امروزه با گسترش استفاده از فضای مجازی، سامانه های زیادی برای ارائه خدمات آنلاین و بر خط توسط سازمان های مختلف راه اندازی شده است. در این میان سامانه‌هایی که به منظور ثبت اشتغال و شناسایی فرصت‌های شغلی راه اندازی می‌شوند نیز باعث دسترسی راحتتر و بهتر متقاضیان جویای شغل به فرصت های شغلی همچنین دسترسی بهتر کارفرمایان می شود.

همان طور که اشاره شد افراد جویای کار می توانند با ثبت نام در این سامانه درخواست خود را برای دریافت شغل مناسب اعلام کنند، اطلاعات شاغلان در این سامانه براساس خوداشتغالی، اشتغالزایی حقیقی و حقوقی، اشتغال دولتی و غیردولتی در بخش‌ کشاورزی ثبت می گردد.

برای ورود به سامانه رصد اشتغال وزارت کار می بایست آدرس اینترنتی این سامانه یعنی rasad.mcls.gov.ir را در صفحه مرورگر خود وارد و جستجو نمایید، پس از جستجوی آدرس اینترنتی مذکور به طور مستقیم به سامانه رصد اشتغال وارد خواهید شد و می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید.

برای ورود به حساب کاربری خود پس از ورود به صفحه جدید نام کاربری و رمز عبور خود را در کادر مخصوص وارد نموده و پس از تکمیل عبارت امنیتی مندرج در صفحه گزینه ورود را بفشارید.

ورود به سایت رصد اشتغال

مقاله پیشنهادی » سایت بیمه بیکاری

خدمات سایت رصد اشتغال

پیش از این در مورد سامانه رصد اشتغال و اهداف این سایت توضیح داده شد به طور کلی کلی توان خدمات این سامانه را در دسته های زیر طبقه بندی نمود

  • امکان ثبت درخواست اشتغال در سامانه توسط متقاضیان
  • رصد لحظه ای اشتغال ایجاد شده به تفکیک استان و شهرستان
  • ارائه خدمات مشاوره شغلی به کارجویان
  • ارائه تسهیلات برای کسب مهارت و توانایی لازم در شغل مورد نظر
  • معرفی کارجویان برای استخدام به ارگان های مختلف
  • نظارت بر دستگاه‌های اجرایی و سیاست‌گذاری در حوزه اشتغال
  • امکان نظارت مردمی و راستی آزمایی آمار ثبت‌شده توسط مدیران
  • ایجاد شفافیت بیشتر در مورد وضعیت اشتغال (میزان بیکاری یا اشتغال افراد در یک استان یا شهر و …)
ادامه مطلب
سایت بیمه بیکاری prkar.mcls.gov.ir | ورود به سامانه جامع روابط کار

برای ورود مستقیم به سایت rasad.mcls.gov.ir کلیک کنید.

همان طور که اشاره شد سامانه ملی رصد اشتغال توسط دولت دهم و در راستای اهداف این دولت در زمینه اشتغالزایی راه اندازی شد، استانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی موظف بودند اطلاعات مربوط به اشتغالزایی را به صورت الکترونیکی در این سامانه وارد کنند. سایت رصد اشتغال با نشانی اینترنتی rasad.mcls.gov.ir موجود می باشد.

در این مقاله در رابطه با سامانه رصد اشتغال، نحوه ورود به این سامانه ، امکانات و خدمات مختلف آن و … توضیحات لازم ارائه گردید. در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتری دارید می توانید سوالات و ابهامات خود را از طریق قسمت کامنت با ما در میان بگذارید ، کارشناسان این مجموعه پس از دریافت سوالات به شما پاسخ خواهند داد.

همچنین می توانید نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را نیز از همین طریق با ما به اشتراک بگذارید، بدون شک دریافت نظرات سازنده شما در ادامه مسیر برای ما یاری رسان خواهد بود.

مقاله پیشنهادی « سامانه جستجوی شغل

سؤالات متداول سامانه رصد اشتغال rasad.mcls.gov.ir

سامانه ملی رصد اشتغال یکی از راهبردهای دولت برای ساماندهی اشتغال در کشور بوده و افراد جویای کار می‌توانند با ورود به سامانه و ثبت نام، درخواست خود مبنی بر اشتغال را ثبت نمایند.

نشانی اینترنتی این سامانه rasad.mcls.gov.ir می باشد.

در این رابطه در متن مقاله بالا به طور کامل توضیح داده شده است. به متن مقاله مراجعه نمایید.

ادامه مطلب
نحوه خرید اینترنت adsl مخابرات
6/6 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه رصد اشتغال

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا