سایت ثبت‌ نام مسکن ملی saman.mrud.ir

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه ثبت‌ نام مسکن ملی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

وزارت راه و شهرسازی کشور در راستای تأمین مسکن خانوارهای بدون مسکن ، طرحی را با نام طرح اقدام ملی تأمین مسکن معرفی نموده است. در این طرح شرایط ویژه ای برای متقاضیان دریافت مسکن ملی در نطر گرفته شده است.

کلیه متقاضیانی که فاقد مسکن می باشند و در سال های پیشین از تسهیلات دولتی استفاده ننموده اند می توانند با مراجعه به سایت ثبت‌ نام مسکن ملی برای انجام ثبت نام و طی مراحل اقدام نمایند.

در مقاله پیش رو قصد داریم در خصوص سایت ثبت‌نام مسکن ملی، نحوه ورود به این سامانه saman.mrud.ir ، نحوه ثبت نام مسکن ملی و … توضیح دهیم، تا پایان باما همراه باشید.

سایت ثبت‌نام مسکن ملی

در هر کشور با توجه به امکانات و بودجه، تسهیلاتی در قالب تسهیلات مسکن به مردم ارائه می گردد تا افراد جامعه بتوانند با برخورداری و استفاده از این تسهیلات به هدف خود که ممکن است خرید خانه، بازسازی، ساخت و … باشد راحتتر دست پیدا کنند.

امروزه تسهیلات و طرح های مختلفی در حوزه مسکن مانند وام ودیعه مسکن، تسهیلات ساخت مسکن، طرح های مربوط به مسکن ملی، مسکن مهر، خرید مسکن و … به افراد واجد شرایط ارائه می گردد و افراد مختلف می توانند در صورت دارا بودن شرایط با انجام مراحل از این طرح ها بهره مند گردند.

یکی از طرح‌های دولت برای خانه دار شدن مردم همان نهضت ملی مسکن است. این طرح در جهت کمک به اقشار مختلف و خانه دار شدن خانواده‌های فاقد مسکن، ارائه و اجرایی شذه است.

متقاضیان ثبت نام در طرح ملی مسکن که دارای کلیه شرایط لازم می باشند می توانند با مراجعه به سایت ثبت‌ نام مسکن ملی برای ثبت نام خود اقدام نمایند. این سامانه با نشانی اینترنتی saman.mrud.ir در دسترس می باشد.

مقاله پیشنهادی » سامانه مشاهده و پیگیری مسکن ملی

ورود به سایت ثبت‌ نام مسکن ملی saman.mrud.ir

همان طور که اشاره شد طرح مسکن ملی توسط وزارت راه و شهر سازی و با هدف خانه دار کردن اقشار متوسط و ضعیف جامعه ارائه و اجرایی شده است. خانوارهایی که دارای شرایط ذکر شده برای ثبت نام هستند می توانند در بازه های زمانی اعلام شده برای ثبت نام خود اقدام نمایند. پس از ثبت نام و ثبت درخواست در سایت saman.mrud.ir، شرایط متقاضیان توسط کارشناسان مورد بررسی قرار می گیرد و در صورتی که درخواست شما تایید گردد می توانید برای ادامه مراحل اقدام نمایید.

برای ورود به سایت ثبت‌نام مسکن ملی saman.mrud.ir باید به این ترتیب عمل نمایید.

ابتدا آدرس اینترنتی این سامانه یعنی saman.mrud.ir را در صفحه مرورگر خود وارد نموده و جستجو نمایید. پس از جستجو این آدرس اینترنتی به طور مستقیم به سایت ثبت‌ نام مسکن ملی 1402 وارد خواهید شد.

سایت ثبت نام مسکن ملی

بعد از ورود به سایت ثبت نام مسکن ملی می توانید با استفاده از گزینه های موجود در سامانه برای انجام امور مد نظر اقدام نمایید. در ادامه این مطلب به توضیح در رابطه با نحوه نام نویسی در سایت ثبت‌ نام مسکن ملی خواهیم پرداخت.

مقاله پیشنهادی  » سایت ثبت نام وام ودیعه مسکن

نحوه ثبت نام مسکن ملی

پیش از این هم گفته شد که سایت ثبت‌ نام مسکن ملی که در واقع همان سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن نام دارد  از سوی وزارت راه و شهرسازی کشور و برای ثبت نام اقشار مختلف داوطلب دریافت تسهیلات مسکن از جمله   دریافت وام ودیعه مسکن مستاجران ، دریافت تسهیلات ساخت مسکن و … راه اندازی شده است. تمامی جزئیات و اطلاعات لازم در خصوص این طرح ها در سامانه saman.mrud.ir اطلاع رسانی می گردد و برای ثبت نام و انجام مراحل طرح های گفته شده باید ابتدا به این سامانه مراجعه نموده  و مراحل ثبت نام را ظی نمایید.

پیش از این در مورد ورود به سایت ثبت‌ نام مسکن ملی به طور کامل توضیح داده شد. پس از ورود به صفحه اصلی سامانه ثبت نام مسکن ملی، گزینه درخواست مسکن ( ثبت نام در طرح نهضت ملی … ) را بفشارید.

ورود به سایت ثبت نام مسکن ملی

در صفحه جدید که به آن هدایت می شوید از کادر ورود افراد حقیقی گزینه ورود به سامانه را کلیک کنید.

پس از این به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند وارد خواهید شد و باید مراحل ورود خود را طی نمایید.

شمراه تلفن همراه و کد امنیتی موجود در صفحه را وارد کرده و پس از درج عبارت امنیتی موجود در صفحه بر روی گزینه ارسال رمز یک بار مصرف کلیک کنید.

کد ارسال شده به گوشی تلفن همراه خود را در کادرمربوط به آن وارد نمایید.

مقاله پیشنهادی : سامانه استعلام فرم ج وزارت راه و شهرسازی

پس از این به سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن هدایت شده و می توانید مراحل ثبت نام را طی نمایید. مجددا بر روی گزینه درخواست مسکن (ثبت نام در طرح نهضت ملی و … ) کلیک کنید.

در صفحه جدید که به آن هدایت می شوید، لیست خدمات موجود در این بخش را مشاهده خواهبد کرد، گزینه  ثبت نام نهضت ملی مسکن را بفشارید

پس از ورود به صفحه جدید، کلیه شرایط لازم برای ثبت نام در طرح، مدارک مورد نیاز و … را مشاهده می نمایید، حال شرایط و موارد مندرج در صفحه را با دقت مطالعه نموده و در انتهای صفحه گزینه “متن بالا را مطالعه کرده و می پذیرم” را کلیک نمایید.

شرایط نام نویسی در سایت ثبت نام مسکن ملی

در گام بعد می بایست اطلاعات خواسته شده همچون کد ملی، شماره تلفن همراه و کد امنیتی موجود را تکمیل نمایید. پس از تکمیل این اطلاعات گزینه «مرحله بعد» را بفشارید.

نحوه ورود به سایت ثبت نام مسکن ملی

پس از این به مرحله تکمیل فرم مسکن ملی می رسید و باید مشخصات فردی و مشخصات محل سکونت و … به طور صحیح و کامل وارد نمایید. پس از تکمیل اطلاعات دکمه مرحله بعد را فشرده و به مرحله بعد وارد شوید.

نحوه ثبت نام مسکن ملی

مراحل ثبت نام طرح مسکن ملی

در گام بعد تمام اطلاعات افراد تحت تکفل خود را وارد نمایید.

پس از انجام این مراحل و تکمیل کلیه اطلاعات خواسته شده، پیش نمایش اطلاعات ثبت شده را مشاهده می نمایید، در صورتی که اطلاعات را به طور صحیح وارد نموده و مورد تایید شما است گزینه مربوط به تایید اطلاعات در انتهای صفحه را فعال نموده و گزینه تایید را بفشارید.

در صورت تکمیل اطلاعات خواسته شده و انجام صحیح مراحل، در انتها کد پیگیری به شما ارائه خواهد شد. این کد پیگیری را باید برای استفاده در مراحل  بعد و پیگیری روند ثبت نام نگهداری نمایید.

پس از نام نویسی در سایت ثبت‌نام مسکن ملی saman.mrud.ir ، اطلاعات توسط کارشناسان مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در صورتی که واجد شرایط شناخته شده و مورد تایید قرار بگیرید، برای طی کردن مراحل بعدی اطلاع رسانی می گردد.

برای ورود مستقیم به سامانه saman.mrud.ir کلیک کنید.

در این مقاله به توضیح در رابطه با سایت ثبت‌نام مسکن ملی ، نحوه ورود به سایت saman.mrud.ir ، ثبت نام مسکن ملی و …. پرداختیم، در صورتی که پس از خواندن این مطلب سوالی داشته و یا نیاز به راهنمای بیشتری دارید می توانید سوالات و ابهامات خود را از قسمت کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید.

پس از دریافت ، کارشناسان این مجموعه به پرسش های شما پاسخ خواهند داد. همچنین می توانید از همین طریق با ما در ارتباط بوده و نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

مقاله پیشنهادی » سامانه ثبت نام زمین برای فرزند چهارم

دلایل رد درخواست مسکن ملی

دلایل رد درخواست مسکن ملی در طرح مسکن ملی، متقاضیان باید شرایط خاصی را داشته باشند تا بتوانند از مزایای این طرح بهره مند شوند. در صورتی که متقاضی شرایط لازم را نداشته باشد، درخواست او رد خواهد شد.

دلایل رد درخواست مسکن ملی عبارتند از:

  • عدم واجد شرایط بودن متقاضی
  • عدم تکمیل مدارک لازم
  • عدم مراجعه به موقع برای واریز وجه اولیه

عدم واجد شرایط بودن متقاضی

برای ثبت نام در طرح مسکن ملی، متقاضیان باید شرایط خاصی را داشته باشند. این شرایط عبارتند از:

  • تابعیت جمهوری اسلامی ایران
  • حداکثر سن 50 سال برای مردان و 45 سال برای زنان
  • داشتن حداقل 5 سال سابقه سکونت در پنج سال گذشته در شهر یا استان مورد تقاضا
  • داشتن درآمد متعارف
  • عدم مالکیت مسکونی در ایران

در صورتی که متقاضی شرایط لازم را نداشته باشد، درخواست او رد خواهد شد.

عدم تکمیل مدارک لازم

برای ثبت نام در طرح مسکن ملی، متقاضیان باید مدارک خاصی را ارائه دهند. این مدارک عبارتند از:

  • کپی شناسنامه و کارت ملی متقاضی و اعضای خانواده
  • گواهی اشتغال به کار متقاضی
  • گواهی عدم مالکیت مسکونی متقاضی و اعضای خانواده
  • گواهی سابقه سکونت در پنج سال گذشته
  • گواهی عدم سابقه دریافت تسهیلات مسکن از دولت

در صورتی که متقاضی مدارک لازم را به طور کامل ارائه ندهد، درخواست او رد خواهد شد.

عدم مراجعه به موقع برای واریز وجه اولیه

پس از قبولی متقاضی در طرح مسکن ملی، باید مبلغی به عنوان وجه اولیه پرداخت کند. این مبلغ، معمولاً 20 تا 30 درصد قیمت تمام شده واحد مسکونی است.

در صورتی که متقاضی در مهلت مقرر، وجه اولیه را پرداخت نکند، درخواست او رد خواهد شد.

سایر دلایل رد درخواست مسکن ملی

علاوه بر دلایل ذکر شده، ممکن است دلایل دیگری نیز برای رد درخواست مسکن ملی وجود داشته باشد. این دلایل عبارتند از:

  • عدم انطباق اطلاعات ارائه شده توسط متقاضی با واقعیت
  • وجود سابقه محکومیت کیفری برای متقاضی
  • مشکلات حقوقی برای متقاضی

در صورتی که درخواست شما رد شد، می توانید با مراجعه به اداره راه و شهرسازی محل سکونت خود، دلایل رد درخواست خود را جویا شوید.

سؤالات متداول سایت ثبت‌ نام مسکن ملی saman.mrud.ir

سامانه ثبت‌نام نهضت ملی مسکن در واقع همان سایت جامع طرح های حمایتی مسکن saman.mrud.ir بوده و با مراجعه به این سامانه می توانید برای ثبت نام طرح مسکن ملی، وام ودیعه مسکن، طرح جوانی جمعیت و … اقدام نمایید.

ثبت نام در این طرح در صورت دارا بودن شرایط لازم امکان پذیر می باشد، از مهمترین شرایط برای ثبت نام در طرح می توان به سبز بودن فرم ج اشاره نمود.

در این باره در مقاله بالا به طور کامل توضیح داده شده است. به مقاله بالا مراجعه فرمایید.

در صورتی که درخواست شما برای دریافت تسهیلات مسکن ملی رد شده است، می توانید نسبت به این تصمیم اعتراض کنید. برای ثبت اعتراض به رد درخواست مسکن ملی، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. به سامانه ثبت نام طرح های مسکن ملی مراجعه کنید.
  2. با استفاده از کد ملی و شماره تلفن همراه خود، وارد سامانه شوید.
  3. در قسمت «پیگیری درخواست»، گزینه «اعتراض به رد درخواست» را انتخاب کنید.
  4. اطلاعات درخواست خود را وارد کنید.
  5. کد امنیتی را وارد کنید و روی دکمه «ثبت» کلیک کنید.

پس از ثبت اعتراض، کارشناسان وزارت راه و شهرسازی، اعتراض شما را بررسی خواهند کرد و در صورت تایید، درخواست شما مورد قبول قرار خواهد گرفت.

مدارک مورد نیاز برای ثبت اعتراض به رد درخواست مسکن ملی

برای ثبت اعتراض به رد درخواست مسکن ملی، باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • کپی شناسنامه و کارت ملی متقاضی
  • کپی مدارک مربوط به دلیل اعتراض

مدت زمان بررسی اعتراض به رد درخواست مسکن ملی

مدت زمان بررسی اعتراض به رد درخواست مسکن ملی، حداکثر یک ماه است.

متن اعتراض به رد درخواست مسکن ملی

در متن اعتراض به رد درخواست مسکن ملی، باید موارد زیر را ذکر کنید:

  • نام و نام خانوادگی متقاضی
  • کد ملی متقاضی
  • شماره تلفن همراه متقاضی
  • شماره پرونده در سامانه ثبت نام طرح های مسکن ملی
  • شرح اعتراض

در شرح اعتراض، باید دلیل رد درخواست خود را توضیح دهید و مدارک مربوطه را به صورت پیوست ارائه دهید.

نمونه متن اعتراض به رد درخواست مسکن ملی

به نام خدا

جناب آقای/سرکار خانم [نام مدیرکل راه و شهرسازی]

با سلام و احترام

اینجانب [نام و نام خانوادگی متقاضی]، با کد ملی [شماره کد ملی متقاضی]، به استناد شماره پرونده [شماره پرونده در سامانه ثبت نام طرح های مسکن ملی]، نسبت به رد درخواست خود برای دریافت تسهیلات مسکن ملی اعتراض دارم.

علت رد درخواست اینجانب، [شرح اعتراض] است.

به پیوست، مدارک مربوطه را ارائه می دهم.

با تشکر

[نام و نام خانوادگی متقاضی] [کد ملی متقاضی] [شماره تلفن همراه متقاضی]

مراحل اعتراض به رد درخواست مسکن ملی به صورت حضوری

اگر نمی توانید از طریق سامانه ثبت نام طرح های مسکن ملی، اعتراض خود را ثبت کنید، می توانید به صورت حضوری به اداره راه و شهرسازی محل سکونت خود مراجعه کنید.

برای اعتراض به رد درخواست مسکن ملی به صورت حضوری، باید مدارک زیر را به همراه داشته باشید:

  • کپی شناسنامه و کارت ملی متقاضی
  • کپی مدارک مربوط به دلیل اعتراض

پس از ارائه مدارک، کارشناسان اداره راه و شهرسازی، اعتراض شما را بررسی خواهند کرد و در صورت تایید، درخواست شما مورد قبول قرار خواهد گرفت.

نکات مهم در مورد اعتراض به رد درخواست مسکن ملی

  • برای اعتراض به رد درخواست مسکن ملی، باید ظرف مهلت مقرر، اعتراض خود را ثبت کنید.
  • مدارک ارائه شده برای اعتراض به رد درخواست مسکن ملی، باید معتبر و قابل استناد باشد.
  • در صورت رد اعتراض شما، می توانید به رای صادر شده اعتراض کنید.
6/6 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه ثبت‌ نام مسکن ملی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا