سامانه اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سامانه اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن، سامانه‌ای است که جهت جمع‌ آوری اطلاعات جمعیتی و مسکن در کشور طراحی و راه اندازی شده است. این سامانه در سال ۱۳۹۵ برای اولین بار برای جمع‌آوری اطلاعات سرشماری عمومی نفوس و مسکن ایران مورد استفاده قرار گرفت. پیش از این فرآیند سر شماری به صورت سنتی و با مراجعه حضوری به درب منازل انجام می گرفت.

سامانه اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن که ذیل سازمان ثبت احوال کشور بوده برای انجام سریعتر و راحتتر این فرآیند و پیشگیری از هزینه ها ایجاد شده است، مردم می توانند با مراجعه به این سامانه، اطلاعات خواسته شده را تکمیل نموده و فرم سرشماری نفوس و مسکن را ارسال نمایند.

در ادامه این مطلب برای آشنایی هر چه بیشتر شما عزیزان به توضیح در ارتباط با سایت سرشماری نفوس و مسکن ncr.ir، نحوه ورود به این سامانه و تکمیل فرم سرشماری اینترنتی خواهیم پرداخت، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

سامانه اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن

بهترین و کامل‌ترین ابزار برای جمع‌ آوری اطلاعات دقیق در زمینه جمعیت انجام سرشماری است، داده های حاصل از این فرآیند می تواند به عنوان ابزاری مفید و کاربردی برای برنامه‌ریزی کشور در سطوح مختلف محسوب شود.

در طی روند سرشماری نفوس اطلاعات جمعیت شناختی مهمی در مورد تعداد افراد و خصوصیات آنان به دست می‌آید. همچنین  در بعضی از سرشماری‌‌های علاوه بر ثبت نفوس و تعداد افراد، درباره مسکن خانوارها نیز اطلاعاتی گردآوری می شود.

ادامه مطلب
سامانه یکپارچه نوبت دهی بیمارستانها nobat.behdashtgov.ir

سامانه اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن، سامانه‌ای کارآمد است که می‌تواند در بهبود کیفیت سرشماری نفوس و مسکن کمک کند.

آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن که در کشور اجرا شد به سال 1395 باز می گردد، در این سرشماری خصوصیاتی همچون سن، جنس، دین، تابعیت، وضع سواد، مدرک تحصیلی، وضع مهاجرت، وضع فعالیت، وضع زناشویی و فرزندآوری و … همچنین اطلاعات مربوط به واحد مسکونی مانند نحوه‌ تصرف واحد و … جمع آوری شد.

سامانه سرشماری نفوس و مسکن که تحت پایگاه سازمان ثبت احوال کشور ncr.ir می باشد جهت انجام فرآیند سرشماری به صورت اینترنتی و دریافت آمار و اطلاعات جمعیتی کشور راه اندازی شده است، ثبت اطلاعات به صورت اینترنتی و شرکت در سرشماری به این روش می تواند تا حدود زیادی باعث کاهش هزینه و کوتاه تر کردن زمان لازم برای انجام سرشماری شود.

استفاده از سامانه مذکور برای سرشماری، رایگان بوده و نیاز به پرداخت هزینه ندارد. مردم می توانند در بازه های زمانی اعلام شده برای این موضوع با مراجعه به سامانه سرشماری نفوس و مسکن برای شرکت در این سر شماری اقدام نمایند. طبق آخرین اخبار سرشماری نفوس و مسکن کشور در سال 1405 انجام خواهد پذیرفت.

مقاله پیشنهادی » سایت ثبت نام کارت ملی هوشمند

ورود به سامانه اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن

همان طور که اشاره شد هدف کلی از انجام سرشماری عمومی نفوس و مسکن، در واقع جمع‌آوری داده‌‌ها و اطلاعات پایه‌ای درباره تعداد، ساختار و ویژگی‌های عمده افراد جامعه و واحدهای مسکونی کشور برای انجام برنامه ریزی های کشوری و جهت استفاده برنامه‌ریزان، سیاستگذاران، دولتمردان، پژوهشگران و … می باشد.

ادامه مطلب
سایت ثبت نام کمک هزینه اروتز و پروتز تامین اجتماعی

استفاده از سامانه اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن ncr.ir مزایای متعددی نسبت به روش‌های سنتی جمع‌آوری اطلاعات سرشماری دارد. از جمله این مزایا می‌توان به وجود سرعت و دقت بیشتر در جمع‌آوری اطلاعات، کاهش هزینه‌های جمع‌آوری اطلاعات ، افزایش مشارکت مردم در سرشماری، کوتاه تر شدن زمان سرشماری و … اشاره نمود.

سامانه اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن در سال‌های آتی نیز برای جمع‌آوری اطلاعات سرشماری عمومی نفوس و مسکن ایران مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این سامانه در ذیل سازمان ثبت احوال قرار داشته و با نام سایت اعلام تغییر نشانی نیز شناخته می گردد.

برای ورود به سامانه اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن می بایست ابتدا آدرس اینترنتی این سایت  www.ncr.ir یعنی را در صفحه مرورگر خود وارد نموده و جستجو نمایید. پس از جستجو این آدرس اینترنتی به طور مستقیم به سایت وارد خواهید شد.

سامانه اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن

مقاله پیشنهادی : سامانه استعلام فرم ج وزارت راه و شهرسازی

تکمیل فرم سرشماری نفوس و مسکن

پس از ورود به سامانه اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن  www.ncr.ir می توانید اقدام به تکمیل فرم سرشماری نمایید. سرپرستان خانوار می توانند با به همراه داشتن اطلاعات خانوار (کدملی و اطلاعات شناسنامه ای) به این سایت وارد شوند، پس از ورود به سایت بر روی گزینه سامانه اعلام تغییر نشانی کلیک کنید.

ورود به سامانه اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن

پس از انجام این مرحله به سایت سرشماری اینترنتی وارد می شوید.

کلیه اطلاعات خواسته شده در سامانه از جمله سری و سریال کارت هوشمند ملی، کد رهگیری، تاریخ تولد، شماره تلفن همراه و تلفن ثابت و …  را تکمیل نمایید و در انتها گزینه ارسال کد تایید را بفشارید.

ادامه مطلب
شادینو در برنامه شاد

پس از این کد تایید به شماره تلفن همراه شما ارسال خواهد شد. کد دریافتی را در کادر مخصوص به آن وارد نمایید. با انجام این مراحل اطلاعات شما در سامانه ثبت می گردد.

باید توجه داشته باشید که در انتهای مراحل و پس از ثبت اطلاعات، کدی به  شماره تلفن همراه شما ارسال می گردد و این کد باید از سوی خانوار نگهداری شود تا زمانی که ماموران سرشماری به درب منزل آنها مراجعه نمایند. پس از ارائه این کد مشخص می گردد که شما در سرشماری اینترنتی شرکت کرده اید و نیاز به ثبت دوباره اطلاعات نیست.

برای ورود مستقیم به  www.ncr.ir کلیک کنید.

همان طور که مطالعه نمودید کلیه افراد می توانند با ورود به سامانه اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن برای ثبت اظلاعات خود در این سامانه به صورت آنلاین اقدام نمایند، در واقع افراد می توانند با مراجعه به این سامانه و وارد کردن کد ملی خود، اطلاعات جمعیتی و مسکن خود را ثبت کنند. این سامانه با نشانی اینترنتی  www.ncr.ir در دسترس می باشد.

مقاله پیشنهاد ی » سایت ثبت‌ نام مسکن ملی

سؤالات متداول سامانه اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن

بله، شرکت در سرشماری و ثبت اطلاعات به صورت اینترنتی امکان پذیر است.

این سامانه با نشانی اینترنتی  www.ncr.ir سامانه‌ای است که جهت جمع‌آوی اطلاعات جمعیتی و مسکن در کشور طراحی و راه اندازی شده است.

در این باره در متن مقاله بالا به طور کامل توضیح داده شده است، برای اطلاعات بیشتر به متن مقاله مراجعه نمایید.

ادامه مطلب
آموزش دریافت ارز دانشجویی
6/6 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا