سایت ثبت نام خودروهای وارداتی saleauto.ir

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سایت ثبت نام خودروهای وارداتی saleauto.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سایت ثبت نام خودروهای وارداتی saleauto.ir

سایت ثبت نام خودروهای وارداتی با نشانی saleauto.ir از روز در تاریخ شنبه ۶ اسفند ماه۱۴۰۱ شروع به کار نموده. و متقاضیان تا روز پنج‌شنبه ۱۱ اسفند فرصت ثبت‌نام در این سامانه را خواهند داشت. راه اندازی سایت ثبت نام خودروهای وارداتی را میتوان در راستای اجرای مصوبه اخیر دولت در خصوص روش های جایگزین عرضه در بورس کالا دانست و گفت، سامانه یکپارچه فروش خودرو تخصیص saleauto.ir کاملا نظارت پذیر و شفاف است و ظرفیت عرضه خودروهای داخلی نیز برای این سامانه پیش بینی شده است.

با اعلام  وزارت صنعت، معدن و تجارت فرآیند عرضه خودروهای وارداتی شامل سه مرحله می باشد و ثبت نام از متقاضیان خرید خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه فروش خودرو بصورت آنلاین و غیر حضوری انجام خواهد شد.

  • در مرحله اول ثبت نام خودرو انجام و پس از آن یک فهرست نوبت دهی منتشر می شود
  • در مرحله دوم واردکننده نسبت به عرضه خودرو اقدام و افراد مطابق با نوبت خود می توانند نسبت به خرید اقدام نمایند.
  • در مرحله سوم با ارسال دعوتنامه توسط واردکنندگان ، خودرو تحویل خریداران می‌شود.

آغاز ثبت نام خودروهای وارداتی هم اکنون در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو  به آدرس اینترنتی http://saleauto.ir  انجام میشود. در ادامه بصورت جامع در مورد ثبت نام در سامانه خرید خودرو وارداتی (saleauto.ir) شرایط و مدارک لازم برای خرید خودرو خارجی و آدرس سامانه عرضه خودرو وارداتی با یک دیگر گفتگو خواهیم کرد پس تا انتهای مقاله همراه با ما باشید.

📢 برای ورود مستقیم به سایت ثبت نام خودروهای وارداتی کلیک کنید.

🚖 سایت ثبت نام خودروهای وارداتی

در این مقاله قصد داریم بپردازیم به معرفی و بررسی اجتمالی سامانه ثبت نام خودروهای وارداتی  به نشانی www.saleauto.ir با ما همراه باشید.

سخنگوی وزارت صمت در توئیتر خود نوشت: متقاضیان خودروهای وارداتی شنبه 6 اسفند ماه از ساعت 12 به سامانه یکپارجه تخصیص خودرو وارداتی مراجعه کنند سامانه یکپارجه تخصیص خودرو به آدرس سایت ثبت نام خودروی وارداتی saleauto.ir مراجعه و طبق شرایطی که در درگاه وزارت صمت shatanews.ir ذکر شده ثبت نام کنند.

براساس اطلاعیه وزارت صمت، در این مرحله از فروش که تا پایان هفته ادامه دارد، متقاضیان بایستی مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان را در حساب وکالتی خود مسدود کنند تا زمانی که حق تقدم مشخص شود و طبق نوبت تعیین شده، براساس خودروهایی که عرضه و ثبت‌نام می‌شود، مبلغ اولیه را تکمیل وجه و واریز کنند.

وزارت صنعت : اسامی سایر خودروهای وارداتی که تمامی مجوزها را دریافت کرده اند، بلافاصله به اطلاع مردم خواهند رسید.

آدرس سایت ثبت نام خودروهای وارداتی saleauto.ir

آدرس سایت ثبت نام خودروهای وارداتی saleauto.ir

آدرس سایت ثبت نام خودروهای وارداتی به آدرس اینترنتی saleauto.ir که توسط وزارت صمت برای خریداران خودروهای وارداتی راه اندازی شده است. ثبت نام خودروهای وارداتی ۶ اسفند در سایت مربوطه انجام خواهد شد.

 شرایط ثبت نام طبق اعلام   که متقاضی باید دارای گواهینامه رانندگی باشد، در ۴۸ ماه گذشته خرید خودرو از شرکت‌های خودروسازی یا بورس کالا نداشته باشد و همچنین دارای پلاک خودروی فعال نباشد و ۵۰۰ میلیون تومان هم باید در حساب خودش، به صورت بلوکه شده داشته باشد.

ثبت نام خودروهای وارداتی

از جمله سایر شرایط مهم ثبت‌نام در سامانه فروش خودروهای خارجی که با هدف توزیع عادلانه اتخاذ شده است، همچون سایر شرایط فروش‌های فوری خودروهای داخلی در چند سال اخیر، نداشتن سابقه خرید خودروی صفر از کارخانجات داخلی و یا از طریق بورس کالا طی ۴۸ ماه گذشته است.

اگر شما نیز قصد ثبت نام خودروهای وارداتی را دارید کافیست به آدرس اینترنتی saleauto.ir مراجعه کرده و مراحل زیر را طی کنید.

نکته مهم در هنگام ثبت نام ثبت نام خودروهای وارداتی

کاربر محترم: این فرم جهت ثبت نام اولیه می باشد، پس از بررسی جهت احراز شرایط، ثبت نام شما قطعی و نتیجه از طریق پیامک به شما ارسال خواهد شد

1- در قدم اول ادرس اینترنتی saleauto ir  سامانه یکپارچه تخصیص خودرو را در گوگل سرچ کنید.

2- اکنون با ورود به صفحه اصلی بر روی گزینه “ثبت نام” کلیک کنید تا وارد صفحه مربوطه شوید.

ثبت نام خودروهای وارداتی

اکنون اطلاعات زیر را تکمیل کنید.

  1. نام 
  2.  نام خانوادگی 
  3. نام پدر 
  4. کد ملی 
  5. شماره شناسنامه
  6.   تاریخ تولد
  7. شماره موبایل 
  8. تلفن ثابت
  9. کدپستی
  10. آدرسشماره حساب
  11. شماره شبا

بعد از تکمیل اطلاعات مربوطه کافیست بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید تا مراحل ثبت نام خودروهای وارداتی در سایت سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی تکمیل شود.

اطلاعیه سامانه یکپارچه فروش خودرو وارداتی

فرآیند عرضه خودروهای وارداتی شامل 3 مرحله است:

  • در مرحله اول ثبت نام خودرو انجام و پس از آن یک فهرست نوبت دهی منتشر می شود
  • در مرحله دوم واردکننده نسبت به عرضه خودرو اقدام و افراد مطابق با نوبت خود می توانند نسبت به خرید اقدام نمایند.
  • در مرحله سوم با ارسال دعوتنامه توسط واردکنندگان ، خودرو تحویل خریداران می‌شود.

منبع :سایت saleauto.ir

کلیپ آموزش ورود به سایت ثبت نام خودروهای وارداتی saleauto.ir + ثبت نام

در کلیپ بالا ورود به سامانه جدید ثبت نام خودرو سامانه یکپارچه تخصیص خودرو  saleauto.ir آموزش داده شده است.

determine definitive list imported cars 2

راهنمای خرید خودرو وارداتی saleauto.ir

مراحل خرید خودرو وارداتی در سایت ثبت نام خودروهای وارداتی saleauto.ir  شامل 3 مرحله است حال می بایست طبق مراحل زیر عمل کنید.

در قدم اول ثبت نام خرید خودروهای وارداتی ۱۴۰۱ بتدا می بایست یک حساب وکالتی به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان توسط متقاضیان افتتاح و مبلغ 5 میلیارد ریال در حساب بانکی خود نزد یکی از شعب بانک‌های ملی، تجارت، ملت ، قرض‌الحسنه مهر ایران ، کشاورزی ، صنعت و معدن ، توسعه و تعاون ، رفاه کارگران و سپه مسدود نمایند.(سایر بانک های حایز شرایط پس از اتصال به سامانه معرفی خواهند شد.)

در ابتدای مقاله به این نکته نیز اشاره شد “ثبت نام خرید ماشین وارداتی از شنبه مورخ 06-12-1401 آغاز و تا پنج شنبه 11 اسفند ماه ادامه خواهد داشت“.

شرایط ثبت نام در سایت ثبت نام خودروهای وارداتی

  • دارابودن گواهینامه رانندگی برای متقاضیان خرید خودرو الزامی است.
  • متقاضیانی که 48 ماه گذشته خرید خودرو از شرکت‌های خودروسازی یا بورس کالا داشته‌اند، امکان ثبت‌نام وخرید خودرو وارداتی ندارند
  • متقاضیانی که دارای پلاک انتظامی فعال هستند امکان ثبت‌نام و خرید خودرو ندارد. شایان ذکر است تا زمان تحویل خودروهای وارداتی، شرط نداشتن پلاک انتظامی فعال، بررسی می شود. همچنین افرادی که بصورت همزمان در بورس کالا یا سامانه های خرید شرکت های خودروساز ثبت نام نموده اند در صورت دریافت خودروی تولید داخل یا مونتاژی، تا قبل از عرضه خودروهای وارداتی باید از این طرح انصراف دهند. در صورت عدم انصراف، متقاضی با جریمه مندرج در قرارداد مواجه خواهد شد
  • انتقال امتیاز وحقوق ناشی از خرید خودرو ، به اشخاص (حتی به صورت وکالتی) ونیز فروش حواله خودرو به صورت وکالتی ممنوع است.
  • امکان صلح خودروهای وارداتی وجود ندارد.
  • امکان انتقال سند خودرو به مدت یکسال از زمان خرید وجود ندارد.
  • امکان ثبت نام و خرید برای اشخاص حقوقی وجود ندارد.
  • پس از پایان ثبت نام نوبت تخصص افراد دارای شرایط مذکور طبق قرعه کشی مشخص می شود.
  • با تعیین “نوبت”، متقاضیان می تواند در عرضه های آتی خودروی وارداتی، نسبت به انتخاب نوع خودرو در سامانه اقدام نماید. زمان که وارد کننده گان خودرو را عرضه می کنند متقاضیان طبق نوبت خود امکان خرید دارند.
  • وجه دریافتی که در زمان افتتاح حساب وکالتی جهت ثبت نام اولیه واریز می گردد تا زمان ثبت نام قطعی خودرو باید در حساب مسدود باشد و در صورت برداشت، ثبت نام فرد ابطال می گردد.
  • امکان انصراف از معامله تا زمان انعقاد قرار داد نهایی با وارد کننده خودرو از سوی خریدار در سامانه، بدون جریمه، وجود دارد. انصراف از معامله در صورت انعقاد قرار داد نهایی، مشمول پرداخت جریمه ای معادل 5 درصد قیمت پایه به وارد کننده می شود.
  • متقاضیان دارای “نوبت خرید خودرو”، امکان ثبت نام و خرید سایر خودرو های داخلی و وارداتی را ندارد.
  • با افتتاح حساب وکالتی و ثبت نام اولیه در سامانه یکپارچه هیچ تعهدی مبنی بر تخصیص خودرو ایجاد نخواهد شد.

لیست خودروهای وارداتی ۱۴۰۱

لیست خودروهای وارداتی ۱۴۰۱

لیست خودروهای وارداتی ، فعلاً حاوی اسامی خودروهای معروف است. 
 نام خودروهای وارداتی
  1. میتسوبیشی ASX
  2.  فیات ۵۰۰
  3.  فیات تیپو
  4. هیوندای النترا
  5. هیوندای کونا
  6. هیوندای آی ۱۰
  7. دانگ فنگ آئولوس یی‌ژوان مکس
  8.  چانگان CS35 پلاس
  9. چانگان CS55 پلاس
  10. چانگان Uni-T

سه مورد آخر توسط گروه صنعتی سایپا و اواسط بهمن‌ماه سال جاری به بازار عرضه می‌شوند. البته با صدور جواز برای شرکت‌های دیگر، مدل‌های بیشتری به این لیست اضافه خواهند شد.

نکته جالب آنکه از میان خودروهای وارداتی ۱۴۰۱ حاضر در لیست خودروهای وارداتی که توسط خبرگزاری ایرنا اعلام شده است، شرکت واردکننده و نحوه واردات خودروهای فیات مشخص نیست و در نقطه مقابل، اطلاعاتی در مورد واردات خودروهای اشکودا و سئات وجود دارد که در کمال تعجب، اثری از نام آن‌ها در فهرست مذکور دیده نمی‌شود.

آموزش چگونه انصراف از خرید خودرو وارداتی


نحوه انصراف از خرید خودرو وارداتی افرادی که به‌صورت هم‌زمان در بورس کالا یا سامانه‌های خرید شرکت‌های خودروساز ثبت‌نام نموده‌اند، در صورت دریافت خودروی تولید داخل یا مونتاژی، تا قبل از عرضه خودروهای وارداتی باید از این طرح انصراف دهند.

در صورت عدم انصراف، متقاضی با جریمه مندرج در قرارداد مواجه خواهد شد. مراحل خرید خودرو از بورس کالا قیمت و زمان عرضه خودرو در بورس کالا امکان انصراف از معامله تا زمان انعقاد قرارداد نهایی با واردکننده خودرو از سوی خریدار در سامانه، بدون جریمه، وجود دارد انصراف از خرید خودر وارداتی، در صورت انعقاد قرارداد نهایی، مشمول پرداخت جریمه‌ای معادل 5 درصد قیمت پایه به واردکننده می‌شود.

پشتیبانی سایت ثبت نام خودروهای وارداتی saleauto.ir

شماره تماس مرکز پاسخگویی وزارت صنعت ، معدن و تجارت : جهت تماس بر روی دکمه زیر کلید کنید.

سؤالات متداول سایت ثبت نام خودروهای وارداتی saleauto.ir

سایت ثبت نام خودروهای وارداتی با نشانی saleauto.ir از روز شنبه ۶ اسفند ماه در تاریخ ۱۴۰۱ متقاضیان تا روز پنج‌شنبه ۱۱ اسفند فرصت ثبت‌نام در این سامانه را خواهند داشت.

سایت ثبت نام خودروهای وارداتی با نشانی saleauto.ir می باشد که هم اکنون قابل دسترس می باشد.

بله توضیحات در مقاله درج شده است.

سامانه ثبت نام یکپارچه خودرو ۱۴۰۱ به آدرس اینترنتی saleauto.ir هم اکنون در اختیار عموم مردم قرار داد. 6 اسفنذ ماه 1401

لینک کوتاه مقاله :

متن سربرگ خود را وارد کنید

انتشار مقاله در شبکه های اجتماعی

6/6 - (236 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سایت ثبت نام خودروهای وارداتی saleauto.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

‫4 دیدگاه ها

  1. سلام من دوروزه ثبت نام کردم وقتی وارد سایت میشوم میگه منتظر ثبت نهایی باش ای ام آی خواهیم کرد

    1. ثبت نام کردم ولی به هنگام ورود پیغام میده ثبت نهایی را sms خواهیم کرد

  2. با عرض سلام و خسته نباشید ، بنده ثبت نام نام کردم ، ماشین ندارم و نیاز شدید به ماشین دارم ، نتایج را لطفاً اعلام فرمایید که اگر در لیست نباشم ، در فروش وزارت صمت ، خودروهای داخلی که 26 م هستش ثبت نام کنم ؛
    سؤال :
    اگر لیست قرعه کشی وارداتی تا ۲۶ ٱم مشخص نشه ، آیا میتوانم در فروش خودروهای داخلی و خصوصی شرکت کنم ؟ لطفاً راهنمایی فرمایید ، خیلی منتظر اعلام وزارت صمت و خودروهای داخلی و مونتاژی بودم . ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا